Kiekko-Espoon kannattajatoiminta ja -matkat

• 246 665
  • 1 412

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikova, Detroit Red Wings, Idän ihme, FC Honka
Nämä huudot voisi jättää pois vaikka kuinka harmittaa siinä hetkessä.
No jos ihan rehellisiä ollaan niin ainakaan omaan silmääni ei osunut mitään perustetta sille miksi se maali hylättiin. Ei kukaan siinä mielestäni maalivahdin alueella ollut.

Wineofari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Oli kyllä kauden paskinta kannattamista meidän osalta ekat kaks erää, pitää pystyä parempaan, vaikka peli olisi 0 - 100. Onneksi päätykatsomon ikifanit näyttivät esimerkkiä, miten omia ei hylätä, protestit sitten erikseen parempana hetkenä. Toki ymmärrän, että haastavaa syttyä, kun pelin taso oli mitä oli kaksi ekaa erää, mutta jos loppuun asti taisteleminen kuuluu espoolaiseen identiteettiin kentällä, niin odottaisin sen heijastuvan myös kannattamiseen katsomossa. Toki, joskus peli näyttää löysältä ja haluttomalta, mutta se ei ole syy heittää tuo loppuun taistelemisen kulttuuri romukoppaan. Tämä on kritiikkiä yleisesti kaikille, koska tiedän myös, että haastavaa lähteä huudattamaan porukkaa, kun vaan kourallinen lähtee mukaan. Enkä tarkoita, että omia pitäisi samalla energialla kannustaa vaikka olisi useamman maalin tappiolla, mutta kyllä joku perus suorittamistaso pitäisi kaikilta löytyä. Kritiikkiäkin saa ja pitää esittää, jos peliesitys näyttää haluttomalta, mutta omien piiristä tulevia "Aho ulos"-huutoja en kyllä näe tarpeellisena.

Vastapainoksi kolmannen erän kannattaminen oli erittäin energistä, kiitos kyseenalaisten tapahtumien, mikä sai ken kullakin veren kiehumaan. Tänään meitä olisi kulmassa voinut olla enemmänkin, mutta kolmannessa erässä saatiin hyvin energiat kattoon hallissa.

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nämä huudot voisi jättää pois vaikka kuinka harmittaa siinä hetkessä.
Vaikka alan olemaan jo vähemmän nuori, niin olen tästä erimieltä (tällä kertaa). Tai ainakin pitkällä sivullakin moni jakoi tuon mielipiteen ko. tuomaritoiminnan takia pitkälti. Viimeset kotipelit olisivat myös kaivanneet tunnetta, myös yleisön puolella, joten ihan aiheesta mielestäni tämä purkaus.

Kunhan nyt tällain harvoin (en muista millon vastaavaa olis meidän yleisöstä kuullut, pitää mennä varmaan 10 vuoden päähän), eikä jokasesta huonosta vihellyksestä.

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Vaikka alan olemaan jo vähemmän nuori, niin olen tästä erimieltä (tällä kertaa). Tai ainakin pitkällä sivullakin moni jakoi tuon mielipiteen ko. tuomaritoiminnan takia pitkälti. Viimeset kotipelit olisivat myös kaivanneet tunnetta, myös yleisön puolella, joten ihan aiheesta mielestäni tämä purkaus.

Kunhan nyt tällain harvoin (en muista millon vastaavaa olis meidän yleisöstä kuullut, pitää mennä varmaan 10 vuoden päähän), eikä jokasesta huonosta vihellyksestä.

Itse ehkä olen liian vanha tuohon huuteluun, mutta mielestäni se Sm Liigalle huutelu ei tuossa(kaan) auta mitään. Tunnetta saa varmasti ja kummasti, kun keskittää ne huudot niihin, jotka siellä kentällä ovat. Omiin ja vastustajiin. Siinähän paras olisi, kun kannattajat saisi vastustajan pelaajat sumenemaan ja hölmöilemään/mokailemaan.

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Eikö ne liigaa edustavat tuomarit ole siellä kentällä? Jos seeprat vetävät liigan puolesta aivan päin vittua, niin sen pitää näkyä ja kuulua.

Mihin tällä huutelulla pyritään? Murentamaan tuomarit? Ja seuraus on siitä että koko loppu pelin tulee heiltä käsittämättömiä ratkaisuja kun pää ei kestä painetta mikä yleisöstä tulee. Eihän tästä hyödy katsojat eikä se itse peli mitenkään. Kyllähän kannattamisella tulee olla päämäärä ja motiivi. Ja toimia sen kanssa organisoidusti järkevästi.

Vs.,että se paine luodaan vastustajan pelaajaan, joka ei kestä painetta, ja loppupelissä tulee ratkaisuja, jotka voi olla ihan mitä vaan. Tämähän olisi kotiyleisölle ehdottomasti hyödyllistä.

Itse olen sitä mieltä että yhteiset kannatuslaulut ilman kirosanoja pitäisi olla lähtökohta. Enkä jaksa uskoa, että se järjestelmän huonoudesta laulaminen kääntää kenttätasapainoa yhtään kannattamisen avulla kotijoukkueen eduksi ja vierasjoukkueen haitaksi. Voi jopa käydä toisin päin.

Kyky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eikö ne liigaa edustavat tuomarit ole siellä kentällä? Jos seeprat vetävät liigan puolesta aivan päin vittua, niin sen pitää näkyä ja kuulua.
Hienoa että tunnetta löytyy ja se näytetään. Tuossa SM-liiga-huudossa on se nyanssi, etten ihan heti osannut sitä liittää kentällä oleviin tuomareihin ja heidän tötöilyihin. Eli ainakin mun osalta meni ohi - voi tietty olla, että muille asiayhteys on selkeempi.

Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Klassista nuija-huutoa Espoossa ei kotijoukkueen kannattajien huutamana juurikaan kuule.

Phanttomi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Dallas Stars
Ja se vasta hyvä asia onkin.
Jep, KooKoon porukka sitä veti ja oli aika hölmö fiilis kuulla.

Asiasta toiseen toivon että Pe hyvää vetoa vieraissa kannattajilla, itse en reissuun pääse. La sitten kotona taas suurta vetoa saisi olla että meidän koti tulisi selväksi.

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mihin tällä huutelulla pyritään?
Oman tunteiden julkituominenhan nyt on ihan perustavaalaatua oleva asia, minkä takia jääkiekkopeleissä käydään. Jääkiekkopelin katsomossa saa olla jonkin verran urpo. Ei sitten tarvitse urpoilla niin paljoa muualla.

Viimeksi muokattu:

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Mihin tällä huutelulla pyritään? Murentamaan tuomarit? Ja seuraus on siitä että koko loppu pelin tulee heiltä käsittämättömiä ratkaisuja kun pää ei kestä painetta mikä yleisöstä tulee. Eihän tästä hyödy katsojat eikä se itse peli mitenkään. Kyllähän kannattamisella tulee olla päämäärä ja motiivi. Ja toimia sen kanssa organisoidusti järkevästi.

Vs.,että se paine luodaan vastustajan pelaajaan, joka ei kestä painetta, ja loppupelissä tulee ratkaisuja, jotka voi olla ihan mitä vaan. Tämähän olisi kotiyleisölle ehdottomasti hyödyllistä.

Itse olen sitä mieltä että yhteiset kannatuslaulut ilman kirosanoja pitäisi olla lähtökohta. Enkä jaksa uskoa, että se järjestelmän huonoudesta laulaminen kääntää kenttätasapainoa yhtään kannattamisen avulla kotijoukkueen eduksi ja vierasjoukkueen haitaksi. Voi jopa käydä toisin päin.
Ihan huomiona, että jos peliä on jäljellä se 30 sekuntia, juuri on kavennusmaali ja momentum viety videolta... aika kova katsomo saa olla, että pelin siitä kääntää.

Siitä olen samaa mieltä, että yhteischanteissa ei tule käyttää kirosanoja, koska se nyt vaan on aika junttia. Tuossa hetkessä kuitenkin palautteena menee mun mielestäni läpi - vielä kun ei ollut haistattelua, vaan pelkästään hetkeen reagoinnista tullut voimasana välissä. Eikä ollut omaan joukkueeseen kohdistuvaa. Yleisemmin noita ei varmasti nähdä (tai kuulla).

Kyllä mä tuolla areenalla näen sen tuskan ja turhautumisen ihmisissä. Toistaiseksi se on purkautunut hyvin maltillisesti - mutta pakko sitä on saada jotenkin purkaa.

Jotenkin itse toivon, että tuo kolmannessa erässä nähty tunne niin joukkueessa kuin tuki ihan ilman sinisiä lasejakin vääryyttä kokeneelle joukkueelle kääntää nyt tämän kelkan.

Lauantaina on kannattajien juhlapäivä. Ihan huomiona, että ohjelmassa on muun muassa jo klo 16.10 kannattajien tietovisa siinä klubiaulassa - tulkaa ajoissa paikalle osallistumaan.

Ja vielä tämän illan voi ilmoittautua huomiselle Turkuun. Bussi lähtee Metro Areenalta klo 15.15 ja tilaa on vielä. Otetaan taas lauantain lämmittelynä Gatorade haltuun.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy