Kiekko.tk

  • 167 397
  • 1 188

Salming

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Vegas Golden Knights
Nostellaanpa tätäkin ketjua ylös vuoden hiljaiselon jälkeen. Itse olen hakannut joulukuusta 2009 asti tätä upeaa peliä, eli pian tulee kolmisen vuotta täyteen. Kuulin huhua ja luin tästä ketjusta, että Jatkoajan jengi on aikoinaan ollut ihan kovakin nippu? Vieläkö täällä on aktiivisia pelaajia?

Syy miksi lähdin kirjoittelemaan, on erään toisen pelaajan ajatus kiekon markkinoimisesta ja pienimuotoisesta mainostamisesta täällä. Pelaajamäärät ovat olleet laskussa hyvän aikaa, toki edelleen pyörii neljä aktiivista liigaa (Kiekkoliiga, Hoki-liiga, Hokisarja ja Suomiliiga). Kuitenkin uusia jengejä ei ole ilmaantunut mitenkään hirveästi ja aloittelijatkin tuppaavat lopettaa pelaamisen lyhyeen. Tällä palstalla voisi olla mahdollisia kiinnostuneita pelureita, jotta saadaan taas pelaajamäärää lisättyä. Muutaman vuoden kuluttua peli alkaa kuihtua, jos ei nyt saada vakiinnutettua ja kasvatettua pelaajamääriä. Muutamat viimeaikaiset uudistukset ovat entisestään vähentäneet uusien joukkueiden määrää, mikä on ollut harmittavaa. Kesän aikana tuli uusi haastojärjestelmä, eli "kone" arpoo automaattisesti vastustajan. Kriteereinä ovat rankingien tasaisuus, kuinka usein joukkueet ovat viime aikoina kohdanneet yms. Kuitenkin siis kone pyrkii muodostamaan mahdollisimman tasaisen ottelun. Tällä on pyritty nopeuttamaan pelinsaantia, sillä kovemmat jengit joutuivat vanhalla järjestelmällä haastamaan vastustajia puolisenkin tuntia, jotta joku uskaltautui pelaamaan heitä vastaan. Nykyinen järjestelmä puolestaan ei sitten sovi kaikille heikoimmille jengeille, koska vastaan saattaa asettua koviakin jengejä, jos heikompia ei ole onlinessa. Kuitenkin varmasti nämä kovemmat matsit kehittäisivät uudempiakin pelaajia, mutta tätä hyötyä ei ole osattu ottaa huomioon vielä kunnolla. Toki myös mahdolliset kakkosnickailujoukkueet saattavat asettua vastaan, mikä heikentää motivaatio uusilla jengeillä.

Toinen uudistus on ollut uusi appletti. Keväällä ilmestyi uusi appletti grafiikkoineen, mutta se ei ole miellyttänyt väkeä. Uudessa appletissa ukot ovat aivan erikokoiset kuin vanhaan versioon tottuneilla, minkä takia 95% pelaajista käyttää edelleen vanhaa appletia. Onneksi tuo on vielä käytössä ja eiköhän jatkossakin tuo vanha appletti säily vaihtoehtona pelaamiselle. Itsekin pelaan vanhalla appletilla, koska olen siihen tottunut. Uutta olen myös kokeillut, mutta se ei ollut minun juttuni, kuten ei siis kovin monen muunkaan.

Suosittelen tosiaan jokaista ainakin tutustumaan peliin ja rekisteröitymään. Aluksi voi mennä myös pelaamaan Beginners-huoneisiin ilman rekisteröityä nimimerkkiä, jos haluaa saada tatsia! Muutenkin kannattaa reenata aluksi tuolla, ettei aivan noviisina mene pyörimään kokeneempien jannujen sekaan. Eikä kannata välittää, jos joku alkaa aukomaan päätään, vaan keskittyy harjoittelemaan ja kehittymään! Ja toki meikällekin saa lähetellä notea/msg:tä, jos on jotain kysyttävää tai sitten voi tässä kysellä.

Salming

EDIT: Ja tämän ketjun voisi siirtää Peliluola-osioon?
 

Rakettipulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Legendaarinen peli, ehdottomasti. Itsekin aloin pelaamaan vuoden 2006 kesäkuussa. Tosin vuoden -09 jälkeen ollut enemmän ja vähemmän höntsää, kun ei ole jaksanut kuin parin kuukauden pätkissä pelata. Aktiiviseen pelailuun melkein tarvitsisi mukavan leppoisan höntsätiimin, jolla ei ole hirveästi menestymispaineita, mutta jotain liigaa kuitenkin. Tahti tosiaan hidastunut ja skillit hävinnyt sitä myöden jonkin verran.

Onkos jatkoajassa ketään tuttuja? Omat merkittävimmät nimimerkit ovat Näsis ja Mp3
 

Nick Neim

Jäsen

Jep, eipä tuohon oikein ole lisättävää. Pelaajamäärien väheneminen kyllä huolestuttaa, kun markkinoinnin eteen ei tehdä mitään. Ainoa mainostus joka tapahtuu on puskaradio, jossa tieto siis kulkee ihmiseltä ihmiselle.

Peliä on tullut hakattua enemmän ja vähemmän aktiivisesti vuodesta -06, edelleen sitä jaksaa tahkota. Koukuttava peli kaikessa yksinkertaisuudessaan, ja suosittelen jokaista kokeilemaan peliä. Pelihän on siis selainpeli joka vaatii Javan, ei mitään muuta.

E: No voihan vittu, viime sivun toisiksi viimeinen viesti olikin mun kirjoittama jossa jo osa ylläolevasta onkin kerrottu. Samapa tuo.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Meikäläinen pelasi aika tiuhaan tahtiin -04 vuodesta, eli jokseenkin old school-janari. Voisihan tätä taas kokeilla pitkästä aikaa.

Tiimejä kellään?
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Kyllä tätä tuli itsekin joskus välillä 2004-2006 pelattua aika paljon. Pelasin nimimerkillä Bonk Pelijengi nimisessä tiimissä jossa oli kyllä hauskaa pelailla. Jossain vaiheessa into lopahti ja comebackia oli melko mahdotonta tehdä kun muiden pelaajien taso oli noussut niin paljon ettei saanut kentällä enää mitään aikaan. Voisihan tuota jossain lepposassa porukassa vaikka koittaa vieläkin.
 

pullopoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tulihan tätä kanssa aika monta vuotta pelattua sieltä ihan alkuajoista asti. Varmaan 2004-2010. Ikinä kuitenkaan oikein missään tullu pärjättyä, vaikka ekat vuodet hampaat irvessä tuli pelattuakin. Jotenkin ei enää nykyään nappaa, varmaan suurimmaksi osaksi tuon kaiken lässytyksen takia mitä joutu jokasessa publapelissä lukemaan.
 

Salming

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Vegas Golden Knights
Itse pelaan tällä hetkellä Hokisarjaa Jäädytetyissä Sydämissä. Tuleva kausi on meille neljäs perättäinen kyseisessä liigassa. Viime kauden päätteeksi saavutimme hopeaa, joka olikin ensimmäinen mitalimme. Itse en pelannut juurikaan tällä kaudella, koska suurin osa runkosarjasta meni sivu suun nettiongelmien takia. Playoffeissa sitten kävin piipahtamassa pari kertaa jäällä pikaisesti. Lisäksi olen pelannut Hoki-liigaa ja Suomiliigaa, mutta eri jengien riveissä. Nyt toki jo reilun vuoden verran pysynyt JäSyssä ja ollut vastuuhenkilönä koko sen Hokisarja-taipaleen aikana. Ensi kaudella en välttämättä tule jatkamaan yhtä aktiivisena kuin aikaisemmilla kausilla, mutta katsellaan nyt vielä rauhassa, koska seuraavan kauden alkuun on vielä puolisentoista viikkoa aikaa. Nimimerkkinä itsellä tosiaan toimii sama kuin täällä eli Salming.

JäSy: kiekko.tk Internet Hockey
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Jatkoajan joukkue olisi kyllä mukava herättää henkiin, kun täällä tuntuu monia kiinnostavan höntsäillä mukavassa porukassa. Itse olen aloittanut pelaamisen 2005 ja edelleen tänäpäivänä tulee lätkittyä tuota peliä.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
-06 vuodesta asti tullut pelattua aktiivisesti ihan tähän vuoteen saakka. Nyt kuitenkin into lopahtanut, tuntuu että pelaajien taitotaso on noussut niin paljon, ettei itse pysy kehityksessä tällä aktiivisuudella mukana. Viimeiset kuusi kautta tullut pelattua kuitenkin vielä korkeimmalla Kiekkoliigan sarjatasolla, mutta nyt alkaa tuntua ettei aktiivisuus yksinkertaisesti riitä jatkamaan.. Jossain höntsäporukassa olisi tosiaan kiva jatkaa pelailua!
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
-06 vuodesta asti tullut pelattua aktiivisesti ihan tähän vuoteen saakka. Nyt kuitenkin into lopahtanut, tuntuu että pelaajien taitotaso on noussut niin paljon, ettei itse pysy kehityksessä tällä aktiivisuudella mukana. Viimeiset kuusi kautta tullut pelattua kuitenkin vielä korkeimmalla Kiekkoliigan sarjatasolla, mutta nyt alkaa tuntua ettei aktiivisuus yksinkertaisesti riitä jatkamaan.. Jossain höntsäporukassa olisi tosiaan kiva jatkaa pelailua!

Nimimerkkiä pöytään!

Monet varmaan minut ainakin nimimerkin perusteella tietävät, mutta nykyään vaikutan nimimerkillä Loui. Oli joskus vuosia sitten ihan mielenkiintosia otteluita jatkoaikalaisten joukkuetta vastaan. Vieläkin aktiivisesti mennään, 8 vuotta toki jo takana, että kai tää kohta loppuu... kai?
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nimimerkkiä pöytään!

Monet varmaan minut ainakin nimimerkin perusteella tietävät, mutta nykyään vaikutan nimimerkillä Loui. Oli joskus vuosia sitten ihan mielenkiintosia otteluita jatkoaikalaisten joukkuetta vastaan. Vieläkin aktiivisesti mennään, 8 vuotta toki jo takana, että kai tää kohta loppuu... kai?

Moi oon Mor.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hieno peli kyllä kyseessä. 2-3 vuotta enemmän ja vähemmän epäaktiivinen itse olen ollut. Tullut 2004 vuodesta mätkittyä, nickeinä pääasiassa Martti.S ja Netti. Joukkueet siis Martti servo fanit ja Hc alokkaat. Muitakin nicejä ollut kuten Pasiii, Hcnörttti, atnörtti, Acnörtti ym.. Mutta pääasiassa noilla kahdella mitkä aluksi mainitsin.

Pitäisikin alkaa enemmän pelata jos kone ja hiiri antaa vain periksi, ei hirveästi oo viitsinyt kokeilla edes..
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Peliä tuli pelattua 2005-2009 välisenä aikana erittäinkin aktiivisesta. Menestys ei päätä huimannut, SBH:ssa lähinnä höntsäilin ja mikäs siinä oli höntsätessä kun viihtyi. Nykyään käyttäjäni ovat kaikki poistuneet, joten päätimpä tehdä uuden käyttäjän, joka on Lahti47.

Vanhoja nickejä ovat olleet mm. L.James, J.Tenute sekä Elite-Man.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos tehtäisiin kiekko.tk:lle uusi tiimi? tosin itse jos mukana niin pitäisi olla semmoinen jossa kaikki saa pelata :D
 

Jonte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves ja Detroit Red Wings
Itselläkin tuli hakattua aika tiiviiseen tahtiin -05-11 välisenä aikana, sitten alkoi jo aika ajamaan ohitse. Joskus -11 loppuvuodesta kokeilin taas puolivakavissaan, mutta ei napannut. Välillä vielä käy läpällä höntsäilemässä ja kattelemas meininkiä.

Sama nimimerkki kuin täällä, eli Jonte.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Joskus 04-06 hakkasin tuota aika kovaa. Jos taidot eivät ole ruostuneet pois kuudessa vuodessa, voisin lähteä JA:n porukkaan vielä mukaan.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Hieno peli, hieno peli kertakaikkiaan. Oma ura tuli aloitettua vuonna 2004, mutta muutamat viime vuodet on ollu aikamoista hiljaiseloa. Silloin tällöin käynyt kääntymässä. Ehdottomasti pitäisi aktivoitua uudelleen, vaikka Jatkis-tiimin myötä. Urani kohokohta oli Kiekkoliigan 2. divarin pelaaminen Kalma HC:n riveissä vuonna nakki ja kirves. Niin, ja sammuin kerran Kytiksen äitin sohvalle.

Niin, ja nimimerkkinä toimii Cumina. Tosin on varmaan jo poistettu, kun en ole käynyt ikuisuuksiin paikalla.
 

Teloch

Jäsen
Tälläkin suunnalla kike oli kova juttu sen pienen pätkän 2004-2007 tai jotain. Kiekkoliigaa ja divaria tuli rapsuteltua pakin paikalta muutamia otteluita (-t.nimim. Kalma HC:n perustaja), mutta pääasiassa höntsäiltiin sitten keski-ikäisten rokkarijuoppojen Pitkäkiekko-joukkueessa tai vaihtoehtoisesti Imperiumin paidassa. Pienen hetken myös Pelit-lehden jengissä tuli pelailtua useita otteluita. Pelitin paidasta jäänytkin näin pakin näkökulmasta paras muisto mieleen, kun nimenomaan Jatkista vastaan tuli pyssyteltyä 9+1 henkilökohtaiseen sarakkeeseen.
Nyt onkin sitten jo kaikki nimimerkit siirtyneet historiankirjoihin, kun en ole koko peliä oikeastaan edes muistanut pariin vuoteen. Sitäkin ennen tuli käytyä kääntymässä sellaisella kerran vuodessa-tahdilla harkkahuoneessa, mutta siinäpä se. Vaikka ajatus pienimuotoisesta comebackista kutkuttelisi, ei tarvitse kuin hetki muistella sitä peliyhteisöä ja nuo ajatukset katoavat aika hätäisellä tahdilla.
 

Rakettipulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko tarkoituksena tai ajatuksena herättää tuo vanha Jatkoajan joukkue henkiin vai perustaa uusi, jollain toisella nimellä? Mulla olisi tiimi valmiina, jonka nimi on Brothers. Nimen pystyy tietysti vaihtamaan, mutta sen pitäisi jotenkin erota tuosta alkuperäisestä. Paras ratkaisuhan olisi herättää tuo vanha joukkue henkiin, mutta mahtaako kukaan noista nykyisistä joukkueen jäsenistä pyöriä tässä ketjussa?
 

Sandersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Porin Ässät
Tosiaan itsekin olen kyseistä peliä pelannut takavuosina aktiivisesti. Vuodet '06-'09 taisivat olla itselle sitä kulta-aikaa, kun pääsin aikoinaan Hokiliigassa neppailemaan, mutta sitten pakollinen siirto mokkulaan tuhosi mahdollisuudet pelata kiekkoa, sillä ping oli jatkuvasti yli 100. Sain tuossa viime vuonna uuden netin mikä mahdollistaisi pelaamisen, mutta silti se kikettäminen on jäänyt melko vähäiseksi. Satunnaisia comebackeja, parin viikon pelaaminen, ja kiinnostuksen lakkaaminen.

Jos minut huolitaan johonkin JA-jengiin niin olisin mielelläni mukana. Ainakin yrittämässä.
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Itse olen myös pelaillut -05 loppupuolelta aina sinne -11 saakka. Koittanut lopetella n.2-3 kertaa muttei ole onnistunut. Toisaalta pelit jatkuvat nyt pienellä pelimäärällä omassa joukkueessani FantasyHockey:ssa 9kk tauon jälkeen, koska intti on hieman tuonut mutkia matkaan. Eipä tosin ole enään niin kova halu aktiivisesti pelatakkaan.

Nimimerkki sama kuin täällä eli adetti, ja jos joukkue täällä tekaistaan niin mukana ollaan.
 

Ylähirsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katsos, löytyyhän niitä "kikettäjiä" Jatkoajastakin! Itse on pelannut vuodesta 2009 todella aktiivisesti. Kovia liigoja ei ole tullut pelattua(lähinnä Suomi- ja hokiliigaa), tarkoistus olisi kuitenkin kaudella 1/13 tehdä debyytti 1 divarissa. Olen pelannut viimeisen vuoden aikana lähinnä kavereiden kanssa 2 nickeillä(lukuunottamatta 1 kautta Suomiliigassa). Jos joku kaipaa mukavaa ja melko kova tasoista höntsä joukkuetta, voi minuun ottaa yhteyttä.


Olisin todella innoissani tulossa JA-jengiin, jos vain minut huolitaan, tryllekin voin tulla!
 
Viimeksi muokattu:

Cream

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Jesse Niinimäki
Pienehkö comeback kiekkoon pidemmän tauon jälkeen. Kiiskeillä Hoki-Liigaan ja kiekon mukahauskin jengi on taas kasassa. Pelailtua on tullut vuodesta 2005 alkaen Kiekkoliigan divareita, SHL:ää ja nyt Hoki-Liigaa nickillä Cream.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Mitä nyt topicin löytämisen jälkeen muutama peli tullut pelattua, niin kyllä huomaa, että taidot(tai siis "taidot") ovat kyllä kaikonneet täysin. Ei mitään jakoja näitä kokeneempia pelaajia vastaan.


Noh kaikesta huolimatta kyllä mukana olen, jos jatkoaika jengi nousee pystyyn. Vähä reeniä alle, niin kyllä se siitä taas!
 

Joghey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kiekkoa tuli pelattua varmaan vuodesta 2004 tai 2005 alkaen pari vuotta ja tuohon tulikin jäätyä jopa pelottavan paljon koukkuun. Päivässä saattoi pelata helposti montakin tuntia ja lopulta tuntui, että on vain pakko lopettaa. Hämmästyttävää miten koukuttava noinkin yksinkertainen peli voi olla. Joukkueemme taisi pelata silloin varsin uudessa Suomiliigassa ja tässä kun Kiekko-aikoja muistelee, niin olihan meidän virtuaalijääkiekkojoukkueessa hyvä henki ja porukan kanssa oli aina mukava pelata. Pelasimme joskus tuota edellä mainittua Jatkoajan joukkuetta vastaan, joka oli ranking-listoilla usein aika korkeallakin (liigapeleistä en osaa sanoa mitään). Kiekosta taisin Jatkoajan aikanaan löytääkin.

Alkuvuodesta kokeilinkin peliä pitkästä aikaa uudestaan ja ne kaikki vähäisetkin taidot olivat unohtuneet täysin. Ranking-pelien pelaaminen ei tuntunut mitenkään hauskalta, kun aikoinaan oli noita joukkuepelejä lähinnä pelannut. Pro-tason pelaajien ylimielinen suhtautuminen meihin noviceihin oli myös aika ärsyttävää, mutta myös odotettavaa. Tuonne oli tullut myös Elite-taso, onko tuo kauankin ollut olemassa?

Voisihan tuota ehkä taas uudestaan kokeilla, kun peli kerta pitkästä aikaa mieleen palautui.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös