Kiekko-Espoon fanitoiminta ja -matkat

  • 187 015
  • 1 054

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Jaa-a ei mennyt sitten tosiaan ihan putkeen Jokereiden päädystä tämä..
No, toivottavasti "itänaapuri" myös itse miettii, voisiko vähän paremmin palvella silloin 24.2...

Kuitenkin Espoossa on Jokerien kannattajat saanut aika poikkeuksellisen hyvää palvelua.

Tosin meillä on arvo "tee oikein".
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voin ymmärtää sen, että mitään parhaimpia mestoja ei lähdetä näissä peleissä vieraille tarjoamaan, kun halli täyttyy omastakin takaa, ja siksi mielestäni tarjottu katsomolohko on ok. Sen sijaan jos täältä luettua on uskominen, ja miksei olisi - Espoon kannattajista on jäänyt jalat maassa -kuva - niin kaikenlainen kannatuksen vaikeuttaminen ihme kieltoineen on ihan perseestä. En yksinkertaisesti keksi syytä miksi näin pitäisi toimia ja olen osaltani pahoillani että näin. Ei kuulu asiaan.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Voin ymmärtää sen, että mitään parhaimpia mestoja ei lähdetä näissä peleissä vieraille tarjoamaan, kun halli täyttyy omastakin takaa, ja siksi mielestäni tarjottu katsomolohko on ok. Sen sijaan jos täältä luettua on uskominen, ja miksei olisi - Espoon kannattajista on jäänyt jalat maassa -kuva - niin kaikenlainen kannatuksen vaikeuttaminen ihme kieltoineen on ihan perseestä. En yksinkertaisesti keksi syytä miksi näin pitäisi toimia ja olen osaltani pahoillani että näin. Ei kuulu asiaan.
Ihan ilman mitään provosointia.... mietin itse kumpi olisi Jokerien satunnaisesti pelissä käyvälle kannattajalle parempi paikka - "alakatsomon vieraspäädyn kulma" vai yläkatsomon sivu?

Tarvitseeko mun vastata, mitä mieltä itse olen?
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt mikä tänään meni päin helvettiä, oli yhdistyksen puolelta tapahtumaan vaadittu organisoituminen. Ei saatu seisomakatsomoa aikaan (tätä olisi voinut avittaa jos K-Espoo olisi ottanut tuon julkaisun omaan IG storyyn mukaan) mutta kuitenkin.

Me kun mentiin tsekkaamaan paikkoja hyvissä ajoin, niin järkkäri heti tarkistamassa lippuja ja ohjaamassa, että pitää mennä istumaan omalle paikalle - ja nimenomaan istumaan.

Numeroiduista paikoista kuulemma piti pitää lopulta kiinni, lippuja ei saa heiluttaa, ei saa seistä.

Ketään ei silti tuntunut kiinnostavan, että pari F4:stä paikan ostanutta Jokeri-fania seisoi meidän edessä viimeiset pari minuuttia.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
No, toivottavasti "itänaapuri" myös itse miettii, voisiko vähän paremmin palvella silloin 24.2...

Kuitenkin Espoossa on Jokerien kannattajat saanut aika poikkeuksellisen hyvää palvelua.

Tosin meillä on arvo "tee oikein".

Itse toivon myös.

En todellakaan ymmärrä perustetta tarjota teille yläkatsomopaikkoja vain, koska meillekin tarjottiin. Ei me oltais edelleenkään mahduttu mihinkään muualle ja aivan loistavasti oli hoidettu muutenkin Espoossa vieraskannattajien kohtelu.

Tässä kohtaa toivon kyllä Jokereiden organisaatiolta ISOA skarppausta. Olisi mielenkiintoista tietää, kuka nämä päätökset Jokereiden puolelta tekee (ihan vaan että tietää itsekin laitella palautetta)
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: E

Heketys

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Katsoin että halliin saatiin sisälle hyvä määrä lippuja suksikassissa ja porukkaa alkoi jo kasaantua seisomaan vierekkäin kunnes järkkärit tulivat jotain sanomaan ja suksikassit lippuineen piti viedä pois. Lopulta taisi kaksi lippua yleisössä olla ja jengi siirtyi seisomasta istumaan pelin alettua. Tähän kun lisää että Espoon pelin taso oli mitä oli niin via dolorosa oli valmis. Itselläni ei kuitenkaan katsomonosasta ole sinäänsä mitään valitettavaa kun pelin näki sieltä ihan hyvin, vaikka vaijereitahan se yläkatsomo on täynnä.

Onneksi Turun reissun 5-6 bussia + omatoimimatkailijat peli tulee pian. Sitä peliä on tässä odoteltu nyt jo parin kuukauden ajan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ihmeellistä spedeilyä kyllä järkkäreiltä jos noin. Ehkä voisi ensi kerralla Jokerit ohjeistaa paremmin heitä. Ei kysymys ole kuitenkaan siitä, että siellä olisi joku espoolaisinvaasio kyseessä ja estämässä Jokerimielisiä saamasta paikkoja hallista: jos vierasmatsiin tulee pari, max kolme sataa ihmisistä, ei voi olla liikaa vaadittu kohdella heitä hyvin eikä perseillä.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Ketään ei silti tuntunut kiinnostavan, että pari F4:stä paikan ostanutta Jokeri-fania seisoi meidän edessä viimeiset pari minuuttia.

Täähän on aivan kirsikka kakun päälle, mikä korostaa tuon jokerileirin (organisaation jokin siipi?) asennevammaa ja kiusaamisihannointia.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Täähän on aivan kirsikka kakun päälle, mikä korostaa tuon jokerileirin (organisaation jokin siipi?) asennevammaa ja kiusaamisihannointia.
Nyt menee taas vähän paksuksi. Faniryhmälle kommunikointi on ainakin teidän puolen raporttien perusteella ollut tökeröä, mutta tämä ei. Otteluiden lopuksi Eteläpääty pyytää muuta katsomoa seisomaan "jos oot Jokeri". Se ei ole mitään kiusaamista, vaan hieno perinne. Sen saman kaksi minuuttia saa ihan takuulla seistä kuka tahansa missä tahansa katsomossa.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Otteluiden lopuksi Eteläpääty pyytää muuta katsomoa seisomaan "jos oot Jokeri". Se ei ole mitään kiusaamista, vaan hieno perinne.

Esim. vierasjoukkueen fanikatsomossa vierasjoukkuetta kannattavien lasten edessä? Hieno perinne. "Minä, me, Jokerit, muilla ei niin väliä."
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Otteluiden lopuksi Eteläpääty pyytää muuta katsomoa seisomaan "jos oot Jokeri"

Tää on hieno chatti, olen samaa mieltä. Mutta jos tietyssä katsomolohkossa on kielletty pelin aikana seisominen, se pitäisi olla kielletty myös paidan väristä riippumatta.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Esim. vierasjoukkueen fanikatsomossa vierasjoukkuetta kannattavien lasten edessä?
Kyllä. Koko hallissa.
Tää on hieno chatti, olen samaa mieltä. Mutta jos tietyssä katsomolohkossa on kielletty pelin aikana seisominen, se pitäisi olla kielletty myös paidan väristä riippumatta.
Kuten sanoin, varmasti olisi vierasfaneillekin sallittu seisominen ne samat kaksi viimeistä minuuttia. Se on perseilyä, jos ei koko peliä saanut seistä. Tämä ei.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Esim. vierasjoukkueen fanikatsomossa vierasjoukkuetta kannattavien lasten edessä? Hieno perinne. "Minä, me, Jokerit, muilla ei niin väliä."
"On vain Jokerit." -Helvetin toksinen ekslusiiviinen slogan.
"Minä, me Jokerit." -Helvetin hyvä inklusiivinen slogan.

Ymmärrän tuon lopun seisomaan nousemisen. Ongelma on ihan perusjutussa eli siinä että koti- ja vieraskannattajille osoitettuihin katsomolohkoihin päästetään sinne kuulumattomia ihmisiä fanipaitoineen. Jokerit-kannattajat olisi pitänyt siirtää F3 ja F4 katsomoista muualle, tyhjiä punaisia penkkejähän oli ympäri hallia mielin määrin. Tai sitten heittää pelistä ulos, siinähän oppivat.

Peiliin katsomisen paikka on toki espoolaisillakin, herne meni sen verran syvälle nenään että puolet ydinkannattajista istui koko pelin ajan baarin puolella litkimässä 9€ olutta. Itsekin ensimmäistä kertaa ikinä istuin kaksi erää baarin puolella ja lähdin vielä kesken ottelun pois. Ei kerta kaikkiaan napannut, ja syy oli toki myös siinä että Kiekko-Espoo pelasi niin huonosti Jokereihin verrattuna.
 

J44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En usko hetkeäkään että tämä seisomis ja lippukielto olisi tullut järkkäreiden omalla päätöksellä. Varmasti ovat ennenkin olleet nordiksella ja vierasfaneja ollut iät ja ajat tuossa samassa lohkossa. Viittaa valitettavasti säälittävään toimintaan jokereiden toimistolta, toki toivon että olisin väärässä!
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Onko idea, että Jokeri-fanien takana istuvat vierasjoukkueen kannattajat eivät näe peliä, varsinkaan lapset?
EI se mikään kantava ajatus ole, mutta kuuluu kyllä osaltaan liveurheilun kokemukseen.

Täydellisesti ottelun näkee omalta kotisohvalta ja istuakin saa koko pelin. Hallille tullessa on sitten riskinä, että joku nousee penkiltään hetkellisesti kannattamaan, juhlimaan, tai vaikka jännittämään hyvää maalipaikkaa. Paikan päällä ei myöskään ole aina yhtä helppoa keskustella vieruskaverin kanssa, tai päästä vessaan jonottamatta. Ei sitä taukomusiikkia tai vessajonoja sinne kuitenkaan lasten kiusaksi ole järjestetty.

Sen ymmärrän, että koko ottelun ajan seisova katsojaryhmä häiritsee jo kohtuuttomasti yleisöä, joka on heidän takaansa ostanut liput. Se on sitten Jokereiden vastuulla järjestää tarvittaessa paikat sellaisesta katsomosta, jossa häiriötä ei aiheudu. Tilaa Nordikselta kyllä löytyi esimerkiksi Vantaan ja TuTon kannattajille.
 

RAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Minulle se adhd järkkäri joka heilui sen taskulamppunsa kanssa näyttämään paikkoja sanoi että meitä on ohjeistettu niin että jokainen tässä vieraskatsomossa F3 ja (F4) istuu omalla paikallaan mihin on lippu ostettu. Korosti vielä että seisominen ei ole lainkaan sallittu ottelun aikana eikä missään nimessä saa itse valita paikkaansa vaan tarkasti lipun minun kännykästä taskulamppunsa kanssa ja ohjasi omalle paikalle.
Eli kyllä se ohjeistus jostain oli heille tullut kun ei vaikuttanut siltä että olisi vittuillaaksen sen itse keksinyt varsinkin kun muillakin järkkäreillä oli sama päämäärä.
Sen verran kyrsi että olin yksi niistä joka veti herneen nenään ja siirtyi kaljoittelemaan käytävälle.
Niin ja kun matsi alkoi niin kysyin vielä siltä miespuolisella järkkäriltä että miksi jokerifanit saa seisoa ja pomppia niin vastasi vain että heillä on lupa siihen.
Ja sen verran pitää vielä lisätä että itse jokerifanien kanssa ei ollut minkäänlaisia ongelmia ja kaikki keiden kanssa keskusteltiin erien aikana ja tauoilla ymmärsivät meidän ongelmat oikein hyvin ja olivat kovasti pahoillaan toiminnasta hallilla.
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Liigassa ja muissa vähäisemmissä sarjoissa noi vastustajan fanien nöyryyttämiset. Mestiksessä odottaisi parempaa.
 

Tangens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kannatan paikallista seuraani
Kuulostaa kyllä aika hirveältä katsomokokemukselta. Olin itse naapurissa katsomassa Huuhkajia, mutta näitä kommentteja lukiessa herää epäilys, että haluaako sitä seuraavaakaan Nordiksen vieraspeliä mennä katsomaan. Toki silloin varmaan jokerileiristä ilkuttaisiin, että eikö espoolaisia kiinnosta, jos moni muu päätyisi samaan ratkaisuun.

Toivottavasti jotain kautta saadaan virallinen selvitys, että miten voi olla että tämä on se tapa, jolla vierasfaneja kohdellaan. Yläkatsomoon istuttamisen voin pitkin hampain hyväksyä, kun Jokerifanitkin Metrolla siellä olivat, mutta saivat sentään seistä, pomppia, laulaa ja heilutella lippuja. Missä tasa-arvo tältä osin?
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaikka itse toivon, että näkyvä kannattaminen olisi ok koko hallissa, kaiketi oleellista on, että oliko kyseessä nimenomaan Espoon kiekkokannattajille varattu sektio, vai olivatko espoolaiset ostaneet liput yleisestä myynnistä ja seassa oli myös jokerikannattajia?
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Vaikka itse toivon, että näkyvä kannattaminen olisi ok koko hallissa, kaiketi oleellista on, että oliko kyseessä nimenomaan Espoon kiekkokannattajille varattu sektio, vai olivatko espoolaiset ostaneet liput yleisestä myynnistä ja seassa oli myös jokerikannattajia?

Itse käsitin että F3 ja F4 oli Espoolle varattu
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Hallille tullessa on sitten riskinä, että joku nousee penkiltään hetkellisesti kannattamaan, juhlimaan, tai vaikka jännittämään hyvää maalipaikkaa.

Onhan noita muitakin lajeja, missä yleisö nousee seisomaan esim. hyvän, nopean ja intensiivisen hyökkäyksen käynnistyttyä. Eletään mukana. Tuskin se on ongelma jos yksittäisen hetken joku elää mukana ja nousee seisomaan. Toki muistan aikanaan minua takana istuneen ottaneen minua olkapäästä, että istu alas, kun nousin läpiajossa ylös jännittämään ratkaisua tunnevallassa. En tykännyt takana olevan toiminnasta, vaikkakin ymmärsin miksi hän toimi niin.

Sen ymmärrän, että koko ottelun ajan seisova katsojaryhmä häiritsee jo kohtuuttomasti yleisöä, joka on heidän takaansa ostanut liput.

Mutta tässä espoolaiselle kannattajayhteisölle oli osoitettu omat katsomolohkot. Se rivikatsoja pystyi ostamaan lippua yleisestä myynnistä sinnepäin hallia, mistä pelin näkee haluamallaan tavalla. Kyllä tällaisissa tilanteissa PITÄÄ luottaa siihen kannattajayhteisöön, jolle tämä lippulinkki on erikseen tarkoitettu, että tällaisella lipunmyyntistrategialla he osaavat omatoimisesti ohjata istujat istumaan paikattomasti siten, ettei seisojat estä sellaisten näkyvyyttä.

Tilaa Nordikselta kyllä löytyi esimerkiksi Vantaan ja TuTon kannattajille.

Eli summasummarum. Eilisiltaisessa oli kyse silkasta vittuilusta nimenomaan, vain ja ainoastaan espoolaisille. Ja se ei muuksi muutu vaikka voissa paistaisi.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse käsitin että F3 ja F4 oli Espoolle varattu
Alright. Itse Eteläpäädystä käsin hieman ihmettelinkin, miksi kaikki Kiekko-Espoon kannattajat istuivat, mutta valitettava juttu jos toden totta omassa fanikatsomossa eivät saaneet seistä. Toivon mukaan seuraavaa paikallisottelua varten homma järjestyy, mahdollisuushan on lisäksi että kohtaamme myös pudotuspeleissä.
 

Hokiameeba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Tästä kannattaa antaa palautetta. Mahdollisimman moni palaute kiinnittää takuulla toimiston huomion ja jatkossa ei näitä seisomiskieltoja enää sattuisi. Ja puhun nyt ihan jokerikannattajana. Onko jollakin tietoa onko Jokereilla jotain palautesähköpostia tms?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös