Kiekko-Espoon fanitoiminta ja -matkat

  • 186 857
  • 1 054

#42

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, K-Espoo
Lauantain matsissa muistaakseni 5 tai 6 eri Bluesin aikaista kannattajaa sanoi, että Liigaan palaa tuonne seisomaan, sen verran lauantain meno sytytti kipinää uudestaan. Kovasti myös on toivottu, että seisomasektio olisi Bluesin aikojen tavoin kulmassa - se "kulma on koti" on ollut mulle jopa vähän uutta viestiä nyt, en aiemmin ollut ymmärtänyt, miten iso juttu se olisi.
Nämä taitaakin olla näitä konsteja millä tuon tunnesiteen luominen heille Kiekko-Espoosen helpottuisi ja lähtisivät helpommin mukaan toimintaan. Kyllä sen perään itsekin kaipaillut, tosin tälle kaudelle se ei vain olisi ollut järkevää. Jos sitten ensi kaudella olisi jo enemmän porukkaa säännöllisesti seisomassa
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tai edes jollakin tutkimuksella pyrittäisiin selvittämään, millä heitä olisi hallille takaisin saatavissa. Tai mitkä syyt heidät hallilta karkoitti aikanaan. Tuosta olisi nykyiselle markkinoinnille varmasti hyötyä!
Tässäpä tärppi vaikka opinnäytetyöhön. Alustavat tulokset voi antaa seuralle ennenkin kuin työ on painossa.

Näissä hommissa useasti se on niin, että jos kannattajat kokevat ettei heitä kuunnella ja/tai arvosteta, niin äkisti se kannattaminen loppuu. Tästä on varmasti kymmeniä esimerkkejä ihan pelkästään Suomesta.

Itsellä meni herne nenään kun hätiin tullut uusivanha omistaja sanoi että "seuran nimi ei ole kynnyskysymys". Vaikka kuinka yritimme kertoa että meille kannattajille se on ratkaisevan tärkeä asia, niin se nimi sitten kuitenkin päätettiin muuttaa.

Kovasti myös on toivottu, että seisomasektio olisi Bluesin aikojen tavoin kulmassa - se "kulma on koti" on ollut mulle jopa vähän uutta viestiä nyt, en aiemmin ollut ymmärtänyt, miten iso juttu se olisi.

En edes ihan tarkkaan ymmärrä miksi, mutta silmät alkoivat vuotaa vettä kun luin tämän. Siellä kulmassa oli aina niin hyvä olla, silloinkin kun oltiin 0-5 tappiolla. Toki se paikka olisi voinut olla jokin muukin, mutta näköjään siihen kulmaan nyt vaan liittyy aivan valtavasti muistoja.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Samaa mieltä tästä, että kulmassa sen kannattajaseisomakatsomon pitää olla jos jossakin. Päätyyn sitten se istuvien vakifanien katsomo, se toimi Bluesin viimeisinä vuosina enemmän kuin hyvin ja toimivaa konseptia yleensä kannattaa jatkaa. Niitä istuvia kausikorttilaisiakin kuitenkin riittää niin porukan kasvaessa kynnys siirtyä sinne muiden fanien joukkoon voi laskea nykyisestä.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
EKI (itse käytetään tätä lyhennettä EKK:n sijaan)

Kiitos korjauksesta!

Kovasti myös on toivottu, että seisomasektio olisi Bluesin aikojen tavoin kulmassa - se "kulma on koti" on ollut mulle jopa vähän uutta viestiä nyt, en aiemmin ollut ymmärtänyt, miten iso juttu se olisi.

En halua missään määrin väheksyä istuvia kannattajia, hekin ovat erittäin tärkeitä tunnelman luomisessa. Näkisin kuitenkin niin, että seisojat elävät pelin mukana ja intensiteetissä hieman herkemmin kuin istuessa kannustaen, mm. kehollaan reagoiden ja pompahtaen ja jopa hieman liikkuen paikaltaan jne.

Kulmasta pelin seuraaminen on huomattavan paljon helpompaa, ja ainakin hieman parempi näkyvyys on toiseen päätyyn. Eli pelissä mukana eläminen seisoen on helpompaa kulmassa kuin päädyssä. Tämänkin myötä päädyssä seisomokatsomossa olo Metrolla voi joltain jäädä tekemättä. Päädyssä ei sinänsä välttämättä olisi vikaa, mutta Espoon areena, ja matalalla oleva päätykatsomo ovat näkyvyyden kannalta vähän huono. Korkeammalta näkisi toisen pään paremmin, kuin se tulee myös viistosta "vanhastakin seisomakatsomosta" näin. Istujat ovat tärkeässä roolissa kannatuksen rytmittämisessä. Siinä roolissa voi seisojia (ja siten pelissä mukana elämistä) enemmän olla ok, että joukkueen hyökkääminen näkyy lähellä kaksi erää, ja puolustaminen yhden erän.
 

Heketys

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Ehdottomasti seisojat taas ensi kaudella kulmaan. Pahaa on tehnyt kun katsomonosa ollut monessa pelissä tyystin tyhjänä, kun sitä ehti Bluesin vuosina näkemään täytenä.

Toivottavasti vielä joku kaunis päivä BB07 tyyppinen kannatajaryhmä rakentuisi K-Espoollekkin. Mikälie sen nimi sitten olisikaan, vaikka K207 (kulma 207) katsomonumeron mukaan. 2-versio alkuperäisestä 07 ryhmästä.

Tässä on itsekkin melkein liikaa tullut fiilisteltyä Bluesin ajan meininkiä youtubesta. Itse Blegiaikoina olin aina yläkatsomossa, nyt entistä enemmän sitä haluaisi seisomaan jotta homma lähtisi vauhdikkaammin kasvuun.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Tässä on itsekkin melkein liikaa tullut fiilisteltyä Bluesin ajan meininkiä youtubesta. Itse Blegiaikoina olin aina yläkatsomossa, nyt entistä enemmän sitä haluaisi seisomaan jotta homma lähtisi vauhdikkaammin kasvuun.
Joo sama täällä tuon fiilistelyn suhteen. Katsonut videoita noista 2016 viimeisistä peleistä, ihan tajuton meininki ja jopa melkein herkistävä, haikea fiilis tuli vaikka en tuona keväänä enää hallilla itse edes ollut. Se oli jotenkin niin raastavaa ja turhauttavaa seurata sitä tuhoutuvaa Blegiä, että ei silloin teininä kyennyt. Joku alitajuinen suojamekanismi varmaan, koska seura merkkasi kuitenkin todella paljon.

Tästä seurasikin vuosikausien jakso, jolloin en edes pystynyt tuntemaan tunnetta että jotakin lätkäjoukkuetta erityisesti seuraisin, fanituksesta puhumattakaan. Ainuttakaan Unitedin peliä en koskaan seurannut edes striimin välityksellä ja hallilla käyntiinkin ehti muodostua seitsemän vuoden väli. Tämä tunne on vasta viimeisen vuoden aikana pikkuhiljaa elpynyt jotenkin lähelle vanhoja muistijälkiä. Keväällä finaaleissa muistin taas miltä Metro Areenan käytävillä tuoksuu jne.
 

#42

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, K-Espoo
Olisikohan jopa 7.5 tuntia tullut junassa nukuttua? Onhan tämäkin omanlaisensa kokemus, eipä taida enää vähään aikaan päästä Rovaniemeen espoolaista jääkiekkoa katsomaan sitten tämän jälkeen.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Olisikohan jopa 7.5 tuntia tullut junassa nukuttua? Onhan tämäkin omanlaisensa kokemus, eipä taida enää vähään aikaan päästä Rovaniemeen espoolaista jääkiekkoa katsomaan sitten tämän jälkeen.
Hyvähän junassa on nukkua, kun se seisoo asemalla joka välissä :D Mitä tämä on... kolme tuntia myöhässä tällä hetkellä. Onneksi ei ole kiire peliin.

Ravintolavaunussa sovittiin eilen muutaman rovaniemeläisen kanssa, että Liigassa sitten seuraavan kerran tämän jälkeen kohdataan. Se kelpaa mulle hyvin. Mutta onhan tässä oma urheiluromantiikka ja yhteisöllisyys.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: #42

Heketys

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Hyvähän junassa on nukkua, kun se seisoo asemalla joka välissä :D Mitä tämä on... kolme tuntia myöhässä tällä hetkellä. Onneksi ei ole kiire peliin.

Ravintolavaunussa sovittiin eilen muutaman rovaniemeläisen kanssa, että Liigassa sitten seuraavan kerran tämän jälkeen kohdataan. Se kelpaa mulle hyvin. Mutta onhan tässä oma urheiluromantiikka ja yhteisöllisyys.
Koska juna yli 2h myöhässä, saa junalipusta sentään 50% korvauksen. Onneksi matsi alkaa vasta 18:30 eikä ole lauantai.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Hauskaa muuten pitkästä aikaa huutaa läpsyttimiä ja kuuluttajaa vastaan.
 

haamujänis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hajosiko rumpu Joensuun pakkasissa vai onko uusi rumpu/kalvo/tms? Ääni kuulostaa mielestäni huomattavasti korkeammalta kuin ennen Joensuuta. Voi myös olla, että omassa kuulossa on vikaa.

Hyvin porukasta lähtee ääntä ja voi tietysti johtua mikityksistä, mutta lähetys on täysin Kiekkokannattajien hallussa.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Hajosiko rumpu Joensuun pakkasissa vai onko uusi rumpu/kalvo/tms? Ääni kuulostaa mielestäni huomattavasti korkeammalta kuin ennen Joensuuta. Voi myös olla, että omassa kuulossa on vikaa.

Hyvin porukasta lähtee ääntä ja voi tietysti johtua mikityksistä, mutta lähetys on täysin Kiekkokannattajien hallussa.
Sama rumpu on kuin muuallakin - paitsi Joensuun pakkasessa käytettiin vanhaa, kun ei haluttu ottaa riskiä siitä, että pakkanen hajoittaa tuon uuden ja paremman rummun. Virittää tuota vähän varmaan kyllä voisi.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Hatunnosto Rovaniemen kävijöille. Hyvin kuului kannustus. Siellä on muuten hyvä vietnamilainen ravintola jos huomenna lounasta kaipaa. Saigon Noodle Bar nimeltään. Aina läpimatkalla käymme. Vinkki vaan…
 

jmexel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki,
Onhan sitä muitakin tapoja mainostaa. Pahviroska ei ole tätä päivää. Aivan varmasti se yhteistyökumppani suostuisi ekologisempaankin tapaan saada näkyvyyttä.

No. Kukin tavallaan.

Oli tai ei niin viivan alle jäi + merkkinen ilman mestaruuttakin. Keskuslämmitys polttaa sen vielä lämmöksi kaupunkilaisille
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Tuleehan siitä ääntä, mutta ainakin omille korville se on varsin epämiellyttävää sellaista, enkä sellaisia käyttävissä tapahtumissa koe itse viihtyvän. Jään mieluusti kotiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös