Naurava Kulkuri
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ässät
Mää oon ainakin sitä mieltä, että Appeli vois yllättää ja olla tehokas / hyvin työnsä hoitava täytemies jonkun hyvän kaksikon rinnalla. En sitten tiedä olisiko se fiksuin paikka ns. kolmosessa vai sen parhaan kaksikon kanssa. Itse ehkä kokeilisin parhaan kaksikon kanssa, koska silloin kahteen muuhun ketjuun jäisi 6 taitavaa ukkoa...jos siis Tiivolan päättää taitavien ukkojen sekaan laskea :DAppelista samaa mieltä kuin pari muuta yllä, eli tässä tilanteessa kun sinne TOP-9 hyökkääjistöön tarvitaan Killisen loukkaantumisen takia yksi "ylimääräinen" pelaaja, niin minäkin pistäisin ilman muuta Appelin kolmosen laitaan (ainakin tilanteessa jossa mitään änärilainaa ei tule). Hän on kuitenkin ollut harkkapelien likimain paras hyökkääjä, tehollisesti on ollutkin, ja hänellä on ilman muuta kyky heittää se noin kymmenen maalia jos pelaisi kolmosen laidassa noinkin pätevien kaverien kanssa mitä hän siihen rinnalle nyt saisi. Appelissa voi halutessaan nähdä jopa pientä voimahyökkääjän vikaa..
Mun mielestä sitten taas Hirvonen jäi vähän yksin tuossa Spinkien kanssa sen takia kun Spinkit ei peliälynsä suhteen oo ihan samalla tasolla kuin Hirvonen. Ihan hyviä äijiähän Spinkit on, mutta kyllä se heidän pelaaminen aika pitkälti perustui valtavaan työmäärään. Taitavampien äijien kanssa Hirvonen vois päästä paremmin oikeuksiinsa.Samoin ajattelin Hirvosesta mitä sinä Tiivolasta. :)
Ei kannata tuijottaa niitä ketjunumeroita.
Tiivolalla ei ole kiekollisia ominaisuuksia mitä Hirvosella ja ovat muutenkin eri tyylisiä pelaajia.
Kaavailin Tiivolaa tuohon kenttään maalineduspelaajaksi hyökkäyspäätä ajatellen, enkä näe Hirvoselle selkeää kiekollista roolia/tarvetta Merkleyn ja Meyerin sekä Kivenmäen ja Wännströmin välissä.
Kuitenkaan ei kehittymisenkään kannalta välttämättä aina paras ratkaisu ole saada pelata niiden kovimpien nimien vierellä, vaikka siinä ehkä pisteita ja enemmän saisi parrasvaloissa olla, riippuu toki vähän pelaajastakin, jos kyse vaan itseluottamus buustin antamisesta niin ehkä sitten.
Viime kaudella Hirvonen pelasi kärkikentässä Spinkien kanssa, ollen enemmän apupyörä, kuin kolmantena pyöränä hyvin toimivassa kimpassa. ;)
Jos Hirvonen pelaisi Merkleyn, Kivenmäen tai Meyerin kanssa samassa kentässä se kiekollinen vastuu jäisi pienemmäksi, kuten viime kaudellakkin Spinkien kanssa.
Lähtökohtaisesti hiukan pienempi rooli koko joukkuetta ajatellen, mutta tuoreemmilla jaloilla iso vastuu oman kentällisen pelistä on se mitä minä tarjoaisin Ronille, peliaikaa se 14-17 minuuttia mahdollisella YV vastuulla.
Mielestäni tuolle on vielä katetta, koska Lindsten on kuitenkin profiililtaan sellainen pelaaja, joka normi kautena pelaisi Ässissä selkeästi tulosyksiköissä.
Toki tuo Killisen pitkä loukki nyt hiukan latistaa sitä kentän kiekollista potentiaalia, mutta Appelgrenkään ei välttämättä ketjua heikennä Killiseen verrattuna, vaan tuo suoraviivaisuutta ja maalineduspelaamista.
Toivottavasti kuitenkin kilpailu on rehellistä ja hyvistä otteista palkitaan...kuumat pelaajat saavat enemmän peliaikaa ja peluutetaan myös roolien mukaisesti.
Eihän mulla vieläkään mitään hajua oo, miten ketjut kannattais laittaa, mutta monien tapaan ny pitäis ottaa tavotteeksi kasata kolme tasaista ketjua... Toki sitten jos siinä tavoitteessa ei onnistuta, niin sitten vähän tiivistetään ja tehään kaks huippuketjua.
Muuten allekirjotan noi sun ketjut, mutta Merkley ja Meyer toisin päin.... Lisäksi mietin, että pitäiskö Appeli laittaa Merkleyn tai Wännströmin paikalle? Mut enpä tiiä...