Olen osittain kyllä samaa mieltä SIhvosen kanssa tuosta Sailio-Karvinen kaksikosta. Tällä kaudella anti on ollut aika pieni, varsinkin Sailiolla. Ei ehkä ole tässä tilanteessa tarpeen pitää molempia kokoonpanossa samaan aikaan, kun omasta takaa löytyy näitä isomman upsiden omaavia ja työteliäitäkin laitureita.
Esimerkiksi Aatun peluuttaminen näiden keskellä, kuten eilen, on aika turhaa. Roolihan on tässä tapauksessa hyvin puolustusvoittoinen ja vaikka sitäkin puolta tulee Aatun pelaamisessa kehittää, näkisin tärkeämpänä kuitenkin sen, että hänellä olisi edellytyksiä onnistua myös hyökkäyssuuntaan. Nelosen sentteriksi meillä on sopivampiakin pelaajia.
Onneksi toki nämäkin ovat päässeet mukaan rotaatioon, ettei pelipaikka enää ole täysin automaatio. Sen voin kyllä ostaa, että sekä Sailio että Karvinen voivat pudotuspeleissä olla ihan arvokkaitakin pelaajia. Ainakin joissakin peleissä saattaa tarvita tuollaista rymistelevämpää nelosketjua. Yleensä ovat pudotuspeleissä nostaneet tasoaan.
Hermonen on noussut jollain tapaa monen suosikiksi, mutta rehellisyyden nimissä on sanottava, että kehitys ei ole sitten viime kauden mennyt ihan odotutesti eteenpäin. Aika tehoton ja mitäänsanomaton pörrääjä on ollut. Toki Hermonenkin on haastavassa paikassa taas ollut, kun välillä ollaan katsomassa, välillä hyvässä roolissa ja välillä pienemmillä minuuteilla. Näkisin kuitenkin, että esimerkiksi juuri Hermonen täyttää aivan hyvin Sailion tai Karvisen tontin, vaikkei niitä tehoja tulisikaan. Ja tulevaisuutta ajatellen tästä voidaan hyötyä enemmän.
Tästä tullaankin taas tämän rotaation järkevyyteen, jota niin useasti olen kritisoinut. Rotaatiossa on vähän liikaa pelaajia, joten kehittääkö tuo oikein ketään? Itse toivoisin hieman stabiilimpaa peluuttamista. Eihän eilenkään ollut minkäänlaista perustetta sille, että Aku pudotettiin kokoonpanosta pois. Paitsi varmaan se, että on vaan pakko kierrättää, että kaikki ovat tyytyväisiä.