Ketjulottoa 2008-2009

  • 29 291
  • 96

Desperaado

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Spurs
Tomi Karlsson esiintyi todella pirteästä Blues kotipelissä..vai mitä muut ovat mieltä?? Loikas rouhi kanssa aika asenteella...edelleen odotellaan Laamasen ja Tuulolan heräämistä. Aika paljon Tuulolalla tuli hasseja tuossa kotipelissä..mutta uskoisin vanhan ketun sieltä vielä nousevan esiin!?

Minun mielestäni Laamanen ja Tuulola on pelannut hyvin omassa päässä ja Blues kotipelissäkin Lamppu oli mun mielestä parhaita pakkeja koko joukkueesta, pisteet vaan uupuu edelleen, mikä on pettymys, mutta pelillisesti mielestäni molemmat on aloittanut kautensa ihan hyvin. Ja juuri edellämainitussa kotiavauksessa Laamanen pelasi mielestäni yhden kauden parhaista peleistään.. Näin minä näkisin, kyllä ne pinnatkin vielä tulee..
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Minun mielestäni Laamanen ja Tuulola on pelannut hyvin omassa päässä ja Blues kotipelissäkin Lamppu oli mun mielestä parhaita pakkeja koko joukkueesta, pisteet vaan uupuu edelleen, mikä on pettymys, mutta pelillisesti mielestäni molemmat on aloittanut kautensa ihan hyvin. Ja juuri edellämainitussa kotiavauksessa Laamanen pelasi mielestäni yhden kauden parhaista peleistään.. Näin minä näkisin, kyllä ne pinnatkin vielä tulee..

Ilmeisesti Laamasen alkukausi on siis kiekollisen pelin osalta ollut täysi katastrofi, jos Blues kotipelissä mies pelasi yhden kauden parhaista peleistään. Aivan järkyttävä lapanen kiekon kanssa. Pelkkää räiskimistä omassa päässä ja yv:llä turhautuneita hutaisuja sinnepäin.
Tosin omassa päässä ei ollut totutuissa vaikeuksissa vaan pelasi ihan miehekkäästi, joten siitä propsit.
 

Tomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Aika paljon Tuulolalla tuli hasseja tuossa kotipelissä..mutta uskoisin vanhan ketun sieltä vielä nousevan esiin!?

Stroba nousi alkukauden suosta, joten eiköhän Tuuskikin siihen pysty.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Stroba nousi alkukauden suosta, joten eiköhän Tuuskikin siihen pysty.
Tämä on vähän kun vertaisi Lassilaa Puurulaan. Ströba pelasi oikeasti ihan helvetin huonosti kaikilla mahdollisilla mittareilla ihan playoffien kynnykselle. Tuulola ei ole enää liigan paras puolustaja, mutta kakkospariin riittävä mitalijoukkueelle. Pisteitäkään ei tule enää samaa tahtia kuin ennen, mutta ei pelaa enää ykkösyv:tä, eikä Kerho tee enää maaleja samaan tyyliin kuin joskus. Tilastojen mukaan kuitenkin pakkien pistepörssin kolmas ja plusmiinustilaston kakkonen parinsa Tikkasen jälkeen.

Todella kaukana siis suosta, parantanee ehkä ainakin pisteiden valossa, jos Kerholla nyt tuo maalinteko aukeaa, mutta itselle riittää, jos pelaa tuolla tasolla koko kauden. Loppuun kopkop loukkaantumisten varalta.
 

Desperaado

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Spurs
Ilmeisesti Laamasen alkukausi on siis kiekollisen pelin osalta ollut täysi katastrofi, jos Blues kotipelissä mies pelasi yhden kauden parhaista peleistään. Aivan järkyttävä lapanen kiekon kanssa. Pelkkää räiskimistä omassa päässä ja yv:llä turhautuneita hutaisuja sinnepäin.
Tosin omassa päässä ei ollut totutuissa vaikeuksissa vaan pelasi ihan miehekkäästi, joten siitä propsit.

No ei helvetin perse! Nyt olen jopa shokissa tästä kolumnistasi.. Tuli erityisesti juuri tossa pelissä seurattua pakkiparia Mäenpää-Laamanen ja totesimme moneen otteeseen yläparvelta, kuinka Lamppu paikkaili Mäenpään kiekonmenetyksiä, heitti kyllä muutaman pitkän, kun ei avaamisesta tullut mitään.. Mutta parempi taktiikka se on kun lähteä neppailemaan omalla alueella ja yrittään väkisin syöttöpaikkoja kun niitä ei juuri ollut sattuneissa tilanteissa. Mäenpäältä hyvää, että uskaltaa pitää kiekkoa ja tehdä peliä, mutta kyseisessä ottelussa nähtiin valehtelematta 5-10 harhasyöttöä, joita Lamppu sitten paikkaili mielestäni mallikkaasti. Tästä erityispropsit Lampun pelaamiselle! Ollaan ehkä katottu eri peliä, tai sitten et seurannut samalla intensiteetillä juuri kyseisiä pelaajia.. En tiedä, mutta tässä vastakaikua.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
No ei helvetin perse! Nyt olen jopa shokissa tästä kolumnistasi.. Tuli erityisesti juuri tossa pelissä seurattua pakkiparia Mäenpää-Laamanen ja totesimme moneen otteeseen yläparvelta, kuinka Lamppu paikkaili Mäenpään kiekonmenetyksiä, heitti kyllä muutaman pitkän, kun ei avaamisesta tullut mitään.. Mutta parempi taktiikka se on kun lähteä neppailemaan omalla alueella ja yrittään väkisin syöttöpaikkoja kun niitä ei juuri ollut sattuneissa tilanteissa. Mäenpäältä hyvää, että uskaltaa pitää kiekkoa ja tehdä peliä, mutta kyseisessä ottelussa nähtiin valehtelematta 5-10 harhasyöttöä, joita Lamppu sitten paikkaili mielestäni mallikkaasti. Tästä erityispropsit Lampun pelaamiselle! Ollaan ehkä katottu eri peliä, tai sitten et seurannut samalla intensiteetillä juuri kyseisiä pelaajia.. En tiedä, mutta tässä vastakaikua.

Paikkasi Mäenpään menetyksiä eli pelasi hyvin omassa päässä, eikö? Itse kritisoin Lampun kiekollista peliä, joka on näkemissäni peleissä ollut kaukana siitä tasosta mihin on totuttu. Tehot 0+1 tukee myös hyvin tätä väitettä.

Kuten itsekin jo lainaamassasi viestissäni totesin, ei ollut omassa päässä totutuissa vaikeuksissa ja annoin kehutkin siitä. Kritiikki suunnatu nimenomaan kiekolliseen peliin. Eli ei nyt kai hirveän eri mieltä oltu kuitenkaan? Vai olitko tyytyväinen miehen esitykseen esim. ylivoimapelissä?
 

Desperaado

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Spurs
Paikkasi Mäenpään menetyksiä eli pelasi hyvin omassa päässä, eikö? Itse kritisoin Lampun kiekollista peliä, joka on näkemissäni peleissä ollut kaukana siitä tasosta mihin on totuttu. Tehot 0+1 tukee myös hyvin tätä väitettä.

Kuten itsekin jo lainaamassasi viestissäni totesin, ei ollut omassa päässä totutuissa vaikeuksissa ja annoin kehutkin siitä. Kritiikki suunnatu nimenomaan kiekolliseen peliin. Eli ei nyt kai hirveän eri mieltä oltu kuitenkaan? Vai olitko tyytyväinen miehen esitykseen esim. ylivoimapelissä?

No tarkoitukseni oli lähinnä verrata Mäenpään pelaamista Laamasen pelaamiseen, tottakai tänäänkin tuli hasseja kiekon kanssa ja ei ehkä sitä Lamppua, jota odottaa kaikki, mutta en lähtisi kritisoimaan henkilökohtaisesti kiekollista peliä.. Mielestäni kiekollinen peli on ollut hyvää (ei kiitettävää), myös ylivoimalla. Aika montaa peliä olen ollut katsomassa ja monta hyvää paikkaa on tullut Laamasen syötöistä ja oivalluksista. Tottahan toki parempaankin mies pystyy, mutta sen oletan tulevan ajan kanssa itseluottamuksen myötä.. Tästä syystä en itse lähtisi kritisoimaan Lamppua. Ja mielestäni muuten kun pisteiden valossa on pelannut tasaisempaa ja vähintäänkin yhtä varmaa niin kiekollista kun puolustavaakin peliä verrattuna juuri esimerkiksi pakkipari Mäenpäähän.. ja Mäenpäänkin pisteistä valtaosa on tullut maalille toimitetun kiekon seurauksena ja laukauksissa Mäenpää 64, Laamanen 46 on toki eroa ja laadussa on varmasti parannettavaa, mutta paremmilla pompuillakin pisteitä vaan tulee välillä enemmän ja välillä vähemmän.

Toisaalta kyllähän pisteitäkin pitää tulla Lampun tapauksessa ja oletettavasti syötöt ja laukaukset eivät ole olleet niin laadukkaita kun niistä ei maalejakaan ole tullut, mutta kyllä uskon sen ketsuppipullon aukeavan vielä tosta ja niitä pisteitäkin tulee varmasti. Parannettavaa toki löytyy aina.

Eli ei olla niin juurikaan eri mieltä lampun puolustuspelaamisesta ja itse vaan olen seurannut hyvinkin kiivaasti sattuneesta syystä Lampun pelaamista. Kiinnitin katseeni vaan jutussasi tuohon Mäenpään pelaamisen ja sitä kautta vertasin sitä Lampun suoritukseen, josta syntyi hyvä rakentava keskustelu. Tänään tuli se avausmaalikin Lampulle ja jokainen näki tuuletuksesta, että kyllä se helpotti.

Näillä mennään.. vi ses!
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Eli ei olla niin juurikaan eri mieltä lampun puolustuspelaamisesta ja itse vaan olen seurannut hyvinkin kiivaasti sattuneesta syystä Lampun pelaamista. Kiinnitin katseeni vaan jutussasi tuohon Mäenpään pelaamisen ja sitä kautta vertasin sitä Lampun suoritukseen, josta syntyi hyvä rakentava keskustelu. Tänään tuli se avausmaalikin Lampulle ja jokainen näki tuuletuksesta, että kyllä se helpotti.

Näillä mennään.. vi ses!

Hanat tosiaan aukes eilen, joten jokohan se tästä lähtis! Jossain vaiheessa lähtee ihan varmasti, sitä en ole epäillyt hetkeäkään. Vielä kun jatkaa puolustuspelaamisessaan samalla tasolla niin paketti on valmis.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Rautakorvella on ongelma tai "ongelma" tuon ykkösen ja sitä kautta kakkosenkin kanssa. Eli Laakkonen ja Kariya vastasivat kaikista maaleista ja kaiken järjen mukaan jatkaisivat yhdessä. Ellei sitten yritetä saada sitä ongelmaa, eli Viitaluomaa jollain hereille. Edellä mainitut pygmit ovat kuitenkin aika lailla samasta muotista, eivätkä näin sovi ketjun "perinteiseen" roolijakoon. Rautakorpi itsekin mainitsi tästä valmentajahaastattelussa "täytyy miettiä ketjun roolitusta".

Jos siis ketjut menevät Laakkonen-Makkonen-Kariya ja Sailio-Viitaluoma-Vihko, niin ykkösessä on kärjistettynä kaikki taito ja oveluus ja kakkosessa kaksi suoraviivaista laituria ja yksi jäinen pelintekijä. Vai aletaanko oikein hulluttelemaan ja sotketaan kolmonenkin nostamalla esim. Virtaa tai Salosta ylemmäksi?
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Jos siis ketjut menevät Laakkonen-Makkonen-Kariya ja Sailio-Viitaluoma-Vihko, niin ykkösessä on kärjistettynä kaikki taito ja oveluus ja kakkosessa kaksi suoraviivaista laituria ja yksi jäinen pelintekijä. Vai aletaanko oikein hulluttelemaan ja sotketaan kolmonenkin nostamalla esim. Virtaa tai Salosta ylemmäksi?

Eilisen esityksen jälkeen tuskin Laakkonen-Makkonen-Kariya ketjua voi lähteä rikkomaan. Pakkohan miesten on antaa jatkaa keskenään ja katsoa jatkuuko jatkossakin edes lähes yhtä hyvin, viittä maalia nyt ei tarvitse ihan joka pelissä tehoilla:) Mutta kakkoselle nykymuodossaan olisi tosiaan ehkä syytä tehdä jotain. Loikaksen palatessa takaisin pelaavan kokoonpanoon, muodostaisin itse toisen ja kolmannen ketjun näin: Virta-Viitaluoma-Vihko & Sailio-Kemppainen-Salonen. VVV-ketjuhan oli koossa pitkään treenikaudella ja Rautakorpi oli ainakin silloin suht tyytyväinen miesten peliin, joten ihan kokeiltavissahn tuo olisi.
 

Desperaado

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Spurs
Itse lähtisin herättelemään Viitaluomaa Kariyan ja Laakkosen keskelle. Kun laiturit kerran on kuumana, kätisyydet sopii ja Viitaluoman ei tarvitsisi nyt keskittyä juurikaan siihen mailan puristamiseen ja jäätyilyyn. Saattaisi herätä noiden kahden ovelan laiturin kanssa.. Kariya - Viitaluoma - Laakkonen.

Kakkoseen laittasin makkosen takasin ja sen ketjun siihen malliin kun se oli ensimmäisessä voitto-ottelussa Tapparaa vastaan. Sailio - Makkonen - Vihko. Se toimi ihan hyvin ja en näe mitään syytä miksi ei jatkossakin toimisi.

Kolmonen kerran toimii ihan hyvin Virta - Kemppainen - Salonen ja hyvä niin.

Neloseen laittaisin Kolehmainen - Loikas - Karevaara/Hämäläinen (kun kunnossa)
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse olisin noiden Desperaadon koostumuksien kannalla. Viitaluoma pitää saada syväjäästään, Laakkosen ja Kariyan kanssa tuohon olisi mielestäni parhaat edellytykset. VVV-ketjussa vaihtuisi Sailio Virtaan, mutta muuten peruskonsepti olisi aika samanlainen. Kahden duunarin kanssa olisi Viitaluoma edelleen. Parin juonikkaamman pelaajan kanssa VV voisi alkaa saada tulosta aikaan.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Mitenhän tuo pakisto nyt lutviutuu kun saatiin toinen rightin puolen kaveri Tikkasen lisäksi. Onkohan noissa nivus(?)vaivoissa jotain perää eli onko tämä Rullier todella hidas kaveri?

Muutoin voisi laittaa Tuulolan pariksi ja tiputtaa Syväsalmen 7 pakiksi. Tosin Tuukka ja Syväsalmi voisivat vaikka pelin ja tilanteen mukaan hivenen kikkailla, eli Tuukka pelaa av:t yms. Vai olisiko järkeä alkaa hajottaa jopa Laamanen-Mäenpää pariakin? Molemmat kuitenkin pitäisi olla taitavia kiekon kanssa ja voisi olla hivenen puukätisempikin toinen.

Laamanen-Mäenpää
Rullier-Tuulola
Tikkanen-Mäkelä
Syväsalmi

Alkaa pakisto olla aikas fyysinen jo kun lisäksi on vielä Ristokin.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minä kyllä laittaisin Joe-pojan Singaporesta Mäenpään pariksi. Jos elvistely alkaa, kurinpidolliset toimenpiteet aloitetaan samantein kentän puolella. Enkä siis tarkoita elvistelyllä Rullierin touhuja. Tuuskin parina nyt voi olla melkein kuka vaan. Itse laittaisin siihen Laamasen, ettei tule katastrofiparia Lamppu-Tuukka. Ei tuossa pakistossa nyt vielä mitään positiivista ongelmaa ole, mutta syvyyttä alkaa olla jo mukavasti.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Itse rikkoisin Mäenpää - Laamanen koostumuksen. Mielestäni molempien parasta ei saada esiin, kun he ovat yhdessä. Liian hyökkäysvoittoisia molemmat. Itse näkisin näin:

Rullier - Mäenpää
Laamanen - Tuulola
Tikkanen - Mäkelä
Syväsalmi - Korhonen
Leinonen
 

Wristlock

Jäsen
Rullier - Laamanen
Tikkanen - Mäenpää
Syväsalmi - Tuulola
1+1
Noutaja
Leinonen

Tuossa koostumuksessa olisi mielestäni tasapainoa kätisyyksien, fyysisyyden, liikkeen sekä hyökkäys- että puolustusavujen suhteen.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Liekö Rautakorpi miettinyt neljällä täydellä kentällisellä pelaamista? Nyt siihen tai ainakin 7. puolustajan kierrättämiseen olisi täydet mahdollisuudet, kun lääjuutta löytyy puolustuksesta. Ei siinä mitään menetä peluuttamalla vaikka Syväsalmea ja Korhosta vaihdon-pari erässä antaen samalla huiliaikaa muille. Ehkä ne henkilökohtaiset virheet, joista näyttää nykyisellään suurin osa maaleista omiin tulevan, vähenisivät jos ei tarvitse ihan niin kovia minuuttimääriä pelata kuin nykyisellään.
 

lätkämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Columbus Blue Jackets
Itse heittäisin Rullierin suoraan ykköspariin koska Mäenpää-Laamanen ei toimi ollenkaan, sen takia että molemmat nousevat liian herkästi. Mäenpää-Laamasella on mennyt pelit silleen että kun toinen pelaa hyvin niin toinen ryssii koko pelin! Mäenppä ykköseen ja Lamppu Tuuskin pariksi niin molemilla on vierellä hyvä puolustava puolustaja.

Rullier-Mäenpää
Tuulola-Laamanen
Mäkelä-Tikkanen
Syväsalmi-Korhonen

Leinonen voidaan lähettää takaisin Lekiin ja ottaa Korhonen takaisin.
 

nastamuumio

Jäsen
Suosikkijoukkue
TIIKERIT (kovin junnuseura ikinä!)
Jaa että Syväsalmi nelospariin. Mielestäni tämän hetken Kerhon tasaisin pakki.

Laamanen - hasardi ja tuntuu, että uran kannalta masu täynnä

Mäenpää - hasardi ja turhautumassa

Tuulola - hidas mutta vertymässä

Tikkanen - koohottaja

Mäkelä - koohottaja, osaa vääntää ja repiä, mutta ei ollenkaan taklata

Korhonen - ikirampa

Syväsalmi - profiloitunut kiekollisena, mutta selvästi panostanut nyt myös puolustustyöskentelyyn ja fyysisyyteen.
 

Lättfil

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jaa että Syväsalmi nelospariin. Mielestäni tämän hetken Kerhon tasaisin pakki.

Laamanen - hasardi ja tuntuu, että uran kannalta masu täynnä

Mäenpää - hasardi ja turhautumassa


Tuulola - hidas mutta vertymässä

Tikkanen - koohottaja

Mäkelä - koohottaja, osaa vääntää ja repiä, mutta ei ollenkaan taklata

Korhonen - ikirampa

Syväsalmi - profiloitunut kiekollisena, mutta selvästi panostanut nyt myös puolustustyöskentelyyn ja fyysisyyteen.

Tässähän voi päätellä jotain jo palkan perusteella: Kelle tulee kahisevaa taskuun-ei tarvi yrittää kun vasta keväällä. Rautakorven tehtävä on nyt herättää nyt nää Ruususen unta nukkuvat.
 

lätkämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Columbus Blue Jackets
Ylivoima kentät voisi pistää Rullierin tulon jälkeen uuteen muotoon

Laakkonen-Makkonen-Karaija
Tuulola-Mäenpää

ja

Vihko-Viitaluoma-Sailio/virta
Rullier-Laamanen/Syväsalmi

Lampun ja Syvisksen YV-ajan ratkaiskoon treenit kumpi ampuu enemmän kiekkoja maaliin viivalta suoraan syötöstä. Laamanen on tällä kaudella tykännyt pleksien pommituksesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös