Hirvosta tarvittaisiin kyllä ylivoimalla ja aivoiksi kolmoseen, mutta minkäs teet. Turunen on kyllä kuin varjo entisestään, mutta hyvä puoli on se, että ei ne taidot ole mihinkään ole kadonneet, eli potentiaalia löytyy. Toivottavasti saadaan kaivettua edes jotain ulos, mielellään jo tänään.
Pakkipari Winberg-Kotkansalo on kyllä niin kamala, että ei tuollaista oikeasti pitäisi HIFK:ssa peluuttaa yhdessä, ainakaan enää tässä vaiheessa kautta. Mutta ehkä tässä on joku suurempi nerous taustalla, joka ei vain avaudu mulle. Yleisesti ottaen en kuitenkaan koskaan laittaisi kahta kokematonta pakkia pariksi, kun kummallakin on selkeästi itseluottamus alhaalla ja jo perusasioiden kanssa on suuria vaikeuksia. Tähän kaupan päälle nuori, kokematon maalivahti, jonka itseluottamus on aivan paperia ja on kaukana parhaasta tasostaan, niin ei tarvitse paljon ihmetellä, miksi siellä puntit tutisee.
Tavallaan ymmärrän, että Schmaltz on "kurinpidollisista syistä" seiskapakkina, mutta itse olisin keskustellut tämän törttöilyt läpi ja sen jälkeen asia olisi ainakin toistaiseksi loppuunkäsitelty, piste. Sen jälkeen pumppaisin renkaat täyteen ja korostaisin peruspelin ja hermokontrollin tärkeyttä. Mun mielestäni tässä vaiheessa kautta parhaat pelaa ja vaikka Schmaltzkin on ollut aika kaukana parhaastaan, hänen perustasonsa kiekonkäsittelyssä on kuitenkin korkeammalla tasolla kuin esim. Kotkansalon. En tiedä, eivätkö valmentajat oikeasti katso pelejä ja pelaajien kokonaissuorituksia ja myös olemusta kentällä ajatuksella, koska näissä on kyllä näin amatöörinkin silmään suuria eroja pakkiparista riippuen. Ja joskus on vain hyvä olla rehellinen ja todeta, että kaikki eivät pelaa hyvin kaikkien kanssa. Palaan tähän pakiston peluutusasiaan varmasti jossain vaiheessa myöhemmin, koska mun mielestäni siinä on ollut todella paljon parantamisen varaa.