Mainos

Kimppakausikortit B-katsomoon?

• 5 700
  • 23

scholl

Jäsen
Huono tunnelma kotiotteluissa johtuu siitä, että kannattajille on liian rankka urakka seurata 30 ottelua. Ei jakseta vaivautua paikan päälle tai jos jaksetaan niin ollaan väsyneitä. Osittain se johtuu tiukasta ottelutahdista, osittain elinkautisen tuomasta väsymyksestä ja osittain kalliista lippujen hinnoista, jolloin nuoriso ei pääse mukaan. Silti B-katsomossa pitäisi olla juuri se porukka, jonka tehtävänä on pitää meteli, joten ehdotan kimppakausareita. Eli kannattajat jaetaan ykkös-, kakkos- ja kolmosketjuihin. Numeroilla ei ole nyt sinänsä merkitystä, osoittaa vain, että kausi on jaettu kolmeen ryhmään.

Esimerkki B4-sektion muuttamisesta kimppakausareiksi:
- 180 paikkaa
- kimppakausari hinta 99e/henkilö. Myydään 540 henkilölle. Lisäksi otetaan sponsori tyyliin: "Lidl on halpa!" Lidl maksaa myöskin 99e x 180 paikkaa
- rahaa kertyy siis 396 euroa / paikka, joka on ihan maksimi tuollaisesta ankeasta päätykatsomosta. Lisää rahaa sitten hallimyynnistä, koska kausariin liittyy ehto:
- jokainen sitoutuu olemaan jokaisessa 10 pelissä paikan päällä ja osallistuvansa kannattamiseen. Mikäli tulee ylitsepääsemätön este niin henkilö voi vaihtaa "väijyvuoronsa" toisen ketjun henkilön kanssa "Lidl on halpa!" -katsomon sosiaalisessa mediassa tai voi hankkia varamiehen myös yhteisön ulkopuolelta. Olennaista on se, että joka matsissa jokainen paikka on täynnä ja meno on ihan hillitöntä. Jokaisen pitää jaksaa kannustaa ja laulaa 10 matsia per kausia. Se väliaika matsien välissä harjoitellaan ja valmistaudutaan kannattamiseen. Myös yhteistapahtumia voi järjestää ja Lidl toimittaa niihin virvokkeita, jolloin eri ketjujenkin henkilöt tapaavat toisiaan
- ottelut jaetaan esim. seuraavasti:

kausari 1:
1. to 13.9 Jokerit
2. ti 2.10 Tappara
3. la 20.10 Pelicans
4. ti 30.10 Jyp
5. la 24.11 KalPa
6. la 5.1 TPS
7. la 19.1 tasaus (HPK)
8. to 24.1 SaiPa
9. la 2.3 Lukko
10. ti 14.3 Ilves

kausari 2:
1. ti 18.9 SaiPa
2. to 27.9 Lukko
3. la 13.10 Kärpät
4. to 15.11 Jokerit
5. pe 7.12 HPK
6. ti 18.12 TPS
7. to 10.1 KalPa
8. la 2.2 Blues
9. ti 19.2 Pelicans
10. to 28.2 Ässät

kausari 3:
1. la 22.9 Ilves
2. ti 9.10 HPK
3. pe 26.10 Ässät
4. la 17.11 TPS
5. la 1.12 Blues
6. pe 28.12 Tappara
7. ti 15.1 Jyp
8. la 26.1 Kärpät
9. to 30.1 Lukko
10. la 23.2 Jokerit

Nämä oli tässä nyt nopeasti lätkittynä. Joku algoritmi voidaan laatia, jolla pisteytetään vastustajat ja viikonpäivät, jolloin saadaan jaettua tasaisemmin, mutta suht tasaisia paketteja saa jo sillä, että lätkii aina seuraavat kolme matsia eri koreihin. Täytyy muistaa sekin, että jollain kaudella voi olla vain 2 kpl Jokerit-matseja. Silloin laittaisin mukaan siihen pakettiin, johon ei satu Jokereita, vierasmatsiin lipun Ilmalaan eli tulisi 10(+1) -tilanne.

Jotain pitää joka tapauksessa tehdä sen edistämiseksi, että halliin saadaan meininkiä joka matsiin ja sen eteen, että joka matsi olisi loppuunmyyty. Sen tajuaminen, että kausikortti on liian rankka urakka ja niiden myyntiä pitäisi rajoittaa ja ne tulisi vaihtaa kimppakausikortteihin, voisi olla jo yksi hyvä askel. Lisäksi tässä järjestelmässä tulisi varmasti uusia nuoria kannattajia, koska kyllä 99 euroa aika monella on varaa maksaa, eikä silti otteluiden seuraaminen paikan päällä uuvuttaisi, kun sitä ei tarvitsisi tehdä kuin 10 kertaa.

edit. vertailun vuoksi Bayern Münchenin Südkurveen (joka vastaa siis tavallaan B-päätyä) maksaa kausikortti 120 euroa sisältäen 17 liigapeliä uudella, modernilla stadionilla. Hinta per peli huippusarjassa on siis joku 7 euroa. Yhtään enempää kuin 10 euroa ei voi veloittaa, koska fanithan ovat kuitenkin tavallaan töissä noissa otteluissa meteliä pitämässä samalla tavalla kuin pelaajat ovat töissä kentällä. Niinpä n. 100 euroa, mielellään alle on se hinta, mitä voi veloittaa yhdeltä fanilta ja allokoida sitten sopiva määrä matseja.

Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Samalla ehdotan myöskin, että yrityksille myytävien kausikorttien hinta korotetaan vähintään 2000 euroon. En tiedä onko mitään hyötyä myydä kausikorttia jollekin kioskille, joka ei ole maksukykyinen. Sellaisiahan firmoja on kuitenkin, joille ei merkkaa oikeastaan maksaako se lippu tonnin vai pari. Ja aitioissa se voisi jo maksaa vähintään 5000e per henkilö. Nallen kaltaisien henkilöiden lippujen hinnalla ei ole mitään merkitystä. Panostetaan sitten palveluun.

Wicked

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Los Angeles Kings
Samalla ehdotan myöskin, että yrityksille myytävien kausikorttien hinta korotetaan vähintään 2000 euroon. En tiedä onko mitään hyötyä myydä kausikorttia jollekin kioskille, joka ei ole maksukykyinen. Sellaisiahan firmoja on kuitenkin, joille ei merkkaa oikeastaan maksaako se lippu tonnin vai pari. Ja aitioissa se voisi jo maksaa vähintään 5000e per henkilö. Nallen kaltaisien henkilöiden lippujen hinnalla ei ole mitään merkitystä. Panostetaan sitten palveluun.

Onnea myös tälle. Toisaalta jos haluat kannustusta ja tunnelmaa hallille, kannattaa isot kihot jättää tästä ulos, sillä ainakin itse olen aistivinani ilmalassa sellaista "Meillä on yrityksen tilaisuus täällä, voisitteko olla vähän hiljempaa" mentaliteettia. Tietysti jos haluat keskustella golfista erien aikana, olet aivan varmasti Restelin puolesta tervetullut huurteiselle.

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osta kausari irtolippuina ja jaa matsit kaveriesi kesken?
Varmaankaan usea fani ei tiedä, että kausarin saa irtolippuina ja fanikortilla sen palvelun voisi saada ilmaiseksi. Ei liene kohtuuton vaatimus IFK:lta poistaa irtolippukulut faneilta, jos ostaa koko kauden....

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onnea myös tälle. Toisaalta jos haluat kannustusta ja tunnelmaa hallille, kannattaa isot kihot jättää tästä ulos, sillä ainakin itse olen aistivinani ilmalassa sellaista "Meillä on yrityksen tilaisuus täällä, voisitteko olla vähän hiljempaa" mentaliteettia. Tietysti jos haluat keskustella golfista erien aikana, olet aivan varmasti Restelin puolesta tervetullut huurteiselle.
Otetaas toisen ketjun tekstistä pätkä myös tänne...

Minä kannatan hinnoittelupolitiikan korjaamista heti ensi kaudeksi. A2-A6 ja C3-C6(pois lukien 3 alinta riviä) lippujen hinnat 1,5 kertaisiksi. Jos haluat katsoa pelin parhailta paikoilta, pitää olla valmis maksamaan siitä.

Nykyinen istumafanikatsomo B5&C1 seisomapaikoiksi seisomakausareille 300€/runkosarja fanikortilla. F1 myydään seisomaan irtolipuilla á15€. Tähän katsomoon opiskelijat/alle 20v á 10€/matsi tai kausari 200€/runkosarja. Fanien istumapaikat B4(C2 3 alinta riviä) 500€/runkosarja, C2 800€/runkosarja fanikortilla, ei yrityksille. F2 400€/runkosarja fanikortilla. Tällä systeemillä löytyy kaikille faneillekin mieleinen kategoria.

Tuohon voi jopa harkita A3-A5 ja C3-C5 hinnan tuplaustakin. Otetaan sitä rahaa sieltä missä sitä on kertynyt jo liikaakin. Jos tuntee itsensä, että ei ole tuohon varaa, niin hallissa on aina halvempia vaihtoehtoja. Tämä on se kategoria, jossa ei ole yläraja hinnalla vielä lähelläkään. Faneilla se alkaa olla jo lähellä....

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Tuota oletko käynyt katsomassa firmojen lippujen hintoja joista osa sisältää ruuan ja juomankin. Hinnat eivät sitten sisällä alv osuutta jonka firmat joutuvat myös maksamaan. Eli hintoihin saa lisätä 24 %Palvelut › Marios Club - HIFK

ilu

Jäsen
Hinnat eivät sitten sisällä alv osuutta jonka firmat joutuvat myös maksamaan. Eli hintoihin saa lisätä 24 %Palvelut › Marios Club - HIFK

Ravintolapalveluiden osalta ALV on 14%, poislukien alkoholianniskelu, urheilutapahtumien pääsylippujen osalta ALV on 10%. ALV-osuuden joutuvat luonnollisesti maksamaan myös yksityishenkilöt, ALV-velvollisten yritysten osalta se on vähennyskelpoinen.

Viimeksi muokattu:

Snusmumriken

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Väärin kannatettu?

Tuohon voi jopa harkita A3-A5 ja C3-C5 hinnan tuplaustakin. Otetaan sitä rahaa sieltä missä sitä on kertynyt jo liikaakin. Jos tuntee itsensä, että ei ole tuohon varaa, niin hallissa on aina halvempia vaihtoehtoja. Tämä on se kategoria, jossa ei ole yläraja hinnalla vielä lähelläkään. Faneilla se alkaa olla jo lähellä....

Tähän oli pakko puuttua, kun kausikortin tuonne A-puolelle omistan. Minulla on ollut samaan katsomoon kausikortti nyt 15 vuotta ja sinä aikana ympärilläni olevat ihmiset ovat pysyneet lähestulkoon samoina. Tottakai pientä vaihtuvuutta on ollut.

Monet katsomossa istuvista ovat yksityisyrittäjiä ja monella on 2-4 kausikorttia katsomoon. Nykyisten hintojen tuplaaminen tarkoittaisi siis sitä, että osa maksaisi noin 7,5k runkosarjasta ja playoffit päälle. Vaikka IFK-fanina siihen onkin tottunut, että playoff-kausikortista saa hyvitystä seuraavasta kaudesta, niin onhan hinta aika suolainen. Ovatko nämä kaikki yksityisyrittäjät jotenkin huonompia IFK-faneja, kuin fanikatsomossa istuvat? Heillä ei siis yläraja voi olla lähellä, mutta "oikeilla" faneilla voi?

Haluaisin tietää isojen yritysten kiertävien kausikorttien osuuden kaikista hallille myydyistä kausikorteista. Veikkaan, että se on hyvin pieni, johtuen suurimmaksi osaksi Hartwallin paremmista olosuhteista yritysvieraille. Yritysvieraathan tuppaavat niitä olemaan, jotka eivät välttämättä itse pelistä mitään ymmärrä ja läpsyttely jää kokonaan pois.

Jos uusi halli joskus nousee, niin sinne voidaan mielestäni sitten tehdä selkeä yrityskatsomo, jossa istumisesta voikin sitten pyytää enemmän, kun oheistarjontakin on kunnossa. Nythän se ei ole.

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tähän oli pakko puuttua, kun kausikortin tuonne A-puolelle omistan.

Monet katsomossa istuvista ovat yksityisyrittäjiä ja monella on 2-4 kausikorttia katsomoon. Ovatko nämä kaikki yksityisyrittäjät jotenkin huonompia IFK-faneja, kuin fanikatsomossa istuvat? Heillä ei siis yläraja voi olla lähellä, mutta "oikeilla" faneilla voi?
Ideana tässä on juuri se, että hallin parhaissa paikoissa on vielä korotusvaraa. Istut tällä hetkellä parhailla paikoilla ja aina on mahdollisuus vaihtaa halvempaan kategoriaan, jos hinta tuntuu liian suolaiselta. Minä uskon, että maksajia löytyy hallin parhaista paikoista. A3-A5 ja C3-C5(pois lukien 4 alinta riviä vaihtoaitioiden takana) on ~10%:ia hallin kapasiteetista. Niistä paikoista kuuluukin ottaa kunnon hinta. Juurikin hinnoittelun takia meillä on koettu kausarien sopivaksi hinnaksi paikat sivulta siitä välikerroksesta ja siihen päälle parit aitiot ja VIP-parkit. Jokainen siis tarpeiden mukaan.

Rivien välistä pystynet myös lukemaan fanien osalta minun idean eli aktiivisempia faneja siirretään noilla asioilla ytimeen ja hieman "rauhoittuneita faneja sivummalle, mutta kuitenkin pitäen heidät kiinni aktiivisemmissa faneissa.

Snusmumriken

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Idea ymmärretty vasta rautalangasta, voisihan tuo olla jopa oikein hyvä ratkaisu. Nämä on näitä kun joku on viemässä itseltä pois ja siitä älähtää :)

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Idea ymmärretty vasta rautalangasta, voisihan tuo olla jopa oikein hyvä ratkaisu. Nämä on näitä kun joku on viemässä itseltä pois ja siitä älähtää :)
Ymmärrän hyvin... ja pitää muistaa, että HIFK:n intressi ei ole laskea yleisötulopottia, vaan ennemminkin kasvattaa sitä... sen päälle vielä vuosittainen inflaatio ~3%:ia... pitää muistaa, intressit ne on sielläkin. Jostain pitäisi keksiä se raha. Kuten tsekkaa tuota fanihinnoittelua, niin sieltä löytyy ylhäältä halvempaa istumapaikkaa, alhaalta kalliimpaa. Silti huomioitaisiin sitä potentiaalia, mistä luodaan uutta fanipohjaa yläkulman seisomakatsomolla. Meinasin tuohon lisäillä vielä E9-E8 katsomon...

Uutta hallia odotellessa....

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Totta kai älähtää ihan asiasta. Minä olen ymmärtänyt että fanclubin tehtävänä on myös taata maksaville ja istuville jäsenilleen paikkoja sieltä ytimestä eikä vain jostain sivulta. Itse olen menettämässä paikkani kyseisessä operaatiossa. Enkä tosiaankaan aio lähteä istumaan jonnekin yläkerran nurkkaan. Ja mikä yleensäkään olisi näiden istumapaikkojen hinta tuskin saman hintainen kuin nyt seisovilta. Joten tässä yhteydessä täytyy sitten tuplata korttinsa hinta ja siirtyä muualle hallissa. Täytynee säästää kuluissa ja lopettaa fanclubin jäsenmaksukin jota olen maksanut parikymmentä vuotta. Onko ainut oikea tapa kannattaa nykyisin sitten huudella räävittömyyksiä ja pomppia polvensa hajalle? Sitä sopii miettiä jos viitsii.

Muuten ei se mökä hallissa lisäänny tällä operaatiolla yhtään vaikka ne aktiivisemmat fanit olisivat kuinka paremmin näkyvissä. Kannatus pitää ansaita tekemisellä kaukalossa. Ei mentaliteetillä että ne huutaa kuitenkin yhtä kovaa vaikka pelaisin kuinka paskasti...

Viimeksi muokattu:

Wicked

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Los Angeles Kings
Tämä keskustelu tietyllä tavalla melko turhaa. Threadin aloittanut ihminen ja hintojen nostoa kannattavat kuuluvat melko lailla kategoriaan "AHA ! Siellä on TAAS <aivan mikä tahansa asia, taivaan ja maan väliltä> vialla ! BOIKOTTI ! Mä en mene enää koskaan hallille kun siellä on väärien firmojen mainoksia." Miksi siis poistaa jatkuvuus kausikorttimyynnistä takaamalla satunnaiskävijöille kalliimpia yhden ottelun paikkoja ? Seuraavaan halliin sitten varmasti kaikki aitiot ja hömppeet, mutta sielläkin nykyisten kausikorttipaikallisten priorisoidut valinnat ennen kuin uusia asiakkaita otetaan mukaan kuvioihin. Näin se vaan menee. Kovimmat körmyt, jotka eivät siis huuda joka pelissä ääneään käheäksi ja pompi kun kengurut ovat olleet kausikorttilaisia jo 40-50 vuoden ajan joten näkisin, että urheiluseurassa jossa arvostetaan perinteitä, heitä pitäisi kohdella isoimpina VIP asiakkaina kun Nallea ja läjää pukupellejä jotka seuraa aina vain ja ainoastaan voittavampaa helsinkiläistä joukkuetta.

Jätetään Kokoomus, Töölö ja muut hömpökkeet lajin ulkopuolelle ja katsotaan yhdessä rakastamaamme lajia ja nautitaan kokemastamme.

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täytynee säästää kuluissa ja lopettaa fanclubin jäsenmaksukin jota olen maksanut parikymmentä vuotta. Onko ainut oikea tapa kannattaa nykyisin sitten huudella räävittömyyksiä ja pomppia polvensa hajalle? Sitä sopii miettiä jos viitsii.

Muuten ei se mökä hallissa lisäänny tällä operaatiolla yhtään vaikka ne aktiivisemmat fanit olisivat kuinka paremmin näkyvissä. Kannatus pitää ansaita tekemisellä kaukalossa. Ei mentaliteetillä että ne huutaa kuitenkin yhtä kovaa vaikka pelaisin kuinka paskasti...
Eiköhän kulut lisäänny, kun ostat fanituotteen ilman sitä -15%:ia alennusta tai juot parit bisset eräässä ravitsemusliikkeessä. 5€ ei ole paharaha. Ja ainakin minä mietin. Itse kun en kuulu siihen seisovaan porukkaan ja yritän parhaani mukaan ajatella asiaa puolueettomalta kannalta. Se, että on istunut samalla paikalla edellisellä kaudella ei voi olla se itseisarvo, että se pitää saada seuraavat kymmenen vuotta samaan hintaan. Kausarit myydään vuodeksi eteenpäin ja ymmärtääkseni olet ostanut sen. Jos annetaan sama paikka samaan hintaan, niin mille ryhmälle olisitte valmiit nostamaan hintoja, siis teidän korotukset paikkoihin + päälle niiden paikkojen korotukset. Voi tietysti tiedustella toimistolta, josko saat kiinnityksen vaikka seuraavaksi viideksi vuodeksi? Sitten jos siirtävät sinut, niin varmasti saat hyvän kompensaation.

Jälkimmäisestä kappaleesta täysin samaa mieltä.

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä keskustelu tietyllä tavalla melko turhaa. Threadin aloittanut ihminen ja hintojen nostoa kannattavat kuuluvat melko lailla kategoriaan "AHA ! Siellä on TAAS <aivan mikä tahansa asia, taivaan ja maan väliltä> vialla ! BOIKOTTI ! Mä en mene enää koskaan hallille kun siellä on väärien firmojen mainoksia."
Täysin väärin, ainakin mun osalta. Mä en harrasta boikotteja, vaikka mieli oli aika maassa joulukuussa. Tiedossa tammikuulle useita reissuja asiakkaiden kanssa hallille. Kova työ motivoida itsensä positiiviseen fiilikseen ja intoutumaan, että asiakas saa sen kokemuksen, mikä IFK:n pitäisi tarjota. Syksyn esityksillä... huoh...

Tämän takia haluan keksiä parannuksia nykyiseen kompromissien kautta. On helppo vaalia omia etuja, mutta kukaan ei uskalla tänne kirjoittaa, kenen pussista ne rahat sitten revitään. Elinkustannusindeksi kasvaa ~3%:ia vuodessa ja vähintään sen verran IFK tulee korottamaan lippujen hintoja vuosittain. Näin se vain menee ja minä en sen takia ala boikottiin. Fanijärjestelyillä taas haen parempaa tunnelmaa halliin niin, että ikuiset istujat löytävät itsensä myös siedettäviltä paikoilta. Snusmumriken ainakin tuntui oivaltavan mun pointin, että pitää jokaisen hieman joustaa.

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän kulut lisäänny, kun ostat fanituotteen ilman sitä -15%:ia alennusta tai juot parit bisset eräässä ravitsemusliikkeessä. 5€ ei ole paharaha. Ja ainakin minä mietin. Itse kun en kuulu siihen seisovaan porukkaan ja yritän parhaani mukaan ajatella asiaa puolueettomalta kannalta. Se, että on istunut samalla paikalla edellisellä kaudella ei voi olla se itseisarvo, että se pitää saada seuraavat kymmenen vuotta samaan hintaan. Kausarit myydään vuodeksi eteenpäin ja ymmärtääkseni olet ostanut sen. Jos annetaan sama paikka samaan hintaan, niin mille ryhmälle olisitte valmiit nostamaan hintoja, siis teidän korotukset paikkoihin + päälle niiden paikkojen korotukset. Voi tietysti tiedustella toimistolta, josko saat kiinnityksen vaikka seuraavaksi viideksi vuodeksi? Sitten jos siirtävät sinut, niin varmasti saat hyvän kompensaation.

Jälkimmäisestä kappaleesta täysin samaa mieltä.

Ei kyse ole siitä että kausarin hintoja nostetaan. Hintoja voi nostaa niin kuin toimisto parhaaksi näkee. Kausikortin systeemiin kuuluu että kysytään jatkamista etu käteen. Ja kun ilmoittaa jatkavansa saa korttinsa samaan paikkaan kentieis uusin korotetuin hinnoin. Mutta kuitenkin samaan paikkaan. Hintaa saa nostaa läpi hallin se kuuluu pelin henkeen. Minulla ei ole aikaa tulostaa lippua ja maksaa siitä hyvästä vielä lippupalvelulle kaksi kertaa viikko. Kausikortti myös takaa paikan niissä myönnetään harvoissa kerroissa kun pääsemme loppuotteluun. Miksi kytätä jossain netissä tällöin.

Se viiden euron maksamisen pois jättämisessä onkin kyse enemmän periaatteesta kuin säästämisestä. Jos kerran jäsenmaksulla en saa istua säällisellä paikalla alakerrassa vaan minut passitetaan yläkerran nurkkaan häpeämään ei minulla ole intressiä maksaa sitä vitostakaan. Periaatteella kun on varaa maksaa normihinta lipusta niin on varaa maksaa normihinta muistakin kuluista.

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kyse ole siitä että kausarin hintoja nostetaan. Hintoja voi nostaa niin kuin toimisto parhaaksi näkee. Kausikortin systeemiin kuuluu että kysytään jatkamista etu käteen. Ja kun ilmoittaa jatkavansa saa korttinsa samaan paikkaan kentieis uusin korotetuin hinnoin. Mutta kuitenkin samaan paikkaan. Hintaa saa nostaa läpi hallin se kuuluu pelin henkeen. Minulla ei ole aikaa tulostaa lippua ja maksaa siitä hyvästä vielä lippupalvelulle kaksi kertaa viikko. Kausikortti myös takaa paikan niissä myönnetään harvoissa kerroissa kun pääsemme loppuotteluun. Miksi kytätä jossain netissä tällöin.

Se viiden euron maksamisen pois jättämisessä onkin kyse enemmän periaatteesta kuin säästämisestä. Jos kerran jäsenmaksulla en saa istua säällisellä paikalla alakerrassa vaan minut passitetaan yläkerran nurkkaan häpeämään ei minulla ole intressiä maksaa sitä vitostakaan. Periaatteella kun on varaa maksaa normihinta lipusta niin on varaa maksaa normihinta muistakin kuluista.
Kuten sanoin, ketään ei olla siirtämässä piippuhyllylle. Siksi kategorioin eilen viestissä #6 B4/C2/F2 istumapaikat faneille maksukyvyn/tarpeen mukaan.

Ja tuo 2,5€/lippu pitäisi heittää samantien hemmettiin... nämä on näitä lokkeilijoita kuten Restelit, jotka hyötyvät enemmän IFK:sta kuin IFK niistä. Tämä on kuulopuheiden perusteella, en ole nähnyt soppareita.

Wicked

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Los Angeles Kings
Täysin väärin, ainakin mun osalta. Mä en harrasta boikotteja, vaikka mieli oli aika maassa joulukuussa. Tiedossa tammikuulle useita reissuja asiakkaiden kanssa hallille. Kova työ motivoida itsensä positiiviseen fiilikseen ja intoutumaan, että asiakas saa sen kokemuksen, mikä IFK:n pitäisi tarjota. Syksyn esityksillä... huoh...

Tämän takia haluan keksiä parannuksia nykyiseen kompromissien kautta. On helppo vaalia omia etuja, mutta kukaan ei uskalla tänne kirjoittaa, kenen pussista ne rahat sitten revitään. Elinkustannusindeksi kasvaa ~3%:ia vuodessa ja vähintään sen verran IFK tulee korottamaan lippujen hintoja vuosittain. Näin se vain menee ja minä en sen takia ala boikottiin. Fanijärjestelyillä taas haen parempaa tunnelmaa halliin niin, että ikuiset istujat löytävät itsensä myös siedettäviltä paikoilta. Snusmumriken ainakin tuntui oivaltavan mun pointin, että pitää jokaisen hieman joustaa.

Toki, mutta eikö tämä ole sama halli, missä ainakin suurin osa muidenkin joukkueiden pelaajista on kertonut olevan paras tunnelma ? Liput ovat jo nyt kalleimmat SM-liigassa ja maksan ne tietysti mukisematta (onhan kyseessä myös paras joukkue ;)). Se, että lippujen hintoja pitäisi nostaa radikaalisti tappaen normaalituloisten mahdollisuus päästä hallille hyville kausikortti paikoille on pöyristyttävää. Yritysasiakkaat eivät tuo hallille mitään kannatusmielessä. Rahaa kyllä, mutta nämä asiakkaat ovat aina sen uusimman jutun perässä mikä herättäisi vastapuolen ostohalut, joten en näe monissakaan näissä hirveän pitkäkestoista tuloa organisaatiolle.

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toki, mutta eikö tämä ole sama halli, missä ainakin suurin osa muidenkin joukkueiden pelaajista on kertonut olevan paras tunnelma ? Liput ovat jo nyt kalleimmat SM-liigassa ja maksan ne tietysti mukisematta (onhan kyseessä myös paras joukkue ;)). Se, että lippujen hintoja pitäisi nostaa radikaalisti tappaen normaalituloisten mahdollisuus päästä hallille hyville kausikortti paikoille on pöyristyttävää. Yritysasiakkaat eivät tuo hallille mitään kannatusmielessä. Rahaa kyllä, mutta nämä asiakkaat ovat aina sen uusimman jutun perässä mikä herättäisi vastapuolen ostohalut, joten en näe monissakaan näissä hirveän pitkäkestoista tuloa organisaatiolle.
Onko tänä syksynä ollut paras tunnelma? Johtuu kyllä kaukalon ja vaihtoaition tapahtumista...

Muista nyt, että puhun ~10%:sta parhaita paikkoja hallissa. Eikö niiden lisäksi ole hallissa hyviä kausikorttipaikkoja? Tämä juurikin tiivistää kaviaariryhmän niille paikoille ja normaalikatsojien lippujen hinnat pidetään tällä systeemillä juuri aisoissa. Ja kuka estää sinuakin ostamasta tätä kalliimpaa lippua? Hinnoittelun pitää mennä kysynnän mukaan eikä sen, että joku on istunut jollain paikalla ennenkin. Se on markkinataloutta.

Minä yritän tässä etsiä ratkaisuja, joilla juuri tämän normikansan edellytykset ja jopa uusien kannattajien edellytykset kohtuu hintaisesti halliin kelpo paikoille pysyvät olemassa. Markkinatalouden ehdoilla.

Odottelen vastaehdotustasi... fanien hinnat ovat jo tapissa ja siellä se pienikin korotus on liikaa, hinnat ovat jo nyt siellä liikaa opiskelijoille.

Ps. uusi halli tulossa ja pitkäkestoista tuloa ei tässä tarvitse hakeakaan. Rumasti sanottuna vanhalla hallilla ollaan "lypsylehmä" kohdalla tuotteen elinkaaressa.

Wicked

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Los Angeles Kings
Onko tänä syksynä ollut paras tunnelma? Johtuu kyllä kaukalon ja vaihtoaition tapahtumista...

Muista nyt, että puhun ~10%:sta parhaita paikkoja hallissa. Eikö niiden lisäksi ole hallissa hyviä kausikorttipaikkoja? Tämä juurikin tiivistää kaviaariryhmän niille paikoille ja normaalikatsojien lippujen hinnat pidetään tällä systeemillä juuri aisoissa. Ja kuka estää sinuakin ostamasta tätä kalliimpaa lippua? Hinnoittelun pitää mennä kysynnän mukaan eikä sen, että joku on istunut jollain paikalla ennenkin. Se on markkinataloutta.

Minä yritän tässä etsiä ratkaisuja, joilla juuri tämän normikansan edellytykset ja jopa uusien kannattajien edellytykset kohtuu hintaisesti halliin kelpo paikoille pysyvät olemassa. Markkinatalouden ehdoilla.

Odottelen vastaehdotustasi... fanien hinnat ovat jo tapissa ja siellä se pienikin korotus on liikaa, hinnat ovat jo nyt siellä liikaa opiskelijoille.

Ps. uusi halli tulossa ja pitkäkestoista tuloa ei tässä tarvitse hakeakaan. Rumasti sanottuna vanhalla hallilla ollaan "lypsylehmä" kohdalla tuotteen elinkaaressa.

Ainut riski minkä tuossa näen, on se, että uusien hintojen maksavia ei löydy samaa määrää x kun edellisellä hinnalla niitä ostavia. Itse istun F3 katsomossa joten en varmasti ole niissä "parhaissa paikoissa", mutta tunnen ihmisiä myös näiltä mainituilta paikoilta. Toinen vastakysymys tähän on se, että eikö monien muiden hallien kokonaiskulutus romahda aina jos joukkue ei pärjää ? Itse ainakin muistelen esim. Kuopion ja Lahden tyhjempiä halleja muutamien vuosien takaa. HIFK:lla ei tunnu tätä ongelmaa olevan, mutta se ei tarkoita (toivottavasti ainakaan), että jo nyt voittoa tekevä organisaatio rupeaa tekemään kompromisseja eniten kausikorteista maksavien kohdalla jotta vähemmän maksavat pääsisivät täten helpommin halliin.

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainut riski minkä tuossa näen, on se, että uusien hintojen maksavia ei löydy samaa määrää x kun edellisellä hinnalla niitä ostavia. Itse istun F3 katsomossa joten en varmasti ole niissä "parhaissa paikoissa", mutta tunnen ihmisiä myös näiltä mainituilta paikoilta. Toinen vastakysymys tähän on se, että eikö monien muiden hallien kokonaiskulutus romahda aina jos joukkue ei pärjää ? Itse ainakin muistelen esim. Kuopion ja Lahden tyhjempiä halleja muutamien vuosien takaa. HIFK:lla ei tunnu tätä ongelmaa olevan, mutta se ei tarkoita (toivottavasti ainakaan), että jo nyt voittoa tekevä organisaatio rupeaa tekemään kompromisseja eniten kausikorteista maksavien kohdalla jotta vähemmän maksavat pääsisivät täten helpommin halliin.
Tähän on juuri se ratkaisu, että tiivistetään niitä A/C keskiosia ja niihin kalleimmat. A2/A6/C6 jääköön ennalleen. Siis vain keskimmäiset paikat kallistuvat. Mitä olen seurannut niin kyllä romahtaa. Kyllä IFK:lla alkoi olemaan ennen Summasen tuloa... ilmoitetut yleisömäärät ehtivät jo muutamassa pelissä pudota n.500 katsojaa siitä, mitä niiden olisi pitänyt olla. Tämän lisäksi moni lipun ostanut fanikatsomoa myöten ei vaivautunut edes paikalle, kun IFK tarjosi jotain sellaista, mitä ei pitäisi missään olosuhteissa tuolla budjetilla&lipun hinnoilla tarjota... ei edes ilmaiseksi.

Kysymys edelleen: Jos ei koroteta mainitsemieni lippujen hintoja, niin kannatatko kaikkiin lippuihin sitä hinnankorotusta? Tällä korotuksella maksetaan muutaman kauden muiden paikkojen korotukset, IFK:n kannalta jopa etupainotteisesti... ja sitten siirrytäänkin aivan uuteen ympäristöön.

Wicked

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Los Angeles Kings
Kysymys edelleen: Jos ei koroteta mainitsemieni lippujen hintoja, niin kannatatko kaikkiin lippuihin sitä hinnankorotusta? Tällä korotuksella maksetaan muutaman kauden muiden paikkojen korotukset, IFK:n kannalta jopa etupainotteisesti... ja sitten siirrytäänkin aivan uuteen ympäristöön.

Itseäni se ei haittaa. Yritän tässä miettiä lähinnä muita, varsinkin vanhempia kannattajia jotka tästä syystä saattavat joutua jättämään paikkansa joissa istuneet ennen kuin itse olen ollut edes suunnitteluasteella.

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itseäni se ei haittaa. Yritän tässä miettiä lähinnä muita, varsinkin vanhempia kannattajia jotka tästä syystä saattavat joutua jättämään paikkansa joissa istuneet ennen kuin itse olen ollut edes suunnitteluasteella.
Aina kärsii joku, mutta heilläkin on mahdollisuus jatkaa omalla paikallaan. Ne joille hinta käy liian korkeaksi, voisivat saada kausariuudistusten jälkeen esim. 3pv periodin valita jäljelle jääneistä mieleinen paikka ja sitten vasta loput uusjakoon. HIFK:n politiikalla hyviä paikkoja jemmataan todella pitkään ennen kuin vapautetaan irtolippumyyntiin.

Tunnen minäkin, mutta niillä on suhteellisen paksut lompakot. Kauniaisissa tuli aikanaan toimittua urheilun parissa valmentajana ja siellä törmäsi jos jonkunlaiseen vaikuttajaan... ja useamman lapsiakin tuli valmennettua.

Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta ryhmä on hyvin marginaalinen. Tietysti joku sen kaltainen systeemi tuohon lisäksi, että jos olet 1980-luvulta asti miehittänyt samaa paikkaa yksityishenkilönä, saat jatkaa nykyhinnalla. Tähän päälle herroille painatuksella HIFK-lippikset: "samalla paikalla vuodesta 19xx"

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
SaiPa vs HPK
  • 1.54
  • 5.00
  • 4.95
HIFK vs K-Espoo
  • 1.99
  • 4.50
  • 3.40
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy