OT:
mikäli sieltä paistaisi useammin tällainen ihan terve kriittisyys venäläisen kiekon asioihin.
Olen kritisoinut venäläistä jääkiekkoa silloin kun siihen on aihetta, koska kritiikin aihetta on paljon.
Olen kritisoinut monien seurojen tapaa laiminlyödä juniorituotantoa ja perustaa toiminta pelkkään pelaajien ostamiseen. Tämä on venäläisen kiekon kannalta tuhoisa tie, mutta onneksi Jaroslavl, Togliatti, Magnitogorsk ja muutama muu kaupunki pitävät vielä yllä venäläistä juniorikasvatusta.
Olen tietysti kritisoinut myös täälläkin esillä ollutta tulojen ja menojen epäsuhdetta, mutta tämä on välttämätön realiteetti, mikäli nykyisen tasoista liigaa halutaan pyörittää. Jos menot halutaan laskea tulojen tasolle, niin se tarkoittaisi samalla sarjan tason romahtamista.
Olen kritisoinut monien yksittäisten pelaajien valintaa pelata Kanadan junioriliigoissa Venäjän sijasta, koska tämä ei historiallisen todennäköisyyden mukaisesti kehitä pelaajia yhtä hyvin kuin Venäjällä pelaaminen.
Olen kritisoinut myös venäläistä maalivahtivalmennusta, joka ei vain tuota riittävästi hyviä maalivahteja. Samoin olen kritisoinut Venäjän kykyä tuottaa hyviä puolustajia suhteessa hyökkääjiin, joka on tällä hetkellä huono. Venäjän juniorimaajoukkueissa puolustajat ovat usein uskomattoman puukätisiä ja kankeita verrattuna taitaviin hyökkääjiin.