Mitäs jos Kibe niittaa tänään 3 byyriä kun saa kunnon sentterin vierelle? ;-)
Kyllähän luontainen snaiperi tekee maaleja vähän paskemmankin senan kanssa. Esim. Somervuori ja Talaja 8 kpl, Lennu 9 kpl. 29 matsia ilman maalia rupeaa olemaan 4-ketjunkin hyökkääjälle mallia "bobinaiholm" ns. huono kausi ja hänelle huudetaan kenkää. Mutta omille fanituksen kohteille ollaan sokeita. Kyllä mäkin katsoisin Hadea 29 peliä ilman maalia ja selittelisin täällä hallinvaloja, huonoa yyveeaikaa ynnä muuta. Mä en tiennyt, että noin paljon jengiä on loukkaantuneena, joten tänään Kibe kyllä mahtuu jengiin. Mutta hetkeksi käsi sydämelle: joulukuu 2012, joukkueen 1-ketjussa pelaa Kimmo Kuhta, 0 maalia. Taisteleeko tämä joukkue mitaleista tällä kaudella? Ei todellakaan.
Fanituksen hienous ja hulluus: tässä tulee
täysin sokeaksi ulkomaailmalle. Vain oma suosikkijoukkue ja/tai -pelaaja merkitsee jotain ja tapahtuu luontainen adoptioilmiö. Paha maailma ei käsitä Mun Pelaajan huikeaa potentiaalia ja taitoa ja Mun Pelaaja kyllä vielä nelikymppisenäkin nousee dominoimaan, uskokaa vaan! En siis mitenkään laske itseäni ulos tästä joukosta, sillä olen aito fani. Mutta kas - kun katse kohdistuu omasta jengistä muualle, tullaan paljon objektiivisemmaksi. Nordiksen faneista jokainen näki, että naapurissa Varis ja Lind tahkosivat liian pitkään. Ja siellä paapottiin & seliteltiin "tärkeästä roolista pienemmällä peliajalla". Nyt muista jengeistä nähdään täsmälleen yhtä selvästi, että Kuhta tahkoaa liian pitkään. Koska uskon Kiben lopettavan tähän kauteen, emme koskaan saa tietää, oliko 12/13 kompurointi pelkkää Soppaa vai oliko omaakin taantumaa mukana? Itse sanoisin että fifty-sixty molempia.
Mutta mulla on salainen toive Kibeen liittyen. Olen vuosikausia valittanut, että meillä ei ole pleijareissa alempien ketjujen kokeneita "vesaviitakoskia", jotka paiskaavat kauden suunnilleen ainoat nyyttinsä nimenomaan playoffeissa. Jospa tämä kausi menee niin, että runkosarjassa vaarattomaksi todettu Kibe tekee vähemmällä peliajalla kolmosesta ISOJA maaleja? Tällöin unohdan samantien narinan huonosta runkosarjasta. Tän verran Kibe-fania mussakin on, että suunnittelen hänelle vielä sankarillista poistumista auringonlaskuun : D