Kiertäisin hieman muailmaa !

  • 4 299
  • 29
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Mitäs tekisit kun rävähtäisi ? Tässä moneen mieleen tullut kysymys, lähtisitkö aamusella hommiin vai vetelisitkö rauhassa sikeitä hieman pidempään ? Itse olen pohdiskeluissani tullut siihen tulokseen, että ensin laittaisin itseni hyvään kuntoon ennen kuin juhlat alkaisivat. Henkilökohtainen treeneri olisi kunnon Lotto-potin jälkeen tärkeääkin tärkeämpi. Sellainen 2-3 miljoonan euron potti avaisi mahdollisuudet jo pikku reissailulle. Sellaiset parisataatuhatta jättäisin takavaraksi.

Itse kokisin juuri suunnittelun erikoisen tärkeäksi asiaksi tälläisessä tilanteessa, olisi ratkaistava monia kysymyksiä, kenelle täytyisi käydä elvistelemässä rahoillaan ja ketä pitäisi ehkä auttaa ? Myöskin mahdolliset sanomattomat pikkukomentit joita ennen ei olisi voinut vältämättä tehdä olisi ehkä paikallaan. Niin että hommia kyllä riittäisi.

Lisäksi olisi mahdollisuus aloittaa uusia mukavia harrastuksia ja kokeiluja, esimerkiksi suur-riistan metsästys olisi osaltani kiinnostavaa, en niinkään ampuisi, kunhan saisi sanoa että olin safarilla ja saavuin eilen takaisin. Niin että monia juttuja pitäisi hoitaa, eiköhän sihteerini tekisi siitä ihan selvän ja kattavan koosteen ideoideni pohjalta.

Mitäs palstaveljet lottovoitosta tuumaavat, mitä tulisi tehtyä ?

Ps. Koska tämä on jääkiekkoaiheinen palsta, niin sanottakoon että Lukkoa en hylkäisi.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Ei paljon työt kiinnostaisi. Lisäksi machu picchu kiinnostaisi nähdä joten se olisi ensimmäinen lomakohde.
 

Serge

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi
Jos lotosta 2-3 miljoonaa eypoa rapsahtaisi...

Nyt ainakin kuvittelen, että elämä ei muuttuisi niin paljoa. Heräisinkö aamulla töihin/kouluun vai nukkuisinko? Valitsen edellä mainitun, koska elämää on vielä niin paljon edessä, että aika tylsää tulisi jos jäisi vain lepäämään laakereilleen. Ja sitä paitsi tällä hetkellä tuo koulu tuntuu juuri siltä mitä haluan tehdä. Koulun ohessa tehtävät työt jäisivät kyllä paitsioon.

Sitten niihin hankintoihin. Ostaisin asunnon, se nimittäin tuntuu tällä hetkellä parhaalta sijoitukselta. Autonkin ostaisin...ostaisin vaikka mitä, ei tähän pysty edes kaikkea laittamaan, joten jätetään tämä aihe.

Aina olen halunnut matkustaa Yhdysvaltoihin ja tehdä siellä semmoisen road-tripin (lännestä itään tahi idästä länteen) ilman mitään aikatauluja ja kiireitä. Jos tuntuu siltä ettei jaksa liikkua niin ei liiku, se vasta olisi elämää. Kiertäisin maailmaa suosikkiyhtyeideni perässä, koska valitettavan harva suuren maailman yhtye (lue: oma suosikki) tulee enää Suomeen.

*snap* ja sit mä heräsin...

Yksi asia ainakin veinin kanssa sama, jengiä ei jätetä vaikka mitä kävis.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tutun tutun tutuista löytyy kaksi yli miljoonan euron lottovoittajaa. Molemmat ovat yhä työelämässä.

Itse kävisin korkeintaan töissä kahvitunneilla jos voittaisin. Mitä tuskin tulee tapahtumaan, koska en lottoa.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Alamummo kirjoitti:
Menisin maanantai-aamuna töihin as usual.

Minä en! Soittaisin sillä siunaamalla työnantajalle, että on paikka vapaana, minun työni kun tässä elämässä olisi tehty. Kyseisen rahasumman kera, keksisin varmasti muutakin ajankulua, kun työn teko. Näin minä sen näen.
 

Vincent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern München,Ottawa Senators, HIFK
Jos osuisi

Niin, luulen,että jos suisi kohdalle semmoinen 2,5 miljoonaa euroa, niin todennäköisesti laittaisin ne korkea korkoiselle tilille. Siinä sitten elelisin koroilla ja jos jotain tekisi mieli ostaa, niin siellä tilillähän se 2,5 miltsiä olisi...
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä mä varmaan jotain työtä jatkossakin tekisin, riippuu siitä kuinka paljon voittaisin. Mikäli tuommoiset normaalit 750 000 €uroa rapsahtaisi tilille, niin ei sillä loppuelämäänsä voi lonkkaa vetää. Ja pelkästään mielenterveydenkin takia on hyvä tehdä jotain työtä. Voisin hyvinkin tätä nykyistä hommaanikin jatkaa, tosin reilusti enemmän lomailisin kuin nykyään. Jos taas mania tulisi 1,5-2 miljoonaa, niin sitten pitäisi jo mietiskellä että viitsiikö sitä aamuisin työn raskaan raadantaan lähteä.

Velat maksaisin pois heti, kenties rakentaisin uuden torpan ja perheemme autokanta ainakin vaihtuisi uudempaan. Varmaan sitä jonkin verran tuli mualimaakin katsottua, tähän mennessä se onkin ollut melko vähäistä tuo meikäläisen ulkomaanmatkailu, jos kotimaan matkailukin.

Jos taas rahaa tulisi ihan älyttömästi, 2,5-3 miljoonaa €uroa tai vielä enemmän, niin kyllä mä Lukkoakin jollain "pienellä" summalla auttaisin. Sillai että niihin Laihon "kaikkien aikojen kovimpiin tarjouksiin" saisi vielä semmoiset 50 000 - 100 000 €uroa pistää lisää. Toki pidättäisin itselläni oikeuden päättää, kenen pelaajan palkkaan ja kuinka usein moisen summan pistäisin lisää.
 

#28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves (Ässät & Hifk)
Ottaisin ensimmäisen mahdollisen lennon New Yorkiin, joku kaveri mukaan ja rahaa niin paljon kuin jaksaa kantaa, nimenomaan kantaa. Ei kortteja, ei puhelimia...

New Yorkista vanha Chevy Van alle ja nokka kohti Länsi-rannikkoa. Reissun pituus 2-3v. Välillä voisi johonkin jäädä vaikka töihin muutamaksi kuukaudeksi. Sinänsähän tämän toteuttamiseen ei ylettömiä varoja tarvitsisi, enemmän kai se on siitä kiinni että olisi munaa toteuttaa tuo.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Olkku kirjoitti:
Minä en! Soittaisin sillä siunaamalla työnantajalle, että on paikka vapaana, minun työni kun tässä elämässä olisi tehty. Kyseisen rahasumman kera, keksisin varmasti muutakin ajankulua, kun työn teko. Näin minä sen näen.

Tykkään työstäni, enkä antais sitä pois parilla miltsilläkään. Toki tekisin ne kaikki hulppeat reissut, josta haaveilen. Ensimmäinen olis Nepaliin vaeltamaan Annapurnalle ja raftaamaan Kali Gandaki -joelle. Tosin tämä taitaa toteutua ilman lottovoittojakin ensi vuonna.

Mutta turha fundeerata, kun en koskaan ole lotonnut enkä sitä aio aloittaa nytkään.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Kai se asunto olisi hyvä sijoitus. Samalla sisustus alusta alkaen ja sisustussuunnittelija voisi olla paikallaan. Toki kohtalaisen täysipäinen semmoinen, ettei halua ostattaa tuoleja joissa istuminen on kidutusta. Elektroniikasta ja viihdytyslaitteiston laadusta ei sopisi tinkiä, videotykkiä, ämyreitä jne. Autoa en ole eläissäni omistanut, sitten voisikin laittaa kerralla kunnollisen. Semmoisen ettei ihan ensimmäisenä vastaan tule, jos tulisi niin kävisi vaihtamassa erikoisempaan. Töihin en menisi, ei niitä ole nytkään mutta lottovoiton jälkeen ei varmasti.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Eiköhän tuo elämä jatkuisi melkein normaalin kaavan mukaan. Töitä en jättäisi, gradun hoitaisin kasaan. Jotain pientä luksusta kyllä tulisi tehtyä.

Ensimmäisenä tarjoaisin kaikille halukkaille Blues Fan Club ry:n aktiiveille fanimatkan Ouluun - taksilla. Jollekin tolpalle vaan kysymään paidat päällä, että lähekkö Ouluun. Espoolaiset tulee vieraspeliin taksilla, niin klisee, että menee ainakin omasta mielestäni jo vitsinä.

Sen jälkeen todennäköisesti kävelisin veneliikkeeseen ja ostaisin keskisuuren avoveneen (iso Busteri tai Silver esmes) ihan puhtaasti heitto- ja vetokalastuspeliksi. Ja sen jälkeen varmaan pitäisi saada vielä venepaikka jostain.

Ja kyllä sitä pitäisi käydä tervehtimässä Monkey Barin henkilökuntaa Kuala Lumpurissa. Eli jonkinlainen lomareissu pitäisi tehdä, jäi siellä Aasiassa vielä paljon näkemättäkin.

Tietenkin siinä sitten pitäisi varmaan vielä ostaa rivarinpätkä Espoosta, farmarivolvo pihaan ja ranskanbulldogin pentu.

Pitäisiköhän sitä lotota.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos voittaisin hurjan summan, todellisen jättipotin, niin... No, en kyllä varmaan siltikään luopuisi tulevaisuuden opiskeluista tai töistä. Toki voisi ottaa vähän rennommin jne., mutta koen kuitenkin tulevan alani sen verran kutsumukseksi, etten voi ajatella luopuvani kokonaan suunnitelmistani.

Hankkisin kyllä auton itselleni. Jonkun hienon, tyylikkään riittävän kokoisen ja turvallisen. Myös moottoripyörä voisi olla aika asiallinen. Ja samaten sitten vaikka myös uusi polkupyörä, nykyinen on hieman rasittava aika ajoin.

Asunto päätyisi myös ostolistalle. Kenties kaksikin. Ensimmäisen hankkisin itselleni, ja se olisi omakotitalo sopivalla pihalla, jossa kissanikin saisi ulkoilla. Talon ei tarvitsi olla mielettömän suuri, mutta riittävän tilava kuitenkin. Sauna ja uima-allas olisivat aika buenot. Yksi asuinkerros riittäisi. Sisustussuunnittelijaa en taitaisi haluta, mutta ostaisin kämppään oman makuni ja tyylini mukaan hienot huonekalut, taiteet ja elektroniikat. Tarkemmin mietittynä voisin kyllä itse asiassa rakennuttaa koko talon alusta alkaen, tulisipa sitten juuri sellainen, kuin itse haluan.

Edellä kuvailemani talon lisäksi voisin sitten ostaa jonkun sortin asunnon (rivi- tai omakotitalo) ja vuokrata sen vaikka porukoille pilkkahintaan.

Haluaisin varmasti myös tukea jollain tavoin hyväntekeväisyyttä. Kenties eniten lasten ja nuorten hyvinvointia sekä vaikkapa erilaisia lääketieteellisiä tutkimuksia sairauksia vastaan. Lisäksi voisin lahjoittaa eläintensuojeluun jonkinlaisen summan euroja.

Mitäköhän muuta vielä... Matkustelu. Haluaisin käydä vähän kaikkialla, isoissa sekä pienissä paikoissa Euroopassa ja muualla maailmassa. Australia, USA, Etelä-Amerikka, Japani, Intia, Afrikka... Eiköhän sitä saisi monenlaista matkaa olla tekemässä!

Ja enää puuttuu sitten se, että pitäisi lotota.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt joku Pukinmäen Essolla lotonnut saa aprikoida tätä ihan oikeasti.

Itse lähtisin Havaijille tulivuoria ja valaita bongaamaan. Surffaustakin voisi vaikka opetella.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Zudum!

Jaa-a, en oikein ole talvi-ihmisiä, joten varmaan ainakin talvet kiertelisin maailmaa. Kesällä taas Suomi on oikein mukava paikka, joten silloin olisin täällä. Vanhempia ja sisaruksia muistaisin sopivalla osuudella kanssa. Nykyinen duuni saisi jäädä, sillä se sitoo liiaksi käsiä mm. pidempien matkustusten suhteen, mutta jotain alkaisin tekemään, todennäköisesti yrittäjäksi.

Roku kirjoitti:
Jos taas rahaa tulisi ihan älyttömästi, 2,5-3 miljoonaa €uroa tai vielä enemmän, niin kyllä mä Lukkoakin jollain "pienellä" summalla auttaisin. Sillai että niihin Laihon "kaikkien aikojen kovimpiin tarjouksiin" saisi vielä semmoiset 50 000 - 100 000 €uroa pistää lisää. Toki pidättäisin itselläni oikeuden päättää, kenen pelaajan palkkaan ja kuinka usein moisen summan pistäisin lisää.

Sama, mutta päättäisin siis itse pelaajista, enkä antaisi Rokun päättää :)
 

jpet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
Eräät tuttavani menivät voittamaan lotossa. Rakensivat upean talon järven rannalle, hankkivat uudet autot, pelit ja vehkeet. Onnea kesti jonkin aikaa, minkä jälkeen katkeamaton ryyppyputki koko sakille päälle. Kaikki meni, ero tuli ja lapset huostaan. Mitään ei jäänyt. Hiukan vastaavan tyyppisiä tarinoita varmasti riittää, ja olisi mielenkiintoista, jos joku kokoaisi parhaat/pahimmat niistä kansien väliin.

Itse en lottoa koskaan, mutta jos tekisin niin ja sattuisi tärppäämään, niin osa voitoista tietysti olisi pakko jakaa sisarelle, vaimoni sisarille ja vanhemmille tasapuolisesti. Jos jäljelle jäisi vielä rahaa, niin saattaisinpa realisoida omaisuuteni ja muuttaa Uuteen-Seelantiin, ostaa sieltä reilusti maata, rakentaa talon ja tuumailla mitäpä sitä tekisi sen jälkeen. Luultavaa kuitenkin olisi, että lähtisin Suomesta, sen verran paska maa tämä kuitenkin on.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Jos tärähtäisi riittävästi lopettaisin tämän jatkuvan kasvun tavoittelemisen ja kvartaalista toiseen puurtamisen.

Perustaisin pienen levykaupan vaikkapa tänne Helsinkiin jonka ei tarvitsisi tuottaa voittoa, jos vaikka siinä nollatuloksen kohdalla pyörisi. Meiltä saisi myös olutta, punaviiniä sekä konjakkia. Eikö oliskin kiva kuunnella/selailla levyjä pienessä notkeassa?

Aukioloajat olis esim. 9-20 josta ajasta meikä voisi olla paikalla vaikkapa aamupäivän. Ja kesälomaa Luvialla pitäisin aina kesä-heinä-elokuun. Honda Monkeyllä ajelisin.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
mäkine kirjoitti:
Perustaisin pienen levykaupan vaikkapa tänne Helsinkiin jonka ei tarvitsisi tuottaa voittoa, jos vaikka siinä nollatuloksen kohdalla pyörisi. Meiltä saisi myös olutta, punaviiniä sekä konjakkia. Eikö oliskin kiva kuunnella/selailla levyjä pienessä notkeassa?

Olisi kivaa kyllä, mutta taitaa Suomessa jäädä haaveeksi. On sen verran tiukkaa noiden anniskelulupien kanssa.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Ekana kyllä ostaisin kaikkea mitä olen aina halunnut. Uuden auton, paremman tietokoneen, uuden matkapuhelin, kotiteatterilaitteiston, ison telkkari, hyvien bändien kaikki cd.... Kouluni kävisin kyllä loppuun, niin ei kuitenkaan pelkästään rahan varaan jäisi. Osan rahoista voisin sijoittaa johonkin. Personal Trainerin voisin palkata, kun en itse meinaa saada itseäni niskasta kiinni. Voisin myös laittaa hieman rahaa johonkin hyväntekeväisyys juttuun. Tietysti matkalle voisin jossain vaiheessa lähteä, mutta ensin nauttisen suomen maalla rahoista.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
MikGo kirjoitti:
Ekana kyllä ostaisin kaikkea mitä olen aina halunnut. Uuden auton, paremman tietokoneen, uuden matkapuhelin, kotiteatterilaitteiston, ison telkkari, hyvien bändien kaikki cd.... Kouluni kävisin kyllä loppuun, niin ei kuitenkaan pelkästään rahan varaan jäisi. Osan rahoista voisin sijoittaa johonkin. Personal Trainerin voisin palkata, kun en itse meinaa saada itseäni niskasta kiinni. Voisin myös laittaa hieman rahaa johonkin hyväntekeväisyys juttuun.

Meinaatko pysyä kuitenkin nykyisessä kämpässäsi kun et listalle laittanut uutta asuntoa/taloa?

Minä kyllä ihan ekaksi hankkisin perheelleni uuden talon ja sitten vasta sinne uuteen kotiin noita kuvailemiasi hilavitkuttimia ja härpäkkeitä.

Harmi etten voisi sitten kuitenkaan ostaa itselleni terveyttä.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Jopas sattui!

Olen joutunut nyt siihen tilanteeseen, että sitä ollaan lottovoittajia. En ole vielä juurikaan uhrannut ajatuksia sen tarkemmin tämän potin tuhlauksen suhteen, koska se tosite ei eilen kelvannut baaritiskillä ja jouduinkin vaan vinkuttelemaan ihan normikorttia.

Tänään sitten kuitenkin lunastin koko summan R-kiskalta ja aion pitää hauskaa koko rahan edestä. Olen jo soitellut Viking Linelle ja Silja Linelle kysyen äkkilähtötarjouksia miniristeilylle. Ei ollut tilaa siellä lottovoittajille.

Nyt sitten pyöriskelen täällä voittorahojeni keskellä ja mietiskelen aurinkoista tulevaisuuttani. 12,30€ ei ole tietysti mikään mahdottoman iso nippu seteleitä, mutta kyllä sillä muutaman tuopin saa.

Saloselta vois tilata kopterin ja käydä Kalpalinnassa säksättelemässä.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
jpet kirjoitti:
Hiukan vastaavan tyyppisiä tarinoita varmasti riittää, ja olisi mielenkiintoista, jos joku kokoaisi parhaat/pahimmat niistä kansien väliin.
Tuollainen kirja on jo tehtykin, Falk & Mäenpää - Lottomiljonäärit. Tutkimus suomalaisista lottovoittajista. Olen moisen opuksen lukaissut joskus viitisen vuotta sitten yliopistolla sosiologian tenttikirjana. Vaikka kyseessä onkin ihan tieteellisin metodein väännetty tutkimus, niin kirja on onnistuttu tekemään mielenkiintoiseksi sekä varsin kansantajuiseksi. Jos aihe kiinnostaa, niin voin kyllä suositella tuon kirjan etsimistä, uskoisin sen löytyvän ainakin suurempien kaupunkien kirjastoista.
 

scholl

Jäsen
Ihmettelen noita juttuja, että joku menisi sekaisin rahan vuoksi. Aivan käsittämätöntä. No onhan hulluja ihmisiä aina ollut ja aina tulee olemaan, eikä sekään varmaan kovin suuri yllätys ole, että syyttävät sekoiluistaan ulkopuolista tahoa.

Itse en lottoa, joten voittaminen on äärimmäisen epätodennäköistä, mutta jos mietitään hypoteettisesti kuten mikä ketjun aihe on niin lottovoitot ovat niin pieniä summia eli parhaimmillaan muutama miljoona euroa, joten ei sillä nyt ihmeitä tee. Jos sattuisin voittamaan 3-4me niin siinä tapauksessa ostaisin vähän yli parin miljoonan veneen ja loput laittaisin varmaankin kämppään Östermalmilla. Ja elämä jatkuisi kuten tähänkin saakka.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Veijari kirjoitti:
Muuttaisin jonnekin neekerivapaaseen valtioon pysyvästi, vaikkapa Islantiin.

Turha toivo, Reykjavikin kadulla käveli vastaan mustia miehiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös