Kun on kysymys huippu-urheilusta, haluan pitää vaatimustason korkealla. Yritän nähdä asiassa vähän kauemmas kuin tähän syksyyn. Kärppien kannalta on erittäin hyvä ja toivottavaa, että kolmosketjun paikoista on kova kilpailu. Vielä parempi olisi, jos kilpailua olisi myös kakkosketjun paikoista. Miksi Keräsen pitäisi tyytyä taisteluun kolmosketjun paikasta, kun voi taistella myös kakkosketjun paikasta? Kristian Kuuselan asema Kärppien kakkosessa ei saisi olla kiveen hakattu. Kyseisen pelipaikan vaatimuksiin kuuluu taito osata pelata. Nähtäväksi jää, erottaako nimenomaan taito osata pelata Juho Keräsen kakkosketjun pelipaikoista? Itse toivon, että ei erottaisi. Itse toivon, että Keränen olisi Matti Alatalolle yksi todella hyvä vaihtoehto jopa kakkosketjun laituriksi.Luettelit sitten kaikki syyt, miksi nimenomaan Keränen tuonne kolmoseen kuuluu. Keränen on paikkansa siellä ansainnut, pääasiassa olemalla kaikkea sitä, mitä aiemmin samaa roolia pelannut Viitakoski ei ollut. ... Keräsen tuoma aktiivisuus, energia, fyysisyys sekä tietynlainen hulluus on niin ihailtavaa katseltavaa, että hän on paikkansa ansainnut. Aivan turha on tryoutin kautta sopimuksen hommanneen Keräsen pelistä heikkoja kohtia löytää.
En halua "profiloitua" liiaksi Vesa Viitakoski -faniksi. Viitakoski itse ottakoon sen pelipaikan, minkä taidot edellyttää. Jos pelipaikka löytyy nelosesta, se on ok. Jos kolmosesta, se on ok. Uskon joka tapauksessa, että Viitakoski tulee näyttämään sen, että hänen paikkansa on pelaavassa kokoonpanossa. Koko pelaajauran hänen työmoraali on ollut sitä luokkaa, etten epäile yhtään hänen kykyä ottaa pelipaikka Kärppien joukkueessa.
Tämän enempää en puolustele/selittele Viitakosken tapausta.
Viimeksi muokattu: