En ymmärrä näiden omien nuorten kohtelua. Halutaanko lisää "salmisia". Millä perusteella Mika Niemi ei saa pelata kakkossentterinä?
Minulle on ihan sama vaikka pelaajat olisivat Marsista kunhan he Ässiltä palkkaa saadessaan pelaavat Ässien puolesta ja TOSISSAAN TAISTELLEN! Jos painotetan esim. peliaikojen jaossa porilaista syntyperää pelillisten ansioiden kustannuksella niin siitä vasta syntyykin ongelmia pidemmällä aikavälillä.
Mika Niemi pelasi mielestäni harjoituspelissä Lukkoa vastaan hyvin, mutta eilisessä Blues-pelissä hän ei nähdäkseni täysin onnistunut. Erityisesti puolustuspelaaminen jätti toivomisen varaa ja välillä oli paniikin merkkejä havaittavissa ketjun Niemi-Huhtanen-Mäkilä otteissa. Pasmat menivät välillä sekaisin nopeajalkaisten espoolaisten vauhdissa.
Eilisten peliotteiden perusteella minulla on tulevalla kaudella vain yksi ehdokas Ässien ykkössentteriksi ja se on AUK. Kaikkein suurin anti mitä hän tuo joukkueelle on RAUHALLISUUS ja JÄRKI. Puhumattakaan alivoimapelaamisesta. Pitäisi nähdä oikein hidastuksena jostakin miten hän sjoittui kolmella viittä vastaan pelattaessa niin, että pääsi aivan mahtavasti katkomaan espoolaisten syöttöjä. Yllätyin myös AUK:n hyvästä pelitemposta. Häntähän on kritisoitu hitaaksi. Nopea hän ei ole, mutta kun on järkeä päässä niin ei tarvitse ryntäillä jäällä. Kaikki liikesuunnat ja liikkeet ovat harkittuja. Ja jos en tulkinnut eilen väärin hänen ilmeitään ja eleitään niin hän nautti pelaamisesta Ässäpaidassa. Tehtyään ottelun ratkaisumaalin kovalla ja tarkalla kudilla hän nauroi leveästi ja näki miten tyytyväinen hän oli.
Nyt olen vieläkin iloisempi siitä, että Mave Kivenmäki ei enää kuulu Ässien kokoonpanoon. AUK ja muut pääsevät vapaammin näyttämään kaiken osaamisensa, kun joukkue koostuu Mavea vaatimattomammista persoonista ja esim. eilisessä ykkösketjussa ei ole ketään työntekoa päältä katsovaa ja selkänsä helposti suoristavaa.