Kolmas ekosysteemi - keskustelua WP-laitteista ja ohjelmista

  • 11 768
  • 52

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
-pasi-: Lumiassa on oikoluku. Sehän tarjoaa siihen näppäimistön yläpuolelle vaihtoehtoja. Kannattaa opetella hyödyntämään sitä, nopeuttaa todella paljon kirjoittamista. Toki sellainen huono puoli tuossa on, että se tosiaan joskus korjailee kirjotusvirheitä. Välillä tekee sen oikein, välillä väärin. Alkuun itsekin mietin, että kuinka sen saisi pois, mutta pikkuhiljaa olen oppinut pitämään siitä. Toimii nimittäin yllättävän hyvin. Paitsi tietysti jos kirjoittaa jotain slangia tai murretta, puhumattakaan jostain lol-omg-vähäX-ihq kielestä.

Ihan koko näytölle ei näppäimistöä saa, mutta olethan huomannut että kääntämällä puhelimen vaakatasoon myös näyttö ja näppäimistö kääntyvät?
 

Chaddy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itsellä on vähän semmoinen outo ongelma Lumia 610 kanssa että kun jotain kirjoitan vaikka tekstiviestiin tai FB:ssä se sattaakin muuttaa tekstin ihan erilaiseksi kun on kirjoittanut, onko tuossa jotain oikuluohjelmaa automaattisesti päällä

Joko opettelet hyödyntämään tuota kuten yllä mainitaan tai sitten otat sen pois päältä, kuten itse olen tehnyt.

Asetukset -> Näppäimistö -> Kirjoitusasetukset -> englanti,suomi -> "Ehdota sanoja ja korosta kirjoitusvirheet"-täppä pois päältä. Suurinpiirtein noin riippuen käytössä olevasta kielestä/näppäimistöstä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joko opettelet hyödyntämään tuota kuten yllä mainitaan tai sitten otat sen pois päältä, kuten itse olen tehnyt.

Asetukset -> Näppäimistö -> Kirjoitusasetukset -> englanti,suomi -> "Ehdota sanoja ja korosta kirjoitusvirheet"-täppä pois päältä. Suurinpiirtein noin riippuen käytössä olevasta kielestä/näppäimistöstä.

Olipa hankalasti puhelimen syövereihin tuokin asetus pistetty, itseasiassa yllättävän paljon taitaa noita eri asetuksien mahdollisuuksia olla, kun aluksi puhelinta katsoi vain paria asetusta voi muuttaa, mutta ne jotenkin juuri piilotettu sitten itse asetuksien sekaan nuo seuraavat painallukset, ettei niitä tämmöinen tavallinen tallaaja ainakaan huomaa. Tätäkin asetusta pääni puhki miettinyt.

Mutta kyllähän tuo perus lumia nyt sillein on toiminut, ainut vain että netti on 5 kertaa hitaampaa kun vanhassa n82 puhelimessa joka yli 4 vuotta vanha vaikka netin nopeutta ne nosti liikeessä puolella puhelimen vaihdon yhteydessä ja kamera on kyllä ainakin tuohon vanhaan puhelimeen verrattuna umpisurkea, vähänkin hämärää niin ei sillä tee mitään vaikka asetuksiakin koittaisi vaihtaa. Eikä akkukaan nyt parhain kesto ole, vaikkakin ei kai näissä uusissa missään se kestä kovin hyvin, n. 2 päivää omassa käytössä kestää ja ehkä pari tuntia enemmän jos säästöliekille pistää asetuksista. Ehkä jos lumiaa miettii niin se seuraavaksi kallein malli olisi kannattanut eikä 610. Kyllähän tuolla puhelimella on potenttiaalia.

Tähän samaan hätään en löytänyt saako jostain tuota hakunapin vaikka kokonaan pois käytöstä ja välillä tuntuu että vaikka sitä nappia ei paina niin silti tuo härpäke ilmestyy ruutuun? saisiko jostain ettei siitä tulisi mitään tai että jonkun muun ohjelman saisi nappia painamalla ehkä päälle?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös