12.05
Päätin lähteä käymään kipinässä. Hurautin ensin kipinää lähimmän omakotitalon pihaan ja soitin ovikelloa. Oven avasi varovasti ehtoisan näköinen naisoletettu, kysyin että tarvitsetteko halkoja? Eivät kuulemma tarvinneet, joten lastasin heidän autokatoksessa lojuvat klapit maasturini isoon tavaratilaan.
12.48
Hurautin halkokuorman kanssa niin lähelle kipinää kuin pääsin ja vein halot nuotion jäänteiden lähelle. Asettelin alustaksi pari Jere Karalahden ja Jarkko Ruudun pelipaitaa, joita olin aikoinani löytänyt UFF:n vaatekeräysastian vierestä UFF:n lapulla varustettuna, jossa luki : "Ei kaikki paska meillekään kelpaa." Halkopinon päälle asettelin suojaksi Bob Francisin Mummotunnelin narikkaan jääneen klubitakin, jonka poke lahjoitti minulle kun tiesi minun olevan IFK:n fani. Oisihan sitä takkia voinut itsekin käyttää, mutta se dunkkasi niin vahvasti kiljulle ja kolinalle, etten voinut. Irrottelin tuohta kuivasta klapista ja virittelin tulet.
13.01
Istuskelin nuotiolla, pari harakkaa kävi paskantamassa Francisin klubitakin päälle.
13.15
Käväisin autolla, oli aika kaivaa järeämpiä taikakaluja esiin. Rakensin nuotion viereen pienen alttarin lumesta, jonka ympärille tein ringin pitkien kalsareiden lahkeista ja alttarin päälle asettelin Jussi-paidan. Alttarille laitoin paketin Tapolan mustaa makkaraa. Kohensin tulta ja lisäsin halkoja nuotioon että saisin oikein kunnon ison tulen.
13.25
Nyt oli nuotiossa kunnon roihu. Asetin nuotioon pakastebroilerin sekä kumikanan. Asetuin lootusasentoon nuotion äärelle Matti Murron fanipaita päällä ja aloin meditoimaan. Notsiksta nousi julmettu savu ja käry jota vedin kevyesti henkeeni matraa "painetaan bulilla" mumisten.