Tässä Ässien tämän illan kokoonpano ja siksi täällä, että tuosta on hyvä spekuloida mikä tulee olemaan playoffseissa Ässien "lopullinen" kokoonpano. Tarkoitten sitä kokoonpano millä Ässien tulisi loppupeleihin lähteä, jos ja toivottavasti kun Ässien terveystilanne on suotuisa.
Zaborsky-Uusikartano-Yetman
Uusitalo-Määttä
Santavuori-Niemi-Salonen
Malkamäki-Kudroc
Huhtala-Kuparinen-Savinainen
Caldwell-Jyrkkiö
Huhtanen-Sillanpää-Mäkilä
Muutama kysymys itselle tuosta tulee mieleen. Eli Armian palatessa kokoonpanoon Rocky&co. varmasti miettivät sijoitetaanko Armia Zaborskyn ja AUK:in viereen vai Santavuoren ja Niemen viereen? Mitä porukka on tästä mieltä?
Minä itse sijoittaisin Armian Yetmanin tilalle ns. ykköseen ja Yetmanin sitten Niemen ja Santavuoren viereen. Ihan niillä perustein, että pidemmän päälle Zabon ja Yetmanin yhteispeli ei ole ollut, niin tehokasta mihin potentiaalia on. Ja toisekseen Armia ei ole samanlainen "vauhtikone" kuin Yetman ja Zaborsky ja täten tasapainoittaa hieman tätä "koohotusta". AUK ruokkii Zaboa, joka tekee joko itse jäätävän ratkaisunsa tai syöttää Armialle joka paikan tullen kyllä mustan verkkoon toimittaa.
Kakkosessa taaseen Niemi alkaa vihdoin ja viimein osoittaa niitä merkkejä, että pelintaso saattaa jopa riittää keväällä. Varsinkin hyviä kiekonriistoja on häneltä nähty ja puolustusasenne on kohdillaan. Laidoilla Santavuori hoitaa passailun ja Yetman (toivottavasti) saa ketsuppipullon auki ja latoo häkkejä odotettuun tahtiin.
Kolmonen eli Kupariset, koskematon.
Nelosen keskellä sementoituna Sillanpää ja lähtökohtaisesti laidoilla mielestäni Salonen ja Mäkilä. Salonen kuitenkin suht kokenut kaveri liigassa ja terveenä ollessaan osoittanut pelimiehen merkkejä vauhdin, taklausten ja myös maalinteon muodossa jossainmäärin. Mäkilä taaseen petrannut kauden edetessä ja kiekkokin pysyy ajoittain jopa mallikkaasti mukana ja tulee hyvin vastustajan hyökkäysalueelle asti. Lisäksi puolustusasenne on tällä hetkellä kohdillaan ja mies tosissaan raataa hommia, mikä on hyvä merkki keväällä. Sillanpää hoitaa puolustuksen pääasiassa, Mäkilä duunaa kiekon kanssa ja ilman ja Salonen ajaa maalille iskemään karoja sisään ja muutoin miestä seinille ja kovaa karvausta. Neloseen ensimmäisenä tyrkyllä Mutanen ja sen jälkeen järjestyksessä Laaksonen ja Huhtanen.
Variaatioitahan tuossa on. Mm. jos käy, niin ikävästi, että Santavuoren ja Yetmanin yhteistyö ei pelaa (l. Yetman ei tee maaleja), niin kakkoseen Salonen Santavuoren viereen, Yetnan joko neloseen tai vaihtoehtoisesti popcorniosastolle ja Mutanen Salosen tilalle neloseen. Toki, jos Mutanen ja Sillanpää ovat yhtäaikaa nelosessa, niin silloin toisessa laidassa mielestäni kuuluisi olla Laaksonen. Kenttä pelasi varsinkin alkukaudesta mallikkaasti.
Puolustus ilman pidempiä pulinoita;
Uusitalo - Määttä
Sammalkangas - Kudroc
Caldwell - Jyrkkiö
Malkamäki seuraavana jonossa ja Mielonen jonon perällä.
Erikoiskentät valmennus saa itse päättää ;)