Kiekko-Espoo 2023–2024

  • 225 519
  • 1 918

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Ja se mitalikin olisi ihan kiva, aika vaiherikkaan kauden jälkeen olisi todella hieno lopetus.
Pronssi, vaikka kilpaurheilun irvikuva onkin, lämmittää sitten myöhemmin. Täytyy toivoa joukkueelta riittävää sitoutumista tämän tarinan yhden osan tyylikkääseen päätökseen saattamiseen. Yhtenä kannustimena toivottavasti toimii se fanifyhmä, joka käy joukkueen mukana kaikissa matseissa.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tajusin juuri, etten ole ollut varmaan yhdessäkään pronssipelissä paikanpäällä, ainakaan korkeimman tason joukkueen pronssipeleissä. Ainakaan Hartwallilla en käynyt aikanaan syystä tai toisesta. Kyllähän tuo himmeinkin sytyttää.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Pronssi, vaikka kilpaurheilun irvikuva onkin
Mä olen tästä eri mieltä. Liikunnan ja urheilun kuuluu kumminkin olla hyvän mielen aktiviteetti. Tälleen saa vähän pettymystä, sitä että ei voitettu, hoidettua. Tappio koettiin Ketterälle, mutta vielä on mahdollisuus lähteä leuka ylhäällä tästä kesälomille. Ja jos hävitään niin kaikki tiietään että ei sillä ole mitään väliä. Ihan paras konsepti tää pronssipeli siis. Ei voi kun voittaa ja mikäs sen mukavampi tapa käydä hyvästelemässä meidän joukkue.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Mä olen tästä eri mieltä. Liikunnan ja urheilun kuuluu kumminkin olla hyvän mielen aktiviteetti. Tälleen saa vähän pettymystä, sitä että ei voitettu, hoidettua. Tappio koettiin Ketterälle, mutta vielä on mahdollisuus lähteä leuka ylhäällä tästä kesälomille. Ja jos hävitään niin kaikki tiietään että ei sillä ole mitään väliä. Ihan paras konsepti tää pronssipeli siis. Ei voi kun voittaa ja mikäs sen mukavampi tapa käydä hyvästelemässä meidän joukkue.
Tossa oli nyt pari eri asiaa. Kilpailun kanssa pronssilla ei ole mitään tekemistä. Hyvää mieltä ja liikuntaa siitä voi saada. Hyvästelystä lisäksi samaa mieltä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tossa oli nyt pari eri asiaa. Kilpailun kanssa pronssilla ei ole mitään tekemistä. Hyvää mieltä ja liikuntaa siitä voi saada. Hyvästelystä lisäksi samaa mieltä.
Oon kyllä eri mieltä tostakin. Vähän sylettää kaikki jenkeistä tullut hapatus ja näen pronssipelin dissaamisen sellaisena. Kyseessä on kuitenkin nimenomaan kilpaurheiluun kiinteästi kuuluva kolmen parhaan palkitseminen. Suomessa tuo malli on ollut jääkiekossakin käytössä vuodesta 1934 asti, joten historiaa löytyy.

Totta kai mestaruus on aina mestaruus, mutta pronssi on ihan hyvä tapa selvittää välierissä tippuneiden paremmuus. Mieluummin se kuin runkosarjan perusteella.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Totta kai mestaruus on aina mestaruus, mutta pronssi on ihan hyvä tapa selvittää välierissä tippuneiden paremmuus. Mieluummin se kuin runkosarjan perusteella.
Joissain lajeissa on B-finaalit, toisissa taas välierien häviäjät saavat molemmat pronssimitalit. Joskus tosiaan runkosarjasijoitus ratkaisee. Nahilassa taas voitetaan oma konferenssi, vaikka Stanley Cupia ei tulisikaan. Sinällään ihan sama kuinka asiat muualla hoidetaan.

Eri mielipiteitä varmasti tästäkin asiasta löytyy. Pronssiottelussa peli on yleensä kuitenkin paras osoitus sen arvostuksesta. Viihdyttäviä voivat toki olla ja monesti ovatkin, mutta tempo on alhainen ja usein nämä vaan läpsytellään pois. Osalle faneista hienoja tapahtumia, mutta tuuletuksistakin huomaa, että pelaajille se on ”ihan kiva” mitali ja that’s it. Näillä perusteilla sanon, että kilpailu, tai kilpaurheilu, siitä on kaukana.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Eri mielipiteitä varmasti tästäkin asiasta löytyy. Pronssiottelussa peli on yleensä kuitenkin paras osoitus sen arvostuksesta. Viihdyttäviä voivat toki olla ja monesti ovatkin, mutta tempo on alhainen ja usein nämä vaan läpsytellään pois. Osalle faneista hienoja tapahtumia, mutta tuuletuksistakin huomaa, että pelaajille se on ”ihan kiva” mitali ja that’s it. Näillä perusteilla sanon, että kilpailu, tai kilpaurheilu, siitä on kaukana.
Tämä varmaan muuten riippuu paljon myös joukkueista.

Esimerkiksi ainoa edellinen Espoossa pelattu pronssipeli. Kuopiosta oli tullut ihan hirveä määrä kannattajia paikalle ja KalPasta silloin näki, että se pronssi merkitsi heille silloin paljon. Ei Bluesilla silloin ollut mitaleita liikaa kaapissa, itseänikin olisi kiinnostanut kyllä... mutta silloin tappio ei vituttanut juurikaan, kun näki, miten iso juttu se toiselle oli.

Itse olen sitä mieltä edelleen, että mitali on aina mitali - ja kolme parasta palkitaan. Ne jää mitalitaulukkoon kuitenkin. Ja se pronssi puuttuu värisuorasta. Kyllä mä sytyn vielä viimeisen kerran...
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Esimerkiksi ainoa edellinen Espoossa pelattu pronssipeli. Kuopiosta oli tullut ihan hirveä määrä kannattajia paikalle ja KalPasta silloin näki, että se pronssi merkitsi heille silloin paljon. Ei Bluesilla silloin ollut mitaleita liikaa kaapissa, itseänikin olisi kiinnostanut kyllä... mutta silloin tappio ei vituttanut juurikaan, kun näki, miten iso juttu se toiselle oli.
Olin paikalla. Savolaisia oli paljon paikalla päättäjäisristeilyn vuoksi. Pelissä KalPa tosiaan halusi voittoa enemmän. Tai vähemmän vähän ja peli oli aikamoista surffailua. Miettinen ajettiin pystyyn.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Veikkaus näyttää pitävän Espoota melko selkeänäkin suosikkina tänään.

Toivottavasti se enteilee hyvää kokoonpanon osalta.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Kaiken järjen mukaan pitäisihän tuo peli hoitaa kotiin, Hermeksellä valtava pettymys pitkästä välieräsarjasta takana ja todella repaleinen kokoonpano ja etenkin pakisto.

En pääse tänään paikalle (en tiedä miksi leijonanosa tämän kauden kotipeleistä piti olla keskiviikkona tai tuntuu siltä?) mutta pitäkäähän mökää yllä ja ne pronssit olisi sellainen ihan kiva päätös tälle eriskummalliselle kaudelle.
 

#42

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, K-Espoo
Tekis mieli hallille mutta joku pisti taloyhtiön yhtiökokouksen ihan väärälle päivälle...
Reilusti vaan hallitukselle viestiä että kuume noussut, pyydä että laittavat teams: kokouksen pystyyn ja hallille. Tosin jos on rehellinen ihminen..
 

boerje

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Tampereen Ilves
Veikkaus näyttää pitävän Espoota melko selkeänäkin suosikkina tänään.
On muuten jännä, että tällä kaudella Kiekko-Espoon otteet eivät tuntuneet näkyvän kertoimissa. Muutamankin kerran olen miettinyt, että mitä ihmettä numeroiden takana muka tiedetään paremmin, kun kannattajana joukkuetta seuraavana en nähnyt kentällä yhtään samanlaista menoa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tuomaala pois. Mutta puolustukseen palaa Nyman, Keskitalo ja Hopponen. Myös Takaveräjä mukana.
Hienoa, että Takiskin saa lopettaa(?) uransa Kiekko-Espoossa kotipeliin eikä mihinkään saikkuun.
 

boerje

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Tampereen Ilves

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mikäli hänellä on tämä suuntielmissa niin toivottavasti koko jengi nyt pelaa Takiksen takia jo elämänsä parhaan pelinsä.
Tarkoitin siis Kiekko-Espoo-uraa, jonka oletan loppuvan tänään. Toki se liigasoppari vaikka yhdeksi peliksi lämmittäisi lätkäromantikkoa, mutta ehkei se toteudu...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös