Mielestäni otoskoko korreloi kuitenkin aika suoraan laadun kanssa. Eli sama suomeksi: hyviä aloittajia kuormitetaan. Järvinen on ottanut yli 500 aloitusta ja on selkeästi aloittajista se, johon eniten luotetaan. Voittoprosentti 56,3. Sallisella hiukan parempi, 58,3, mutta aloituksia yli puolet vähemmän kuin Järvisellä. Sallisen tilastoista pistää silmään, että hän on etenkin puolustuspään aloituksissa hyvä, mikä tietysti sopii hyvin profiiliin.
Ikosella runsaat sata otettua aloitusta. Kyllähän se kielii siitä, ettei häneen ole tässä(kään) suurta luottoa.
Minä taas kummastelen Ikosessa sitä, että kun hänellä ei tunnu olevan juuri mitään ominaisuuksia mistä lähteä rakentamaan. On ihan näppärä kiekollisena ja pelisilmä keskivertoa parempi, mutta siinäpä se. Ei pysty luistelulla, laukauksella, haastamalla jne luomaan etua, fyysisyydestä nyt puhumattakaan. Näyttää mun silmin lähinnä siltä, miltä kuvittelen että joku Suoniemi näyttäisi, jos hänet päästettäisiin irti liigassa. Joten sikäli en ihan allekirjoita näkemystäsi, että potentiaalia olisi suurissa määrin, mutta sinä olen, että jollain lailla hänestä pitäisi nyt saada kaivettua se hyöty irti.