kirjoittajien musiikkimaku

• 2 105
  • 49

kirjoittajien musiikkimaku

• Rock

Ääniä: 30 31,9%
  • Pop

Ääniä: 10 10,6%
  • Heavy

Ääniä: 27 28,7%
  • Dance

Ääniä: 5 5,3%
  • Country

Ääniä: 0 0,0%
  • Kotimainen iskelmä

Ääniä: 3 3,2%
  • Blues

Ääniä: 3 3,2%
  • Jazz

Ääniä: 2 2,1%
  • Saatananpalvonta musiikki

Ääniä: 8 8,5%
  • Rap

Ääniä: 6 6,4%

• Äänestäjiä
    94
  • Poll closed .

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Saatananpalvontamusiikkia tietenkin! Black metallia, pakanafolkkia, neoklassista...

Tosin levyhyllystä löytyy myös syntsapoppia, hardcorepunkkia, progea, brittipoppia... Ja viime päivinä olen kuunnellut ahkerasti Hectoria ja Miljoonasadetta...

Edit: Ja Monte-Criston esiintuomaan yhteyteen viitaten haluan lisätä olevani myös ehdottomasti kukkahattusetä.

Kiisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HPK-Inkkarit, IHN ja FC HML
Annoin ääneni heavylle, vaikka kyllä kevyempikin käy.
Levyhyllystä löytyy useampi Maiden, Dio, Rem, Alice In Chains, Faith No More jne...

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aika lailla linjalla rock-heavy-suomirock. Viime aikoina on tullut kuunneltua vanhoja metallican levyjä, yötä, zen cafeta, iron maidenia, nirvanaa, sub urban tribea, linkin parkia, diota. Muita hyviä on esim.4ruusua, klamydia, bad religion, offspring, cypress hill, new metal suunnan bändit... laidasta laitaan.

Antti.R

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kotimainen rock ja pop, mm. Don Huonot, CMX, Zen Café, Ultra Bra. Toki myös ulkomainen menee. Jokerina mainitsen funkin puolelta kotimaisen Eternal Erectionin.
Ja tämä teknohalpahallieurohumppajumppa sekä kotmainen iskelmä saavat käden tavoittelemaan oksennuspussia todella herkästi.

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Kuten Monte jo totesikin niin ainakin minulla on ollut stereotypia, että lätkäfanit ovat melkein poikkeuksetta raskaamman ja marginaalisemman musiikin ystäviä. Näin vaikuttaisi olevan. (toinen stereotypia on se, että näistä raskaan musiikin ystävistä kaikista raskainta musiikkia kuuntelevat HIFK-fanit.)

Itsellä sydäntä lähinnä on ns. aikuisrock, CCR, Eagles, Dire Straits miellyttävät eniten. Sitten uudemmista Fastball, Smashmouth, ja Barenaked Ladies. Myös REM uppoaa kovaa.

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä se pop/rock saagaan uppoaa. Elvis on elossa ja niin eteenpäin.

Lisäksi tunnen suorastaan kummaa vetoa tätä "teinijytää" Korn/SlipKnot kohtaan.

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Rock rock rock rock rock rock rock...

Rokkiahan mä kuuntelen mielelläni, mutta melkein kaikki muukin mielestäni hyvä musiikki käy. Mutta ei saatananpalvontamöly, Suomi-räppi, Suomi-iskelmä, Jazzi. Myös joitakin Suomi poppi/rokkibändejä en siedä. Mutta se onkin sitten eri juttu.

Piti ostaa viikonloppuna Tukholmasta Liven V -albumi, mutta tuli hinta vastaan... Se oli ennen kuin tiesin/kuulin kruunun kurssin tippuneen. Perhana...

filmirulla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi voi, että on vaikeeta sanoa vaan yksi ja oikea tyylisuunta! Oikeestaan mulla pitäisi olla kaksi ääntä sillä kaksi asiaa menee ylitse muiden. Nimittäin Suomi-rock tyyliin Ismo Alangon tuotokset Zen Cafe, Yup, Kotiteollisuus, Maj Karman Kauniit Kuvat, Eläkeläiset ja jne... Ps. Olin muuten lauantaina katsomassa Tps matsin jälkeen nosturissa Timo Rautiaista & tri niskalaukausta joka oli kyllä loistava keikka!

Toinen asia jolle annan ääneni on tämä Heavy rock sieltä vain muutamia orkestereita mainitakseni Rammstein, Rob Zombie , White Zombie, Iron Maiden , AC/DC ja vaikka kuinka monta muuta mainittavan arvoista bändiä joita en nyt vaan jaksa listata. Kyllä te tiedätte kunhan vaan vähän mietitte.

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Tj
Kuten Monte jo totesikin niin ainakin minulla on ollut stereotypia, että lätkäfanit ovat melkein poikkeuksetta raskaamman ja marginaalisemman musiikin ystäviä. Näin vaikuttaisi olevan. (toinen stereotypia on se, että näistä raskaan musiikin ystävistä kaikista raskainta musiikkia kuuntelevat HIFK-fanit.)

Pitää vielä vahvistaa olettamustasi Tj. Itse kuuntelen musiikkia laidasta toiseen, mutta heavyn puolelle silti vaaka kallistuu :). Kuuntelen siis mm. seuraavia bändejä: Deep Purple, Metallica, Rainbow, Iron Maiden, DIO, AC/DC, Twisted Sister, Popeda, Eppu Normaali, Nirvana, Scorpions, Gn'R, MSG, Papa Roach, REM jne. Lisäksi kuuntelen mm. klassista musiikkia - lähinnä Bachia, mutta muutkin menettelee. Suomalainen iskelmämusiikki jää tosin kuuntelematta, on korva kuitenkin sen verran ?rajoitteinen?...

Edit: Typoja

Viimeksi muokattu:

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Minä pidän hyvästä musiikista, mutta sitä ei ollut vaihtoehtona. Erikoista. No, kuitenkin genreistä lähimpänä sydäntä on Trip hop ja kevyehkö trance/dance/house/jne tyyliin mestarit Oakenfold, van Dyk, Faithless, Cox sekä trip-hopin pyhä kolminaisuus Massive Attack, Portishead ja Sneaker pimps maustettuna belgialaisella Hoover(phonic)illa. Mutta tietenkin, jos joku biisi on vain yksinkertaisesti hyvä, iloinen, iskevä tai fiiliksiin sopiva, se on mielestäni mukavaa kuunneltavaa.

Ja vaihtoehtojen puutteessa äänestin dancea. En siis tarkoita tällä mitään Pandoraa jne.

pXi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, EPS
Ehkä suurimman osan musiikin kuunteluun käytetystä ajasta haukkaa rock.Mitään bändejä en ala luettelemaan,koska siinä hajoaa pää,kun yrittää päättää mitkä kaikki tässä nimeäisi.Ei musiikkimaku pelkkään rock-musiikkiin,ja rockin kaikkiin epäterveellisiin,syntisiin ja turmiollisiin alalajeihin rajoitu,vaan hyviä biisejä löytyy myös muista genreistä.Musiikkia on maailma pullollaan.Tämähän onkin vaikeaa jotenkin kategorisoida omia mieltymyksiään:)

Sapiskaa täytyy myös antaa eli:
hushus kauas pois kaikki britneyt sun muut muovista muotoiltut määkijät,jotka keskitttyvät enemmän oman perseen tyrkyttämiseen kuin itse musiikkiin.

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Rock

Annoin ääneni rockille, vaikka kuuntelen melkein mitä vaan. Mutta poissuljetaan sentään jazz ja konemöly. Ja nyyhkyrock. Ja... Noh, onhan niitä paljonkin juttuja joita en siedä.

Kaksi bändiä on kuitenkin suosikkilistalla ylitse muiden:

1. Peer Günt
2. Motörhead

Ennen vanhaan kuuntelin myös bändejä tyyliin Metallica, Stone, Slayer, Sepultura, Kreator, Sodom jne jne, mutta ne ovat hiipuneet pois. Olivat aiheuttavinaan liikoja aggressioita...

Muita hyviä: Leevi and the Leavings, Irwin, Popeda, osa Eppujen tuotannosta, Hurriganes, Melrose, Beatles, The Clash...

Mainittakoon vielä että Aerosmith on ihan paska (ainakin ne nyyhkyt jotka MTV:llä pyörii), eikä Rollareillakaan ole kuin yksi hyvä biisi (Paint it Black) ja muutama mukiinmenevä.

Eaglesista olen koko ikäni ollut tätä mieltä: Niillä on tasan yksi hyvä biisi ja sekin on ihan paska...

Jäteosastoon tippuvat myös Ultra Bra, Anssi Kela, Samuli... ÄÄh, en mä jaksa enää.

Listataan vielä hyvien biisien listaa lähes satunnaisessa järjestyksessä:

1. Paranoid
2. Bartender
3. Enter Sandman
4. I Don't Wanna Be A Rock'n Roll Star
5. Joutsenlaulu
6. Fat Girls
jne jne jne

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti teemu
Saatanaa palvotaan enimmäkseen täälläkin. :) Pitää sitä välillä kuunnella jotain kivaa ambientia. Talvi-ihmisenä varsinkin Jääportit rulettaa.

Minkäslaista kamaa tuo Jääportit oikein tekee? Olen nähnyt jotain demoja myyntilistoilla, mutta kun en sokko-ostoksia juuri harrasta, ei ole tullut itselle tilattua. Ambientia siis, mutta minkälaista? Tuon genren alta kun voi löytyä melkein mitä tahansa...

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eipäs ollut vaan icy-classical-inspired-dark-ambientia ;)

Joo, ihan OK tunnelmointia, mutta mp3-sivullaan ollut vertaus Arcanaan oli kyllä turhan suuri kehu. Pikemminkin tuo kuulostaa joltain Burzumin syntikkalevyiltä.

Gren

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja New Jersey Devils. Ja Liverpool. Mets!
Mukkasin ruksin tuohon poppiin, koska kai se nyt sinne nämä omat suurimmat "normaalimmat" suasikkini sujautettava on: Depeche Mode, Cure, David Sylvian, jbk, ABC, Adam and the Ants(!), Bauhaus, Cocteau Twins, Barenaked Ladies... mitä nyt aivan saman tien päähäni sain. (Kops!) Tosin luulisin suurimman osan kuuntelemastani musiikista lirvahtavan sellaisen "taide-popin" epämääräiseen suohon. En nyt rupea listailemaan, mutta välillä korvissa humisee ihan itsestään.

wapiz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Artukaisten Rypistys
Metallimiehiä siis runsaasti..... Guthen myös... Metallia laidasta laitaan, tosin metallia oon viimeksi työstänyt amiksessa joskus 80 luvun lopussa :D

Tulipa tässä samalla mieleeni liuta just 80 luvun loppupuolella kukkineita oikeita "no joo, ainakin silloin olin tätä mieltä" metallipumppuja. muistaako muut ko. orkkia kuten: Anthrax, M.O.D, S.O.D, Flotsam&Jetsam, Destructor, Destruction, Voivod, Savage Grace, Running Wild, Tankard, Suicidal Tendensies, S.D.I...ym... listaa vois kai jatkaa loputtomiin

PRKL... kun kaikki C-kasetit on kadoksissa... ;)

juntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti BigRedBob
Joku saatanan juntti tuolla naapurissa kuuntelee parhaillaan paskaa halpahallieuroteknoa. Minä kuuntelen pääasiassa metallia, mutta pidän ylipäätään hyvästä musiikista.

Hei oikeesti nyt riittää toi parjaaminen. Mä voin olla paljonkin eri asioita, mutta mikään eurohumppahiiri mä en todellakaan ole.

Minäkin pidän hyvästä musiikista kuten Nighwishista ja Zen Cafesta.

acidjam

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan
Jaa...

Rokkihan tuolta on rustattava, kun näyttää tuo punk-vaihtoehto puuttuvan... Ja tarkemmin sanottuna skatepunk on vielä lähempänä sydäntä..

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mitämitämitäää???
Countryn nollapisteistä voinee siis tehdä päätelmän ettei Timo TA Mikkonen kirjoitakaan tälle palstalle. Usein olen jo ollut varma siitä että olen paljastanut miehen, mutta ei...

Annoin ääneni vastalauseena punkin puuttumisesta saatananpalvonta musiikille. Tosin en kylläkään pysty mitään Dimmu Borgiria kuuntelemaan. Aika monipuolisesti tulee kyllä kaikkea kuunneltua.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Timo TA Mikkosen joululevy puuttui listalta. Se on nimittäin aivan oma musiikinlajinsa. Koskaan sitä ennen ei ole tehty vastaavaa eikä koskaan sen jälkeen tulla tekemään.

Ääni heavylle, olisin äänestänyt heavya melodian kera jos olisi eroteltu omakseen. Siis pelkkä mättö ei riitä, musikaalisuutta täytyy olla mukana.

Kotimainen iskelmä? Kuuntelin kerran tunnin Sävelradiota kun taksikuski soitti sitä. Kasvattava kokemus. Ensin vitutti ja inhotti, sitten oli jo niin tiukkaa stuffia että oksat pois..huippuna Anita Hirvosen De va kukku de. Ässäkamaa.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Tässä äänestyksessä ääneni meni popin puolelle, sillä sieltä kategoriasta eniten löytyy suosikkiyhtyeitäni. Muuten olen silti musiikin suhteen kaikkiruokainen. Ainoat tyylit, jotka eivät nappaa ovat örinähevi, jazz ja klassinen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy