Kirka on poissa

  • 23 203
  • 107

Pluto Nash

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Puoltoista kuukautta sitten näin viimesen kerran Kirkan livenä, ja herra oli kyllä jo hieman uupuneen olonen. Ei vain suostunu missään vaiheessa hölläämään tahtia.

Eipä tähän muuta voi todeta, kuin miehen itsensä legendaarisin sanoin: "Rock'n roll is here to stay!"
 

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Shokkinahan tuo eilen tuli kun kaveri tuosta ilmoitti. Vaikken mikään suuri Kirkan fani ikinä ole ollutkaan koskettaa tuo uutinen silti. Voisin sanoa etten tiedä montaa, joka ei Kirkasta olisi pitänyt edes vähän. Muutamia hienoja kappaleitakin löytyy mm. Silta Yli Synkän Virran yhtenä hienoimpana.

Rauha Kirkan sielulle. Oli todellinen show-mies.
 

proffa#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kai Suikkanen, Pool ja NHL
Surullista

Juuri tuossa viikonloppuna mietin, että olisipa hieno nähdä Kirka vielä kerran livenä.. Hetki löi ja taas on yksi suuri poissa.

RIP KIRKA
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tänään ruubenjajoonaksessa Kirkan elämää ja uran kohokohtia muistelevat hänen ystävänsä Lasse Norres ja Jyrki Hämäläinen. Kolmoselta 22.45, jos sattuu kiinnostamaan.
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Yllätti uutinen itseni totaalisesti, kaveri vaikutti varsin energiseltä vielä maikkarin ohjelman buffauksessa.

Kepeät mullat haudallesi Kirka, Sammy sai veljen vierelleen laulamaan.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Tämän päivän iltapulu tietää kertoa, että rotavirus olisi ainakin osaltaan ollut syynä. Kirka oli kuukauden verran sairastellut vatsatautia.

Kirka haudattiin tänä aamuna. Manageriyhtiö on avannut nettiin muistokirjan (http://www.dexviihde.com/kirka/), johon voi kirjoittaa viestejää ja muistojaan Kirkasta.

Mestareista suurin siirtyi suuremmille areenoille.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Kirkalle lepää rauhassa.

Muuten minusta on käsittämätöntä, kuinka molemmat ip-lehdet julkaisevat parikymmensivuisia Kirka-liitteitä, ja TV:sta ja radiosta tulee pelkkää Kirkaa. Rahastuksen makua on ilmassa.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kirka haudattiin tänään veljensä vieraan. Sinällään käsittämättömän nopeaa toimintaa.

edit: Siis 'viereen'. Olen nakkisormi, tiedän.
 
Viimeksi muokattu:

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Tykki kirjoitti:
Kirka haudattiin tänään veljensä vieraan. Sinällään käsittämättömän nopeaa toimintaa.

Mistä tulikin mieleen, eilisessä Iltalehdessä päivän Jouko (se yksiruutuinen sarjakuva) oli aika koskettava. Kirka näytettiin takaapäin taivaassa halaamassa jotakuta, puhekuplassa luki vain "SAMMY!".
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tykki kirjoitti:
Kirka haudattiin tänään veljensä vieraan. Sinällään käsittämättömän nopeaa toimintaa.
Ortodoksisen perinteen mukaan vainaja tulisi haudata kolmantena päivänä kuolemasta. Kirka oli siis ortodoksi, joten siksi hautaanlasku toimitettiin nyt.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Muusikon ammattitauti tappoi lopulta Kirkan. Yömyöhällä piti esiintyä jatkuvasti, vaikka olisi pitänyt ottaa esiintymisistä kunnon tauko ja riittävällä levolla hoitaa itsensä kuntoon. Muusiikko menee oman terveytensä kustannuksella yömyöhällä lavalle, vaikka pitäisi olla sairaslomalla lepäämässä. Ei osta heittäytyä oravanpyörästä hetkeksi sivummalle lepäämäään, kun oilisi tarve. Keikkamyyjien ja managereiden pitäisi rohkeasti laittaa artisti pakkolepoon, jos huomaavat, että kaikki ei ole ihan kohdallaan.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Tiedoksi kaikille kiinnostuneille.

Kirkan muisto-ohjelma tänään TV 2:lta klo 22.05 nimellä Ystävyydellä Sinulle - Kirill.

Huoh, kyllä tuo Mestarin poismeno meikäläistä vaan edelleen säväyttää... Ei vieläkään usko todeksi! Ehkäpä huomenna tai maanantaina sitten, kun aion käydä jättämässä muiston haudalle...

Tänään tuli muuten pitkästä aikaa kuunneltua The Spell-albumi. Hyvältä kuulosti edelleen. Onneksi musiikki ei koskaan kuole!
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huoh. Olen edelleen alamaissa suuren innoittajani ja esikuvani poismenosta. Kuuntelin juuri Hänen levyään Born in the S.A.V.O. ja olin täysin tolaltani.

Miksi voi miksi sinun piti mennä pois!?!

Onnekseni jäljellä on muistosi ja verrattomat rallisi kuten "Kesämopo" ja "Kuka mitä häh?"

Lepää rauhassa, Kirill!
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ja näin siis ko.ohjelma ohitti R.O.C.K.- ja The Spell -levyt noin vain...

Humppaheikkien kauhistukseksi Kirka oli kuitenkin Rock! Lepää rauhassa.
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Herra anna heille anteeksi sillä....

Schwalbe kirjoitti:
Huoh. Olen edelleen alamaissa suuren innoittajani ja esikuvani poismenosta. Kuuntelin juuri Hänen levyään Born in the S.A.V.O. ja olin täysin tolaltani.

Miksi voi miksi sinun piti mennä pois!?!

Onnekseni jäljellä on muistosi ja verrattomat rallisi kuten "Kesämopo" ja "Kuka mitä häh?"

Lepää rauhassa, Kirill!



Ja ikää oli....? Huumorin taso tuollaista maalaisteinin luokkaa mutta tietämys vanhoista sliipparihiteistä viittaa muuhun. Kuinka traagista.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
laredo kirjoitti:
Joo sillä on se narkkipoika joka käyttää kaikkia mahdollisia keinoja rahastukseen ja kaman käyttöön. Eiköhän ole pikapuolin eri lehdissä haastattelupalkkioita vastaan antamassa lausuntojaan.

Erään paskalehden kannessa nyyhki kaipaavansa isää. Boris oli antanut kommenttinsa vankilasta.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eilen tuli kuluneeksi 15 vuotta Mestarin poismenosta. Versitaali artisti käännöspopista Hard Rockiin ja iskelmähitteihin. Gone but not forgotten-termi kuvaa lukuisia modernin ajan taitelijoita, mutta yksi Kirkan meriitti on kiistämättä se, että herra oli oikeasti lahjakas laulamaan. -Remu, Juice, Neumann, Hynynen... maamme kevyen musiikin skenessä riittää menestyneitä miessolisteja, joita yleisestä musiikillisesta lahjakkuudesta ja lavakarismasta huolimatta ei kaikella kunnioituksella voi pitää kovin poikkeuksellisina laulajina, mutta Kirka oli jo 50 vuotta sitten poikkeus tähän sääntöön.

Kirkan tuotanto on laaja ja tribuutiksi voisi linkata periaatteessa mitä vaan mainioista Alice Cooper-covereista Den Glider Iniin (Never Forget), mutta tällä kertaa valikoitui The Spell.





Muistan kuinka joskus ~2008 allekirjoittaneelle avautui Kirkan "hevituotanto" ihan puskista. Tuohon asti olin tosiaan tuntenut hänet iskelmähiteistä, Hengaillaan:sta ja Mestareista, mutta nimenomaan laulutaitojensa puolesta (aksentti tai ei) Kirka ei häviä tuon ajan Hard Rock-skenen suurille nimille yhtään.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Muistan kuinka joskus ~2008 allekirjoittaneelle avautui Kirkan "hevituotanto" ihan puskista. Tuohon asti olin tosiaan tuntenut hänet iskelmähiteistä, Hengaillaan:sta ja Mestareista, mutta nimenomaan laulutaitojensa puolesta (aksentti tai ei) Kirka ei häviä tuon ajan Hard Rock-skenen suurille nimille yhtään.

Tuli joskus hankittua CD-muodossa noi heviajan levyt. Kirkan ääni sopi erittäin hyvin myös siihen genreen.
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Yle Areenasta edelleen löytyvä dokkari Iskelmä Suomi valottaa hyvin tätä Kirkan taustaa eli itse asiassa, hän olisi halunnut olla nimenomaan rocklaulaja eikä iskelmätähti. Hänen uransa oli 80-luvun lopulla eräänlaisella vedenjakajalla ja Kassu Halonen puoliksi pakotti mestarin laulamaan tekemänsä "surun pyyhit silmistäni" joka sitten sinkautti Kirilin iskelmätaivaalle ja siellä pysyikin sitten kuolemaansa saakka. Olisi siis mieluummin tehnyt leipänsä rockin puolella mutta taloudellisten seikkojen (mm.) takia sitten "nöyrtyi". Hieno ja persoonallinen äänihän herralla on.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Muistan kuinka joskus ~2008 allekirjoittaneelle avautui Kirkan "hevituotanto" ihan puskista. Tuohon asti olin tosiaan tuntenut hänet iskelmähiteistä, Hengaillaan:sta ja Mestareista, mutta nimenomaan laulutaitojensa puolesta (aksentti tai ei) Kirka ei häviä tuon ajan Hard Rock-skenen suurille nimille yhtään.
Juhannusviikolla v. 2002 olin Saarijärvellä yötä ja huomasin silloin, että huvikeskus Kukonhiekassa on samaan aikaan Kirkan (ja Marita Taavitsaisen) keikka. Kirkaa en kotona sen kummemmin kuunnellut, mutta menin mielenkiinnosta keikalle.

Kirkahan veti keikan kovalla energiatasolla ja lauloi keikalla nimenomaan niitä rock-kappaleitakin. Vaikka oli juhannus ja tanssilava, niin ei malttanut pysyä vain iskelmässä. Itse pidin niistä rock-laulamisistaan, mutta tanssilavalla näytti olevan niiden biisien aikana hiljaisempaa. Siinä se yhden keikan aikana näkyi koko Kirkan ura tiivistettynä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Muistan kuinka joskus ~2008 allekirjoittaneelle avautui Kirkan "hevituotanto" ihan puskista. Tuohon asti olin tosiaan tuntenut hänet iskelmähiteistä, Hengaillaan:sta ja Mestareista, mutta nimenomaan laulutaitojensa puolesta (aksentti tai ei) Kirka ei häviä tuon ajan Hard Rock-skenen suurille nimille yhtään.
Itsekin tulee ajoittain kuunneltua noita kahta Kirkan rock-levyä, etenkin se jälkimmäinen The Spell on soitossa ja sehän on vielä pykälää raskaampi ja synkempi mitä se ensimmäinen R.O.C.K. Tuossa on jopa power metallista elementtejä ja kyllähän Kirkan laulu ihan oikeasti sopii tuohon hyvin. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää millanen rokkikukko Kirkasta olisi voinut tulla jos olisi saanut tuolla musiikilla elätettyä itsensä, mutta ihan ymmärrettäväähän se on että tehtiin sitten lopulta sitä musiikkia mikä toi leivän pöytään.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Kirkan hevilevy on kyllä itselle parasta Kirkaa vaikka toki ne tunnetuimmat iskelmähititkin menee. Kirkalla on kyllä ollu tosi tiukkoja kokoonpanoja taustalla soittamassa.

Edu Kettunen ylläri pylläri tehny monta sanoitusta tuollekkin levylle.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Olen ollut niin ummikko, etten ole tiennyt Kirkan rock-puolesta mitään, vaikka olen hänestä aina pitänyt. Tuo @Ann Arbor in linkkaama biisi oli ihan häkellyttävän hyvä ja tiedän, mitä levyjä kuuntelen seuraavat ajat. Kiitos!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös