Knight Rider – Ritari Ässä

  • 6 923
  • 45

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Mahtava kulttuuriteko SubTV:ltä alkaa lähettämään tätä legendaarista sarjaa. Hasselhoff ja KITT ihan vedossa! Mahtavaa hupailua! Kyllä tulee ihan nappula-ajat mieleen kun tätä katselee... Hasselhoff on äijä!!
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hasselhoff on äijä???
Välillä tuntui että auto oli viisaampi kun mies, ainakin parempi näyttelijä. Turbo boostia vaan kaikille, kyllä sitä jokunen jakso pitää katsoa. :)
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Ritari Ässä RULES!

:) Vielä kun McGyver tai Katuhaukka tulisi uusintoina, niin silloin tv-lupamaksuille olis vastinettakin. :o
 

Pioneeripoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, Sapko, Lufc
Re: Ritari Ässä RULES!

Viestin lähetti M@rko77
:) Vielä kun McGyver tai Katuhaukka tulisi uusintoina, niin silloin tv-lupamaksuille olis vastinettakin. :o

Joo Katuhaukkaa ois kyllä mukava katella pitkästä aikaa.
 

MM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkomaajoukkue Torinossa 2006, HKH
Muistanette, että Kittillä on "isoveli", prototyyppi Karr, pahis. Karr oli ohjelmoitu suojelemaan itseään, mutta Kitt suojelemaan ritarin henkeä.

Yhdessä jaksossa nämä Trans Amit sitten kohtaavat...
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Eilen tuli eka jakso. Voi että, tuli taas lapsuuden muistot mieleen.:D :D
Tosin tässä jaksossa ei vielä parhaimpiin juttuihin menty. Loistavaa silti!!
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viddu meikkis on nähnyt KITTin!
Vuois oli varmaan jotain -86 ja paikkana joku kiertävä tivoli Anjalankoskella :D . Olin hyvin pettynyt kun se ei edes osannut puhua suomea. Lontoota taisi haastella, mutta enhän mä siitä mitään ymmärtänyt.
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Viestin lähetti Mad E
Hasselhoff on äijä???
Välillä tuntui että auto oli viisaampi kun mies, ainakin parempi näyttelijä.
No katos nyt sä olet asian ytimessä. Jos on huonompi näyttelijä kuin auto ja silti menestyy, niin onhan siinä jo jotain!

"Tämähän näyttää ihan Darth Vaderin kylpyhuoneelta!"
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Mulla on Ritari Ässästä tosi hieno muisto. Oltiin perheen kanssa ukin ja mummin luona kun äiti sanoi että pitää lähteä että ehditään katsomaan Ritari Ässä. Kysyin että mikä ihme se on niin äiti vastasi että näät sitten kotona. Muistan että kotona oli kovakin jännitys että millainen Ritari siinä ohjelmassa on, mutta nukahdin kokolattiamatolle juuri ennen avausjakson alkua, olisko ollut 21.30. Muistan elävästi että näin vielä ne ohjelmaa edeltävät mainokset.

Avausjakso jäi 6,5-vuotiaalta näkemättä kun kokolattiamatto vei voiton. Mutta toki koko sarja on tullut nähtyä, osa varmaan ensiesityksenä mutta koko setti sitten 90-luvulla maikkarin uusintoina.
 

ace

Jäsen
No niin laitetaanpa vähän raporttia juonipaljastuksineen. Anteeksi jos joku ei ole vielä nähnyt ja haluaa katsoa. Kannattaa lopettaa lukeminen nyt.

Michael ja KITT tapasivat KARR:in, KITT:in pahan kaksoisveljen ensimmäisen kerran S01E09 (Trust Doesn’t Rust) jaksossa, jossa jännittävien vaiheiden jälkeen KARR putosi alas kielekkeeltä ja räjähti.

S03E06 (KITT vs. KARR) jälkimmäinen löytyy yllättäen nuorenparin toimesta ranta hietikkoon hautautuneena ja ottaa tottakai pariskunnan haltuunsa päämääränään päihittää Michael ja KITT.

Hiekkaan hautautuneena KARR:in kojelauta on päivittynyt modernimpaan ja keulan skannerin valo on muuttunut punaisesta keltaiseksi. Myöhemmin jaksossa KARR:in kyljen alaosa saa yllättäen myös hopean värisen maalin, joten hyvä ja paha on helpompi erottaa toisistaan.

Loppuratkaisu on vielä katsomatta, joten ihan kaikkea en pysty vielä paljastamaan. Luulen kuitenkin että KARR räjähtää lopputaistelussa, mutta ratkaiseva virtapiiri jää vilkkumaan ehjäksi, tosin tämän jälkeen KARR:ia ei enää nähty. Harmi, koska nämä olivat niitä unohtumattomimpia jaksoja 80-luvulta, mitkä ovat jääneet mieleen ilman uusintaakin.

Fun fact: Peter Cullen, KARR:in ääni on tehnyt pitkän uran ääninäyttelijänä. Hän on mm. äänenä elokuvissa Predator ja Transformers, sekä lukuisissa rooleissa eri animaatioissa, Ankronikasta lähtien.

E: Loppuratkaisussa KARR oli aikaisemmin hypännyt FLAG rekkaan ja varasti siellä KITT:lle tarkoitetun laseraseen. Onneksi Bonnie tajusi kehittää ikkunasuojan, josta säde kimposi takaisin KARR:iin ja teki siitä heikomman, tuhoten pahiksen kun autot törmäsivät Turbo Boostilla. Silti loppu kohtauksessa nähdään se yksi komponentti KARR: sta, joka jäi ehjäksi, mutta koskaan emme päässeet näkemään tämän pahuuden kolmatta tulemista.

E2: KARR:n nenä, keulapala vaihtuu yhtä useasti kuin KITT:n, välillä on valot puskurissa, välillä ei. Itseä kiinnostava yksityiskohta.
 
Viimeksi muokattu:

ace

Jäsen
Michael Knightin asusteet. S03E11 Knight of the Chameleon. Osaisinpa liittää kuvia, mutta Michaelin kirjava neulepaita nahkatakin alla vaihtui valkoiseen pukuun ja pinkkiin kauluspaitaan. Toki eri tilanteisiin pitää olla eri kostyymi. Toivottavasti kasarimuoti ei tule tässä mitassa koskaan takaisin, oksettaa jo ne lököhousut naisilla ja yli isot silmälasit.

Kameolontti kuitenkin on karannut vankilasta, kauniin tytön kivityksen ohella toivotaan että Michaelilla riittää aikaa pahiksen nappaamiseen. Ja miksei riitäisi?

E: Aina halunnut ajaa auton liikkuvan rekan sisään ramppia pitkin, tai sieltä ulos. Miltähän se tuntuisi auton ratissa?
 

ace

Jäsen
Heti perään S03E12 Custom made Killer, joka itsellä muistissa kasarilta. Todella hieno Plymouth Fury puna-valkoisessa maalissa, tummissa ikkunoissa ja tuunatussa etupuskurissaan puskee omistajansa vihollisia tieltä. KITT taitaa olla kuitenkin liian kova pala.

Muistelen että hyvin tässäkin käy kaikesta huolimatta.

E: Plymouth Fury on nähty sarjassa useasti myös poliisiautona, ehkä hienoin poliisiauto koskaan.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse en seurannut sarjaa 80-luvulla, vaikka muistankin sen. Näemmä ensimmäinen jakso on tullut Suomen televisiosta viikkoa ennen nelivuotispäivääni...

Olen kuitenkin joskus todennut mielessäni, että tämän sarjan suomalainen nimi on ehkä noloin, mitä mieleeni tulee. Ihmemies on tuossa hyvä kakkonen. Mutta ei nimi sarjoja pahenna.
 

ace

Jäsen
S03E14 Junk Yard Dogs.

Rosmot pyörittää ympäristöä ja pohjavetta saastuttavaa teollisuusbisnestä. Lehmät ja puput kuolee kun yhtiön rekka syytää lietettä maantielle. Kyllä, maantielle, voisi luulla että ruosteinen rekka paskalastineen herättäisi enemmän huomiota, mutta mikä minä olen kysenalaistamaan.

FLAG:n saatua tehtävän ja sankareidemme mennessä katsastamaan tilannetta, asiat kääntyvät perseellen. Michaelin nyrkkeillessä vartijoiden kanssa KITT joutuu kauhakuormaajan pudotetuksi happoaltaaseen. Seuraavassa kohtauksessa, seuraavana aamuna FLAG:n hinaaja nostaa KITT:n raadon happoaltaasta. Omalla kohdalla luulen että mielenterveysongelmat alkoivat tästä kohtauksesta silloin kasarilla. Muistan kersana miten kyyneleet ei olleet kaukana.

FLAG:n insinöörit kuitenkin saadaan kokoon ja vaikseuksien kautta KITT tulee kuntoon, vaikka testirata menee aluksi päin persettä ja tuleenkin auto syttyy insinöörien edessä. Bonnie ja Michael ei kuitenkaan luovuta, ja lopulta KITT huijaa happoaltaaseen sen kauhakuormurin, joka sen sinne upotti.

KITT saatiin loppujen lopuksi kuntoon ja pahikset telkien taakse. Yksi parhaista jaksoista ikinä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Olen kuitenkin joskus todennut mielessäni, että tämän sarjan suomalainen nimi on ehkä noloin, mitä mieleeni tulee.
En kyllä tiedä oisko toi suomennos Ritari Ratsastaja sitten ollu yhtään fiksuman kuuloinen.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olen kuitenkin joskus todennut mielessäni, että tämän sarjan suomalainen nimi on ehkä noloin, mitä mieleeni tulee. Ihmemies on tuossa hyvä kakkonen. Mutta ei nimi sarjoja pahenna.
Eikun noi suomennoksethan on juuri hyviä. Muistan selkeästi miten lapsena "Ritariässä" ja "Ihmemiäs" suorastaan vierivät nautinnollisesti kielen päältä.

Alkuperäiset nimet sarjoilla on sen sijaan huonoja. Päähenkilön sukunimi + rider, ja toinen on pelkkä päähenkilön sukunimi. Ei mitään mielikuvitusta.

Eikä niitä alkuperäisiä nimiä olisi voinut Suomessa käyttää, kun kukaan kohdeyleisöstä ei vielä osannut englantia niin hyvin 80-luvulla, ja sanat luettiin suomalaisilla ääntämyksillä. "Knikht Rideri" ja "Makkyveri" olisivat olleet hankalia nimiä käytettäväksi välituntikeskusteluissa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En kyllä tiedä oisko toi suomennos Ritari Ratsastaja sitten ollu yhtään fiksuman kuuloinen.

Ei tuolle varmasti mitään hyvää suomenkielistä nimeä olisi saanut, eikä myöskään Ritari Ajaja olisi sellainen ollut. Mutta silti... "Ässä". No, kai se ihan hyvä oli. Ja poikihan tuo joskus 80-luvulla helvetin huonon puujalkavitsinkin, jonka sisällöstä en muista mitään muuta kuin sen, että siinä olivat Ritari Ässä, Remontti-Ässä ja "Ritari Ryssä". Ja sen, että se oli niin huono, että se läheni melkein taidetta.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
KITT saatiin loppujen lopuksi kuntoon ja pahikset telkien taakse. Yksi parhaista jaksoista ikinä.
Aissaatana, vieläkin tekee pahaa muistella, kun Dennis n. 6-7 -vuotiaana katsoi töllöstä uutta Ritari Ässä -jaksoa, joka alkaa KITTin tuhoamisella. Muistan olleeni aidosti hädissäni ja intin varmaan puoli tuntia faijalta, että onhan se vaan ”trikkikuvaa” ja KITT ei oikeasti tuhoutunut?!?!
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Mrs löysi pari vuotta sitten minulle lahjaksi KUUSAMOSSA valmistetun Ritari Ässä -repun. Sellainen laatikkomainen, tukipahvi selkäpuolella, ja kansilapun kiinnitys on sellaisilla nappilukoilla, jotka tietysti punaisella KITT-keulaskannerin punaisella muovipalikalla. "Ritari Ässä" lukee sellaisella futuristisella taskulaskinfontilla. Käytän pilkkireppuna, mutta menisi myös biletyksiin. Kiitis näistä raporteista.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace
Mrs löysi pari vuotta sitten minulle lahjaksi KUUSAMOSSA valmistetun Ritari Ässä -repun. Sellainen laatikkomainen, tukipahvi selkäpuolella, ja kansilapun kiinnitys on sellaisilla nappilukoilla, jotka tietysti punaisella KITT-keulaskannerin punaisella muovipalikalla. "Ritari Ässä" lukee sellaisella futuristisella taskulaskinfontilla. Käytän pilkkireppuna, mutta menisi myös biletyksiin. Kiitis näistä raporteista.
Tee kulttuuriteko ja laita kuvaa tulemaan!
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mrs löysi pari vuotta sitten minulle lahjaksi KUUSAMOSSA valmistetun Ritari Ässä -repun. Sellainen laatikkomainen, tukipahvi selkäpuolella, ja kansilapun kiinnitys on sellaisilla nappilukoilla, jotka tietysti punaisella KITT-keulaskannerin punaisella muovipalikalla. "Ritari Ässä" lukee sellaisella futuristisella taskulaskinfontilla. Käytän pilkkireppuna, mutta menisi myös biletyksiin. Kiitis näistä raporteista.

Kai sinulla oli myös Ritari Ässä -lautanen? Se ehkäisee umpisuolen puhkeamista ja saa puuron maistumaan paremmalta:



 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös