Hirvonen?
Allekirjotan kyl ton sun kirjotuksen. Ite olin varsinkin alkuun jopa innoissani Jasun väläyttelyistä. Kuitenkin nyt kun on vähän enempi pelattu, niin en oikeen tiiä. Se mikä alkuun ihastutti oli Jasun pelinopeus, sillä kaveri ainakin pyrkii pelaamaan nopeasti. Valitettavasti tuo homma vaan ei ainakaan vielä ole oikein kontrollissa, eli syötöissä ei oo oikein ajatus täysillä mukana ja siksi syötöt on paikoin heikkoja roiskimisia, jopa suoraan vihulle. Muutenkin Jasu tekee aika paljon virheitä ja huonoja suorituksia, mutta kyllä määkin häneen vielä löisin paukkuja ja kieltämättä tuossa Jesperin ja Merkleyn vierellä olisi hyvä hakea suoritusvarmuutta.
Lindsten-Kotka-Merkley
Kivenmäki-Tiivola-Hirvonen
Meyer-Niemi-Wänström
Tosin vielä ainakin toistaiseksi allekirjotan tän vanhan viestini, että näistäkin pareista vois olla hyvä lähteä rakentamaan.
Jasu taitaa olla juuri pelaaja joka vaatii vierelleen hyvät pelurit saadaakseen onnistumisia, Jasun vahvuus on siinä että yritystä on ja peliominaisuudet riitävät tukemaan hyökkäyspäässä hyviä hyökkääviä pelaajia. Jasu osaa antaa perussyötöt ja varmaan laukauskin hyvällä tasolla liigaan, samoin jo mainitsemani liikekin alkanut viime peleissä näyttämään jo Liigatasoiselta.
Nuo ratkaisut joita Jasu tekee varmaan osaltaan ovat pelaamattomuudesta johtuvia, mutta itse olen taipuvainen olemaan sitä mieltä, että miehen pelikäsitys ei ole mitenkään erinomainen Liigassa.
Mies oli keväällä ykköskorin hankinta Ässiin, joten ehkä hänen pitää saada paikkaa näyttää onko hän siihen.
Jasulla taitaa olla optio ensi kaudesta, joten siinä mielessä myös iso rooli kertoisi onko hänestä siihen ensi kauttakin ajatellen, koska sen osalta pakka on aivan levällään.
Hirvosen siirto laitaan helpottaa kyllä kummasti ketjujen muodostamista ja nuo ketjut vaikuttaisi hyviltä.
Jepukin siirtyi laidasta suoraan NHL:ään käytännössä sentteriksi, joten ei Hirvosen pelipaikka ole edes hidaste miehen NHL haaveille, kunhan vaan otteet kentällä ovat riittävät.
Voi jopa tehdä Hirvosen pelaamisesta vapaantuneempaa ja sitä kautta helpotusta tehoiluun, vaikka nyt toki jo muutenkin Ilves pelissä sai päätä kivasti auki.
Tarkoitin vain sitä, että "yllättäen" tällaisten hyvien pelintekijöiden ympärille muodostuu suurinpiirtein aina "kemiaa" ja "turkapareja". Sitten täällä ollaan heti tekemässä jotain iki kihlauksia, että näitä pareja ei voi missään nimessä rikkoa. Vaikka todellisuudessa esim. Kivenmäen vierelle se "tutkapari" voisi olla hyvin moni muukin ukko tässä joukkueessa kuin Tiivola tai Merkley.
Ja kuten itsekin taisit sanoa, Merkleyn hommat voisi mahdollisesti hoitaa joku kädettömämpikin tapaus... Ja Merkley olisi varmasti jossain toisessa ketjussa ketjulleen huomattavasti merkityksellisempi.
Olen jo ennen kauden alkua höpötellyt, että Tiivola pelasi parhaat pelinsä viime kaudella kun ei pelannut Kivenmäen kanssa.
Jotenkin olen kuitenkin taipunut "valmennuksen" tahtoon tässä asiassa ja toki sitä samaa Kivenmäkikin sanoi, että Tiivolan kanssa on hyvä pelata.
Tällä hetkellä Tiivola on ollut Ässien ykkös sentteri ja Kivenmäki ykköslaituri, molemmat ovat samassa kentässä ja tehoilleet, mutta jos miettii tehopisteitä kuinka moni on tullut heidän varsinaisesta kemiastaan??
Ainoat maalit missä molemmat ovat olleet mukana on Borgmanin kauden avaus maali, jossa Borgmanille tuli kiekko TPS pelaajan jalan kautta ja Jukurit pelin maalineduskahakka josta Stenkku lapioi tasoituksen ja tiedä sitten miten tuohon molemmat on kaivettu syöttäjiksi.
Tiivola ja Merkley ovat rakentaneet todellisuudessa yhdessä useamman maalin kahdestaan, kuin Kivenmäen kanssa...joten ehkä sitä vaan pitäisi omiin intuitioihin uskoa ja rikkoa myös omissa ajatuksissa tuo Kivenmäki - Tiivola pari.
Edit. tosin sillä ei ole väliä mihin itse uskon, vaan sillä mihin valmennusryhmä uskoo.
edit 2.
Eli olisiko seurauksena
Kivenmäki - Kotkaniemi - Meyer
Hirvonen - Tiivola - Merkley
Lindsten - Niemi - Wännström