Eronen-Väänänen
Klingberg-Norlund
Kivistö-Dehner
Niemi +junnut
Noniin, samaan aikaan on vapaalla jalalla Lehterä ja I. Filppula. Ja kas kummaa, meiltä puuttuu ykkössentteri.
Nyt helvetti Kekäläinen se todellinen superkaappaus pöytään. On hankittu tarpeeksi riskejä jo puolustuspäähän, niin edes joku satavarma kortti hyökkäykseen. Milloin viimeksi täällä on ollut sentteri täyttä kultaa? 07-08 aliarvostettu Santala mätti hirmutehot, mutta kyllä jonkinmoinen osa kunniasta kuuluu oikealla puolella hääränneelle SM-liigan parhaalle pelaajalle, eikä vasemmalla puolellakaan mikään varsinainen heikkous viilettänyt. Pahoin pelkään, että odotan Lehterää, mutta saan teemu ramstedtin.
Pihlmanille toivoisin jatkoa, voisi täyttää Lahden jättämän pohjattoman kuilun.
X - Y - Nokelainen
Pihlman - Kerälä - Pulkkinen
Rita - Eaves - Z
Mäki - Heino - Ben-Amor
Eaves jatkanee, mutta hänen ympärilleen en rakentaisi tulevaisuutta. Täyttää kolmosen keskustan paremmin kuin hyvin, ja siihen vierelle voi turvallisesti istuttaa Pendolinon ja toiselle puolelle paikka junnulle (=Ruuttu).
X - X - X
Lahti - Kerälä - Pulkkinen
Mäki - Heino - Nokelainen
J.Tyrväinen - Hämäläinen - Ben-Amor
Väänänen-Eronen
Nordlund-Dehner
Niemi-Klingberg
Kivistö
Kilpeläinen
Järvinen
Niemi, Hämäläinen ja Järvinen on spekuloitu lähteväksi, mutta minä ainakin lähtisin siitä ennakosta kun sopimuspelaajia ovat että pelaavat.
X - X - X
Mäki - Heino - Nokelainen
J.Tyrväinen - Hämäläinen - Ben-Amor
Väänänen-Eronen
Nordlund-Dehner
Niemi-Klingberg
Kivistö
Kilpeläinen
Järvinen
Rita - X - X
Hardt - Heino - Nokelainen
Mäki - Hämäläinen - Ben-Amor
J.Tyrväinen
Kaikella kunnioituksella Jakubia kohtaan, hänen pelejä aika monta nähneenä tuomitsen jannun hieman turhan kevyeksi kaveriksi Jokereihin. Maalintekoketjun mies, mutta taso ei riitä Jokereissa 1-2 ketjuun.
Klingbergiä on turha hahmotella 7. pakiksi. Pelaamaan se on tänne tullut ja pelaamaan se on myös hankittu. Taisipa itse jopa puhua kahdesta ekasta pakkiparista tuossa jokerit.comin haastattelussa.
Itse antaisinkin harjoituspeleissä kokeilla siipiään Väänäsen vierellä.
Viiteen viimeiseen mestaruuteen on aina tarvittu tärkeillä hetkillä playoffeissa tasoaan nostava tsekki. Uskoisin että Sindelillä olisi potentiaalia olla juuri
Saanko lisätietoja JYP:in ja IFK:n tsekeistä? Itse jättäisin Jakubin pojan Pelsuihin sillä Jokerit tarviit lähtökohtaisesti aivan toisenluokan maalinsylkijän.
Klinkkeri ei varmasti ole rotaatiopakki missään vaiheessa kautta. Hän itse totesi tulleensa Jokereihin vastuun perässä ja pelaavan kahdessa ekassa parissa. En yhtään ihmettelisi vaikka sopparista löytyisi tarkennuksia peliajasta ja yv ajasta. Kaikki eivät selvästi ymmärrä minkä tason lahjakkuudesta on nyt kyse. Klingberg ( joku hyvä lempinimi tälle kaverille tarvitaan) on minun kirjoissani monipuolisempi kuin esim. Vatanen oli hänen ikäisenään. Tiedän ettei viimekauden tilastot Elitserienistä ole järisyttäviä, uskon silti vakaasti Klinkkerin tekevän hyvät pisteet ja olevan selvästi plussalla ( 5+18, +15).Eli Klingberg vaan sattui jäämään tuohon seitsemänneksi, en todellakaan tarkoita siis että olisi tuolla paikalla koko kauden.
Olkoon superlahjakkuus tai ei. Jokereissa ei kenenkään pidä saada erityiskohtelua pelkän potentiaalinsa perusteella. Lahjakkuus antaa luultavasti mahdollisuuden kokeilla tason vakiinnuttamista kahteen ensimmäiseen pariin suhteellisen kovatasoisen liigajengin puolustuksessa, siinä se. Mikäli esitykset eivät vastaa odotuksia, en epäile hetkeäkään etteikö myös Klingberg tarvittaessa löytäisi itseään poppariosastolta.Klinkkeri ei varmasti ole rotaatiopakki missään vaiheessa kautta. Hän itse totesi tulleensa Jokereihin vastuun perässä ja pelaavan kahdessa ekassa parissa. En yhtään ihmettelisi vaikka sopparista löytyisi tarkennuksia peliajasta ja yv ajasta. Kaikki eivät selvästi ymmärrä minkä tason lahjakkuudesta on nyt kyse.
Tämähän nyt on täysin selvää. Kommentoinkin vain hahmotelmia joissa Klinberg ei olisi kauden alussa kahdessa ekassa parissa. Klinkkeri saa sen kunnon näytön paikan ja sanotaanko näin, että 15 liigapeliä ja täällä sataa kehuja. Hieman väärässä ketjussa ehkä tästä nyt mainitsen, mutta Klinkkeri tekee ensi kaudella vähintään saman verran pisteitä kuin Nordlund ja on parempi +- tilasto. Kyllä jotkut ovat nähneet enemmän kuin 2 peliä kyseiseltä jätkältä.Olkoon superlahjakkuus tai ei. Jokereissa ei kenenkään pidä saada erityiskohtelua pelkän potentiaalinsa perusteella.