HIFK:n suurimpia mokia 2000-luvulla oli Rem Murraysta luopuminen, josta rupean suunnilleen nyt vasta toipumaan. Valitin silloin juuri siitä, että asiansa osaava sentteri on todellinen harvinaisuus, josta luopumiselle täytyy olla joku muukin peruste kuin "mä en oikein tykkää". Jos Hirsosta luovutaan, seuraus on pomminvarmasti samanlainen. Mistä helvetistä saadaan sormia napsauttamalla ammattimies keskelle? Jokaisen valmentajan pitäisi käsittää, että moderni joukkue tarvitsee kaksi tasokasta hyökkäävää sentteriä, eikä kolmekaan ole kiellettyä. Oon aiemminkin sanonut, että jos itse kokoaisin joukkuetta, hyökkääjissä olisi vähintään 7 uskottavaa sentteriä. Osan heistä täytyy osata pelata laidoillakin, tottakai. Mikä helvetti tässä nyt on oikein meneillään? Jos Hirson asema on / oli epäselvä, ei olisi kannattanut myydä Ramua. Funtsikaa -jos Hirso siis lähtee- että HIFK on luopunut muutaman kuukauden sisään kahdesta liigatason senasta. Huh! Kyllä näiltä kavereilta pitää sietää kuivempiakin kausia ja oikeasti katsoa minkälaisia laitureita annetaan. Tuntuu siltä, että tietyt tahot organisaatiossa haluavat pointata nyt yhteen kaveriin, josta kaikki paha on johtunut - Hirsoon. Mä en osta tällaista fuulaa.
Sama organisaatio peluutti 4/5 ottelussa parhaat päivänsä nähnyttä Lunkkaa, joka sijoittui SM-liigamaalivahtien vertailussa sijalle 18 päästettyään 4,04 per matsi. Sama organisaatio kaivoi maalinsuulle sitten oikean ykkösen ja sotki varsin ookoo-tasolla pelanneet ketjut samantien. Pelkkä veskarin vaihto olisi riittänyt! Niinpä Hirso ei saanut yrittää Eeron kanssa Riksmanin edessä. Ja miten Hirso sitten pelasi Lunkan edessä? Ei mennyt miinuksille tehoissa ja teki 0+3 siinä sivussa, kun omaan maaliin suihkahti aivan helvetisti helppoja. Luulisi, että näin kohtuullisesti pelannut kaveri palkittaisiin maalivahdin vaihduttua edes niin, että saa yrittää samojen laiturien kanssa, kun backuppina on ihan oikea veskari. Katsokaa itse tilastoketjusta vertaus viime syksyn 10 ekaan matsiin. HIFK:n indikaattorit eli tehdyt ja päästetyt maalit ovat aivan ookoo ja pinnoja pitäisi olla enemmän. Niitä ei ole menetetty Hirson takia, vaan ala-arvoiseen maalivahtipeliin ja paniikissa pyöriteltyyn ketjulottoon. Isä Paulin aikana oli iisimpää hyväksyä tällaiset sijoitukset. HIFK oli surkea maalintekijä ja päästi ihan liikaa ja ketään ei ollut edes pistepörssin 20 ensimmäisen joukossa. Kyllä tämä vetää hiljaiseksi, että on pystytty saamaan näin helvetin vähän pisteitä. Jep, se on Hirson syytä ja sehän kävi narreissakin, yäk.