Kissa vai koira?

  • 14 270
  • 150

Kissa vai koira?

  • Koira

    Ääniä: 261 57,7%
  • Kissa

    Ääniä: 191 42,3%

  • Äänestäjiä
    452

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Tuonne avattiin lemmikkiketju ja tuollakin tuli esille tämä sama asia, mikä on ollut aina olemassa. Eli toiset ovat kissaihmisiä ja toiset koiraihmisiä. Eli tehdäänkin tilasto Jatkoajan kirjoittajista. Kissa vai koira?
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei kummassakaan mitään vikaa ole mutta itselleni ehkä mieluummin kissa. Kissaa ei tarvitse helvetin väsyneenä töitten jälkeen lähteä kävelyttämään ulos. Sen kuin vetää sänkyyn levyksi ja kissa seuraa perässä ja tekee samoin.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Pidän eläimistä ylipäätään, mutta olen ehdottomasti koiraihminen.

Onhan se kiva, että tässä maailmassa edes joku ilahtuu aidosti naamani näkemisestä...
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Ilman muuta koira. Kissat ovat liian ärsyttäviä ja ennen kaikkea pahalta haisevia elukoita. Siis omaan makuuni. Poikkeuksen tekee sellainen alla puolen vuoden ikäinen kissa, jonka voisin ottaaa.

Joka tapauksessa lemmikin paikka on pihalla omassa kopissa, eikä sisällä sohvalla.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koirat on vistoja, pahanhajuisia touhottajia, jotka paskoa rytyyttävät lenkkipolut ja ulkoilureitit talven aikana karmeaan kondikseen. Sitten ne vielä saatanat pelottelevat lapsia julkisissa kulkuneuvoissa.

Siksi kissa. Olen kyllä niille allerginen, mutta leppoisia ja lungeja kavereita ovat. Koiratkin ovat ihan ok asustaessaan haja-asutusalueella.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Kissa tietysti. En voi sietää koiria yhtään.
Niin ja talossahan asustelee 7-vuotias kisu.
 
Kissa myös ehdottomasti. Kotoa niitä 2 löytyy. Ei tarvitse käydä niitä öisin tai muulloin kusettamassa ja pärjäävät yön ylikin keskenään. Ja niiden luonteesta pidän enemmän. Viikonloppunakin nukuttiin koko päivä kattien kanssa ja välillä syötiin ja sitten takasin nukkumaan. No onhan niiden remuamistakin kiva seurailla, kun saavat sätkyjään ym. Paitsi ei niin kivaa öiseen aikaan. Koiristakin jonkin verran pidän. Sellaisen saattaisin hankkia jos olisi oma talo ja iso piha missä voisi juosta, samoin kuin kissatkin.
 

bluefox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ennen olin ehdottomasti kissaihminen, ja pidän kissoista toki edelleen. Mutta kun tyttöystäväni hankki koiran, pienen terrierin, muutuin samalla koiraihmiseksi. Koira on valkoinen länsiylämaanterrieri, sen luonne on kertakaikkiaan mainio. Se on seurallinen pieni koira, jolla on ison koiran ego.
 

Jäsen Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Kuhmon Kiva HT
Koira tietysti. Koirat on paljon seurallisempia. Ne seuraa ja haluavat olla mukana touhuamassa.
Sen sijaan kissat tuntuvat elävän omaa hämärää elämäänsä josta ei ota selkoa kirveelläkään. Vähän niinkuin naiset :)
 

nufc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä,Newcastle United
On ollut molempia lajeja,tällä hetkellä 8 kuukautta vanha kissanpentu ja on tosi mahtava elukka.
Eli ainakin tällä hetkellä kissa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En erityisemmin pidä eläimistä, mutta kissat kiehtovat jollain tapaa. Hyvin koulutettu koira, varsinkin kookas, on kyllä kunnioitusta herättävä näky, mutta minua ei touhottava ja ympäriinsä paskova pentu kiinnosta. Jos joku elukka olisi pakko ottaa, valitsisin itse kissan. Vaimo taas on ehdottomasti koiraihmisiä, joten meillä jää todennäköisesti eläimet hankkimatta. Hyvä niin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Koirien parissa olen kasvanut ja elänyt ei tarvinne kovinkaan montaa hetkeä miettiä kumman puolelle kallistun - koiraihmisiä siis ollaan, tosin ei enää henkeen ja vereen saakka vaan voisin kuvitella asuvani ilman koiraakin.

vlad.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Koira, varsinkin iso koira, on mielestäni luonteeltaan sen verran omaperäinen ja hauska, että Canis familiaris menee kuonon mitalla kissan ohi. Kissat ovat tyhmempiä otuksia kuin koirat. Ne eivät opi niin helposti, ja esimerkiksi telkkarin ja peilin kanssa taisteleminen kertovat niiden aivovajeesta. Minulle ei pidä nyt tulla kertomaan, että kissa on luonteeltaan omahyväinen yms. Ei kiinnosta, kissa on tyhmempi ja kissaharrastajat kanonisoivat tämän muka sen luonteella.

Koira ei tappele peilin kanssa, koska se ymmärtää nopeasti, että se on sen oma kuva siellä peilissä. Kissalla ei tähän kapasiteetti riitä.

Myös pienet koirat ovat monesti tällaisia samaan muottiin valettuja klooneja. Kaikilla on samanlainen luonne. Isoilla koirilla eroja on enemmän. Onkohan syynä se, että niillä on isommat aivot?
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Uleåborgir kirjoitti:
Myös pienet koirat ovat monesti tällaisia samaan muottiin valettuja klooneja. Kaikilla on samanlainen luonne. Isoilla koirilla eroja on enemmän. Onkohan syynä se, että niillä on isommat aivot?

Ei pidä yleistää. Omat kaksi mäyristäni ovat niin erilaiset persoonat kuin vain olla voi. Lasketaanko mäyräkoira pikkukoiraksi vai ei on sitten eri kysymys, eivät ne ainakaan fyysisellä koolla ole pilattuja. Ehkäpä et ole vaan koskaan jaksanut paneutua pienten koirien luonteeseen, jos isommat kiinnostavat enemmän.
 
Onkohan nuo omat ja muut tapaamani kissat sitten jotenkin poikkeuksellisen fiksuja, kun eivät jaksa peilistä tms kiinnostua. Mitä olen ymmärtänyt niin koirilla tuo saalistus toimii enemmän haju- ja kuuloaistin varassa. Kissoilla taas näkö- ja kuuloaistilla. Eikä kissoilla yleensä ole tarve oppia mitään temppuja. Ne kun ei ole laumaeläimiä. Vaan saalistavat yksin. Tosin leijonat taitaa myös laumoissa elellä. Itse taas pidän koiria typerinä koska tekevät mitä omistaja käskee, ei ole sitä omaa tahtoa. No nää on niin mielipide asioita. Mistä kukakin tykkää.

Meillä kissa on oppinut monia temppuja, sellaisia mistä se itse hyötyy. Esim. ovien avaaminen kahvaan hyppäämällä. Ei se montaa kertaa sitä nähnyt minun tekevän kun jo itse tajusi jujun.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Koira tottakai. Uskollinen ystävä ja loistava kaveri. Ei ole mitään rentouttavampaa kun lähteä illalla koiran kanssa lenkille katselemaan maisemia.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kissa ehdottomasti, tätä ei edes tarvitse hetkeäkään miettiä. Olen ollut aina enemmän tai vähemmän tekemisissä kyseisten luontokappaleiden kanssa ja mielestäni yleensä melko vieraittenkin kissojen kanssa tulen lyhyessä ajassa hyvin toimeen. Viimeeksi eilen yksi nuorehko hieman levoton tapaus kesyyntyi ja jäi syliini kehrätä purisemaan, se oli jokseenkin hellyyttävä tunne.

Pidän toki kyllä koiristakin, ei sillä, tai ainakin joistain yksilöistä. Mieluiten sellaisista, jotka ei joka hetki hypi päälle, nuole ja räksytä jatkuvasti. Sellaiset rauhattomat yksilöt hermostuttavat ja ärsyttävät myös ja edustavat kaikkea muuta kuin älykästä elämänmuotoa minulle, vaikka koirien älyä nyt sitten kehutaankin (myös täällä). Itse en koiraa mitenkään kovinkaan fiksuna olentona lopulta pidä muutenkaan, sillä temppujen tekeminen, toisen palvelijaksi alistuminen ja yleinen nöyristely ei välttämättä siis edusta minulle sitä älykkyyden maksimaalista huipentumaa. Toki koira voi olla se isäntäkin, mutta silloin on enemmänkin kyse omistajan omasta tyhmyydestä, että alistuu koiran komenneltavaksi. Yksilöitä joka tapauksessa, toiset fiksumpia kuin toiset, mutta en allekirjoita sitä, että kissat olisi tyhmempiä kuin koirat. Niiden yhteinen historia ihmisen kanssa on kuitenkin selkeästi lyhyempi ajanjakso ja lajina ne ovat tyystin erilainen saalistajatyyppinen olento verrattuna koiraan, kissa(eläimet) on monessa tapauksessa soveltunut selviytymään yksin, riippumattomana toisista.

Nimenomaan kissojen itsenäisyys ja salamyhkäisyys on se, mikä niissä viehättää.
 
Viimeksi muokattu:

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Uleåborgir kirjoitti:
Koira ei tappele peilin kanssa, koska se ymmärtää nopeasti, että se on sen oma kuva siellä peilissä. Kissalla ei tähän kapasiteetti riitä.
Yksikään meidän viidestä kissasta ei tappele oman peilikuvansa kanssa. Yksikään ei välitä peilistä tuon taivaallista.

Temppujen oppimiskyky ei mielestäni kerro eläimen "viisaudesta" mitään.

Itse pidän molemmista, mutta kerrostalokaksioon ei koiraa näiden kanssa enää mahdu. Eikä kissojakaan enempää.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koirat ovat minulle sallaisia isoja ja jopa pelottaviakin otuksia, joita ei oikein ymmärrä. Niitä pitää kokoajan hoitaa, tai siis varsinkin kerrostalossa ulkoiluttaa. Kuola vaan valuu suusta ja korvat lörpöttää. Ne ravaa joka paikassa, pureskelee huonekaluja, haukkuu lujaa ja joka paikka on koiran karvassa. Musta tuntuu ettei niillä ole kovinkaan paljoa järkeä päässä, kun kaiket päivät vaan haukkuu ja ympyrää juoksee jne. Ei tietenkään kaikki koirat tee näin, mutta moni. Ehkä täällä kaupungissa ja kerrostalossa on enemmän kiltimpiä ja pienempiä koiria kuin maalla. Jotkut pienemmän koirat ovat minusta ehkä hieman mukavampia, mutta oikeastaan siitä syystä, että ne muistuttavat enemmän kissoja.

Kissat taas ovat mun mielestä kivempia. Niitä ymmärtää hyvin, tai siis niiden ilmeitä, eleitä ja käyttäytymistä. Kissoja ei tarvitse ulkoiluttaa niin paljoa, eikä syöttää tai hoitaa muutenkaan niin paljoa, siis noin yleisesti ottaen. Kissat ovat kilttejä ja niiden kanssa on kiva hössötellä. Kissat näyttää jos ne nauttii ja jos niillä on hyvä olla. Nämä oli siis mun mielipiteitä, ja tietenkin joku koiraihminen on varmaan joka asiasta eri mieltä, mutta mä oonkin enemmän KISSAFANI!
 

Rocco

Jäsen
Miksi naiset tykkäävät kissoista?

- Kissat kulkevat ulkona öisin, ja tulevat ja menevät oman mielen mukaan.

- Kissat eivät syö jos ruoka ei miellytä.

- Kissat lähtevät lähes aina karkuun jos niitä yrittää silittää.

- Kissat pärjäävät mainiosti yksinään.

- Kissat tappelevat aina naapurin kissojen kanssa.

Kaikki ominaisuudet mitä naiset inhoavat miehissä, ovat kissoissa. Outo paradoksi..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös