Ketjulotto 2013–2014 – nyt ilman Aran vapaamatkalaisia!

  • 189 247
  • 561

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Jos viedään keskustelua jo parin viikon päähän, jatkaisin itse näillä:

Pyörälä-Pirnes-Aaltonen
Huml-Maxwell-Kähkönen
Donskoi-Kemppainen-Junttila
Keränen-Viuhkola-Suoranta/Alikoski/Komulainen

En tietysti usko, että noin tapahtuisi, mutta haluaisin nuo nähdä. Huml ja Maxwell ovat tottuneet erilaiseen peliin, mitä Aaltonen heidän kanssaan pelaa. Parhaimmillaanhan se on Euroopan minkä tahansa ketjun tasolla, mutta kentän peli puuroutuu suoraviivaisuuden puutteeseen myös keskimääräistä enemmän. Kun pudotuspeleissä peli on suoraviivaisempaa, fyysisempää ja sallivampaa, en ole aivan varma, haluanko nähdä tuota yhdistelmää. Kähkönen on, heikosta kaudesta huolimatta, kevään suurin jokerikortti ja käyttämätön voimavara tuossa jengissä.

Onko Viuhkola sitten nelosen kamaa? En tiedä, mutta en kyllä halua nähdä Pyörälä-Viuhkola-Pirnes-kentällistäkään. Kokemustahan siinä on vaikka muille jakaa, mutta pystyvätkö oikeasti luomaan myös hyökkäyssuuntaan jotain, kun pelinopeus ei ole kenelläkään vahvuus.

Nelosen saisi myös entistä tasapainoisemmaksi, jos Viuhkola on siinä mukana.
 

Teme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators
Jos viedään keskustelua jo parin viikon päähän, jatkaisin itse näillä:

Pyörälä-Pirnes-Aaltonen
Huml-Maxwell-Kähkönen
Donskoi-Kemppainen-Junttila
Keränen-Viuhkola-Suoranta/Alikoski/Komulainen

Täysin samoilla linjoilla GT:n kanssa. Aaltonen tuo liikettä ykkösketjuun ja Kähkönen vääntövoimaa kakkoseen. Kolmosta ei missään nimessä kannata rikkoa ja Viuhkola tuo kokemusta nelosketjuun. Tässä koostumuksessa mikä tahansa kolmesta ensimmäisestä ketjusta voisi olla Liigatasolla ykkösketju.

Tuossa Pyörälä-Viuhkola-Pirnes kokoonpanossa todennäköisesti kaikki kolme menevät hukkaan, koska vauhti ei yksinkertaisesti riitä.
 

Jukebox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä en vain käsitä, mitä hyötyä tuosta olisi Puljujärvelle tai Kärpille. Päin vastoin, kun ei ole edes treenannut miesten kanssa vielä, siinä on selvä riski loukkaantumiselle. Kesä treeniä ykkösjoukkueen kanssa, niin on poika paremmin selvillä siitä, mitä liigassa vaaditaan.

Toisaalta ymmärrän näkökantasi, mutta olen silti eri mieltä. Palaan vielä Granlundin tapaukseen eli silloinkin sain aluksi samantapaisia vastauksia, joskin Puljujärvi on nyt hieman nuorempi kuin Granlund oli silloin. Aika useinhan A-junnuista on käynyt pelaajia liigapeleissä ilman treenamista miesten mukana, mutta onko niitä loukkaantumisia sitten tullut tavallista enemmän? Itse ainakaan en muista niin käyneen, mutta en sitten tiedä.

On makuasia, milloin junnuja uskaltaa ja tahtoo käyttää aikuisten mukana, mutta usein juuri nuorena nostetut pelaajat ovat ne, jotka kehittyvät kaikkein parhaimmiksi (mieleen tulee esim. Barkov, Reksa, Jussi Jokinen, Mika Pyörälä, Sakari Salminen, Kasperi Kapanen, Teemu Hartikainen, Artturi Lehkonen ja mitä niitä onkaan). Saatan muistaa jonkun noista väärin eli jonkun kohdalla nosto saattoi tapahtua turvallisemmassa iässä, mutta varmasti noidenkin pelaajien kohdalla moni olisi ollut sitä mieltä, että pelutetaan nyt vielä kausi junnuissa ja kokeillaan sitten varovaisesti neloskentässä. En toki väitä, että itse ehdottaisit tuota. Varmasti jokaisen kyseisen pelaajan kohdalla on ollut riski loukkaantumisesta, mutta se ei kuitenkaan realisoitunut ja kyseisille hemmoille kuten monelle muullekin riskirajoilla tapahtuva nosto osoittautui hyväksi.

Nyt annan tämän olla, itse tahtoisin käyttää Jesseä ylhäällä pelin verran mikäli siihen tulee sauma ja mikäli Jesse itse vanhempineen näkee asian samoin. Uskon myös, että siitä olisi ainakin jotain hyötyä pelaajalle sekä Kärpille. Tähän uskomukseen itselläni on varmasti oikeus, mutta toki asiasta saa olla eri mieltä ja ymmärrän toisenkinlaisen näkemyksen oikein hyvin.
 

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onneksi ei tarvitse olla suunnittelemassa ketjuja kevättä ajatellen. Mutta tässä kun eliminoi kaikki "toimimattomat" yhdistelmät olisi lopputulos seuraavanlainen sekametelisoppa:

Pyörälä-Pirnes-Aaltonen
Mäenalanen-Viuhkola-Komulainen
Huml-Maxwell-Kähkönen
Junttila-Kemppainen-Donskoi

Kantavana ajatuksena, että jokaisessa ketjussa yksi peliätekevä hyökkääjä, yksi snaipperi ja yksi maalinedustalle ajava voimahyökkääjä. Kaikki varmaan osaa vetää viivat oikeisiin ukkoihin tuossa.

On se toki järkyttävää, ettei meidän upea nelonen mahdu kaukaloon. Harmi kun tätä peliä ei voi pelata viidellä ketjulla. Lasken kuitenkin sen varaan, että playoffeissa muut ketjut nostavat tempoa ja fyysisyyttä, jolloin meidän energiapelaajien merkitys ei ole enää niin suuri.
 

Jukebox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos viedään keskustelua jo parin viikon päähän, jatkaisin itse näillä:

Pyörälä-Pirnes-Aaltonen
Huml-Maxwell-Kähkönen
Donskoi-Kemppainen-Junttila
Keränen-Viuhkola-Suoranta/Alikoski/Komulainen

Tällaista olen itsekin pohtinut, toki sillä oletuksella, että Kähkönen pystyy jatkamaan oikeasti hyvällä tasolla. Alkukauden esitysten perusteellahan hänen paikkansa olisi nelosessa tai jopa katsomossa, mutta toivotaan että kevättä kohden trendi jatkuu nousevana ja hän pystyy täyttämään paikan kakkosessa. Kokonaan kenttiä ei kannata myllätä uusiksi, yrittää vain saada ykkönen tehokkaaksi ja tällä miehityksellä siihen olisi kaikki edellytykset.
 

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toisaalta ymmärrän näkökantasi, mutta olen silti eri mieltä. Palaan vielä Granlundin tapaukseen eli silloinkin sain aluksi samantapaisia vastauksia, joskin Puljujärvi on nyt hieman nuorempi kuin Granlund oli silloin. Aika useinhan A-junnuista on käynyt pelaajia liigapeleissä ilman treenamista miesten mukana, mutta onko niitä loukkaantumisia sitten tullut tavallista enemmän? Itse ainakaan en muista niin käyneen, mutta en sitten tiedä.
Niin, Granlund oli vanhempi ja Kärpät peluutti vain, koska ei ollut saanut tehtyä soppparia ja yritti tuolla tempulla venkoilla.

Ne A-junnut on yleensä useamman vuoden vanhempia ja pelanneet jo aikuisten miesten (vanhempien A-junnujen kanssa) aika paljon.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Niin, Granlund oli vanhempi ja Kärpät peluutti vain, koska ei ollut saanut tehtyä soppparia ja yritti tuolla tempulla venkoilla.

No tuo nyt on ihan paskapuhetta tuo ja pelkästään Ilkka Larvan tarinointia. Kärpät peluutti, koska silloinkin oli loukkaantumisia ja jätkä mahtui jopa Alatalon mielestä kokoonpanoon. Monen muun mielestä olisi mahtunut jo aiemmin.
 

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Juu juu. Hassuja yhteensattumia kerrassaan.

Mutta Puljujärven peluuttamisen osalta en näe siinä kuin haittapuolia, ellei jotenkin lasketa jotain tilastokummajaisten aikaansaamisia tavoittelemisen arvoisena asiana.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Nythän Puljujärvelle on aikoinaan asetettu selkeä tavoite. Ens vuoden liigarinkiin on paikka ja kokoonpanoon pääsee ihan omilla näytöillä. Tätä tavoitetta on hyvä lähteä keväällä ja kesällä rakentamaan. En itsekään ymmärrä, miksi tätä tavoitetta pitäisi lähteä nyt aikaistamaan, antaa nuoren miehen keskittyä nuorten peleihin.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Nythän Puljujärvelle on aikoinaan asetettu selkeä tavoite. Ens vuoden liigarinkiin on paikka ja kokoonpanoon pääsee ihan omilla näytöillä. Tätä tavoitetta on hyvä lähteä keväällä ja kesällä rakentamaan. En itsekään ymmärrä, miksi tätä tavoitetta pitäisi lähteä nyt aikaistamaan, antaa nuoren miehen keskittyä nuorten peleihin.

Juuri näin. Junnuista puheen ollen, A-Kärpät voitti eilen Jokerien vastaavan pleijareiden ensimmäisessä pelissä maalein 4-2 ja tänään homma jatkuu Helsingissä. Keskittyminen kannattaa nyt pitää niissä peleissä, sillä Kärpillä on varsin hyvä joukkue, jota voisi jopa verrata edellisen junnumestaruuden voittaneeseen porukkaan. Silloin mm. Donskoi, Komulainen, Junttila ja Karhunen olivat Kärppien johtotähtiä ja nyt soihtua kantavat mm. Aho, Kalapudas, Mäenalanen, Puljujärvi ja Eskelinen.

Ja ketjun aiheeseen, onko edustusjoukkue ollut tänään jäällä ja onko jollain tietoa, että millaisilla koostumuksilla siellä on treenattu?
 

Jukebox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nythän Puljujärvelle on aikoinaan asetettu selkeä tavoite. Ens vuoden liigarinkiin on paikka ja kokoonpanoon pääsee ihan omilla näytöillä. Tätä tavoitetta on hyvä lähteä keväällä ja kesällä rakentamaan. En itsekään ymmärrä, miksi tätä tavoitetta pitäisi lähteä nyt aikaistamaan, antaa nuoren miehen keskittyä nuorten peleihin.

Ihan perusteltavissa oleva malli tuokin on, mutta silti itse toivoisin tällä kaudella sitä yhtä peliä mikäli se olisi mm. otteluohjelman kannalta helposti järvestettävissä. Tuollainen toive minulle suotakoon, jokainen saa siis olla mitä mieltä tahtoo. Toki nuorta poikaa ei tarvitse valjastaa liikaa markkinointikäyttöön ellei pelaaja itse vanhempineen sitä tahdo, mutta kyllä Puljujärvellä saisi varmasti myytyä paljon lisälippuja vaikkapa kyseiseen Ilves-peliin. Pari lehtijuttia enkä yllätyisi jos katsomossa olisi viitisensataa ylimääräistä katsojaa todistamassa ihmepojan ensi esiintymistä. Tämä tietäisi Kärpille karkeasti arvioituna ainakin 15 000 euron pottia. Pitää silti korostaa, että nuo pienet lisätulot eivät silti saa olla ratkaisevassa roolissa vaan mahdollisen liigavisiitin pääsyyn pitää olla muualla. Jessen fysiikan riittävyydestä ja mahdollisesta loukkaantumisriskistä en osaa heittää arviota. Granlund ja Aho pärjäsivät kuitenkin mainiosti vuotta vanhempina ja pienikokoisempina.

Tämä on jo hiustenhalkomista, mutta olen pikkaisen eri mieltä Marjamäen kanssa kun hän sanoi, että 12 parhaalle hyökkääjälle on paikka ja jos Puljujärvi on niiden joukossa pääsee hän pelaamaan. Itse toivoisin joukkueen rakennettavan niin, että kärki on liigan ehdotonta parhaimmistoa ja ainakin alkukauden aikana mukana voisi olla Puljujärven kaltainen kultakimpale, vaikka juuri sillä hetkellä esim. Alikoski olisi aavistuksen parempi kokemuksensa ja ikänsä vuoksi. Puljujärvi ehtii kuitenkin kehittyä kauden aikana valtavasti ja tuolla tavalla niitä huippupelaajia kasvatetaan. Epäilen kuitenkin, että Marjamäki ajattelee ainakin jossain määrin samalla tavalla, mutta asetti vaan sanansa hieman toisin, sillä "kaksitoista parasta pelaa" on luonnollisin ja helpoin tapa pukea sanoiksi se, että Puljujärvellä on aito mahdollisuus pelipaikkaan.

On se kuitenkin mahtavaa, että meillä saattaa olla pukkaamassa uutta Granlundia näinkin pian edellisen version jäkeen. Sitten kun ajattelee vaikkapa Ahon poikkeuksellista lahjakkuutta pitää ihmetellä mistä näitä hemmoja oikein pukkaa.
 

elmorautio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal vs Toronto, KHL-Jokerit
Miten muuten on, pelaavatko Puljujärvi ja Aho nyt A-kärppien mukana? Olisi ihan mielenkiintoista käydä henkilökohtaisesti tarkastamassa, millaisista lahjakkuuksista on kyse.
 

matiasrust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Itse toivon muuten kovasti, että Kärpät varmistaisi runkosarjan voiton mahdollisimman pian ja loppukauden aikana Puljujärvelle voitaisiin tarjota ainakin yksi peli ylhäällä. Ahohan siellä jo kävikin enkä näe syytä miksei myös Jesse voisi tehdä ensivisiittinsä nyt. Kysessä on kuitenkin yksi kaikkien aikojen potentiaalisimmista suomalaishyökkääjistä ja olisi makeaa saada hänen ensiesiintymisensä liigassa jo 15-vuotiaana! Tästä voitaisiin sitten puhua jos ja kun Jesse tekee jonain päivänä ihmetekoja isommissa ympyröissä. Tästä saataisin varmasti myös apua markkinointiin ja samalla Puljujärvi pääsisi maistelemaan aikuisten vauhtia, mistä puolestaan olisi apua kesätreenissä. Vastustajaksi voitaisiin valkata jokin vähemmän fyysinen joukkue ja kun peli olisi kotimatsi saataisiin uuden ihmejunnun ensiesiintymistä ihmettelemään ylimääräistä yleisöäkin.


Olet jäämässä mielipiteesi kanssa vähän yksinäiseksi, mutta minulta saat yhden puoltavan äänen.
Kyllähän kanssakirjoittajat argumentoivat toisenlaisen kantansa tosi hyvin ja ymmärrettävästi, ei siinä mitään.
Mutta siltikin ajatuksesi kiehtoo minuakin. Tässä on viimeisten vuosien aikana joutunut näkemään ja kokemaan kaikenlaista räpellystä. Tämä veto symboloisi minulle miellyttävällä ja raikkaalla tavalla tämän päivän Kärppää ja kärppäkulttuuria. Tämä ei tietenkään saa olla tässä vaiheessa kautta ykkösprioriteetteja, ymmärrän hyvin mutta tunteillekin saa olla sijansa.

Mitä tulee nuoreen pelaajaan kohdistuvaan hypeen ja lisäpaineeseen niin minusta sekin on loppupelissä vaan siedettävä jos on aikeissa tulla todelliseksi huippupelaajaksi. Jos luonne (mihin mielestäni osana myös hype, paineen sietäminen jne kuuluvat) ei riitä niin sitten homma kaatuu siihen ennemmin tai myöhemmin. Toki myös ymmärrän "liian paljon liian nopeasti" riskit. Mutta todelliset huiput kestävät myös paineet. Se on fakta.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Mielestäni kannattaa nyt keskittyä niihin pelaajiin, jotka ovat mukana myös playoffeissa kokoonpanossa. Puljujärvi ei näihin kuulu. Aho sai mukavasti jo muutaman pelin alle edustuksen mukana ja Puljujärven vuoro on ensikaudella mikäli rahkeet riittävät. Tällä hetkellä pojat pelaavat a-junnujen pelejä, joka on ihan hyvä paikka kun ottaa huomioon heidän ikänsä. (97 ja 98 syntyneitä)

Toivottavasti ei tule lisää loukkaantumisia ja kaikki pelaajat paranevat ennusteiden mukaan. Veikkaisin itse kokoonpanoa playoffeihin näin:

Pyörälä - Viuhkola - Pirnes
Huml - Maxwell - Aaltonen
Junttila - Kemppainen - Donskoi
Komulainen - Keränen - Kähkönen

Kukkonen - Masuhr
Ohtamaa - Pokka
Lehtonen - Vallin/Eminger

Rynnäs
Karhunen
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Näin tällä hetkellä:

Pyörälä-Pirnes-Manninen
Huml-Maxwell-Kähkönen
Junttila-Komulainen-Donskoi
Suoranta-Keränen-Alikoski
________

Jospa sitä nyt selvittäisiin runkosarjan loppuun ilman lisäloukkaantumisia (kopkop)...
 

Jukebox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olet jäämässä mielipiteesi kanssa vähän yksinäiseksi, mutta minulta saat yhden puoltavan äänen.
Kyllähän kanssakirjoittajat argumentoivat toisenlaisen kantansa tosi hyvin ja ymmärrettävästi, ei siinä mitään.
Mutta siltikin ajatuksesi kiehtoo minuakin.

Kivahan se on, että joku näkee asiat samoin kuin minä, mutta ei se yksinäisyyskään niin vakavaa ole :) Olen nyt nostanut häntää (eipä sillä että tuossa paljoa nostettavaa olisi) tuomalla Granlundin nimen esille, mutta olin tosiaan aikanaan hänen suhteen samassa tilanteessa aika monen kuukauden ajan. Muistelen jopa (tosin ihan mutu-muisteluna), että yksi näistä Jessen liigavisiittiä lykkäävistä heitti myös aikanaan tiukan kommentin, ettei yhdellekään junnulle makseta missään nimessä 70 000 euroa palkkaa. Valitettavasti tämä tapahtui Fan Clubin keskustelupalstan puolella, missä sitten onnistuttiin kämmäämään kaikki menneet viestit pois, joskin en kyllä tahtoisi kaivellakaan vanhoja sen enempää. Nyt ei kuitenkaan ole tullut sellaisia viestejä, että Puljujärveä voitaisiin kokeilla varovasti neloskentässä kahden kauden päästä eli varmasti jokainen on sitä mieltä, että Puljujärvessä on pontiaalia liigavisiittiin viimeistään ensi kaudella.

Eipä tässä tosiaan ole yhtä ja oikeaa vastausta, kaikille kannoille löytyy ihan hyvät perustelut. Silti itse toivoisin näkeväni Jessen liigassa sen yhden kerran tällä kaudella ja olen pettynyt mikäli näin ei käy. Todennäköisesti joudun pettymään :)

Eikös muuten Granlund pelannut Puljujärven ikäisenä vielä B-junnuissa? Toki tehoja tuli Granlundilla siellä paljon ja seuraavalla kaudella A-junnuissa yli 1,5 pistettä per peli. Tietyllä tavalla Puljujärvi taitaa siis olla jopa Granlundia edellä pelatessaan jo nyt A-junnuissa hyvillä tehoilla, mutta vaikeahan noita on oikeasti verrata ja vasta tulevat vuodet näyttävät mihin Jesse tulee yltämään. Itse veikkaan kuitenkin huikeaa tulevaisuutta kunhan vaan työnteko maittaa jatkossakin ja Kärpät uskaltaa antaa hänelle vastuuta ajoissa. Mielenkiintoista!
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En tiedä käykö tänne kirjoittelevat ihmiset nuorten peleissä, mutta ainakin vaikuttaa siltä, että ei käy. Puljujärvi on lahjakkuus, sitä ei voi kieltää, mutta puolet kaudesta loukkaantuneena ollut ja hyviä joukkueita vastaan nuorten peleissäkin välillä ihan hukassa. Ei yhtään mitään käyttöä miesten peleissä vielä tällä kaudella.

Unohdetaan nyt ne markkinointitempaukset ja katsotaan onko ensikaudella annettavaa. Nyt ohi menee Mäenalanen, Aho, Kalapudas, Anttila ja ehkä Sebok. Mielestäni pelkkä nuoruus ei riitä siihen, että pääsee miesten peleihin mukaan.
 

Jukebox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En tiedä käykö tänne kirjoittelevat ihmiset nuorten peleissä, mutta ainakin vaikuttaa siltä, että ei käy. Puljujärvi on lahjakkuus, sitä ei voi kieltää, mutta puolet kaudesta loukkaantuneena ollut ja hyviä joukkueita vastaan nuorten peleissäkin välillä ihan hukassa. Ei yhtään mitään käyttöä miesten peleissä vielä tällä kaudella.

Unohdetaan nyt ne markkinointitempaukset ja katsotaan onko ensikaudella annettavaa. Nyt ohi menee Mäenalanen, Aho, Kalapudas, Anttila ja ehkä Sebok. Mielestäni pelkkä nuoruus ei riitä siihen, että pääsee miesten peleihin mukaan.

Voit olla oikeassa, mutta ei tässä mistään loppukauden pelipaikasta puhutakaan. Nostan vielä uskoakseni viimeisen kerran Gralundin nimen esiin, silloinkin jotkut sanoivat hänen olevan joissain peleissä varsin keskinkertainen A-junnuissa eikä siis valmis liigakokeiluun kovista pisteistä huolimatta. Eli ei se Granlundkaan ihan jokaisessa nuorten pelissä säväyttänyt, mutta niin niitä pisteitä silti kertyy kummasti Granlundin ja Puljujärven kaltaisille hemmoille. Eikä esim. Artturi Lehkonen tehnyt Puljujärveä parempia tehoja nuorissa ennen kuin hänet nostettiin liigaan, en sitten tiedä dominoiko hän nuorissa jotenkin ihmeellisesti vaikkapa Granlundiin tai Puljujärveen verrattuna.

Jos meinaat laittaa Kalapudaksen, Anttilan ja Sebokin Puljujärven edelle liigakokeilussa on meillä vaan ihan erilainen näkemys asioista ja saahan sitä ollakin. Nyt yritän oikeasti malttaa jättää tämän keskustelun, sillä makuasioistahan ei voi kiistellä ja mutu-faktoja voisi heittää puolin ja toisin.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos meinaat laittaa Kalapudaksen, Anttilan ja Sebokin Puljujärven edelle liigakokeilussa on meillä vaan ihan erilainen näkemys asioista ja saahan sitä ollakin. Nyt yritän oikeasti malttaa jättää tämän keskustelun, sillä makuasioistahan ei voi kiistellä ja mutu-faktoja voisi heittää puolin ja toisin.

Mielestäni tällä kaudella ei kannata ottaa riskiä pelaajan kanssa, joka on juuri toipunut pahasta loukkaantumisesta ja on fyysisesti erittäin paljon perässä siitä, mitä ilman loukkaantumista olisi ollut. En sano, että Anttila tai Kalapudas pitäisi nostaa liigaan ennen Puljujärveä, mutta jos pelkät pelilliset asiat ratkaisee niin siinä tapauksessa kyseiset kaverit ovat tällä hetkellä edellä.

Pelkkää pistepörssiä katsomalla näyttää ihan hyvältä ja kun otetaan huomioon, että Puljujärvi on 15 vuotias niin varmasti jokainen ymmärtää, että tehot on todella kovat.

Granlundin peli oli junioreissa täysin erilaista. Kiekon menetyksiä keskialueella ei juurikaan tullut. Puljujärvi kyllä tekee maalin kun paikan saa, mutta jos kovempia joukkueita vastaan menettää yhdeksän kertaa kymmenestä kiekon keskialueen näpertelyyn niin ei se riitä näytöksi liigaan.

Loppuun pitää sanoa, että kirjoittamani kritiikki on kohtuutonta kun ajatellaan 15 vuotiasta pelaajaa, mutta jos puhutaan liigadebyytistä niin sillon pitää arvostella niistä lähtökohdista. Puljujärvi on ikäluokkansa paras tässä maassa, mutta liigaan vaaditaan vielä lisää näyttöjä.
 

Stultus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan LämyAkat
En tiedä käykö tänne kirjoittelevat ihmiset nuorten peleissä, mutta ainakin vaikuttaa siltä, että ei käy. Puljujärvi on lahjakkuus, sitä ei voi kieltää, mutta puolet kaudesta loukkaantuneena ollut ja hyviä joukkueita vastaan nuorten peleissäkin välillä ihan hukassa. Ei yhtään mitään käyttöä miesten peleissä vielä tällä kaudella.
Hyvin pitkälti samaa mieltä. Jos kokonaisvaltaista pelaamista katsotaan, niin kyllähän Puljujärven ketjukaverit Kalapudas ja Aho ovat selvästi valmiimpia tapauksia tässä vaiheessa.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kevät lähestyy ja pleijareiden alkuun on sairastupa tyhjenemässä niin eiköhän pyöräytetä ketjulotto käyntiin:

Pyörälä-Pirnes-Aaltonen
Huml-Maxwell-Kähkönen
Junttila-Kemppainen-Donskoi
Keränen-Viuhkola-Suoranta/Alikoski

Kukkonen-Masuhr
Ohtamaa-Pokka
Vallin-Lehtonen/Eminger

Siinäpä meikäläisen lotto. Aaltonen Pirneksen laidalle ehdottomasti sillä Esa on osoittautunut erinomaiseksi hankinnaksi jopa! Pyörälä täydentää tämän ketjun. Maxwellin ketjun peliin on Kähkösen mukaantulon jälkeen tullut suoraviivaisuutta lisää ja näin ollen en kyllä Aaltosta enää siihen laittaisi. Kemppaisen ketju tuossa muodossa itseoikeutetusti ja neloseen kai se Piku pitää laittaa sillä tämä rosteri on oikeasti niin huikea että Jari Viuhkolakin kuului siinä neloseen ja Komulainen valitettavasti katsomoon.

Puolustuksessa sitten jos ei Masuhrilla homma kulje ja Lehtonen on pelikuntoinen niin ei muutaku Emingeriä Lassen rinnalle. Toivottavasti Masuhr pystyy vielä nostamaan tasoaan sillä ei ole hankintana ollut ihan sitä mitä olisin toivonut. Pesee kyllä silti Niemelän mennen tullen ja palatessa. Ja Rynnäs lähtökohtaisesti päätyyn saakka maalissa. Näillä mennään!
 

Aivan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vaikka Pikun paikka olisikin itseoikeutetetusti kaikkien ollessa terveenä jopa nelosessa en kyllä lähtisi rikkomaan toimivaa energistä neloskenttää, vain sen takia, että kiekolliset ja nimekkäät pääsee pelaan. Mieluummin rotaatiota sitten. Väittäisin että kolmos ja neloskenttä voisivat olla miltei koskemattomat. Ehkä jonkun Kähkösen voisi nähdä neloskentässä hyvässä roolissa.

Päästäänkö edes tilanteeseen jossa hyökkääjissä ei ole yksi kaksi telakalla... ja tarvii miettiä täyden miehityksen kenttiä... Marjamäellä mietittävää ja uskallustakin vaativaa kyllä on tuo ketjusommittelu jos väki terveytyy.

Tunku pelaavaan kokoonpanoon on välttämätöntä jos mielitään mestaruutta juhlia. Eli tilanne on hyvä.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Vaikka Pikun paikka olisikin itseoikeutetetusti kaikkien ollessa terveenä jopa nelosessa en kyllä lähtisi rikkomaan toimivaa energistä neloskenttää, vain sen takia, että kiekolliset ja nimekkäät pääsee pelaan. Mieluummin rotaatiota sitten.

Erittäin hyvä pointti. Kyllä tässä tarvitaan ehdottomasti energinen 4. kenttä jos kannusta meinataan taistella! Jari Viuhkola ja energisyys ei oikein sovi samaan lauseeseen.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärpillä on kaksi ketjua joita ei enää tässä vaiheessa kautta tule rikkoa jos ei loukkaantumiset tai muu pakko sanele:

Junttila-Kemppainen-Donskoi
Suoranta-Keränen-Alikoski

Kunhan Aaltonen palaa niin myös Huml-Maxwell-Aaltonen olisi syytä rauhoittaa.

Tämä tarkoittaa käytännössä sitä että Jari Viuhkola syö popparia katsomossa. Pyörälä-Pirnes-Kähkönen miehittävät jäljelle jäävän ketjun. Laitaan voi kokeilla Kähkösen tilalle myös Komulaista joka on pleijareissa yleensä ollut aina hyvä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös