Klamydia(se bändi)

  • 21 930
  • 94

-KBR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Liberec White Tigers
Eipä löytynyt ketjua tälle maan mainiolle "Junttipunk"-bändille, joten var så god. Bändiltähän on tänään ilmestynyt uusi cd-levyllinen nimeltänsä "Tyhmyyden ylistys". 15 Perinteistä klamyrallia halvalla hinnalla(ite maksoin 16,90€). Täytyy Sanoa että on V.Jokinen saanut taas kertsit kohilleen. Pakko melkein vetää kännit, koska kännissä klamydia on hauskempaa

vielä linkki kotisivuille: http://www.kraklund.com
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Meinasin avata samanmoisen ketjun, mutta nytpä ei tarvitse.
Itse suunnistan myöskin tänään kaupan kautta kotio, kunhan töistä pääsen.
Hyllystä löytyy jo aika kattavasti aiempi Klamydian tuotanto, ja kyllähän tämä uusikin pitää sinne saada. Kuuleman mukaan jopa hieman aiempaa melodisempaa olisi tiedossa.

Hieno orkesteri kaikinpuolin. Ja kännissähän tämä on ihan parasta, livenäkään ei ollenkaan hassumpi.

Nimim. Kosketus lauletaan jätkien kanssa ryyppyreissuilla yleensä aina jossain vaiheessa iltaa.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
"Mä lähdin ruotsinlaivalle viihtymään
ja sain Staffanit meikäläiseen kiihtymään"... eikös se jotenkin noin mennyt? Biisi, jonka Ruben Stiller olisi halunnut soittaa Maikkarin Levyraadissa, mutta tv-kanavan pomot jostakin syystä panivat Rubenin halun "jäihin".
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
"Ryssä mun leipääni syö" ja "Himaan" ovat lähes kansallisaarteita.. :) Kunnon kännäysmusaa. Toimii livenäkin hyvin. Vähän semmoinen kakkospopeda.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Klamydian levyn kanteen tulisi kirjoittaa K-18, joka tässä tapauksessa tarkoittaisi vain alle 18-vuotiaille. Jokainen täysi-ikäinen Klamydia-fanin tulisi ymmärtää henkinen tasonsa ja hakea apua ammattiauttajilta.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Klamydialla on tuotannossaan aivan loistavia helmiä. Oma suosikkini Klamydian levyistä on ehdottomasti Los Celibatos, jolla on useita helmiä, esimerkkejä mainitakseni Ei sen kummempaa sekä Juhannuksena. Varsinkin Juhannuksena on perinteinen (yllätys!) juhannusbiisi meidän juhannusporukassa.

Jostain syystä tietynlainen huumorimusiikki ei enää itseäni oikein saa innostumaan, mutta Klamydia taas tekee tähän poikkeuksen.

Nimim micelle vielä. Sinäänsä hassua, että teidän känniporukassa lauletaan Klamydian ehkä ainoaa oikeasti vakavasti kantaaottavaa kappaletta. Insestistä on mielestäni vaikea kirjoittaa parempaa kappaletta, joka olisi sekä yhtä tuomitseva että ajatuksia herättävä.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
TBK kirjoitti:
Jokainen täysi-ikäinen Klamydia-fanin tulisi ymmärtää henkinen tasonsa ja hakea apua ammattiauttajilta.

Onko Mustajärven Pate ammattiauttaja? Tuli vaan mieleen, kun kerran Tapparan miäs oli tekstin takana...
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
E kirjoitti:
Nimim micelle vielä. Sinäänsä hassua, että teidän känniporukassa lauletaan Klamydian ehkä ainoaa oikeasti vakavasti kantaaottavaa kappaletta. Insestistä on mielestäni vaikea kirjoittaa parempaa kappaletta, joka olisi sekä yhtä tuomitseva että ajatuksia herättävä.
Sanopa muuta. Erittäin kantaaottava kappale, ja harvoja Klamydian ns. vakavia biisejä. En sitten tiedä, minkä takia siitä on kehkeytynyt tällainen yhteislaulu. Kyllä sitä muitakin biisejä tulee hoilattua, mutta tuo on se pakollinen veisu. Ja mitä olen kuullut juttuja, niin näin on muuallakin.
 

TML

Jäsen
yellow kirjoitti:
"Ryssä mun leipääni syö" ja "Himaan" ovat lähes kansallisaarteita.. :) Kunnon kännäysmusaa. Toimii livenäkin hyvin. Vähän semmoinen kakkospopeda.

Sekunda-sami on aivan loistava biisi! Yhdyn tuohon "Ryssä mun leipääni syö"-biisiin. Aivan loistava kipale. Venäläisistä en tykkää yhtää, niin biisi on lähellä sydäntä.

"Ryssä mun leipääni syö, ja muusta väki nakertaa, ryssä mun leipääni syö, ja paskaiset sormensa hilloon upottaa."
 

Mikko-86

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt on avattu kunnolliselle bändille oma ketju. Tosiaan on tuo uusin levy kanssa tullut hankittua, kieltämättä kolahtaa pirun hyvin. Ei vain millään voinut jättää hommaamatta, kun sattuu olemaan kaikki edellisetkin levyt hyllyssä.

Eipä muuten ole livenäkään mikään paskempi bändi, harmittaa vaan kun ei ole melkeen 2vuoteen päässyt kertaakaan katsomaan. Mutta eiköhän sitä vielä kerkiä monta monituista kertaa.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
TML kirjoitti:
"Ryssä mun leipääni syö, ja muusta väki nakertaa, ryssä mun leipääni syö, ja paskaiset sormensa hilloon upottaa."
"...ja Mustamäki nakertaa...", eli tuo Tallinnan toripahainen. Ei siis muusta väki :P
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
TBK kirjoitti:
Klamydian levyn kanteen tulisi kirjoittaa K-18, joka tässä tapauksessa tarkoittaisi vain alle 18-vuotiaille.

Outo tunne olla tapparan miehen kansaa tismalleen samaa mieltä.

Kun ei uppoo niin ei uppoo. Tosin ei se välttämättä tee musasta huonoa, että suurin kuuntelijaryhmä on alle kahdeksantoistavuotiaita, mutta....
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Klamydian levynkansiin pitäisi laittaa varoitus: "Voi aiheuttaa pysyvän aivovaurion."

Järkyttävää sontaa, huhhuh. Onneksi kukaan kaverini ei tätäkään paskaa kuuntele, niin ei tarvitse yleensä kärsiäkään.
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Loistava bändi kyllä. Tänään myös muiden tapaan hain uuden levyn (16,50e) ja kuulostaa kyllä taas hyvältä. Vähän melodisempaa kuin suurin osa aiemmasta tuotannosta.

nimim. jokainen Klamydian CD hyllyssä.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Ted Raikas kirjoitti:
Klamydian levynkansiin pitäisi laittaa varoitus: "Voi aiheuttaa pysyvän aivovaurion."

Järkyttävää sontaa, huhhuh. Onneksi kukaan kaverini ei tätäkään paskaa kuuntele, niin ei tarvitse yleensä kärsiäkään.
Onko pakko tulla avautumaan ketjuun, jos bändistä ei tykkää?
Yksi parhaista, ellei paras perjantai illan bändi. Täytyypi lähteäkkin kauppaan levy hakemaan.
 
Klamydiahan on ihan loistavaa, joskus 90-luvun puolivälissä löysin tämän bändin, ja vähän myöhemmin teinivuosina tätä tuli luukutettua ihan pirusti, ja pala rauhaa kuuluu vieläkin yleisiin kännilauluihin mun kaveriporukassa.

Tiedä sitten onko sitä olevinaan nyt niin "aikuinen" kun ei tuo uudempi Klamydia oikein iske, tai siis, onhan se hyvää musaa, mutta siitä puuttuu se "jokin".
Noita 90-luvun levyjä (Celibatoksesta-Tango Deliriumiin) tulee kyllä vieläkin säännöllisesti kuunneltua, myös CeeDeeltä, Klamytapeilta, Zulupohjalta ja Tres Hombresilta löytyy loistavia rallatuksia.
PunktsiPum ja tämä triplakokoelmalla ollut uusin (Urpojugendko se sitten lopulta oli?) ovat menneet vähän ohi.

Mutta kyllä, kaikki Klamydian pitkäsoitot ja jokusen sinkun omistavana hc-fanina, aion tuon uutukaisenkin hankkia, vaikka tuo promillepuheluita, jonka olen levyltä kuullut oli aika paska.

Niin, ja känni-illan soundtrackiin on yleensä kuulunut, että Lahjattomat EP-kokoelma käy soittimessa ja siltä soitetaan vähintään nämä legendaariset "Pursiseuran Pikkujoulupippalot" ja "Kråklund pojkar".
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
koukou kirjoitti:
Onko pakko tulla avautumaan ketjuun, jos bändistä ei tykkää?
Yksi parhaista, ellei paras perjantai illan bändi. Täytyypi lähteäkkin kauppaan levy hakemaan.

Ei kannata välittää. Nämä "ei kiinnosta"-viestit kun kuuluvat pysyvänä osana kirjoittaja Raikkaan repertuaariin. Hän näet näkee aiheelliseksi kertoa jokaisessa bändiä, televisiosarjaa, tai elokuvaa koskevassa ketjussa miten vähän häntä kiinnostaa ko. tekele.

Aiheeseen. Vaasan pojat ovat tehneet jo kiitettävän pitkän uran, valitettavasti ilman minkään valtakunnan apurahoja. Solisti Vesa Jokinen ansaitsisi kyllä vähintään kutsun linnan juhliin.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
koukou kirjoitti:
Täytyypi lähteäkkin kauppaan levy hakemaan.
Hyvältä vaikuttaa levy..

OneBigRed kirjoitti:
Ei kannata välittää. Nämä "ei kiinnosta"-viestit kun kuuluvat pysyvänä osana kirjoittaja Raikkaan repertuaariin. Hän näet näkee aiheelliseksi kertoa jokaisessa bändiä, televisiosarjaa, tai elokuvaa koskevassa ketjussa miten vähän häntä kiinnostaa ko. tekele.
Kaipa siitä saa itselleen tärkeän olon, kun sohii vähän jokapaikkaan vaikka asiasta mitään ei tiedä.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Paitselo kirjoitti:
"Mä lähdin ruotsinlaivalle viihtymään
ja sain Staffanit meikäläiseen kiihtymään"... eikös se jotenkin noin mennyt? Biisi, jonka Ruben Stiller olisi halunnut soittaa Maikkarin Levyraadissa, mutta tv-kanavan pomot jostakin syystä panivat Rubenin halun "jäihin".

Sen sijaan "Ookko tehny lenkkiä..." sai levyraadin historian huonoimmat (olikos 12) pisteet.

Nämä "vain alle 18 vuotiaille" yms. legendat ovat oikeastaan ihan hauskoja. Ei Ramonesiakaan ns. suuri yleisö ymmärrä, silti fanipohja on taattu ja pitkäikäinen. Ramones on maailman suurin/tärkein punk-bändi ja Klamydia on sitä samaa Suomessa.

Remu: "Taivaskanavilla näkee näitä riikinkukkoja sulat persuksissa, yleisö hylkää ne vuoden sisällä kun ne fuulaa. Todelliset rock´n roll äijät on ikuisia"
 
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole ko. yhtyeen musaa koskaan pahemmin kuunnellut - Mä lähden himaan biisiä lukuunottamatta - silti olen aina arvostanut heitä, koska tekevät homman aivan riippumattomasti musiikin, tuottamisen, levy-yhtiön, keikkamyynnin, jakelun jne. Vesku Jokinen jos kuka on rocktyöläinen.
 

Rocco

Jäsen
OneBigRed kirjoitti:
Vaasan pojat ovat tehneet jo kiitettävän pitkän uran, valitettavasti ilman minkään valtakunnan apurahoja. Solisti Vesa Jokinen ansaitsisi kyllä vähintään kutsun linnan juhliin.

Kyllä Klamydia sai viime tai toissavuonna jonkun Vaasan kulttuuripalkinnon. Siitäkin kaikki paikalliset kukkahattutädit itkivät julkisuudessa... Hah.

EDIT: Klamydia oli muuten aikanaan meidän naapureita bändikämpällä. Tulivat kerran oikein katsomaan että "ketkä täällä soittaa niin perkeleen nopeaa".
 
Viimeksi muokattu:

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Ted Raikas kirjoitti:
Klamydian levynkansiin pitäisi laittaa varoitus: "Voi aiheuttaa pysyvän aivovaurion."

Järkyttävää sontaa, huhhuh.

Psytrance ja ambient ( 1 2 )
Ted Raikas
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
koukou kirjoitti:
Onko pakko tulla avautumaan ketjuun, jos bändistä ei tykkää?
Onko pakko tulla avautumaan, jos toinen ei tykkää?

Tietääkseni palstan säännöt eivät kiellä ilmaisemasta mielipidettään, jos ei pidä jostain asiasta. Ei kai se teiltä ole mitään pois, jos mainitsen, että itse pidän Klamydiaa roskabändinä. Ei pitäisi muuttaa esim. sinun maailmaasi mihinkään suuntaan. Ainakin toivon, että ei muuta.

Rauha ja lepo maassa. En tiennyt, että täällä ollaan herkkäperseitä tänään.

P.S. tuuski, en tiedä mitä oikein haet viestilläsi, mutta se on huvittava!
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Ted Raikas kirjoitti:
P.S. tuuski, en tiedä mitä oikein haet viestilläsi, mutta se on huvittava!

Sittenhän me muodostamme jonkinlaisen naurujatkumon.

Ja jos nyt oikein pinnistät, niin luulisin että pointti selkiytyy. Vai oletko kuunnellut liikaa Klamydiaa, hui.
 

raipe#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Suomi
Eipä jaksa paljon innostaa tämä musiikillisesti ja sanomallisesti mitäänsanomaton bändi. Joskus bändin alkuaikoina saattoi hieman naurahtaa jollekkin biisille, mutta ei se kyllä enää jaksa edes suunpieltä hymyyn vetää. Ja mitä tulee tähän inisemiseen mielipiteen ilmaisusta, niin taitaa olla kova pala kyseisen bändin faneille kun kuulee "totuuden" jonkun suusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös