Toivossa on hyvä elää #hymiö. Sais tosiaan Niemi alkaa jollain tasolla osoittamaan elpymisen merkkejä. Aloituksista ois hyvä aloittaa, mut yli 50% voitettuja taitaa olla suurta utopiaa.Eli Kivenmäki ei ole toipunut ja Appelgren sivussa.
Toivottavasti Niemi on tänään iskussa ja voittaa aloituksia paremmin kuin keskiviikkona 25%
Itse olen jo luopunut toivosta Niemen suhteen kokonaan.Toivossa on hyvä elää #hymiö. Sais tosiaan Niemi alkaa jollain tasolla osoittamaan elpymisen merkkejä. Aloituksista ois hyvä aloittaa, mut yli 50% voitettuja taitaa olla suurta utopiaa.
Tiistaina JYPiä vastaan ykkösketjun pitäisi olla muodossa
Wännström-Hirvonen-Meyer
Luulen, että tuolla miehityksellä 5vs5 pelikin sujuisi paremmin kuin Niemen kanssa.
Varsinkin kun vielä teki sopparin hifkiin.
Vai kannattaisko sittenki ennemmin koittaa Ikosta? Hirvonenhan tuon kaksikon keskellä jo pelasi joku 10 matsia ja tuo ketju oli omiin päin melkonen katastrofi.Tiistaina JYPiä vastaan ykkösketjun pitäisi olla muodossa
Wännström-Hirvonen-Meyer
Luulen, että tuolla miehityksellä 5vs5 pelikin sujuisi paremmin kuin Niemen kanssa.
Hirvonenhan tuon kaksikon keskellä jo pelasi joku 10 matsia ja tuo ketju oli omiin päin melkonen katastrofi.
Ei riitä Hirvonen tuohon alkunkaan 5-5 pelissä, kummatkin laiturit ovat puolustuspäähän päin varmasti liigan 10 huonoimman pelaajan joukossa. Meyer ei voita yhtään kaksinkamppailua ja Wännström sijoittuu vähintäänkin omituisesti kiekottomana. Itse asiassa Tiivolan paluunkin jälkeen oikeampi kysymys on kannattaako yhdistää Tiivola ja Kivenmäki ja jättää Niemi puolustamaan Meyer ja Wännströmin väliin.Sen jälkeen Meyer ja Wännström ovat alkaneet pelaamaan paremmin ja tulevat jopa välillä omiinkin päin. Kokeilisin ketjua uudestaan
Ei riitä Hirvonen tuohon alkunkaan 5-5 pelissä, kummatkin laiturit ovat puolustuspäähän päin varmasti liigan 10 huonoimman pelaajan joukossa. Meyer ei voita yhtään kaksinkamppailua ja Wännström sijoittuu vähintäänkin omituisesti kiekottomana. Itse asiassa Tiivolan paluunkin jälkeen oikeampi kysymys on kannattaako yhdistää Tiivola ja Kivenmäki ja jättää Niemi puolustamaan Meyer ja Wännströmin väliin.
Tai sitten nostaa Ratie todella pelin ytimeen Tiivolan kanssa.
... Itse asiassa Tiivolan paluunkin jälkeen oikeampi kysymys on kannattaako yhdistää Tiivola ja Kivenmäki ja jättää Niemi puolustamaan Meyer ja Wännströmin väliin.
Karrilta viisaita sanoja Niemestä. Ja varmasti tuntee miehen paremmin kuin liki kukaan muu valmentaja.
Isossa roolissa on iso pelaaja. Pienemmässä valahtaa tasolle ynnämuut.
Itse asiassa Tiivolan paluunkin jälkeen oikeampi kysymys on kannattaako yhdistää Tiivola ja Kivenmäki ja jättää Niemi puolustamaan Meyer ja Wännströmin väliin.
Ei riitä Hirvonen tuohon alkunkaan 5-5 pelissä, kummatkin laiturit ovat puolustuspäähän päin varmasti liigan 10 huonoimman pelaajan joukossa. Meyer ei voita yhtään kaksinkamppailua ja Wännström sijoittuu vähintäänkin omituisesti kiekottomana. Itse asiassa Tiivolan paluunkin jälkeen oikeampi kysymys on kannattaako yhdistää Tiivola ja Kivenmäki ja jättää Niemi puolustamaan Meyer ja Wännströmin väliin.
Ongelmahan tuossa on se, että tämä ketju ei ole mikään ykkösketju tasakentällisin, vaan se on vastustajalle vaarallinen vain ylivoimalla. Tiivola on selkeästi Ässien ykkössentteri ja häntä ei mielestäni kannata uhrata pelkästään puolustamaan, vaan häneltä tarvitaan tehoja myös tasakentällisin. Onko Meyerin ja Wännströmin välissä sitten Ikonen tai Niemi, aikalailla sama ainakin minulle. Selvää on se, että Tiivolaa ei tuohon kannata uhrata ja Hirvosen kanssa tulee vielä paljon rumemmin omiin kuin Niemen tai Ikosen kanssa.Niemi ei riitä Meyerin ja Wännströmin välissä, se nähtiin tänään. Jos Tiivola halutaan vaihtaa pois (en tosin ymmärrä miksi), niin silloin korvaaja olisi Ikonen, hänen liike riittää korvaamaan laitureiden hölmöilyt. Niemi sopii alivoimaan ja puolustaviin ketjuihin.
.... Onko Meyerin ja Wännströmin välissä sitten Ikonen tai Niemi, aikalailla sama ainakin minulle. ..
Ikonen käy sentteriksi, jos valmennus näkee sen Niemeä parempana vaihtoehtona. Pääasia on Tiivolan säästäminen tehoilemaan tasakentin vaikkapa Rattien kanssa. Argumentti, että Tiivolan kanssa Meyer/Wännström kaksikko pystyy paremmin hyökkäämään ei pidä oikein paikkaansa sekään, jos katsotaan Pratun laukaisutilastoista kolmikon kolme viimeistä ottelua (Jukurit, TPS, Pelicans) huomataan laukaisusaldon olevan -12 koko kolmikolle. Eli ihan samalla tavalla Tiivola yrittää paikata omissa laiturien heikkouksia ja hyökkäyspään potentiaali jää tasakentin käytännössä hyödyntämättä, mihin Ässillä ei ole varaa, jos halutaan pelata keväällä isoja matseja.Tuloksen kannalta se ei ole aivan sama.