Kolme toivomusta

  • 1 846
  • 31

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olet lomalla Egyptissä. Käyt autiomaassa opastetulla tutustumiskierroksella. Kiinnostut hiekkakivimäestä ja erkaannut ryhmästä voidaksesi tutkia kukkulaa silkasta mielenkiinnosta. Kapuat loivaa rinnettä pari metriä ylös, kunnes maa pettää altasi ja tipahdat arviolta seitsemän metrin syvyydessä sijaitsevaan muinaiseen huoneeseen. Laskeutumisesi on pehmeä putoamiskohdalle valuneen hiekan ja muun maa-aineksen ansiosta. Huone on pilkkopimeä, mutta sinulla on onneksesi taskulamppu mukanasi. Sytytät sen, tutkailet salaperäistä kammiota ja löydät maasta soihdun. Sinulla on onneksesi tulitikkuaski povitaskussasi, joten sytytät soihdun ja onnistut valaisemaan kammiota enemmän. Huomaat seinillä olevan pidikkeitä ja niissä kiinni lisää soihtuja. Sytytät ne kaikki ja onnistut valaisemaan koko laaja-alaisen kammion.

Tarkkailtuasi hyllyjä sekä muita paikkoja hetken aikaa pelonsekaisin mutta uteliain tuntein, huomaat yhden hyllyn alalevyllä lampun. Puhallat pölykerroksen ja hiekansirut pois sen päältä, jolloin lamppu paljastuu samanlaiseksi joita olet nähnyt sarjoissa ja elokuvissa. Lamppu on kaunis ja pronssinsävyinen. Päätät hinkata sitä sivulta ja päältä pelkän huvin vuoksi. Lamppu alkaa väristä, pudotat sen maahan ja sieltä putkahtaa esiin vihreä, vanhan ynnä parrakkaan miehen hahmossa oleva henki. Se kykenee puhumaan äidinkieltäsi. Juteltuasi jonkin aikaa sen kanssa kysyt tältä, voitko esittää toivomuksia. Henki vastaa myönteisesti. Se antaa sinulle mahdollisuuden kolmeen toivomukseen. Toiveet toteutettuaan henki sujahtaa takaisin lamppuun eikä palaa sieltä pois ennen kuin toinen ihminen löytää sen. Henki kertoo ettei siltä voi pyytää kuolemattomuutta, supervoimia, teleporttausta kotiin, hedelmällisyyttä, pysyvää immuniteettia tai onnellisuutta. Et voi myöskään mennä ajassa historiaan tai tulevaisuuteen.

Mitkä ovat ne kolme toivomusta, jotka esittäisit vihreälle lampunhengelle soihtujen valaisemassa, ennen tutkimattomassa kammiossa?
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
En toivo paljoa, jos mulla on vain:

1. Rakkautta
2. Onnellisuus
3. Sisäinen harmonia

... niin paljon muuta mä en todellisuudessa elämältä tässä vaiheessa toivo/pyydäkään.

Kuten The Ghost Insiden hienon biisin The Other Half kertosäekin kuuluu:

I spanned the oceans. I've seen the skies. That's all I'm ever gonna need to get by.
My favorite things in life, aren't even things at all.
Nothing that drives my soul is even tangible.
Just because you want, doesn't mean that you need.


Näin. Ei muuta lisättävää.

EDIT: Okei, matkustelemaan ja maailmaa näkemään olis kyllä tosi nasta päästä. Se palanen on jollain tapaa puuttunut mun tähänastisesta. elämästä
 
Viimeksi muokattu:

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
1. Ronnie James Dio heräisi henkiin
2. Maria Ohisalo muuttaisi Somaliaan
3. Kotini seinään ilmestyisi ehtymätön oluthana

Noilla pärjäisi hetken.
 

Buster

Jäsen
1. Rahaa. Niin paljon, ettei siitä olisi koskaan puutetta ja olisi mahdollista tehdä mitä haluaisi. Toisin sanoen haistattaa pitkät tavalliselle työelämälle ja joko ei tehdä yhtään mitään, tai näperrellä "harrastemielessä" jotain. Raha toisi vapautta ja turvaa, avaisisi lähes kaikki ovet. Harrastemielinen touhuaminen olisi varmaan jotain elokuvatuottamista, tai vanhan elokuvateatterin pyörittämistä. Jälkimmäiseen saisikin olla ehtymätön rahahana, jos siellä meinaisi vanhoja elokuvia pyörittää ja muuta ei-mainstream kamaa.

Eihän sitä tarvitsisi kuin tuon yhden toiveen, ellei pitkää ja hyvää terveyttä saa vielä kylkeen toivoa. Tai ehkä minulla ei ole mielikuvitusta, ei sitä niin hirveästi tule keskityttyä siihen, mitä ei ole. Sitä paitsi kaikki muu olisi ihan jo tuon ykkösen kautta ansaittavissa.

2. Anna minulle Orson Wellesin mieli. Tosin tämä jos mikä olisi supervoima.

3. Tee minusta henki!
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
1. Haluaisin olla niin rikas, ettei tarvitsisi tehdä enää töitä ikinä jos en haluaisi, ja voisin elellä herroiksi länsimaisessa yhteiskunnassa.

2. Eläisin länsimaiden mittapuulla pitkän elämän.

3. Olisin terve läpi elämäni. Rikkaus ja pitkä ikä timotamikkosena ei houkuttele.

Noilla eväillä hyvä elämä olisikin sitten enää itsestä kiinni.
 
K

Kiekkokatsoja

1. Ensin koemielessä 100e, jotta näkee toimiiko. Toimii.
2. Sitten lisää löylyä, eli 10000e, toimii sekin.
3. Hitsi, nyt meni jo 2 toivomusta. Maanantaina töihin eih.. no kolmas. Järjestä elämäni niin, että mun ei enää koskaan tarvitse tehdä töitä. Ja puhh.. sekin toteutui. Siirryin pakolaiseksi, Suomen pakolaiskeskukseen.

Toinen.
Lampun henki sanoo: Saat kolme toivomusta.
Lampun henki sanoo lisää: 1.Tiskaa, 2. Pyyhi pölyt. 3. Imuroi.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
No rahaa ensiksi. Toiseksi varallisuutta. Kolmanneksi voisi pyytää motivaatiota opiskeluun. Sitten voisi pyöriä yliopistolla seuraavat 40 vuotta opiskellen vähän mitä huvittaa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
1. @Turha Kaukalo n ketjunavauskielto perutaan

2. Maailmanrauhaa

3. Lukosta mestari kaudella 2035-2036, niin saisivat juhlia 100v. Lukkoa mestareina.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
1. Kaikki mälsä pitää loppua oitis.
2. Kivoja asioita tulee tapahtua nykyistä ainaskin tuplasti useammin.
3. Koska näillä kahdella toivomuksella kaikilla on suht kivaa, niin toivomusten toteuttaminen loppukoon tästedes kokonaan.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle perunoita, tislauspönttö ja tyhjiä pulloja.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
1. Laatikko kaljaa
2. Tarpeeks hylsyjä että voi hakea uuden satsin
3. Toinen laatikko kaljaa
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Surullinen esimerkki siitä miten käy, kun matkii Kari Taalasmaan elämäntyyliä. Kaikki toiveet liittyvät kaljaan.
Tällä viikolla ollut vähän tekemistä kun on ollut aamuvuoroa. Ei ole vielä ollut tarpeeksi Kari Taalasmaata että olisin kylmää huurteista nauttinut. Viikonloppuna menen käymään Tallinnassa ja sieltä tarttuu muutama lava mukaan joten varmasti on sitten kylmää kaljaa jääkaapissa.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
1. Rahaa loppu elämäksi niin paljon että ei tarttis pelätä töihin menoa ja rahan loppumista
2. Terve ja pitkä elämä
3. Kulli sais olla mitoiltaan John Holmes ( Eiköhän sillä irtoaisi pesää aina kun tarvis vaikka ei sillä koolla kuulemma väliä )
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
1. Kausi saataisiin aloitettua ja pelattua normaalisti
2. Korona ei riehuisi enää Suomessa
3. Maailmanrauha säilyisi
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
1. Kaunis ja hedelmällinen vaimo, joka tuo vihdoinkin minulle sen pojan.
2. KooKoon mestaruus, jonka näen.
3. Massia (ei pakottava).
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
1. Venäjän, Kiinan ja USAn voisi louhia maapallosta irti ja ampua asukkaineen jonnekin universumin "toiselle laidalle". Maailmanrauha tulisi siinä sivussa, jotain afrikkalaisia heimosotia lukuun ottamatta

2. Suomeen samanlainen ilmasto ja meri kuin Karibialla.

3. MacGyver -taidot (ei supervoimat) luolasta poistumiseen.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tämäkin on jees. Teikäläiselle soisi tuon pojan kernaasti.

Mahdatko tietääkään, miten kauniisti tuo on sanottu? En siis moiti. Jos joku sanoo tuon minulle, niin meinaa tulla tippa linssiin. Kiitos.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En oikeastaan tiedä. Miten voisinkaan? Olen itse vielä vanhempien hoivissa enkä tee ruokaakaan koskaan. Miten voisinkaan samaistua mieheen, joka on yrittänyt koko elämänsä ajan hankkia itselleen poikaa rakastettavaksi? Melkeinpä mahdotonta, ainakin vielä tässä vaiheessa. Toivon joka tapauksessa teikäläisen pääsevän vielä tavoitteeseensa tässä elämässä. Onnea matkaan kaveri.

Kyllä, et ehkä tiedäkään. Mutta mietin omaa isääni. Isoveljeni ovat oikeasti vain puoliveljiä, mutta isäni on ottanut heidät täysin omikseen, koska näiden oma isä oli alkoholisti ja täysi sika. Molemmat ovat sanoneet, että tämä minun isäni on ollut heille enemmän isä kuin se oma biologinen isä, josta heillä ei ole paljoa hyvää sanottavaa. Meidät kaikki kolme se minun isäni on hoitanut, kasvattanut ja koutsannut. Isänä ja isähahmona. Tosin on ollut helppo hoitaa, kun on ollut asiat hyvin. Siksi se minun isäni on pappa veljieni lapsille ja siitä eteenpäin, ja siksi me olemme perhe, johon sillä vanhalla paskajuopolla ei ole ollut asiaa. Mutta täytyy sanoa, etten tähän ikinä itse pystyisi. Iskä on ollut tässäkin aika helvetin kova.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olisin kernaasti joskus samanlainen kaveri, eli hyvä isä.

Itse yritin ex-vaimon pojalle. Mennään katsomaan lätkää paikan päälle, Pelicans. Mennään potkimaan palloa. Mennään pelaamaan pihalätkää, siellä muutkin pojat pelaa. Mennään Stamford Bridgelle katsomaan missä Chelsea pelaa.

Kaikkiin no-no. Ei kelvannut sellainen nuoruus kuin minulla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös