Nyt kun Pyörälä todennäköisesti on pitkällä saikulla, heittäisin Osalan Kuparin ja Heponiemen ketjuun.
Osalan ja Kuparin huomenna ollessa kokoonpanossa tulisi ottaa järki käteen, ja ... Mennäänkö huomenna näillä?
JJ-Lasu-Leskinen
Lindsten-Kupari-Heponiemi
Osala-Kristof-Koblizek
Sailio-Humaloja-Karvinen
Minä voisin mennä näillä, vaikka se tarkoittaa nelosen tason laskua. Lindsten on toki nuorehko tuohon nuorisokenttään, ja toisaalta antaa hyvin virtaa neloseen. Toinen vaihtoehto voisi olla se, että Jokinen ja Heponiemi vaihtavat paikkaa, ja sitten Koblizek voisi olla Kuparin ja Jokisen kanssa kakkosessa ja Lindsten Kristofin ja Osalan kanssa kolmosessa.
MUOKS: siis näin:
Heponiemi-Lasu-Leskinen
Jokinen-Kupari-Koblizek
Osala-Kristof-Lindsten
Sailio-Humaloja-Karvinen
LISÄYS: Eli siis Heponiemi saisi rinnalleen Lasun kahdensuunnan pelaajaksi, Kupari saisi Jokisesta kahden suunnan pelinrakentajan, ja Lindsten täydentäisi Osala-Kristof -paria.
Ja vielä yksi lisäys: Periaatteessa tuossa voisi vielä vaihtaa Koblin ja Lindstenin paikat keskenään. Voisi olla tasapainoisempi kokoonpano.
On päivän selvää, että Lindstenin potentiaali tulisi hyväksi käyttää nyt kun sitä mahdollisuutta on tarjota isommassa roolissa.
Minä näen tämän asian sillä tavalla, että Lindsten on isossa roolissa ollessaan nelosessa. Lindsten on syy siihen, miksi nelonen on piristynyt, ja luulen Mannerin tavoitelleen tätä. Mun veikkaus on se, että kun Manner on miettinyt miten nelosen laskeva käyrä saadaan ylöspäin, niin vaihtoehtoina ovat olleet laittaa siihen Pyörälä tai Lindsten, ja hän on päätynyt siihen, että annetaan Pyörälän jatkaa junnujen kanssa ja luottanut siihen, että Lindsten kyllä hoitaa homman yhtä lailla kotiin.