Veikkaisin, että Keskitalo ja Jämsen ovat ainakin noita näyttöjä vielä antavia pelaajia.
Toivottavasti myös ainakin Pylkkänen, Kallionkieli, Lampinen ja Takaveräjä.
Täytyy kuitenkin muistaa, että Rimpinen on ensi kaudella vasta 18-vuotias, hyppy Liigatasolle on iso ja nuori veskari tarvitsee miesten pelejä.
Olen kuitenkin vähän yllättynyt että noin harvalle tarjotaan liigasopparia. Itse olisin ottanut myös Piipposen ensi kauden joukkueeseen. Onkohan tuo tieto pelaajille tullut nyt tässä kuun vaihteessa kun Laitinenkin lähti samaan aikaan pois.
Tämä on myös ainoa kestävä linja vaka- ja omavaraisuuden suhteen. Hyvä.Rimpiselle ja varmasti muutamalle muullekin junnulle, jotka ovat tulevaisuuden potentiaaleja liigapelaajia ja eivät ole lähdössä yliopistosarjoihin, tullaan tarjoamaan liigasopimusta. Sitä riskiä ei oteta, että siirtyvät muualle ja menetetään iso osa kasvattajakorvauksista nyt kun on taas pitovoimaa liigapaikan myötä.
Olen kuitenkin vähän yllättynyt että noin harvalle tarjotaan liigasopparia. Itse olisin ottanut myös Piipposen ensi kauden joukkueeseen. Onkohan tuo tieto pelaajille tullut nyt tässä kuun vaihteessa kun Laitinenkin lähti samaan aikaan pois.
Kyllä mä näkisin enemmän Pylkkäsen kuin Keskitalon liigassa, mieluiten tietenkin molemmat. Pylkkänen ei tietenkään ole mikään liigajoukkueen tähtipelaaja vaan laatuvalinta pienempään rooliin. Keskitalo on parempi hyökkäyssuuntaan, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi hyvä liigassa isompaan rooliin. Lisäksi on jo päässyt näyttämään kykynsä liigassa. Myös Hopponen menisi liigassa täytepelaajana, mutta näistä kahdesta (tai kolmesta) mieluiten Pylkkänen. Hopponen olisi hyvä valinta lainalle jos iskisi loukkaantumissumaa. Nymanille tietenkin junnusopparia.Pylkkänen liigassa? Ei tule tapahtumaan.
Kallionkieli? Jos nyt Puolan liigan pelaajalle annettaisiin enemmän kuin yksi peli aikaa näyttää, ja todetaan vasta sen jälkeen kyvykkyys pelata 60 ottelua SM-liigaa.
Lampinen ja Rimpinen eivät voi olla liigajoukkueen 2. ja 3. veska. Kolmosveskariksi toivon Rimpistä, joka pelaa miesten pelejä lainalla Mestistä, omien junnupelien lisäksi. Sekä availee ensi kaudella luukkua, jos ykkös tai kakkosveska on sairastuvalla. Lampinen ei tule liigassa riittämään pelaavaksi maalivahdiksi, vielä. K-Espoon toimisto ei voi ottaa sitä riskiä, etteikö Koskisen kakkospariksi hankita maalivahtina liigassa jo kyvykkyyttä osoittanutta paria.
Takaveräjä on varmasti viimeisten joukossa rotaatiopelaajaksi kiinnitettävä peluri, jos on ollakseen. Lopultahan Takis on myös sen päätöksen edessä, että haluaako mielummin pelata osana jotakin joukkuetta alemmilla sarjatasoilla, vai saada liigameriitin, ja pukea ehkä pariin peliin koko kaudessa.
Heikkinen ei loukkaantumisen jälkeen ole ollut lähelläkään omaa parastaan. Pääseekö enää edes sille tasolleen? Jos ei, ei liigasopimusta tule.
Piipposen tilanne voi olla 50-50, koska hänen rooliinsa on löydettävissä parempiakin pelaajia.
Yllätyin itsekin kun katsoin, että vain Tuomaala ja Hämäläinen (+ Rimpinen) olisivat muka ainoina saamassa liigasopparin, koska kyllähän koko liigajoukkueen rakentaminen tyhjästä on tosi iso homma. Sen ymmärrän ettei ehkä Piipposta, hän on 30v ja tehnyt uransa Mestiksen eturivin hyökkääjänä, jolla on kuitenkin alla nolla liigapeliä tuon ikään. Elimäki taas päinvastainen tapaus, että hänellä on alla likemmäs 200 liigaottelua, mutta kun ei se ole hänellä lähtenyt liigassa edelleenkään yhtään tuohon ikään, joten nyt 30v iässä häntä on ihan turha enää raahata nelosen rooliin liigaan. Ja kolmekymppisistä vielä, että kun tässä olen espoolaista kiekkoa semi-aktiivisesti seurannut vuosia, niin Takaveräjä on sellainen jota käy ihan sääliksi. Hän on ollut koko matkan mukana nostamassa espoolaista kiekkoa uuteen nousuun, ja nyt sitten tulee se hetki kun näytetään ovea, että kiitos palveluksistasi ja näkemiin. Mutta kun "säälistä" ei voi ketään liigaan ottaa.. kolmekymppinen on kuitenkin jo "vähän vanha" olemaan pelkkä rosterin leveysmiesLuulen että pari kolme tuosta vielä sopimuksen saa ja itsekkin näkisin Piipposen mukana.
Itse taas en ole yllättynyt että sopimusten määrä noin pieni.
Itsekin olin tuossa käsityksessä ja uskon nimenomaan jälkimmäisen tapahtuneen. Sinänsä ihan loogista, että jos pelaajat eivät pysty Mestiksessä ottamaan askelta eteenpäin ja nostamaan tasoa kun tilanne sitä vaatii (esim. loukkaantumisten myötä), eivät he kyllä pysty liigaan vaadittavaa steppiäkään ottamaan ainakaan ensi kaudeksi.Joko käsitykseni oli väärä, tai sitten seuran johdossa on todettu kauden aikana, että suunnittelmat on pantava uusiksi. Jälkimmäinen vaihtoehto voisi selittää myös sitä, jos joillain pelaajilla on vaikuttanut olevan pelihuumori hukassa. Ei tietysti saisi vaikuttaa, mutta kyllä se varmaankin alitajunnassa ainakin nakertaa, jos on jo ehtinyt miettiä pääsevänsä mahdollisesti liigaan pelaamaan, mutta sitten onkin tullut tieto siitä, että näytöt ei riitä tai paikkoja ei ole vapaana.
Heikkinen ja Tuomaala ovat ehkä hieman liian samanlaisia mahdollisilta ongelmakohdiltaan Liigapelaajina, sen vuoksi en itse tarjoaisi molemmille näytönpaikkaa. Jämsen olisi mukava nähdä kyllä Liigassa ensi kaudella.Tuomaalalla tähän on eniten potentiaalia ja hyvä että on saamassa näytönpaikkaa, mutta mielelläni näkisin että nämä kaksi muutakin voisivat yrittää pelipaikkaa.
Itse olen pitänyt aika varmana tietona että Porissa jatkaisi. Tosin kyllä tännekin kelpaisi. Toisaalta ei Hirso minullekkaan iltaisin viestittele seuraavista pelaajasiirroista ja ensi kauden suunnitelmista, joten saattaahan se olla että on kulisseissa neuvotellut ns. paluumuutosta Matinmikon kohdalla.Onko täällä muuten pakiston rakentumisen suhteen mitään tietoa Matinmikon kuvioista? Ässien osiossa on kerrottu "varmana tietona" sekä hänen tehneet jatkosopimuksen Poriin, että "varmana tietona" ettei hän jatka vaan palaisi käytännössä juuri Espooseen.
Itse itseäni loppiaiselta lainaten:Sama. Ei tässä joukkueessa nyt tietysti ihan hirveän montaa sellaista pelaajaa ole, jotka mahtuisivat liigajoukkueessa ykkös-, kakkos- tai edes kolmoskenttään, mutta minulla oli sellainen käsitys Kiekko-Espoon strategiasta että joukkuetta olisi jo alunperin koottu liigaprojekti silmällä pitäen.
Joko käsitykseni oli väärä, tai sitten seuran johdossa on todettu kauden aikana, että suunnittelmat on pantava uusiksi. Jälkimmäinen vaihtoehto voisi selittää myös sitä, jos joillain pelaajilla on vaikuttanut olevan pelihuumori hukassa. Ei tietysti saisi vaikuttaa, mutta kyllä se varmaankin alitajunnassa ainakin nakertaa, jos on jo ehtinyt miettiä pääsevänsä mahdollisesti liigaan pelaamaan, mutta sitten onkin tullut tieto siitä, että näytöt ei riitä tai paikkoja ei ole vapaana.
Ne on ne ensi vuoden kirkkaammat valot, jotka jokusen silmiin välähtelee. Mutta vain jokusen.Omaan silmään alkaa näyttää siltä että tämä kausi nyt pelaillaan vaan pois kuleksimasta. TV-kuvan perusteella hauskaa näytti olevan vaihtoaitiossa vaikka ollaan maalin tappiolla. Eiköhän tässä muutaman viikon päästä olla pudottu jo kuuden sakista. Iso sininen sydän loistaa poissaolollaan ja kohta loistaa myös katsomon tyhjät penkkirivit. Jotain tuossa joukkueessa on vialla kun peli ei ole yhtään kehittynyt syksyn jälkeen.
Vali on pakon edessä saanut aika paljon vastuuta, mutta vaikka välillä hyviä pelejä niin on liiga ollut vielä väärä taso. Kokko sai myös viime kaudella jotain pelejä ja Rimpinen on ensi kaudella saman ikäinen kuin Kokko viime kaudella tai Vali tällä kaudella.Joo, ei tällaiset pelaa edes Saipassa liigaa tällä kaudella. Joten kehittymässä ollaan vielä, eikä liigan 2.vahti liene oikea paikka vielä.
Jos mietitään tämän vuoden joukkuetta, niin hyvin harva on osoittanut semmoisia otteita että voisi pelata liigaa. Tähän kun lisätään pelaajistossa olleet asennevammat
-Espoon strategiasta että joukkuetta olisi jo alunperin koottu liigaprojekti silmällä pitäen.
Pakko kommentoida sen verran, että aiemmin IFK jakoi niitä huomattavasti enemmän, kuin tällä kaudella.Huhuillaan että Peltosen paskalätkää pelaava seura on lahjoittanut ja jakanut ilmaislippuja aivan käsittämättömiä määriä.
Takaveräjään en usko. Jämsenin sen sijaan luulen olevan yksi potentiaalinen.Näkisin, että Piipposen lisäksi ainakin Jurgens ja Laakso tulisi rinkiin ottaa mukaan sekä antaa ainakin Takaveräjälle tarinankin vuoksi mahdollisuus kokeilla Liigaa.
En tiedä mitä pelejä olet katsonut jos näet Hopposen, Jurgensin ja vielä Laakson liigassa? Sitten pudottaisit mielummin hyvän sentterin Heikkisen pois kun ”jalat” ei riitä. Kaikki hyökkääjät ketä mainitsit, eivät pärjää Heikkiselle vauhdissa ja heillä on vaikeaa Mestiksessäkin..Niinkuin Sashakin jutussaan kirjoitti, niin muutama pelaaja hakee vielä nykyjoukkueesta sopimusta ensi kaudeksi. Näkisin, että Piipposen lisäksi ainakin Jurgens ja Laakso tulisi rinkiin ottaa mukaan sekä antaa ainakin Takaveräjälle tarinankin vuoksi mahdollisuus kokeilla Liigaa. Heikkisellä ei jalat riitä vaikka taitoa onkin.
Puolustuksesta Keskitalo on ehjänä kolmosparin mies. Hopponen voisi mennä seiskapakkina tarvittaessa, mutta muille omille kasvateille (Niemeläinen, Karlsson, Tamminen, Pylkkänen jne.) on vaikeaa lähtökohtaisesti liigadiiliä antaa.
Roolitus. Ketä laitat neloseen hämmentämään?En tiedä mitä pelejä olet katsonut jos näet Hopposen, Jurgensin ja vielä Laakson liigassa? Sitten pudottaisit mielummin hyvän sentterin Heikkisen pois kun ”jalat” ei riitä. Kaikki hyökkääjät ketä mainitsit, eivät pärjää Heikkiselle vauhdissa ja heillä on vaikeaa Mestiksessäkin..
Laakso pelkästään aloittamaan? Melko yksipuolinen rooli. Se, että olet iso, ei tarkota vielä mitään. Nykyajan jääkiekko vaatii hyvää luistelua, jopa neloskentässä.Roolitus. Laakson aloitukse
Roolitus. Ketä laitat neloseen hämmentämään Melarteja ja Åsteneja vastaan?
Kivelä on liigakokemusta omaavana hyväluonteisena pelaajana hyvä lisä joukkueeseen, mutta vain jos on ehjä. Takana on kuitenkin aika paljon loukkaantumisia.Laakso pelkästään aloittamaan? Melko yksipuolinen rooli. Se, että olet iso, ei tarkota vielä mitään. Nykyajan jääkiekko vaatii hyvää luistelua, jopa neloskentässä.
Näen mielummin Kivelän nelosessa kun kenenkään yllämainituista.