Veikkaan pieni foliohattu päässä, että itänaapuriin ulkoistetulla firmalla on kiire printata Filppulapaitoja ja merchiä.
On kyllä vähän puuhastelun makua tässä hommassa, kun kuukausi pelipaitojen julkaisun jälkeen niistä ei vieläkään ole saatu mitään versiota myyntiin, eikä myöskään esimerkiksi uusia kaulahuiveja. Sen sijaan löytyy kaiken maailman kosteudenpoistajia ja karvalakkeja. Toivottavasti homma tästä kohenee.
Mitäänhän tähän ei voi kommentoida kun ei tiedä mitä, missä ja milloin mitäkin on sovittu ja millä ehdoin...Toisaalta mikään ei estäisi toimistoanne aloittamaan myyntiä ennakkotilausperiaatteella? Sen olisi voinut tehdä jo heti kun paidat tulivat julki, mutta jostakin syystä on päädytty toiseen ratkaisuun.
Uudesti syntyneenä LiigaanFanishopissa pistin merkille, että seuraa yritetään näemmä nyt brändätä kirjainlyhenteellä KE jota on isolla paidoissa ja lippiksissä. Mielestäni huono idea. KE ei yhdisty kenenkään mielessä tähän seuraan enkä ainakaan minä halua pitää ylläni fanituotetta joka toimii arvausleikkinä. Kruunuhevosenkenkälogo ja/tai teksti koko nimellä toimii.
Vissiin joo, tosin itelle Kiekko-Espoo logon pitäminen kaupungilla tai muissa kaupungeissa ei tuota tuskaa. Jopa hyvät satunnaiset keskustelut saanut aikaan pari vuotta sitten Tampereella festareilla.Eikös tuota KE juttua jossain perusteltu sillä, että tuota on helppo kantaa niiden, joille logon kanssa kaupungilla kulkeminen tuntuu epämukavalta tms, mutta haluaisi silti esiintyä seuran vaatteissa.
Hyvin usein yksinkertainen ja pelkistetty on se joka toimii. Nyt tuntuu, että teema ja punainen lanka vaatetuken suhteen on hukassa. Lähtisin siitä, että on maksimissaan kaksi väriä käytössä. Jos saisin päättää vaatteiden pääväri olisi tumma laivastonsininen ja logot olisivat keltaisella. Logojen täytyy myös olla tarpeeksi isoja näkyäkseen. Myös pelkkä Espoo teksti paidan etumuksessa vaihtoehtona logolle toimisi varmasti myös, jos logo on esim. sitten vaikka hihassa tai paidan alalaidassa selkäpuolella.mallistostamme tulee löytymään myös säväyttäviä ja radikaalimpia vaihtoehtoja kaikille kivikoville kannattajille, jokaiseen makuun."
Eikös tuota KE juttua jossain perusteltu sillä, että tuota on helppo kantaa niiden, joille logon kanssa kaupungilla kulkeminen tuntuu epämukavalta tms, mutta haluaisi silti esiintyä seuran vaatteissa.
Espoo Blues --verryttelytakki on voimavaatteeni. Tiedän itse mitä se edustaa, eikä kyllä oikeastaan kiinnosta ollenkaan, mitä muut siitä ajattelevat.Kai jostakin pitäisi kuitenkin tietää, että kyseessä _on_ juuri tietyn seuran vaate, ainakin itse ymmärrän että juuri se on fanituotteen koko ideakin. Jos haluan vaatteen, jossa ei ole mitään seuraan tunnistettavaa, en tietenkään osta vaatetta fanishopista vaan vaikka Dressmanillta.
Fanishopista ostetuista vaatteista hyötyy seura. Siinä mielessä on ihan hyvä että siellä on vähän jokaiselle jotakin. (Toki juuri nyt ei tosiaankaan ole mutta toivottavasti valikoima laajenee). Jos noi KE -tuotteet ei käy kaupaksi niin ne varmasti poistuu sieltä ajan oloon. Mulle ainakin toi kirjainyhdistelmä on assosioitunut Kiekko-Espooseen jo sieltä 90-luvulta.Kai jostakin pitäisi kuitenkin tietää, että kyseessä _on_ juuri tietyn seuran vaate, ainakin itse ymmärrän että juuri se on fanituotteen koko ideakin. Jos haluan vaatteen, jossa ei ole mitään seuraan tunnistettavaa, en tietenkään osta vaatetta fanishopista vaan vaikka Dressmanillta.
Ite toivosin uutta versiota siitä baseball takista, kunhan se ei ole tuolla minimalist logolla ja on yhtä tyylikäs kuin vanha.Jään kyllä kaipaamaan myös noita "Kivikova"-tuotteita, jossa on logo siinä tekstin keskellä, jos nyt ovat poistumassa pysyvästi valikoimasta. Simppeleitä, mutta minusta tosi tyylikkäitä ja toimivia.
Vissiin joo, tosin itelle Kiekko-Espoo logon pitäminen kaupungilla tai muissa kaupungeissa ei tuota tuskaa. Jopa hyvät satunnaiset keskustelut saanut aikaan pari vuotta sitten Tampereella festareilla.
En ole eri mieltä, kuten kirjoitin "itelle". Tällä hetkellä vaan kunnollisia itselle sopivia logo vaatteita ja hattuja ei ole oikeen valikoimissa, kun viime kausilla taas kaikki tuntui olevan ostamisen arvoista. Minunkin mielestä toki hyvä, että valikoimaa on eri makuun isossa kuvassa.Ja veikkaisin että Jatkoaikaan kirjoittelevat kiekkofanit näin ajattelvatkin enemmissä määrin. Kaikkiin ajatusmalli ei kuitenkaan päde, jotka ostoksia fanikaupassa voisivat tehdä
Jos tää on sellainen "Suomen Temu", kokeillaan mikä menee kaupaksi ja sitä aletaan painaa aivan saatanasti ja halvalla menemään:)Luulen että otettiin riski fanituotetoimittajan kanssa. Ehkö saatiin halpa diili mutta nyt riski vähän realisoituu toimitusvaikeuksien kanssa.
Minä näen kyllä punaista lankaa fanikamassa. Siellä yritetään löytää tuotteita joita muutkin kuin hc-fanit ostaa. Meitä kun on tässäkin suhteessa liian vähän.
Ja se vielä todettakoon että joukkueen osalta on todettu miten kovalla kiireellä se jouduttiin kasaamaan kun vasta huhtikuussa pääsi aloittamaan. Sama tuntuu unohtuvan toimiston osalta. Siellä on pitänyt salamana rekrytä, rakentaa prosessit, ja päättää mikä kriittistä. Ymmärrän hyvin jos fanikamat vähän jääneet esim nettisivujen, brändin, myynnin yms jalkoihin. Vaikka toki tärkeää onkin.
Minulta riittää ymmärrystä kunhan meno paranee tasaista tahtia ja virheistä opitaan!