Ketterän historia

  • 8 178
  • 42

Lähdepelto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä,Lukko
70-luvun alussa soi erätauoilla Dirlandaa ja Muskan kappale jossa sanat meni näi: Jos sä konduktoorin mieheksesi sait, niin valtion rautatiet sä myöskin nait
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Hyvin te muistatte noita. Itse seurasin Ketterän pelejä 60- ja 70 luvulla säännöllisesti, mutta tämän jälkeen enää satunnaisesti. Mitään mielikuvia ei ole musiikista. Enemmän se, että jos kiipesi mäen päälle, niin kiekko näkyi aika pienenä ja lämmin sekamehu oli hyvää, kun oikein paleli. Yhdestä pelistä Sapkoa vastaan jäänyt mieleen kaamea lumisade ja erän aikana jouduttiin lanaamaan kenttää, silti pelistä ei oikein tullut mitään ja muistaakseni 0-1 häviö Sapkoa vastaan. Olivat ne hienoja aikoja.
 

Lähdepelto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä,Lukko
All stars pelaajia miettiessä tulee mieleen nimiä kuten Martti Immonen, Iiro Partanen ja Jukka Evälahti jonka menneisyys ei rajotu vain pitkäaikaiseen sponsorointiin. Yksi aikansa tutkapari, Veli-Matit Heino ja Honkanen. Pertti Ahokas, ansiot riittää niin ennen lähtoä kuin paluun jälkeen. Jari Koponen, Josen laituri. Jäänyt mieleen muustakin kuin omanlaisesta rituaalistaan ottelun alussa
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Noita kaikkien aikojen pelaajia miettiessä ei voi tietysti unohtaa Jose Pekkalaa tai Jari Lippojokea, joiden kanssa pääsi pelaamaankin usein vastustajan paidassa. Roy Renlund oli myös yksi näistä parhaista noiden yllämainittujen lisäksi. Omia suosikkejani oli tietysti myös Unto Paajanen, jonka taklauksia aina odotti.
 

Kuhta#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä, Liverpool, Sympatiat Saipalle
Itselle jäänyt myös mieleen Matti Nevalainen sekä O-P Äijälä. Ulkolaisista ehkä parhaiten Gary Prior. Oi niitä Näreharjun aikoja
 
Suosikkijoukkue
James Harden, Tyson Fury, Tyler Bertuzzi
Ketterän historiaa esillä:
Nyt on paikallislehti Uutisvuoksikin intoutunut muistelemaan Keith Gretzkyn aikoja Imatralla. Juttu tosin vain tilaajille.


Itselle nämä tällaiset muistelot on hyvinkin mielenkiintoista luettavaa, kuten myös Ketterän historiikki, kun itse ei ole vielä 80-90-luvulla hallilla pyörinyt. Vähän on meininki ollu sillon toisenlaista mitä nykyisin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: OCE

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Isäni on kotoisin Imatralta, ja sitä kautta minäkin olen. Myös veljeni ovat. Isäni on myös pyörinyt IPV:ssä aikoinaan, ja on siellä suvusta moni pyörinyt. Minä synnyin 70-luvulla Kouvolassa ja siksi kannatan KooKoota, mutta Imatraan minulla on vahva rakkaus. Pesiksessä IPV aina ja iänkaiken (Kopla toki kakkonen), lätkässä KooKoo. Divarissa Ketterä. Joku voisi sanoa, että on sekavaa, mutta minä sanon, että näin näitä juuria vaalitaan. Imatra kulkee mukana, siinä Kouvolan mukana. Kaksi hienoa historiaa ja paikkakuntaa.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Jänniä ketjuja täälläkin...

Olen Näreharjussa nähnyt aikanaan Ketterän isännöivän Kiekko-Espoota. Ja olin varmaan ainoa K-Espoon maaleja juhlinut... mutta sekään ei ollut ensimmäinen Näreharjussa näkemäni ottelu.

Kun olin espoolainen lapsi, mummolani oli Imatralla. Isoisäni oli Imatran ammattikoulun rehtori ennen kuin jäi eläkkeelle. Äitini siis kasvoi Imatralla lapsuutensa... ja enoni vittuili hyväntahtoisesti vielä viime keväänä, kun Ketterä voitti finaalit.

Mutta lapsuudesta kyllä muistan monta matsia Näreharjusta. Jose Pekkalat ja O-P Äijälän... Lippojokiakin. Ja isoisäni kertoi vielä pitkään paljon edellisten tapahtumien jälkeen olleesta sattumasta, miten #8 heitti mailan katsomoon päin Imatran kaupunginjohtajaa. Jos K-Espoota ei kasarilla olisi ollut olemassa ja pelannut kotia lähellä Matinkylässä, saattaisin hyvin olla Ketterän mies.

Pesäpalloa olen käynyt Linnalassa katsomassa muksuna isoisän kanssa kesäisin paljonkin. Ja viime kesänä Ukoskassa viidesti, kun on siellä suunnalla ollut. Kesämökki kun on Salosaaressa Ruokolahdella suvussa edelleen, on kiva käydä pesistäkin katsomassa. Ja siinä lajissa itselle ei IPV:lle ole haastajaa.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Kun ketju etusivulle pomppasi niin kyllä taas moni muisto nousi pinnalle. Jussi Hilpas oli jo käsite itsessään ja ikuisesti muistan, kun Hilpas oli tehnyt jotain mitä Hilpas nyt tekikin Suomi Sarjassa. Meillä oli jonkinlainen partahaivenia saanut räkänokka porukka katsomossa ja kohti pääty ovia Hilpaksen lipuessa lauloimme Jussi Hilpasta. Tästä hän tykkäsi niin paljon, että maila lensi pleksin yli tausta mainoksiin ja kääntyi meitä kohti esittelemään kuinka se ranne oli notkea edestakaisessa liikkeessä.

Toinen hauska tapaus sattui minun viimeisellä Näreharjun reissulla yläkerran kaljakarsinassa, kun karsinoja pelattiin. SaPKota oli Ketterään siirtynyt Arttu Reponen ja minulta tuki vanhempi herrasmies kysymään, että millainen pelaaja Reponen on ollut aiemmin viitaten SaPKo aikaan. Tähän pieni taustahuomio, että Savonlinnasta tultiin kahdella bussilla joista toinen oli perhebussi ja toinen kaljoitteleva sikaosasto ja en perhebussissa ollut.

Minähän annoin palaa sieluni voimissani, että kuinka paska pelaaja oli ja tuollaista ei pitäisi ikinä nähdä jäällä. Myöhemmin kaverini, kuka oli keskustelun kuullut kertoi, että se vanhempi herrasmies kenelle Reposesta avauduin, oli Reposen isä.

On sitä tullut oltua idiootti joskus nuorena teininä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt tähän vain sanotaan, että

Jänniä ketjuja täälläkin...
Linnalassa amiksen puolelta aina läpi, ja mestaruus. Onko meitä muita?

Terveisiä Stadista. Voi että rakastan noita aikoja! IPV:tä rakastan ikuisesti.
 
Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Dancing Days vetää :D
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Linnalassa amiksen puolelta aina läpi, ja mestaruus. Onko meitä muita?

Terveisiä Stadista. Voi että rakastan noita aikoja! IPV:tä rakastan ikuisesti.
Kyllähän mä Linnalassa joka kesä aina kuin mahdollista kävin isoisän maskottina mukana. Ja isoisäkin tykkäsi, kun jo hyvin pienenä seurasin peliä sekä olin tyytyväinen, kun tauolla sai makkaran ja omenalimpparin. Ja muistan erittäin hyvin vuoden -86 mestaruuden... ja sen pettymyksen sen jälkeisinä vuosina, kun ei voitettukaan. Erityisesti -89 on katkerana mielessä.

Mulle on jäänyt ne ruusupuskat mieleen. Ja se, kun Petri Lankinen epäonnistui kopinnostossa, mutta kiersi kunniaa, kun poskiosuma pomppi kakkosjatkeelta sinne puskaan.

Mutta se siitä.

Jotenkin itselleni on jäänyt se olo, että Imatralla kiekko oli Vuoksenniskan laji ja pesäpallo taas enemmän Imatrankosken laji. Onko tämä vain omaa harhaani?
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Menkööt nyt tähän osioon, juttelin hetki sitten raudan kovan SaiPan ukon kanssa ja kun siellä on likapyykin pesu ja syyllisten haku meneillään niin kirosi kun ne "saatanan Imatralaiset päästettiin upottamaan SaiPa ja mie en nyt Kohoa täs hauku, mut kaikki muut on olleet vaan kiusana!" Sanoin että sen läpimädän hallin katossa roikkuu neljä paitaa joista kaksi on Ketteräläisiä jotta ei se nyt voi ihan niinkään olla. "Ai kuka, oliks Lalli hää vai niitä mulkkuja?" Mälli tietenkin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: OCE

OCE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä, KooKoo, SaPKo, NATO
Menkööt nyt tähän osioon, juttelin hetki sitten raudan kovan SaiPan ukon kanssa ja kun siellä on likapyykin pesu ja syyllisten haku meneillään niin kirosi kun ne "saatanan Imatralaiset päästettiin upottamaan SaiPa ja mie en nyt Kohoa täs hauku, mut kaikki muut on olleet vaan kiusana!" Sanoin että sen läpimädän hallin katossa roikkuu neljä paitaa joista kaksi on Ketteräläisiä jotta ei se nyt voi ihan niinkään olla. "Ai kuka, oliks Lalli hää vai niitä mulkkuja?" Mälli tietenkin.
Onneks nyt saatiin selvyys tuohon SaiPan ahdinkoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös