Kaksi matsia takana ja pistesaldo kuta kuinkin se mitä ainakin itse odotinkin tällä kohtaa olevan, tosin siten, että ensimmäisestä matsista olisi irronnut se voitto ja toisesta tappio (tilastoista kuulemma löytyy edellinen lohipaitojen voitto Kouvolassa ilmeisesti vuodelta 2005? No joka tapauksessa tähän mennessä pari harkkamatsia ja ekan sarjapelin nähneenä yhdyn kyllä varovaisesti optimististen (onko meitä muuten muita?) joukkoon. Itse näen Kiekko-Vantaan joukkueessa tällä hetkellä sen ykkösketjun muodostaman kivijalan, joka pitää hommaa hengissä, ja tämän jälkeen sähiköi kakkosketju, joka Jokilan johdolla helpottaa ykkösen taakkaa. Kolmonen ja nelonen tulevat sitten omaa kyytiään perässä. Kunhan joukkuepeli loksahtaa kohdalleen, niin kyllä näiltä kahdelta jälkimmäiseltäkin ketjulta voi tehoja odottaa, koska kyllä siellä pelaa kundeja, ketkä maaleja on urallaan oppinut tekemään.
Tosin nyt vaan sopii toivoa, ettei osastolta Kainulainen, Jokila, Sakko, Kolehmainen, Södö kovin moni joutuisi loukkaantumisten kanssa tekemisiin, sillä niin potentiaalinen kuin nuori porukka onkin, niin liidereitä homma tarvitsee. Kainulainen on selkeä ykkösmies ja valmennuksen luottokaveri, ja hyvä niin. Todella hyvä pelikäsitys ja johtajatyyppi. Juuri hänenlaistaan pelimannea nuori joukkue tarvitsee.
Rahikainenko joukkuetta kannattelee? liittyi mukaan vasta sarjan kynnyksellä. ekassa pelissä ei juuri ihmeitä, toisessa 1+1. hyvä suoritus, mutta eiköhän homma ole hieman pintaa syvemmällä.
Korjataan tuohon nyt sen verran, että vaikka Rahikainen sopimuksen kirjoitti alle vasta kauden alla, mies kyllä treenasi koko kesän Vantaalla, eli sen puolesta ei voi sanoa, että olisi vasta tullut joukkueeseen. Itse olen sitä mieltä, että pienikokoisessa joukkueessa pitää olla yksi (mieluummin useampikin) Rahikaisen tyyppinen pelaaja, joka huolehtii tarpeen vaatiessa fyysisyydestä ja pelaa ärsyttävästi vaihdosta toiseen. Teki ensimmäisessäkin sarjapelissä paljon likaista työtä, jota tehotilastoista ei näe, mutta kun seuraa miehen möyrintää kaksinkamppailuissa kulmissa, huomaa, että enempää Jokila ja Kivioja ei voisi ketjun toiselta laiturilta vaatiakaan. Kolmas "alamittainen" em. pelureiden rinnalle antaisi fyysisyydessä vastustajalle hieman liikaa etua. Eli kyllä Rahikaisella pyyteettömänä raatajana ja ennakkoluulottomana taistelijana meikäläisen mielestä paikka joukkueessa on, ja melko suuri sellainen. Ei siellä kovin montaa kundia kopissa istu, ketkä olis liigassa päässy pelaamaan samoja minuutteja kuin Rahikainen viime kaudella Jypissä. Eiköhän tuo kuitenkin tiettyä varmuutta ja näkemystä hommaan tuo; etenkin kun vieressä istuu parikymppisiä kloppeja, joista moni hakee vielä rutiinisuoritustasoaan Mestiksessä.
Mutta nämä ovat näitä makuasioita. Joka tapauksessa viime kauteen verrattuna tuntuisi pakka toimivan aivan eri hengessä ja kunhan jengi löytää yhteisen sävelen touhuun, niin eiköhän siitä vielä hyvä tule. Ja nyt kun voittokin tuli alle, niin ehkä homma hieman vapautuu.
Just my few cents...
G