Kinkkua, kalkkunaa, vai jotakin muuta?

• 2 217
  • 36

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vehnäjauholla imelletty(eikä mitään siirappeja)perunalaatikko,porkkanalaatikko,maksalaatikko,lanttulaatikko(itse tosin en saa alas),italian-,punajuuri-,peruna-ja itse tehty sienisalaatti.
Pöytään löytää tiensä myös kylmäsavulohi,rosolli ja omatekoinen kotikalja.
Kaiken kruunaa perinteinen kinkku.

jukkavuorio

Jäsen
Suosikkijoukkue
ilves, musta blokki
ei lihaa, kalaa, kanaa, maitoa, kananmunaa, liivatetta....

joten joulu(kin) menee tolla kasvis- ja soijavariaatiolinjalla.
mutta hyvä niin, onpahan ainakin puhdas omatunto.

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
KALKKUNA

Vaikka meidän perheen joulupöydästä löytyvät molemmat, ainakin minä ahmin savustettua kalkkunaa. Sen jälkeen kun savustettua kalkkunaa ekan kerran sai, niin en ole kinkkuun koskenut..

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Herkkuja pöytään...

Juhlakinkku löytyy aattona pöydästä, samoin laatikot, tosin äitee sanoi ettei tee maksalaatikkoa, koska sian maksasta ei saa tehtyä kuulemma makoisaa laatikkoa. :( Lisäksi karjalanpaistia, kaiken moiset rosollit ja muut rehut löytyy pöydästä myös. Riisipuuroa ja rusinasoppaa jälkkäriksi, ja pakolliset piparit, tortut ja pullat tulee syötyä, ja tulee syötyä paljon... jotain varmaan unohdin.

Joulu on se aika vuodesta jolloin saa syödä yölläkin puhtaalla omallatunnolla, ja kuuluukin syödä. Onhan se Joulu eläimilläkin, meidän katti saa kinkkua ja laatikoita meidän kanssa Jouluna.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Sian jalka

...kuuluu meilläkin joulupöytään, mutta se on enempi vaimon ja lasten hommaa sen jalan järsiminen. Minähän kunnon fitness-ihmisenä syön kalkkunaa, toki kinkkukin on vähärasvaista mutta kuitenkin. Kalkkuna vain maistuu paremmalta. Ja jos kalkkuna tuntuu kuivalta, niin sitä voi hankkia myös mehevänä rullana, nam!

Joulun aikaan voisi tietenkin olla fatness-ihminen, mutta olen sen verran tiukkapipo tuon boodauksen kanssa. Ja jouluaattonahan meillä on jo traditiona käydä 5-8 salifrendin kanssa kolistelemassa rautaa joskus iltapäivästä ennen varsinaista sessiota. Ihan kiva fiilis rytyyttää penkiltä 100 kiloa ja katsella samalla ohikulkevia ihmisiä. Jouluna käyvät salilla vain friikit eli sairaimmat yksilöt. Se on kivaa se.

Muista jouluruoista maistuvat erilaiset kalat -paitsi maailman paskin ruoka eli lipeäkala- sekä hillosipulit, rosolli ja yleensäkin suolainen puoli.

Joulutortut luumutäytteellä ovat lähes eklottavinta mitä tiedän. Joulupuuro on ihan jees.

Sianjalka on osa jouluperinnettämme, minulla ei ole mitään sitä vastaan, vaikka en itse syökään. Kun olin noin 4-v, faija kertoi joulupöydässä omasta mielestään huumorimielessä, että tämäkin possu vielä käveli kesällä iloisena ja nyt me syödään sen jalkaa. Jäi vähän ontto fiilis;)

Jouluna kannattaa muistaa myös kaksi ruokapöydän yleisohjetta: riittävästi snapanderia ja hyvää, mielellään itse tehtyä sinappia surutta kaiken ruoan kanssa.

Hyvää joulua jokaiselle, myös soijamiehelle. Rock.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kinkkupa paistettiin jo ja se on myös korkattu, vaikka aattoon on vielä muutama minuutti aikaa...
Ai että oli namia.:D

Viestin lähetti jukkavuorio
ei lihaa, kalaa, kanaa, maitoa, kananmunaa, liivatetta....

joten joulu(kin) menee tolla kasvis- ja soijavariaatiolinjalla.
mutta hyvä niin, onpahan ainakin puhdas omatunto.

Jes! En olekaan yksin.

Itse en ihan noin hc-linjoilla vegetarismin/veganismin kanssa ole, mutta eläimet jätetään kyllä rauhaan. Niin siat, kalat kuin linnutkin. Ja maitokin on vain pahan makuista.

Jouluna minä syön leipää.

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
Kinkkua aattona anoppilassa ja todennäköisesti lammasta vanhempien luona Joulupäivänä. Varsinkin se lammas on liki orgastinen kokemus, kinkun kanssa on vähän niin, että edellisestä vuodesta on melkein maku vielä suussa. Lammasta, minttuhyytelöä ja punkkua, nam!

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Kinkku odottaa tuossa kuorruttamista. Makkaroista tuli muuten tänä jouluna ihan loistavia. 4/5 possua ja 1/5 lammasta, hallitsevana mausteena rosepippuri.
Ai niin... Kasvisruokaakin äsken tein: porkkanalaatikot on uunissa.;)

Makoisaa joulua ja juhlavasti jouleja

toivottelee Ike

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy