Mainos

Kiitos Suomi!

• 3 646
  • 36

laatokka

Jäsen
Sinä ehdit jo yleistämään, että suomalaiset ovat luusereita, sitten rupeat korjailemaan....Siis älä yleistä, kaikki ei ole huonoja häviäjiäkään. Minä puhuinkin kritiikistä, en selkäänpuukottamisesta. Kyllä minä tajusin, mitä tarkoitit, älä rupea nimittelemään minua lukihäiriöiseksi! Aina löytyy pelkkiä haukkujia, en niitä puolustele, lyötyjen lyöminen ei ole minunkaan tapaistani.
Suomi pelasi hienosti, ei vain tuuri ollut nyt puolella.

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laatokka,

Minä klo 9:08: "Minä häpeän melkoista osaa (en kaikkia) teistä, arvon kanssafanit." Lue lisää tuosta samasta paikasta, jos huhittaa. Aloitit omat harhaiset höpötyksesi minulle 9:44. Millä ihmeen ilveellä kykenet kuvittelemaan minun korjailevan kirjoittamisiani kuvaamallasi tavalla? Se ei oikein mahdu tähän aikajatkumoon.

Minäpä kerron sinulle miten homma meni: Sinä et syystä tai toisesta (kenties se ei sitten ollut lukihäiriö, mieti vaikka sitä) kykene ymmärtämään mitä tarkoitan ja vastaat ohitseni. Sitten sinä et selityksen jälkeen ymmärrä vieläkään mitä tarkoitan ja vastaat taas ohitseni ja sinulla alkaakin olla jo melko vankka käsitys siitä mitä mielestäsi tarkoitin.

Jokohan pian sinulle alkaisi valjeta jotain? Nyt sinä kerrot puhuvasi kritiikistä, et selkäänpuukottamisesta. Entä sitten? Arvaa kiinnostaako puupennin vertaa, varsinkin kun se on ollut aivan selvää koko ajan? Minä kirjoitin mitä kirjoitin ja sinä et tajunnut. Ja kun et tajunnut edes osoitettaessa kuvittelet nyt minun korjailevan.

Koko tämä keskustelu on koko ajan pyörinyt yhden asian ympärillä: Sinä et vain jostain syystä kykene tajuamaan, että minä puhun myös siitä selkäänpuukottamisesta. Koko asian selvittämiseen olisi pitänyt riittää yksi viesti, mutta ei kun ei niin ei. Koko ketju on täynnä masentavaa selittämistä mitä tarkoitettiin sen sijaan, että puhuttaisiin asiasta. Minua ei huvita enää, siksi siis viimeinen kerta:

Ihmiset kehuivat Aravirtaa maasta taivaaseen ja kaikki mihin han koski muuttui kullaksi ja kaikki pelaajat jotka valittiin varmasti ylittävät itsensä. Jos joku oli toista mieltä oli hän isänmaan petturi, hapannaama tai ainakin aika tyhmä. Sitten hävittiin finaali ja ihmiset ovat porukalla haukkumassa Sihvosta, Bergiä, Aravirtaa, Niemeä; Nurmista ja wot not. Minusta se on selkäänpuukottamista. Ole vapaasti toista mieltä, sillä se on tässä kohtaa irrelevanttia. Tärkeää on se, että ensimmäisessä viestissäni kävi hyvin tarkasti selville, että rajasin joukon, edellä "ihmiset", niinkuin tuossa esitin.

Jos ei vieläkään tajua, niin minä katson olevani siihen kaiken tämän rautalangan jälkeen syytön, enkä jatka enää aiheesta.

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Tunteiden seestyttyä...

Nousihan se aurinko vielä tänäänkin...

Onnittelut Tshekeille hienosta triplasta (vai pitäisikö jo puhua quadrusta!?!) ja ONNITTELUT LEIJONILLE todella hienosta turnauksesta.

Pää pystyyn ja kohti uusia seikkailuja!

P.S. Vinkkinä kaikille aikalaisille (kun en ole luonteeltani ahne)...

Käykää tsekkaamassa ensi lauantain oikeat lottonumerot osoitteesta:

http://62.153.236.29/bbs/read.ihwc?f=4&i=2146&t=2117 :)

Illuminatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Taito
Kiitos Leijonat!

Leijonat pelasivat mahtavaa peliä jota ennenkaikkea oli mukava katsella: tehtiin paljon maaleja, jokainen tilanne pelattiin loppuun asti, pelattiin todellisena JOUKKUEENA. Tällä pelillä hopea ei todellakaan ole häpeä. Jotkut ovat sanoneet että päästiin tuurilla finaaliin, kun saatiin vastaan Saksa ja USA. Minä olen sitä mieltä että Suomella oli kisojen paras joukkue, ei ehkä materiaaliltaan, vaan joukkue joka pelasi kisojen parasta peliä. Tämän takia pettymys oli todella suuri, koska oli sellainen olo että kulta kuului tällä kertaa meille. Kaikki kunnia silti Tsekeille, heiltä mahtava taistelu - jälleen kerran.

Vieläkin on tyhjä olo, pettymys ei ihan heti poistu. Mutta kiitos Leijonat! Oli mahtavaa seurata hyvää peliä kahden viikon ajan, tällä menolla (kolme kertaa finaalissa neljän vuoden aikana) on vain ajan kysymys milloin se mestaruus saadaan.

Make

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
HYVÄ SUOMI!

MENESTYKSEN TIELTÄ POISTETTU ON PUOMI,
MONTA ARVOMITALIA KERÄNNYT ON SUOMI.
PELAAJAT ON HYVIÄ, KEHUN MYÖSKIN ARAA,
ON TIUKKA LINJA VALINNOISSA, HÄNELLÄ ON VARAA.

Tästä osoituksena viiden mitalin putki.

Make

MM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkomaajoukkue Torinossa 2006, HKH
Loistavaa, Leijonat

Loistava turnaus, hienoja leijonapelejä ja erinomainen tulos! Kotikatsomoon näki, että Saksassa oli Joukkue.

Erityisen iloinen olen lukuisista yksittäisistä myönteisistä yllätyksistä, joista mainittakoon tässä vain muutaama: itselleni täysin skutasta tulleet Sami Salo ja Andy Laaksonen - en ollut aiemmin nähnyt heitä jäällä, mutta näkemäni vakuutti kavereiden otteista - sekä loistavasti niin ikään joukkueen eteen pelanneet Sami Kapanen, Juha Ylönen ja Timo Pärssinen.

Loppujoukkueen nimiä en tässä yhteydessä luettele, vaikka he sen ansaitsisivatkin :)

laatokka

Jäsen
Minulla ei ainakaan ole keskisormilinjaa, jos sitä yrität sanoa, muksu. Toivon, että et tarkoittanut sitä. Se linja kuuluu nykyajan nuorille, ei minulle. Ei kuitenkaan tarvitse olla heti suu supussa, kun hävitään, pettymystä voi purkaa muutenkin.

Afan

Jäsen
Suomiko epäonnisin?

Sattuiko kukaan huomaamaan, mitä tasoltaan kisojen alempaan keskikastiin kuuluneelle Valko-Venäjälle kävi? Putosi tasoa alemmas, vaikkei hävinnyt yhtään peliä itseään huonommille maille (Ukraina, Italia, Itävalta, Norja, Japani), voitti Saksan ja pelasi tasan Latvian kanssa.

Alkulohkossa Valko-Venäjä hävisi odotetusti Tshekille ja Sveitsille, mutta voitti Saksan ottelussa, jossa piti ratkaista viimeinen jatkoonpääsijä. Vaan ei ratkaistu, kun maailmanmestari Tshekkiä ei vielä alkulohkon peleissä homma jaksanut kauheasti kiinnostaa, ja Saksa sai taisteltua siltä pisteen, ja varmisti jo tuolloin jatkopaikkansa.

Missä tahansa muussa lohkossa Valko-Venäjä olisi selvinnyt helposti jatkosarjaan, mutta eipä karsinnoissakaan pitänyt olla hätää. Kävipä vain niin, että NHL-vahvistuksineen Valko-Venäjää asteen parempi Latvia USA-voitostaan innostuneena löysäili Ukrainaa vastaan itsensäkin karsimaan. Latviaa vastaankin Valko-Venäjä venyi tasapeliin ja voitti Norjan ja Japanin, mutta putosi maalierolla.

Samanaikaisesti Italia ja Itävalta selvisivät kuiville pelaamalla alkulohkossaan tasan Norjan kanssa ja voittamalla Japanin maalilla.

Reilu systeemi.

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Re: Suomiko epäonnisin?

Viestin lähettänyt käyttäjä Afan
Samanaikaisesti Italia ja Itävalta selvisivät kuiville pelaamalla alkulohkossaan tasan Norjan kanssa ja voittamalla Japanin maalilla.

Reilu systeemi.

Italia ja Itävalta kuitenkin vielä alleviivasivat sarjapaikkansa kaatamalla Saksan (Italia) ja USA:n (Itävalta).

Lisäksi Saksa voitti Sveitsin ja Saksa-Valko-Venäjä-ottelu oli molemmille joukkueille täysin merkityksetön eikä siitä otettua voittoa voi suurena meriittinä pitää.

Muutenkin nuo lohkojaot määräytyvät aikaisempien kisojen sijoitusten perusteella. Ei Valko-Venäjälle sattumalta tuota lohkoa osunut.

Afan

Jäsen
Re: Re: Suomiko epäonnisin?

Viestin lähettänyt käyttäjä Mane

Muutenkin nuo lohkojaot määräytyvät aikaisempien kisojen sijoitusten perusteella. Ei Valko-Venäjälle sattumalta tuota lohkoa osunut.

Olihan V-Venäjällä huonoa tuuria jo lohkojaon suhteen. Saksa tuli lohkoon rankingilla 16 pelattuaan viime kaudella vielä B-sarjassa, kun muut lohkot saivat heikoimmiksi sijoitetuiksi Japanin, Ukrainan ja Norjan. Kaikki näkivät, että Saksa oli kotietunsa turvin selvästi em. parempi.

Lisäksi väitän, että Itävalta tai Italia tuskin olisivat säilyneet A-kisoissa, jos olisivat pelanneet A-lohkossa.

laatokka

Jäsen
Vakio on oikeassa. Kyllä aihetta on Suomea kehuakin,vaikka lopussa ei edes munkki käynyt. Mutta kyllä kritiikkiä saa esittää milloin vain, jos en asiallista. Kyllä Suomessa hävitä osataan, se taito on opittu silloin entisen Neuvostoliiton hallitessa kiekkoilua. Nykyään vaan kaikki vähänkin negatiivinen kritiikki on sitten selkäänpuukostusta. Ilon tunteita on lupa osoittaa, mutta myös pettymystä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy