Kerrotko tarkemmin mitä me oikein kuulimme?
Me kuulimme 60 minuuttia oman joukkueen aitoa kannattamista. Hallin äänimaailma oli eilen valitettavasti tamperelaisten hallussa. Tämä on mielestäni aidosti surullinen asia Ässien kannalta, kun kuitenkin ollaan nyt päästy urheilullisesti parempaan suoritukseen kuin vuosikausiin.
Jos laulaminen ja chänttääminen ärsyttää niin paljon Porissa, kuin tämän palstan hengestä voisi päätellä, niin sitten sen "peliin reagoinnin" -nimeen vannovien pitäisi mielestäni pystyä keksimään jotain, jolla aidosti pystytään vastaamaan vastustajajoukkueiden chänttäämiseen ja laulamiseen. Ei voi kertakaikkiaan olla sellainen tilanne, että jos puolivälieräkotipelissä ollaan maali tappiolla, niin katsomossa jäädään saman tien aivan jalkoihin.
Itse en ole koskaan ajatellut, että nämä kaksi "eri tyyliä" kannattaa sulkisivat mitenkään pois toisiaan, vaan parhaimmillaan toimisivat yhteistyössä.
Seisomakatsomossa käydään katsomassa peliä, tunne tulee jos se tulee. "Fani"-katsomoille tärkein arvo tuntuu olevan omien pierujen haistelu. Hei vittu me vedettiin hyvin taas hei, halli haltuun hei.
Itse pidän tätä "tunne tulee jos se tulee" ja joukkueen tulee ansaita kannustus -ajattelua laiskana kannattamisena. Se on vähän sellaista "kannattaja on ensisijaisesti maksava asiakas, jonka tulee saada palvelua joukkueelta" -tyyppistä touhua. Itse ajattelen, että koska sitä omaa seuraa on rakastettu pikkupojasta lähtien, niin silloin sitä tukea tulee antaa, vaikkei kentällä niin hyvin menisikään.
Lisäksi on sanottava, että kyllä surkea on tilanne, jos sitä tunnetta ei tule, kun oma joukkue on maalin tappiolla puolivälieräpelissä ja kun urheilullisesti ollaan pidemmällä kuin vuosikausiin.
Se mitä tuota Tampereen poikakuoroa seurasin, niin samaa jallajallaa vetivät alusta loppuun. Ei mitään reaktiota kentän tapahtumiin, tuli maaleja tai mitä tahansa. Tuntui että tuota possea kiinnosti enemmän nuo kuoronuotit kuin itse peli.
Olen eri mieltä tästä. Kyllähän he vihelsivät ja buuasivat esimerkiksi Ässien ylivoimien aikana, omien alivoimien aikana "Taistele Ilves", elivät maaleissa vahvasti mukana ja ihan varmasti sieltä kuului myös samantyyppisiä yksittäisiä vittuiluhuutoja Ässien pelaajille kuin mitä Isomäessä kovasti arvostetaan.