En ole varma, tulkitsinko tilanteen oikein (olin hengästyneenä kesken juoksulenkin), mutta minulle jäi hieman ristiriitainen fiilis uusimman jakson kohdista 21.50 ja 45.00.
Ensimmäisessä kohdassa (21.50 eteenpäin) nuoret jääkiekkoilijat olivat puhuneet innokkaasti OHL:stä ja siitä, kuinka he bussissa sanoivat: ”Tänne haluan tulla.” Tämä into on täysin ymmärrettävää ja ansaittua, OHL on hieno sarja.
Myöhemmin, kohdassa 45.00 eteenpäin, oli kuitenkin puhetta Liigasta, ja narratiivissa kritisoitiin Liigan urheilujohtajia&seuroja siitä, että he ottavat ulkomaalaisia pelaajia rosteriin suomalaisten junnujen sijaan.
Minulle tämä vaikutti hieman kaksinaismoralistiselta. Jos suomalaiset juniorit itse haluavat lähteä P-Amerikan juniorisarjoihin pelaamaan – kuten osa Tapparan U15 AAA -pelaajistakin oli maininnut – eikö ole luonnollista, että Liigajoukkueet täyttävät näitä aukkoja ulkomaalaisilla pelaajilla? Tuntui siltä, että samasta asiasta puhuttiin, mutta ristiriita omien puheiden välillä jäi huomaamatta.