KiekkoKansan turnaus, 28.8-30.8, Pori

• 11 814
  • 80

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin ja aikuinen mies vastaa itse sanomisistaan. Ihan niin kuin meidän (vaikkei minun talossani asukaan, onneksi) Eepikin, joka kolme tai neljä vuotta sitten kertoili Apu-nimisessä lehdessä ettei koskaan voisi ässissä pelata.

Se on paljon lukijasta kiinni, kuinka nuo jutut ottaa. Minun mielestäni tuo on ihan puhdasta Peltosta koko haastattelu, varmaan mies noin ajattelee ihan sydämensä pohjasta eikä siitä häntä voi moittia. Kuten ei meidän Eepiäkään, jos hän sanoo ettei halua koskaan ässissä pelata.

Pelin raporttia odotellessa olisi mukava kuulla että kumpi Lukon maalissa pelasi, Vehanen vaiko Jokela? Entäs kuinka heidän Ketola pelasi? Haastoiko kovasti Lukon pelaajia?

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Melko pelokkaana astelin eilisen mestis-häpeän jälkeen takaisin halliin eikä ottelun alku ainakaan paljon mieltä kohentanut. Melko sekavaa peliä ja lukko sai heti alkuun kohtuu helpon maalin. Eikä aikaakaan kun taululla komeili jo 0-2.

Olin jo melko varmana pelin kaatumisesta lopullisesti ässien niskaan toisen erän alussa tulleeseen melko helpohkoon 0-3. Ässät sai vähitellen pelistä kiinni ja pienehkön painostuksen jälkeen Shirrefs pääsi vetämään lujan lyöntilaukauksen kolmisen metriä siniviivan jälkeen. Tilanne 1-3 ja ässille lisää puhtia.

Pian tämän jälkeen ässät pääsi ainakin minun mielestäni melko omituisen tuomarijärkeilyn jälkeen viiden minuutin ylivoimalle.

Ylivoimaa voisikin pitkän tauon jälkeen luonnehtia jopa hyväksi. Lukkopakin karkeasta virheestä (lähes perinteinen porilainen kiekonpurku huom! ;) Fadu pääsi niittaamaan nätisti maalin kattoon. Tilanne ei nyt mikään "perinteinen" ylivoimamaali ollut, mutta hyvää yritystä oli ollut tätä ennenkin.

Mutta voi luoja kuinka kaunis oli Pölläsen ohjaama ylivoimamaali. Kiekkoa siirreltiin maltilla kunnes viivalta lähtenyt heitto maalin eteen tavoitti Pölläsen mailan ja Jokela lukon maalissa saattoi vain ihmetellä mitä tapahtui.

Tämän jälkeen pelin taso hieman laski ja kolmannen erän ensimmäiset 15 minuuttia olivat lähinnä puuduttavia. Hämäläisen tekemä 3-4 näytti menevän hieman helpohkosti Lankulta sisään, mutta ilmeisesti mies ei nähnyt kiekon lähtöä. Fadu onnistui nätin kuvion jälkeen miltei heti tasoittamaan pelin, mutta pelin loppuun tuomari Henriksson kehitti Korpparille vielä jäähyn korkeasta mailasta.

Itse en tilannetta nähnyt, joten en pysty sanomaan tästä mitään, mutta Korpisalo jaksoi marmattaa jäähystä taas pelin loppuun saakka. En tiedä oliko aiheellista, muut voivat tarkentaa.

Suoraan aloituksen jälkeen Saarela pääsi niittaamaan viivalta voitto-osuman. Siisti häkki, ei siinä mitään. Saarela tuntuu olevan hyvällä pelipäällä.

Tämän jälkeen Henrikkson päätti antaa vielä lukolle jäähyn lähestulkoon normaalista maalinedusnujakoinnista. Selvää tasoittelun makua sanon minä. Ei sopinut mielestäni linjaan, tosin linjaa ei juuri muutenkaan ollut. Ässät ei saanut enää viime hetkillä kunnon mylläkkää päälle ja turnausvoitto karkasi kanaalin rannalle.

Huomioita:
1. Missä hitossa meidän super-martta oli? Numero 66 loisti poissaolollaan. Eikö kunto vielä kestä kolmea peliä putkeen vai onko kropassa vikaa?
2. Tuomarilinja, tai sen puute. Aivan naurettavaa pelleilyä. Ylikovia rangaistuksia pikku nuhjauksista ja lopulta linja katoaa täysin. Hitto mitä pelleilyä.
3. Ässien yrittäminen. Kyllä, sitä oli. Lukko sai melko helposti maalinsa, mutta ässät joutui oikeasti tekemään töitä maaliensa eteen ja tällä kertaa työ kantoi myös tulosta. Hyvä että tuli onnistumisia vaikka takkiin tulikin.
4. Lankun eteenpäin syljetyt kiekot. Sama homma koko turnauksen ajan. Reboundit tulevat lankulta liikaa eteen, ei laitoihin. Näistä aiheutui monia pahoja tilanteita. Lankku ei vielä kyllä loistanut mitenkään erityisesti.
5. Fyysinen kunto. Lukko tuntui olevan reippaasti kovemmassa kunnossa kuin ässät. Saarelan av-maali ekassa erässä hyvä esimerkki. Mies oli painannut av-vaihtoa, mutta luisteli naurettavan helposti Shirrefsiltä ja Patulta karkuun.

Kiitos, anteeksi, näkemiin.

.jarsk_a

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin, Jokela tosiaan pelasi Lukon maalilla eikä häntä voi Ässien maaleista syyttää. Jokelan voi huoletta heittää kentälle liigakaudella mihin peliin tahansa.

Ketola jätti kentän jo ensi erässä. Ilmeisesti loukkaantuminen tai jotain muuta mystistä. Kaukalosta hän häipyi kesken erän pleksejä paukutellen.

Lukon kokoonpano vaihteli ottelun aikana melko paljon juuri näistä ulosaoista johtuen, mutta näillä kokoonpanoilla peliin lähdettiin:

Luovi-Hancock-Saarela
Hämäläinen-Heikkinen

Koivisto-Viinanen-Normio
Porkka-Niskala

Vidman-Kauvosaari-Siivonen
Kesä-Harikkala

Purontakanen-Piekkola-Hagelberg
(Honkaheimo-Lehtonen) eivät pelanneet 1. erässä

Torkilla taisi olla huilipäivä, ja samalla saatiin Luovi ykköseen saamaan pelituntumaa. Ykkönen oli ottelun hienokseltaan pimennossa, tosin Saarela käytti maalipaikkansa mainiosti hyödyksi. Lisäksi Hancock istui melkein koko eka erän 10+2+2 jäähyllään.

Koko joukkue pelasi varsin hyvin, mutta edukseen esiintyivät erityisesti Normio ja Vidman, jotka pörräsivät hyökkäyspäässä varsin kiitettävästi. Samoin nelosen Piekkola ja Hagelberg pelasivat hyvän pelin, ja mielestäni Piekkolan tulevaisuus voisi hyvinkin olla sentterinä.

http://www.uusirauma.fi/artikkeli.p...=7&juttu=6215&arkistoitu=ei&ref=3f5118144e22b

http://www.lansi-suomi.fi/cgi-bin/mediaweb.exe?Newsp=ls&Date=030831&Depa=urheilu&Model=osjuttu.html

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu
Viestin lähetti jarska79
2. Tuomarilinja, tai sen puute. Aivan naurettavaa pelleilyä. Ylikovia rangaistuksia pikku nuhjauksista ja lopulta linja katoaa täysin. Hitto mitä pelleilyä.

5. Fyysinen kunto. Lukko tuntui olevan reippaasti kovemmassa kunnossa kuin ässät. Saarelan av-maali ekassa erässä hyvä esimerkki. Mies oli painannut av-vaihtoa, mutta luisteli naurettavan helposti Shirrefsiltä ja Patulta karkuun.

Pari pikakommenttia ennen nukkumaan menoa...
2. Ihan oikein tuomittu ulosajo. Pelaaja on vastuussa mailastaan ja vaikka Ässäpelaaja (Kuusela?) ei loukkaantunutkaan erikoisesti niin osuma tuli jälkipelitilanteessa. Ellei silmäni pahasti heittäneet niin ainakin jääpussi Ässäpelaajalle heitettiin penkillä.

5. No ei mielestäni fyysisessä kunnossa nyt niin suurta eroa ollut. Pitkä vaihto alla ja Saarela pääsi hiukan ehkä helposti irti ja Ässäpelaajat lakkasivat luistelemasta, odottivat kai että Lankku hoitaa?

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Re: Re: Re: Jokerit - Mestis

Viestin lähetti Scoutti
Siksi Jortsu onkin ihan oikea valmentaja ja näki ettei varsinkaan heleniuksella kertakaikkiaan ole pelillisiä lahjoja, joilla auttaa joukkuetta. Se on silloin parempi katsella vain peliä ja olla "hengessä mukana".

Tässä uusi sandwich muiden jengien iloksi?

Nimimerkki JanJ kirjoitti hyvin Heleniuksesta Ässät-jokerit pelin ketjussa..

Tartuin provoon. Anteeksi kaikkien muiden asiallisten Jatkoajan lukijoiden/kirjoittajien puolesta.

Ilmeisesti, Scoutti, tarkoitat tätä samaa ketjua? Sitä edellinen Ässät-peli oli nimittäin viime keväänä. Minun mielestäni myös JanJ kirjoitti (jälleen kerran) hyvin. Lainataan koko JanJ:n Helenius-kappale:

Sami itse oli sekä hidas että kankea. Taitaa iso aski olla vielä liikaa. Mutta eiköhän se sieltä vielä tule. Mailankäyttö oli karmeaa. Sekä kiekon kanssa että vastustajiin. Heleniuskin tietää, että p-amerikassa mailalla hakkaaminen on pussyjen hommaa. Helenius tietää myös sen, että mailalla hakkaaminen on osa suomalaista pelityyliä eikä siitä pahemmin jäähyjä tule. Joten ei voi syyttää miestä vaan tuomarilinjaa. Tottakai siten pelataan miten tuomarit antaa. Joten pisteet siitä Samille, vaikka muuten matsi meni suht huonosti.

Ei mun mielestä mitään sen pahempaa sanottavaa? Ei kukaan näistä Pohjois-Amerikasta tulleista miehistä ole tässä vaiheessa kautta kunnossa, tai jos on niin tulee ensimmäisenä mieleen että kunnon ajoituksessa on pahoja puutteita. Sami on pelannut juuri niinkuin odotettiinkin.

Yhdessäkään minun näkemistä neljästä harjoituspelistä ei Helenius ole ollu pettävä lenkki, Jokerit ovat toki voittaneet ne kaikki. Ärrä Cupissa sitten nähdään ensimmäinen näyte tappelijan lahjoista jos Vopat lähtee mukaan leikkiin. Helenius joka tapauksessa Vopatille haasteen heittää (kehässä tai kabineteissa), näin on mies itse luvannut.

Ja jos vielä laitetaan syy sille että Helenius ei lauantaina pelannut: koko puolustuskalustoa haluttiin kokeilla. Kolmas peli kolmen päivän sisään. Toiset huilaa, toiset pelaa. Liiga alkaa vajaan kahden viikon päästä, kokeiluja tehdään nyt. Ja tärkeimmät pelit ovat vasta maalis-huhtikuussa.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy