Kuinkas paljon Tapiolan harjoitushalliin mahtuu väkeä? Olen siellä monesti ollut, mutta en ole "sillä silmällä" tilaa tarkastellut. Kyseinen halli on muistaakseni osittain kaupungin, joten Jussi ei pääsisi vuokraa nostamaan pilviin. Helvetti kun Matinkylän halli lahosi käsiin, uusi alku olisi ollut hienoa aloittaa Matinkylä Gardenista.
En ole ihan vakuuttunut mistään hitaasti kiiruhtamisen parhaudesta. Mulle riittäisi vuosi Suomi-sarjaa, kaksi Mestistä ja sitten Liigaan. Ihan hyvin tuo Vegaskin sai homman toimimaan ilman mitään vuosien tahkoamista preerialla. Tärkeintä on, että jengi kokee joukkueen omakseen ja haluaa sitä kannattaa. Jos sen voi saavuttaa nopeastikin, niin miksi ei? Kiekko-Espoo on tunnettu brändi, joten nopea nousu on aivan realistinen.
Mikäli Salonoja ei myy halliaan, tulee selvittää myös uuden hallin rakentamista. Mä en halua enää koskaan nähdä sen pellen naamaa, kun puhutaan espoolaisesta jääkiekosta. Mikäli hintana on uuden hallin rakentaminen, niin sitten on. Ruotsissa on rakennettu paljon meille sopivia halleja, joista ottaa mallia. Edes hinta on tuskin este, suurempi hidaste on Espoon kaupungin aivan tajuton hitaus kaikissa asioissa, tontin saaminen saattaa kestää 20-50 vuotta, vaikka tontti olisi jo katsottuna. Sinänsä Tapiolan halli kelpaisi, onhan se alunperin Kiekko-Espoon rakennuttama. Mutta Jussi Salonojaa ei pidä päästää lähellekään uutta Kiekko-Espoota, ei millään tavalla. Koska silloin ei muut potentiaaliset tukijat tule mukaan.