Kip Brennan HIFK:hon

  • 376 125
  • 1 175

Ua Ua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katselin samaista tilannetta myös ja peluri näytti olevan kätisyydeltään left eli ei ollut Jokela, pakkiparina hääri samaisessa tilanteessa Koivisto. Jäi epäselväksi kuka mahtoi olla.
Se alle jäänyt pakki ei ollut Jokela, vaan Hulkkonen.

Selostaja huusi Brennania maalintekijäksikin, mutta Tinke Peltomaa korjasi asian.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se alle jäänyt pakki ei ollut Jokela, vaan Hulkkonen.

Selostaja huusi Brennania maalintekijäksikin, mutta Tinke Peltomaa korjasi asian.

Selostaja-duo oli täysin pihalla tuossa maalissa, sillä Tinkekin taisi hehkuttaa Wärniä maalintekijänä toki hän korjasi tuon Brennanin syöttäjäksi. Katselin Nelosen netistä ottelun maalikoostetta ja kyllä pisti tuo tilanne hymyilyttämään; kaukaa näkee, että vauhdilla laitaa "kiitävä" Brennan on jäämässä Hulkkosen kovan perstaklauksen uhriksi, mutta mitä vielä, seuraavassa kohdassa uudesta kuvakulmasta näkee kuinka Brennan jatkaa matkaa kohti maalia taklaajan(Hulkkosen) keräillessä kamojaan jäänpinnasta ja lopputuloksenahan oli IFK:n elintärkeä kavennusmaali. Tässä tapauksessa Brennan tosiaan teki kovuudellaan sitä tilaa taidolle ja sai voimakkaalla nousullaan jatkettua kiekon Wärnille. Joltakin tuo olisi jäänyt tekemättä, sillä Hulkkosen taklaus oli melko voimakas.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joltakin tuo olisi jäänyt tekemättä, sillä Hulkkosen taklaus oli melko voimakas.
Hulkkonenhan sai Tepsissä pelatessaan jonkinlaisen fyysisen pakin maineen aika ajoin nasevasti osuneiden avojään pommien ja perstaklauksten ansiosta. Eilen taklattava oli, Hulkkosen epäonneksi, sen verran isokokoinen ja hyvässä vauhdissa, että taklausyritys oli verrattavissa siihen, kun yrittäisi kiilata rekan ojaan henkilöautolla.
 

Wilson-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Tos Hulkkosen "taklaus" oli kyllä niin selkeä blokki kuin olla ja voi. Hulkkonen ehkä hieman väärin sijoittuneena yrittää pysäyttää Brennania. Hulkkonen on seisovilla jaloilla kun taas Brennan täydessä vauhdissa. Kyllä sitä varmaan jokainen leviäisi kuin tuollainen yli 100kg jätkä törmää.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Vielä enemmän odottaisin Brennanilta äijämäisiä otteita ja taklauksia. Turha mouhoaminen ja jäähyt on sitten sitä ylimääräistä, jotka pitää hiljalleen jäädä pois, mutta kaapin paikka pitää näyttää silloin, kun on sen paikka.

Kip on joukkuepelaaja viimeisen päälle. Kaikki tietävät, mitä olisi tapahtunut, jos hän olisi ryhtynyt isolla jäällä hakemaan taklauksia: olisi voinut tulla osumiakin, mutta todennäköisesti hän olisi pelannut itsensä täysin kuutamolle ja tarjonnut kaverille pienimuotoisen yv:n. Jerenkin tasoinen kaveri teki tätä säännöllisesti Ilmalan lentokentällä. Kotijäällä Brennan taklaa. Ja jos valmentaja haluaa, että hän ajaa pää edellä laitaan, Brennan mitä todennäköisimmin noudattaa tätäkin ohjetta.

Brennanin tehot ja kädellisyys ovat yllättäneet meikäläisenkin. Kaipa ne fucking NHL-scoutit osaavat sittenkin jotain jakaessaan diilejä. Mutta parasta Brennania on hänen vaikutuksensa Liivikiin, Wärniin, Keräseen...Joten on melko naurettavaa väittää, etteikö Brennanin presence jäällä olisi jotain, mikä poikkeaa normipelaajasta. Mä lähden "tämän kauden Halkidis" -ajatuksesta yhä vankemmin.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Brennanin tehot ja kädellisyys ovat yllättäneet meikäläisenkin. Kaipa ne fucking NHL-scoutit osaavat sittenkin jotain jakaessaan diilejä.

Brennanin osalta taisi käydä niin, että sopimuksen ilmoittamisen jälkeen kaiken huomion vei median ruokkima yksipuolinen kuva tappelijasta, joka hakkaa tarvittaessa fanitkin. Satun sattumalta tuntemaan henkilön, joka on nähnyt Brennanin pelaavan AHL-kiekkoa. Hän kommentoi sopimuksen tultua julki, että Brennan riittää liikkeeltään ja käsiltään ihan varmasti 4-ketjuun, kunhan tekee roolinsa mukaisesti vain nöyrää duunia. Ja sitähän herra on tehnyt.

Menee varmasti monelle samaan kastiin tämä harha kuin Libor Ustrunulin osalta kävi meikäläiselle. Harhaannuin tappelu-uutisoinneista ja meinasin penkiltä pudota nähtyäni herran eka matsin alkuverryttelyssä takaperin luistelussa. No, kommentti luistelutaidosta löytyi kyllä yhdestä ruotsinkielisestä scouttaus-raportista, kun vaan olisi viitsinut sen netistä hakea.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Menee varmasti monelle samaan kastiin tämä harha kuin Libor Ustrunulin osalta kävi meikäläiselle. Harhaannuin tappelu-uutisoinneista ja meinasin penkiltä pudota nähtyäni herran eka matsin alkuverryttelyssä takaperin luistelussa..

Hekumoin juuri hetkisen ajatuksella, että HIFK käyttää seuraavan ulkomaalaispaikan Ustrnuliin. Sitten Walsh pihalle ja hänen paikalleen Bros. Alpolta menisi sumppi väärään kurkkuun.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Petteri Sihvosen mielestä Brennan on SM-liigan huonoin ulkomaalaispelaaja.

Repikää siitä sitten....

Ei se Petteri kyllä lätkästä mitään tiedä kun laukoo tuollaisia älyttömyyksiä! Brennan on loistava hankinta joka omalla olemassaolollaan takaa työrauhan meidän nuorille kavereille ja tähtipelaajille. Tämän lisäksi - Brennanhan osaa myös pelata!

Seurasin tarkkaan Kipin menoa Jokerit-HIFK pelissä ja kyllä oli hienoa peliä tältä kädettömältä hullu-tappelijalta. Loistavia "skriinejä" - hyviä oivalluksia - ylimielinen ja vakaa "tapan sut" -ilme päällä koko ajan. Keränen ja Wärn saavat rauhassa pelailla kun Kip on vieressä.

Sihvoselle pitkä miinus Kipin dissaamisesta!
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Jo on viestien ilme muuttunut. Hyvä niin.

Ei voi käsittää, että (jotkut) IFK-kannattajat eivät halua pitää liigan kovinta äijää joukkueessa. Ei millään!

Mä olen käynyt tuolla Nordiksella 70-luvulta saakka, ja mun mielestä IFK:ssa on pitkästä aikaa oikeaa henkeä.

Iso, fyysinen ja kova joukkue, vanha vaakuna ja vielä ihan ylimääräistä plussaa siitä, että herättää Alpo Suhosen tapaisissa kitisijöissä pahennusta ja inhoa. Tätähän IFK:n pitääkin olla. Ja jos tulee vielä menestystä, sekin on ihan plussaa kaikki. Itse olen tosi tyytyväinen jengiin, ensimmäistä kertaa pitkään aikaan.

Ja kukas toi Petteri Sihvonen nyt taas olikaan?
 
Viimeksi muokattu:

mac6666

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä Kipistä ensimmäisissä otteluissa oli enemmän haittaa kuin hyötyä. Mutta jos jatkaa viime matsin tapaan, on kyllä ehdottomasti hyödyllinen. Kun jättää hölmöt jäähyt pois (kampit jne.), niin on hyvä lisä joukkueeseen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Hekumoin juuri hetkisen ajatuksella, että HIFK käyttää seuraavan ulkomaalaispaikan Ustrnuliin. Sitten Walsh pihalle ja hänen paikalleen Bros. Alpolta menisi sumppi väärään kurkkuun.

Penasta puhumattakaan.



Olen viime päivinä miettinyt hieman Brennanin scouttausta. Siis sitä, että millä lailla Brennan lopulta päätyikään meille. Ohjeistiko Jalonen Nybaria sanoen: "Hanki meille joku mörkö hyökkäyspäähän. Nimilapulla niin väliä, kunhan on xxx pitkä ja yyy painava.", jolloin Nybari lähti ostoksille ja tarttui ensimmäiseen halutut mitat täyttävään pelaajaan? Vai mietittiinkö toimistolla tarkkaan, minkälainen kolossi halutaan "tekemään taidolle tilaa" ja useista ehdokkaista päädyttiin usean karsintakierroksen jälkeen Brennaniin?

Eli oliko kyseessä onnekas sattuma vai tarkan scouttauksen ja taustojen selvittelyn tulos? Sinälläänhän sillä ei ole suurtakaan merkitystä: tilanne on nyt se, että meillä on Brennan ja mies on osoittanut osaavansa muutakin kuin vain mouhota. Voisi kuitenkin yrittää tehdä jotain johtopäätöksiä IFK:n scouttauksen tasosta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mielenkiintoista heittää Brennan esimerkiksi Walshia huonommaksi ilman, että toisen pelejä on edes katsottu? No, olen yleisestikin sitä mieltä kuin edellinenkin kirjoittaja: HIFK:lla pitää olla liigan ilkein kaveri. Tämä mielipide on ilmeisimmin vähemmistön kanta? Mä en edes viitsi liittää siihen sitä itsestäänselvyyttä, että HIFK:lla pitää olla liigan ilkein kaveri - ja sen lisäksi HIFK:n pitää menestyä.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli oliko kyseessä onnekas sattuma vai tarkan scouttauksen ja taustojen selvittelyn tulos? Sinälläänhän sillä ei ole suurtakaan merkitystä: tilanne on nyt se, että meillä on Brennan ja mies on osoittanut osaavansa muutakin kuin vain mouhota. Voisi kuitenkin yrittää tehdä jotain johtopäätöksiä IFK:n scouttauksen tasosta.
Kip pelasi viime kaudella NY Islandersin organisaatiossa, jonka palkkalistoilla on scouttina eräs VP Kautonen, joten eiköhän homma hoitunut tuota kautta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
"Hanki meille joku mörkö hyökkäyspäähän. Nimilapulla niin väliä, kunhan on xxx pitkä ja yyy painava.", jolloin Nybari lähti ostoksille ja tarttui ensimmäiseen halutut mitat täyttävään pelaajaan? Vai mietittiinkö toimistolla tarkkaan, minkälainen kolossi halutaan "tekemään taidolle tilaa" ja useista ehdokkaista päädyttiin usean karsintakierroksen jälkeen Brennaniin?

Tämä meni suurinpiirtein näin. HIFK scouttasi AHL:stä VP Kautosen ja parin muun voimin pelaajia, joiden nimiä ja ominaisuuksia pyöriteltiin. Jossain vaiheessa scoutti kysäisi, että riittääkö pelkkä tappelija, johon HIFK vastasi, että mieluummin sellainen, joka osaa myös pelata. Hyökkääjiä löytyi enemmän tällä säädöllä ja lopulta Brennanin nimi jäi jäljelle. Käytiin niitä läpi muitakin ja ensin tsekattiin onko Ustrnul todella pelinsä pelannut.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
HIFK:lla pitää olla liigan ilkein kaveri. Tämä mielipide on ilmeisimmin vähemmistön kanta?

En kyllä usko siihen. Kyllä ainakin mun kaveripiirissä (jossa onneksi on paljon HIFK-faneja) on tärkeätä että liigan kovin jätkä on HIFK:ssa. Se vain kuuluu asiaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen käynyt tuolla Nordiksella 70-luvulta saakka, ja mun mielestä IFK:ssa on pitkästä aikaa oikeaa henkeä.

Iso, fyysinen ja kova joukkue, vanha vaakuna ja vielä ihan ylimääräistä plussaa siitä, että herättää Alpo Suhosen tapaisissa kitisijöissä pahennusta ja inhoa. Tätähän IFK:n pitääkin olla. Ja jos tulee vielä menestystä, sekin on ihan plussaa kaikki. Itse olen tosi tyytyväinen jengiin, ensimmäistä kertaa pitkään aikaan.

Niin, mähän olen käynyt Nordiksella vasta jostain vuodesta -90 tai -91 lähtien, enkä siis voi tietää, millainen oli se "oikea henki", joka IFK:ssa oli 70- ja 80-luvun menestystä tuoneina vuosina. Kuitenkin laittaisin asiat siihen tärkeysjärjestykseen, että menestys tulee paljon ennen pahennuksen herättämistä kitisijöissä. Tai että kitinä syntyy kateudesta menestyvää joukkuetta kohtaan.
 

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en edes viitsi liittää siihen sitä itsestäänselvyyttä, että HIFK:lla pitää olla liigan ilkein kaveri - ja sen lisäksi HIFK:n pitää menestyä.

Muuttaisin tuon vielä muotoon: HIFK:lla pitää olla liigan ilkein kaveri ja sen takia menestyä.

Toisin sanoen, möröllä pitää olla keskeinen rooli joukkueesa, ja kauden jälkeen inkkarin pitää olla yksi "niistä pelaajista, josta vuoden joukkue muistetaan"
 

scholl

Jäsen
Petteri Sihvosen mielestä Brennan on SM-liigan huonoin ulkomaalaispelaaja.

Petteri Sihvonen on Helsingin huonoin ulkomaalaistoimittaja.

IFK voitti Jokerit suvereenin esityksen jälkeen, eikä Urheilulehden sivuilla ollut ottelusta mitään. Ei kerrottu IFK:n menestyksestä tai hyvin onnistuneesta ottelusta, vaan tuli valtavan pitkä vuodatus siitä, että Hanlonin pitää saada monoa. Jokainen tietää kuka on Suomessa koko lajin syöpä.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen varmasti oikea tuhmeliini, hyi, mutta pakkaa hymyilyttämään tieto siitä, että Hulkin nenä murtui paikalliskamppailun tuoksinassa. Voisin veikata tilanteenkin, jossa se tapahtui :)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
En kyllä usko siihen. Kyllä ainakin mun kaveripiirissä (jossa onneksi on paljon HIFK-faneja) on tärkeätä että liigan kovin jätkä on HIFK:ssa. Se vain kuuluu asiaan.

Mutta sitä ei ole muotia sanoa ääneen... :). En mä vois kuvitella oikeastikaan ketään sellaista fania, jolle riittäisi vain se ilkein jätkä. Menestyminen joukkueurheilussa on niin päivänselvä tavoite, että se jätetään usein mainitsematta. Mä ainakin pidän sitä niin itsestäänselvänä, etten jaksa jatkuvasti toitottaa kuinka tappelut mielestäni kuuluvat kiekkoon, mutta kuitenkin siis ensisijaisesti haluan joukkueen menestystä

Sehän on vähän sama kuin, että jokainen meistä haluaa olla ja pysyä terveenä. Tämän lisäksi haluan vetää joskus lärvit, mikä on lääketieteellisesti ottaen typerää. Isossa kuvassa haluan kuitenkin pysyä terveenä, niinpä en intoile kavereille kesken jurrin, että "tää on khuulkaas vain osa mhun pakettia ja jhust nyt haluun viihtyy näin mut oikeesti hei kannatan sitä et pidetään huolta kunnosta ja..." Tossa vaiheessa tulisi stobesta päähän, koska kukaan ei jaksa kuunnella typeriä itsestäänselvyyksiä.

Tässä luettavaa, toivottavasti Alpo-setäkin jaksaa. Mediahan on erittäin hanskaushenkisenä tunnettu Hesari: Jouni Nieminen:tappelu joukkuehengen luojana
 

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Seurasin tarkkaan Kipin menoa Jokerit-HIFK pelissä ja kyllä oli hienoa peliä tältä kädettömältä hullu-tappelijalta. Loistavia "skriinejä" - hyviä oivalluksia - ylimielinen ja vakaa "tapan sut" -ilme päällä koko ajan. Keränen ja Wärn saavat rauhassa pelailla kun Kip on vieressä.

Juuh niin tein minäkin, epälätkämäinen ryhti, kaareva selkä ja eteenpäin suuntautuneet hartiat = rautaa nousee ja metsää kaatuu. Kokoajan tuijotuksia, eleitä, liikehdintää ja pientä jälkipeliä ja taklauksia joista suorastaan huokuu itsevarmuus, väkivaltaisuus ja kovuus, Kip on ns. kukkona tunkiolla. Voi vain kuvitella millaisen buustin antaa nuorien jätkien itsetunnolle, tieto siitä että mr. Brennan hoitaa selustan, saa varmasti Keräset, Wärnit ja Liivikit vetämään jokaiseen tilanteeseen 110 lasissa.

Täytyy vaan toivoa, että Nybari & co, saavat hoidettua kasaan sellaisen joukkueen jossa on tilaa Brennanille ja jossa hänen avunsa korostuisivat vielä entisestään.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Loistava kirjoituws Jarnelta, ei voi muuta kuin allekirjoittaa kaikki. Kypsää tekstiä. Nybondaksen "luodaan tilaa taidolle" on aiheuttanut naurua ja vittuilua täällä, mutta haluan vaan painottaa että esim nuorien pelaajien uskallus ja rohkea pelaaminenkin on taitoa. Ei Nybari tuolla rosterilla sitä tarkoita, että Brennan uhoaa vastustajille jotta Loppi ja Hirso voivat kynäillä mielensä mukaan jne..
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja tänään Kip jatkaa sitten saman malliin, kuin Jokereita vastaan. Mediahuomiota Brennan on kyllä saanut ja viimeisestä kuuluu kiitos Apelle. Porin lausuntojen johdosta on ennätysajassa valmistunut elokuva, jonka mainos löytyy seuraavan linkin takaa:

http://img233.imageshack.us/my.php?image=kisetgq4.jpg

Ok myönnetään, photoshoppasin kuvan kuumehouruissani ala-asteikäisen taidoilla, mutta en vain päässyt irti luomisen vimmastani.
 
Pistepörssi

Tein pikaisesti taulukon jossa hain parasta pistemiestä suhteutettuna saatuun peliaikaan (ts. kuka tarvitsee vähiten peliminuutteja tehopisteen tekemiseen).

Järjestys:
1. Koivisto, Toni (1.)
2. Genoway, Colby (4.)
3. Öhman, Stefan (12.)
4. Sahlstedt, Kalle (2.)
5. Haataja, Juha-Pekka (3.)
6. Eaves, Ben (11.)
7. Pikkarainen, Ilkka (15.)
8. Kuhta, Kimmo (5.)
9. Brennan, Kip (160.)
10. Santavuori, Tuomas (16.)
11. Corso, Daniel (39.)
12. Wärn, Max (158.)
13. Makkonen, Jussi (55.)
14. Savinainen, Veli-Matti (62.)
15. Virtanen, Antti (25.)

Suluissa sijoitus virallisella listalla.
Otin mukaan kaikki vähintään 48 minuuttia tällä kaudella pelanneet (ravistin hihasta Erkki Keskiverto-Esimerkkipelaajan, pelannut väh. puolet peleistä keskim. 8 minuutin peliajalla).

Ei mulla muuta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös