Viestin lähetti kakes
Jaahas, mitäs Vaasan poika tekee Vantaalla Hermes pelissä?. Ja peliäkin tuli katseltua eikä vain sitä fanimyymälän pirtsakkaa myyjää silmiin?:)
Jaa mikä peli? Oliko siellä joku pelikin?
Viestin lähetti kakes
Jos vieraspelistä ottaa kaksi pistetttä, saa tyyli olla minun puolestani millainen hyvänsä. Tyylipisteitä kun näistä pelistä ei jaeta. Hermes pelaa tällä hetkellä riittävän hyvin, joskaan ei loista mitenkään. Eikä tarvitsekaan loistaa. Maaleja syntyy, oma pää pitää, hyvä maalivahti. Kyl mää oon tyytyväinen, en sitten muista tiedä.
Olikos Ruutanat muuten pitämässä tunnelmaa vai onko toiminta loppunut?
Samoilla linjoilla. Toisaalta eilisellä pelillä pataan olisi tullut jopa Sportiltakin. Pelin ratkaisi Kiekko-Vantaan uskomattoman heikko viimeistely maalipaikoissa. Muutenkin pelaajat tekivät paljon henkilökohtaisia virheitä kentällä. Kiekko-Vantaan synti näyttää olevan se, että joukkue karvaa agressiivisesti kahdella pelaajalla ylhäältä. Sentteri jää alemmas ja laiturit nousevat. Eilen tapahtui kuitenkin varmasti viisi kertaa niin, että laiturit töpeksivät itsensä täysin pihalle ja Hermes pääsi 5-3-ylivoimahyökkäyksiin. Paljon oli vantaalaisilla vauhtia, mutta ajatus puuttui täysin. Kautta linjan.
Hermeksen Henri Hietaharju palkittiin ottelun parhaana pelaajana. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että juuri hän oli ketjunsa heikoin lenkki. Toisessa erässä ukko töpeksi aivan täysin. Kiekko ylivoimalla omassa päässä, Hietaharju saa kiekon laidassa ja syöttää sen suoraan keskelle Matias Lopille, joka oli tarjoilusta niin yllättynyt, että antoi kiekon mennä jalkojensa välistä. Jos Loppi olisi ollut hereillä tilanteessa, niin hän olisi päässyt yksin läpi.
Maaleista: Turo Virta teki maalin Mannilan komean rynnistyksen päätteeksi. Hieno syöttö kolmanteen aaltoon, josta Virralla oli helppo työ laittaa kiekko reppuun.
Vantaan tasoitus meni hieman Vesan piikkiin. Nikoskelainen pääsi tulemaan laidasta läpi ja ampui kiekon etukulmasta sisään.
Hermeksen toisessa maalissa Jäske pääsi yksin läpi, mutta esitti aika munattoman harhautuksen, jonka jalkapallosta paremmin tunnettu Antti Niemi torjui helposti. Kiekko meni kuitenkin kulmaukseen, josta Jäske syötti sen nopeasti maalille ja Hietaharjulla oli helppo työ nostaa kiekko maaliin.
Kokkolalaisten kolmas osuma oli Pajulan rakentama. Mies voitti aloituksen, pisti puoli Vantaata pullakahville ja laittoi veskarin jo jäihin kunnes muisti, että Mestiksessä ei saa tehdä hienoja maaleja. Korvasi sitten hienot harhautuksensa ohivedolla tyhjästä maalista. Kantelus tiesi, kuinka Pajulan kuitenkin käy ja ukko parkkeerasi itsensä maalin taakse. Sieltä Kantelus Pajulan kudin alas ja tarjoili takaisin maalille, josta Pajula nosti kiekon maaliin. Antti Niemen työskentelyä tilanteessa kyllä ihmettelen. Mies pelasi itsensä täysin pihalle Pajulan harhautuksissa, eikä ehtinyt keräillä kamojaan jäästä, ennenkuin kiekko oli repussa.
Vantaalaisten kavennus sai jopa minut läpsyttämään räpylöitäni. Lehtinen tarjoili maalin eteen Pikkaraiselle, jonka nätti jatko takatolpalle Kainulaiselle ja edes hän ei tilanteesta enää voinut ryssiä, sillä kiekko tuli lapaan 30 senttiä maaliviivasta ja vastustajia ei ollut lähistölläkään. Kalle Mattilaa ja Anu Saukkosta siteeraten "Ei muuta kuin lapa jäähän ja rätätätätää".
Kolmas erä oli tylsääkin tylsempää pelailua. Vantaa hyökkäsi päälle, mutta kun kehikoita kohti kudeista tulee 1/10, niin lopputulos seisoo taululla.
Kaupilta ihmeellistä halailua raportissa:
"- Tänään meidän joukkueemme kärsi muutaman pelaajan henkilökohtaisista virheistä. Sinänsä täytyy kuitenkin antaa joukkueelle täysi kymppi viimeisen kymmenen minuutin yrittämisestä, Kauppi mainitsi."
Mun mielestä mies voisi katsoa eilisen esityksen jälkeen peiliin. Taktisesti joukkue pelasi erittäin köyhästi ja se taktiikka, mikä joukkueella oli, ei selkeästikään toimi käytännössä. Kiekko-Vantaan joukkueessa on hirvittävästi taitoa ja nopeutta, mutta sitä käytetään aivan vääriin asioihin kentällä. Tuo karvaajien tippuminen ulos kiekon alta on minun mielestäni aika hälyyttävää ja ajattelin, että Kauppi sille pelin aikana jotain tekee, mutta ei.
Kiekko-Vantaan täytyy saada jostain lisää malttia ja rauhallisuutta. Myös D-junnuissa tehtäviin laukaisuharjoituksiin voisi joukkue ottaa osaa. Varsinkin pakkien vedot olivat läpi ottelun luokattomia. Ei näin.
Kuten sanoin. Vantaalla on hieno halli. Eilisen matsin jälkeen olen nyt nähnyt kaikki Mestis-hallit ja Vantaa pääsi kyllä kärkikolmikkoon. Tosin toinen pääty, jossa on istumakatsomo, pitäisi pikaisesti muuttaa seisomakatsomoksi. Silloin halli olisi täydellinen. Palvelut pelasivat loistavasti ja Ruutanat kannustivat omiaan. Soittelivat toki välillä ehkä liikaa kotiin rummuillaan. Ilman heitä, halli olisi kuitenkin kirkkoakin pahempi paikka. Muut katsojat olivat pääasiassa ylempiä toimihenkilöitä tai jotain muita pikkupamppuja. Heistä ei saa ääntä muuten, kuin upottamalla ukkoihin joko pikkukossu tai 12-pack Karjalaa.
Luulin, että paikalle olisi tullut myös Hermes Funclub, mutta ei näkynyt poikia paikalla. Valitettavasti.