Vaikka pelaajat tekee ratkasut kentällä, niin se tärkein ratkaisu YV toimivuuden suhteen tehdään kuitenkin siinä vaiheessa kun Aho rupee valkkaamaan ukkoja erikoistilanteisiin. Siksi näen että vastuu YV:n toimivuudesta loppupeleissä on täysin hänen käsissään. Aho tekee päätökset siitä esim. pelataanko YV:tä neljällä hyökkääjällä ja yhdellä pakilla vaiko kolmella hyökkääjällä ja kahdella pakilla.Kyllä YV:n toimimattomuus menee kaikkein eniten pelaajien itsensä piikkiin.
Ja kukahon tekee ne päätökset siitä ketkä pelaa noissa ylivoimissa? Juuri toi että ykkös- ja kakkos yv on väärin miehitetty vaan vahvistaa mun käsitystä siitä että suurin syy niiden toimimattomuuteen löytyy penkin takaa.Näin kärjistäen, ykkösylivoimassa on jopa liikaa kiekollista taitoa, joka johtaa siihen että suoraviivaisuus esimerkiksi kiekon alueelle viennissä unohtuu täysin. Kakkosylivoimassa taas osataan tämä, mutta hyökkäysalueella sormi menee suuhun, kun taidot eivät riitä luoviin ratkaisuihin.
Etkös sä just sanonut että YV:n toimimattomuus menee kaikkein eniten pelaajien itsensä piikkiin? Kyllähän sille nyt ainakin 1/5 kakkos yv:n saavutusten kunniasta kuuluu. Mutta en mä pistä YV:n tehottomuutta Poukkulan piikiin, koska onhan se nähty että Poukkulalla ei löydy taitoa tehdä maaleja ja ei se Poukkulan vika ole että hänet heitetään rooliin johon rahkeet ei riitä. Ihan hyvä ukko se on jarruketjuun ja alivoimalle, mutta sillon kun Bluesin YV:n aika niin pitää hänen istua vaihtopenkillä esim. arvostamani Mikko Kuukan seurana. Vaikka Kuukasta diggaan niin en mä koskaan sitä laittais YV:lle.Poukkulasta vielä sen verran, että hänen syyksi ylivoiman toimimattomuutta on ihan turha laittaa.
Koska Aho jakaa sen YV vastuun ja oman näkemyksen mukaan siellä on vääriä ukkoja kehissä niin YV:n toimimattomuus menee kaikkein eniten Ahon piikkiin just nyt. Ei tavallaan ole yllätys kun viime kaudella Aho ei nähnyt O'Connorille käyttöä kakkos YV:ssä vaikka O'Connor oli alkukaudesta ollut ykkös YV:ssä tosi hyvä.
Viimeksi muokattu: