Mainos

Kiitos Lapa, virukset on kivoja!

• 4 872
  • 34

Vaicci#63

Jäsen
Viestin lähetti mirasane

No Lapahan on profiilinsa mukaan vasta yläasteikäinen teini. Hänen kohdallaan ilmeisesti terve järki ei ole vielä kehittynyt sille tasolle, että osaisi arvioida minkälainen käytännön pila on järkevä. Tuosta on saattanut oikeasti koitua vahinkoa joillekin. Hyvä, että moderaattorit toimivat ripeästi.

Lapan järki on kyllä ollut jäässä ,koska minäkin käyn vielä ylä-astetta mutta en ikimaailmassa olisi pistänyt mitään virus´ta sivulle ,jota rakastan ja joka on ainoa elämäniloni.

ps.En tunne lapaa henk.koht

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti wapiz

Asiaa... ja pitää paikkansa katsoin kanssa heti että Norton hälyttää Troijalaisesta... No skannattua levyn ja tutkittua garanteeni kansiot ym. eipä löytynyt virusta vaan kyse tosiaan on jonkin sortin Java "kävystä" mitä Virus-skannerit luulevat virukseksi. Ja näitä paskaskriptejä on netti täynnä.

Tämä johtuu reaaliaikaisen skannauksen heuristisesta tunnistusmenetelmästä elikkäs scripti tulkitaan troijalaiseksi koska sen matemaattinen käyttäytyminen on lähinnä tuota Ospan mainitsemaan Win.Bomb troijalaista. Suosittelen IE temppien poistoa (tai siis selaimien tilapäistiedostojen) ja koneen skannaamista uusimmilla tunnistetiedoilla, mikä on muuten terveellistä itse kellekin silloin tällöin.

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti pest
Mutta onko Lapa/Sniper2001/Saipaviltsu sama henkilö? Oma arvaukseni on kyllä.

Oli sama henkilö. En arvaa, vaan tiedän. Koska yv:llä olen aikanaan tiedon saanut. Harmi, että kun tekstit pysyivät Lapa:lla rajoissa, niin sitten petti harkinta. Eivät moderaattorit tosiaan muuta voineet tehdä.

Optimisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
En missään tapauksessa kyseenalaista Moderaattorien oikeutta poistaa asiattomilta kirjoitusoikeuksia. Nimimerkki Lapa:n temppu oli todella, todella typerä!

Mutta eikö tavallista pidempi, ja ehkä vielä vähän sitäkin pidempi pelikielto olisi sittenkin riittänyt..? Lapa tuntui oppivan läksynsä jo ennen kirjoitusoikeuksien poistoa. Toki seuraavasta samankaltaisesta esityksestä olisi pitänyt rangaista tuntuvasti (oikeuksien poisto).

Kaikki me teemme typeryyksiä. "Lähetä vastaus"-painikkeen klikkaamiseen ei mene niin paljon aikaa, että kirjoittamaansa ehtisi useinkaan (varsinkaan aina) miettiä. Lapa:n teko oli tahallinen, mutta ei varmasti(kaan) harkittu (ainakaan loppuun asti) tai vahingoittamistarkoituksessa toteutettu. Virheitä me teemme kaikki.

Ps. Olen täysin tietämätön Lapa:n aiemmista töppäilyistä ja saatan olla tässäkin asiassa väärässä (kuten yleensä olen), mutta tällaisia tuntoja minulle tuli...

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ja jos jollain ei ole Fsec varoittanut, lineeekö teillä sitten joku vareversio ohjelmasta nimittäin ainakin minun lisenssini joka päivittyy noin kerran päivässä fsecin sivuilta ilmoittaa tuon sivun olevan myrkyllinen ja mitään vaaraa tuosta sivusta ei ole.

Lätkäisisin mieluummin netissä ilman ajan tasalla olevaa virussuojaa liikkuvalle pelikieltoa - heidän takiaan virukset elävät ja rehottavat.

kaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Jaska85
Ensimmäistä kertaa tulee Modeilta oikeen kunnon satikutia. Hyvästi oli aika hyvä heitto tuohon loppuun. Olisi kannattanut pistää se kuitenkin pari riviä alemmas... Itselläni on kaksi antivirus ohjelmaa (F-Prot ja Norton) ja Norton huomasi viruksen, mutta F-Prot ei...pitäisiköhän pistää hiukan satikutia F-Securelle. Nortonista mulla on vanhempi versio ja F-Protista taisi olla yksi uusimmista. En muista mikä se oli, mutta sellainen hämärä muistikuva että se olisi ollut 4.X tai jotain sinneppäin...

Eikös tämä F-prot ole nykyisin irrallinen f-securesta. F-Securellahan on oma virusohjelmansa ja tätä f-protia kehittää nykyisin joku toinen taho. No eipä tuo nyt niin oleellista ole. Itselläni on F-securen antivirusohjelma ja ainakin se on toiminut tosi hyvin tähän asti, päivityksiäkin tulee automaattisesti lähes päivittäin virustietokantoihin. Se on sikäli hyvä, ettei tarvi niistä itse huolehtia ja käydä valmistajan sivuilta etsimässä.

OikeaPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, maajoukkue, sympatiat: HIFK
Juu.

Tulihan se pöpöläinen siitä linkistä mihin ei pitänyt mennä:(
Ihan hyvä rankasu tällaiselle toopelle joka ei uskonut varoituksia. Nyt jo naurattaa mutta ei perjantaina jolloin meni jonkun verran työaikaa kun piti mokoma pöpö poistaa koneelta.

Eli sikäli ihan hyvä juttu että tämmöiset hauskan huumorin omaavat velikullat poistetaan saitilta.

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
What????

Mitä ihmettä on kyseessä? Nimimerkki Lapa heitti tässä paripäivää sitten minulle YV:n, miten ihmeessä se on mahdollista?

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Re: What????

Viestin lähetti hörkkö
Mitä ihmettä on kyseessä? Nimimerkki Lapa heitti tässä paripäivää sitten minulle YV:n, miten ihmeessä se on mahdollista?

YV:t toimii vaikka kirjoitusoikeudet onkin poistettu.

En ole täällä modena mutta tunnen kyseisen vBulletin Boardin toiminnan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy