Ketjukoostumukset kaudella 2021–2022

  • 248 559
  • 2 027
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, SAB, NYR, Inkvisitio 1480-
Koska me päästään nyt eroon tästä alkukantaisesta ajattelutavasta, että neloseen pitää laittaa kädettömiä ja hitaita puukäsiä. Etenkään Karviselle en näe oikein mitään käyttöä enää. En nyt enkä ensi kaudella.
Tämä. Lienee peruja ajoilta, jolloin fyrkat ovat loppuneet kolmoskentän jälkeen ja neloseen on jäänyt mitä nyt on jäänyt, Pitkänen, Sailio, Keränen, Karvinen jne..

Nyt kun kokoonpanossa on ennennäkemätön määrä taitoa ja pelintekoa, niin ei sinne neloseen pidä "perinteen mukaan" väkisin istuttaa mitään "hampaattomia Kanukkeja" ja "vaikeita Tsekkinimiä".

Kyllähän se nähtiin jo Turuselta ja Pakariselta että ovat loistavia pelaamaan myös alivoimaa, joten sekään ei ole syy pitää Åstenia ja Karvista kokoonpanossa. Jos meidän nelonen on jalalla nopea ja pystyy pitämään painopisteen vastustajan päädyssä, se syö energiaa aika mukavasti ja aiheuttaa painetta. Erityisesti yv:n alkaessa, jos vastustajan av-pelaajia on jo juoksutettu kentällä. Eikä ole mitenkään kiellettyä, jos neloskenttä saisi tehtyä enemmän kuin yhden maalin joka kymmenenteen peliin.
 
J

Just-Ice-Hockey

Mä meinasin lähteä kasaamaan hyökkäyksestä mun makuun sopivia ketjuja. Aikani niitä mielessäni pyörittelin, kunnes tuli syntax error. Liikaa vaihtoehtoja, liikaa laajuutta.

Vielä kun tonne pakistoon saataisiin se johtaja, niin minä pidän turpani kiinni.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä meinasin lähteä kasaamaan hyökkäyksestä mun makuun sopivia ketjuja. Aikani niitä mielessäni pyörittelin, kunnes tuli syntax error. Liikaa vaihtoehtoja, liikaa laajuutta.

Vielä kun tonne pakistoon saataisiin se johtaja, niin minä pidän turpani kiinni.
Sama vika. Pakko vähän vielä yrittää.

Innala - Koivistoinen - Salomäki
Tallberg - Broadhurst - Dyk
Turunen - Paajanen - Pakarinen
Gardiner - Wirtanen - Palola

Hirvonen, Åsten, Karvinen, Väänänen ja Jääskä johonkin jos vielä pelaa tällä kaudella.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Niin olen minäkin, mutta yritän silti sopeutua muuttuvaan maailmaan.

Ei olla nyt ihan Päivi Räsäsinä tässä.
:D :D :D
Onneks en kuulu kirkkoon.
Mut meikä koittaa kans siirtyä kohti nopeemman ja luovemman nelosketjun ajatusta.
Vaikka pleijareissa sitä edgea Nelssonissa olis hyvä ollakin, ku mietitään vastustajan ygösen pimentämistä.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Keskiviikkona (Jos on samat poissaolot vielä):

Turunen-Paajanen-Dyk
Innala-Koivistoinen-Gardiner/Pakarinen
Salomäki-Broadhurst-Pakarinen/Gardiner
Åsten-Väänänen-Karvinen

Tästä tietysti puuttuu Hirvonen. Pitäisin tuota ykkösketjua aika salettina kokeiluna, koska pelasivat aika hyvin toissa kaudella. Kyllä tällä jengillä varmaan SaiPan voittaa.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Sama vika. Pakko vähän vielä yrittää.

Innala - Koivistoinen - Salomäki
Tallberg - Broadhurst - Dyk
Turunen - Paajanen - Pakarinen
Gardiner - Wirtanen - Palola

Hirvonen, Åsten, Karvinen, Väänänen ja Jääskä johonkin jos vielä pelaa tällä kaudella.
Hyvä on tämäkin, mutta hiukan arveluttaa laittaa 18 maalin Gardiner alimpaan linjaan.
Toki, jos hän 2-ylivoimaan mahtuu, ni miksei.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä on tämäkin, mutta hiukan arveluttaa laittaa 18 maalin Gardiner alimpaan linjaan.
Toki, jos hän 2-ylivoimaan mahtuu, ni miksei.
Gardinerin hankinta on nyt jopa vähän hankala. Ei oikein olisi edes tarvetta?

Olen kyllä aika varma, että IFK:n hyökkääjistössä on isompaa remppaa. Palola ollut jo pitkään sivussa, mikä loppukauden kohtalo, onko Tallbergilla long covid? Ja Jääskä ei pelaa todennäköisesti enää koko kautena tai sitten finaaleissa jos sinne päästään.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä on tämäkin, mutta hiukan arveluttaa laittaa 18 maalin Gardiner alimpaan linjaan.
Toki, jos hän 2-ylivoimaan mahtuu, ni miksei.

Sen verran huomautan, että toki nyt 19 kassia kasassa kun pamautti sen komean one timerin Ilves-maalin ylänurkkaan eilen.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Gardinerin hankinta on nyt jopa vähän hankala. Ei oikein olisi edes tarvetta?

Olen kyllä aika varma, että IFK:n hyökkääjistössä on isompaa remppaa. Palola ollut jo pitkään sivussa, mikä loppukauden kohtalo, onko Tallbergilla long covid? Ja Jääskä ei pelaa todennäköisesti enää koko kautena tai sitten finaaleissa jos sinne päästään.
Totta tuokin.
Mutta ei raitin sniippereita kai voi liikaa olla?
Räppäilköön vaikka yhen joka toiseen matsiin, niinku tähänkin asti.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Sen verran huomautan, että toki nyt 19 kassia kasassa kun pamautti sen komean one timerin Ilves-maalin ylänurkkaan lauantaina.
Näinpä olikin.
Ja on kyl sähäkkä skode.
Lisäbonuksena että myös pääsee usein niille tonteille.
Mukava tuttavuus.
 

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koska me päästään nyt eroon tästä alkukantaisesta ajattelutavasta, että neloseen pitää laittaa kädettömiä ja hitaita puukäsiä. Etenkään Karviselle en näe oikein mitään käyttöä enää. En nyt enkä ensi kaudella.
Kyse ei mielestäni ole mistään alkukantaisesta ajattelutavasta... Kysy vaikka Jukka Jaloselta. Olympialaisten aikaan ja myös juhlahumussa asiasta puhuttiin ja sitä pohdittiin ja Jalosen kykyä löytää jokaikiseen rooliin oikeanlainen pelaaja, kehuttiin muun valmennusjohdon ja asiantuntijoiden toimesta.

Itsekin olen sitä mieltä (vaikken valmentaja olekaan) että tarvitaan myös se "jarrukenttä" tai "hiekkapaperi-osasto". Yksi hyvä esimerkki omasta mielestäni oli meidän 4-ketju kaudella 2010-2011, joka oli muodossaan Nyholm - Liivik - Pöysti... Mitään maalijuhlia tuo kenttä ei järjestellyt vaan omalla identiteetillään väsytti vastustajaa joka vaihdossa minkä pelasi.

Ja jos palataan tuohon Olympiakultaa tuoneeseen joukkueeseen niin olihan se 4-ketju kasattu juuri samalla idealla eli kovia työmiehiä raastamaan vastustajaa ja oikealla peluutuksella voi tuollaisessa saada hirmuisen edun jos pääset siihen tilanteeseen että oma "nelonen" syö vastustajan tulikuumalta ketjulta tehot pois ja sitten laitat oman tuloksenteko-osaston jäälle vastustajan 3- tai 4-kejua vastaan... Näin itse näen.

Mutta fakta on että nyt ei ole ilmaisia peliminuutteja tarjolla enää kenellekään tuossa porukassa..
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näinpä olikin.
Ja on kyl sähäkkä skode.
Lisäbonuksena että myös pääsee usein niille tonteille.
Mukava tuttavuus.

En mäkään ihan kuivin jaloin tästä viisastelusta selvinnyt. Ei siis tietenkään lauantaina, vaan eilen sunnuntaina.

Päivät menee sekaisin kun tänään on tapahtunut niin monen päivän edestä…

Edit: Ja pitää vielä sanoa, että olisihan se nyt jo melkoisen koomista, että sarjan maalipörssin kolmonen vetelee täällä nelosketjussa. Toki jos se niinkin toimii, niin mikäs siinä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi tätä long covid-”pelkoa” nyt viljellään täällä? En ole mikään antikoronafoliohattu ja olen kirjoittanutkin tänne, että mielestäni seuran pitää mennä pelaajien terveys edellä aina. Mutta, että just nyt olisi jotain long covid-epäilyjäkään, niin antakaa mun kaikki kestää. Tallberg on ollut pois kahdesta pelistä. Jääskän kausi on hyvin suurella todennäköisyydellä ohi, eikä johdu koronasta. Wirtanen on ollut useamman kerran kauden aikana lyhyen aikaa pois. Karjalaisesta ei ole tietoa, eikä Jardinesta. Tosin Jardinella on ehtinyt myös olla jo alarajavammaakin ja muutenkin ollut seiskapakkina ja jopa hyökkääjänä. Palola sai ymmärtääkseni osumaa päänalueelle. Halonen on ollut pois ja palannut kokoonpanoon jäädäkseen jälleen pois. Ehkä joku muu vamma, arvaisin minä.

Varmuutta kenekään koronoista ei ole, pelkkiä arvailuja vain. Viimeisimmät koronat tuotiin julki viikko sitten. Liigan protokollassa toipumisaika on vähintään viisi päivää oireiden alkamisesta, mutta todellinen toipumisaika riippuu taudinkuvasta. Laskujeni mukaan kenelläkään ei nyt voi olla tästä vikasta aallosta tullutta long covidia. Ainakaan vielä. Virus voi silti jyllätä, mutta long covidia se ei vielä ole.

Ketjut menee, miten menee. Nyt on ainakin ukkoja. Vielä.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Miksi tätä long covid-”pelkoa” nyt viljellään täällä? En ole mikään antikoronafoliohattu ja olen kirjoittanutkin tänne, että mielestäni seuran pitää mennä pelaajien terveys edellä aina. Mutta, että just nyt olisi jotain long covid-epäilyjäkään, niin antakaa mun kaikki kestää. Tallberg on ollut pois kahdesta pelistä. Jääskän kausi on hyvin suurella todennäköisyydellä ohi, eikä johdu koronasta. Wirtanen on ollut useamman kerran kauden aikana lyhyen aikaa pois. Karjalaisesta ei ole tietoa, eikä Jardinesta. Tosin Jardinella on ehtinyt myös olla jo alarajavammaakin ja muutenkin ollut seiskapakkina ja jopa hyökkääjänä. Palola sai ymmärtääkseni osumaa päänalueelle. Halonen on ollut pois ja palannut kokoonpanoon jäädäkseen jälleen pois. Ehkä joku muu vamma, arvaisin minä.

Varmuutta kenekään koronoista ei ole, pelkkiä arvailuja vain. Viimeisimmät koronat tuotiin julki viikko sitten. Liigan protokollassa toipumisaika on vähintään viisi päivää oireiden alkamisesta, mutta todellinen toipumisaika riippuu taudinkuvasta. Laskujeni mukaan kenelläkään ei nyt voi olla tästä vikasta aallosta tullutta long covidia. Ainakaan vielä. Virus voi silti jyllätä, mutta long covidia se ei vielä ole.

Ketjut menee, miten menee. Nyt on ainakin ukkoja. Vielä.

Liigassa on ymmärtääkseni joitakin pelaajia koko loppukauden sivussa LCn takia. Oliko mm. Ilveksen Saarela.

Ei se ole pelkoa vaan realismia, joka voi selittää noin monen hyökkääjän hankinnan.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyse ei mielestäni ole mistään alkukantaisesta ajattelutavasta... Kysy vaikka Jukka Jaloselta. Olympialaisten aikaan ja myös juhlahumussa asiasta puhuttiin ja sitä pohdittiin ja Jalosen kykyä löytää jokaikiseen rooliin oikeanlainen pelaaja, kehuttiin muun valmennusjohdon ja asiantuntijoiden toimesta.

Itsekin olen sitä mieltä (vaikken valmentaja olekaan) että tarvitaan myös se "jarrukenttä" tai "hiekkapaperi-osasto". Yksi hyvä esimerkki omasta mielestäni oli meidän 4-ketju kaudella 2010-2011, joka oli muodossaan Nyholm - Liivik - Pöysti... Mitään maalijuhlia tuo kenttä ei järjestellyt vaan omalla identiteetillään väsytti vastustajaa joka vaihdossa minkä pelasi.

Ja jos palataan tuohon Olympiakultaa tuoneeseen joukkueeseen niin olihan se 4-ketju kasattu juuri samalla idealla eli kovia työmiehiä raastamaan vastustajaa ja oikealla peluutuksella voi tuollaisessa saada hirmuisen edun jos pääset siihen tilanteeseen että oma "nelonen" syö vastustajan tulikuumalta ketjulta tehot pois ja sitten laitat oman tuloksenteko-osaston jäälle vastustajan 3- tai 4-kejua vastaan... Näin itse näen.

Totta kai roolitusta pitää joukkueessa olla. Turha sinne on Broadhursteja ja Innaloita laittaa neloseen. En silti lähtisi vertailemaan Åstenia ja Karvista vaikkapa Björniseen tai Mäenalaseen. Kyseiset pelaajat on/olivat Liigassa ns. ykkösketjun pelaajia. Anttila ennemmin puhdas duunari, joka on kehittynyt kiekollisessa pelaamisessaan älyttömästi. Björninen kaapii aloituksia karmealla prosentilla ja hänen ketjunsa ratkaisi Olympiakullan käytännössä. Karvinen tai Åsten eivät olisi edes Mestiksessä tähtitason pelaajia, vaan sielläkin alemman roolin pelaajia. Jos miettii IFK:ta, että se alkaisi matchaamaan rooleja esim. Suomen maajoukkueen vastaavaan, niin meidän nelonen olisi tyyliin Salomäki-Paajanen-Åsten/Tallberg.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liigassa on ymmärtääkseni joitakin pelaajia koko loppukauden sivussa LCn takia. Oliko mm. Ilveksen Saarela.

Ei se ole pelkoa vaan realismia, joka voi selittää noin monen hyökkääjän hankinnan.

Varmasti LC:täkin voi joillain olla, enkä siis väheksy sen haittoja. Mutta vielä toistaiseksi mikään ei viittaa siihen, että nimenomaan se olisi HIFK:n hankintojen taustalla. Kolmen hyökkääjän hankinta viittaa mun mielestäni siihen, että meillä on ihan oikeasti herätty siihen todellisuuteen, että meillä on liian vähän ukkoja hyökkäyksessä ja jatkossa näin ei enää ole. Jos koko jengi sairastuu tai loukkaantuu, siihen ei voida varautua eikä olla vieläkään valmiita. Mutta puujalkojen ja tsekkinivusten syntyyn ollaan nyt sentään paremmin varauduttu. Että ehkä saadaan jopa neljä ketjua ja 7. pakki jalkeille. Hurraa!
 

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Totta kai roolitusta pitää joukkueessa olla. Turha sinne on Broadhursteja ja Innaloita laittaa neloseen. En silti lähtisi vertailemaan Åstenia ja Karvista vaikkapa Björniseen tai Mäenalaseen. Kyseiset pelaajat on/olivat Liigassa ns. ykkösketjun pelaajia. Anttila ennemmin puhdas duunari, joka on kehittynyt kiekollisessa pelaamisessaan älyttömästi. Björninen kaapii aloituksia karmealla prosentilla ja hänen ketjunsa ratkaisi Olympiakullan käytännössä. Karvinen tai Åsten eivät olisi edes Mestiksessä tähtitason pelaajia, vaan sielläkin alemman roolin pelaajia. Jos miettii IFK:ta, että se alkaisi matchaamaan rooleja esim. Suomen maajoukkueen vastaavaan, niin meidän nelonen olisi tyyliin Salomäki-Paajanen-Åsten/Tallberg.
Juurikin näin. Ei voi tietenkään pelaajia vertailla noin suoraan mutta pointillani hain roolitusta ja löysitkin sen kun tuon Broadhurstin ja Innalan maininitsit. Mut mut joo vaikka tällä kommentillani varmaan kivityksen saankin niin haluan painottaa että kyse on vain allekirjottaneen mielipiteestä.. Itse laittaisin näistä ukoista neloseen seuraavia kavereita.

Tallberg/Pakarinen - Väänänen/Wirtanen - Salomäki

Wirtanen varmasti sellainen mitä ei moni peluuttaisi sekuntiakaan enää mutta kyseessä on erittäin kokenut, paljon kovissa peleissä mukana ollut hyvä aloittaja ja alivoimallakin hyvä kun on niin en näe estettä miksei sopisi nelosen keskelle. Myös Väänänen on loistava kamppailemaan, av:lla hyvä ja antaa kaikkensa joka ilta joten ihan hyvä vaihtoehto.
 
J

Just-Ice-Hockey

Sama vika. Pakko vähän vielä yrittää.

Innala - Koivistoinen - Salomäki
Tallberg - Broadhurst - Dyk
Turunen - Paajanen - Pakarinen
Gardiner - Wirtanen - Palola

Hirvonen, Åsten, Karvinen, Väänänen ja Jääskä johonkin jos vielä pelaa tällä kaudella.

Kun säkin, niin mäkin.

Innala - Koivistoinen - Gardiner
Turunen - Paajanen - Dyk
Salomäki - Broadhurst - Pakarinen
Tallberg - Hirvonen - Palola
+ Hede, Jääskä, Karvinen, Väänänen, Wirtanen, Åsten.

Onhan toi nyt oikeasti ihan sairasta tykitystä. Herramunjee ja jeskamandeer.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Jos on haastavaa tehdä ketjukoostumuksia niin ei ole ihan yksinkertainen yhtälö nuo ylivoimaviisikotkaan (hymiö). Turunen nyt ottanee toisen koostumuksen harteilleen ja AB johtanee edelleen toista. Pakarinen mennee laukojan paikalle. Innala myös laukojan paikalla. Palola ja Gardiner myös laukojien paikoille... Melkein pitäisi pelata toinen ylivoima viidellä hyökkääjällä.
 

Theosaurus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyökkäyksessä tasapainoa,,tulivoimaa ja taitoa joka ketjuun yllinkyllin. Täähän on kuin karkkikaupassa.

Innala-Paajanen-Turunen
Salomäki-Koivistoinen-Pakarinen
Tallberg-Broadhurst-Dyk
Gardiner-Hirvonen-Palola
(Åsten-Väänänen/Wirtanen-Karvinen/Hede)

Jardine-Schmaltz
Auvitu-Motin
Lyytinen-Ahonen/Kotkansalo/Karjalainen
Winberg

Hyvältä näyttää laittaa nuo ukot kentälle mitenpäin vaan. Olisi kyllä niin mahtavaa nähdä tuo porukka normikunnossa kentällä samaan aikaan pleijareissa!

Pakkikalustolta voisi ehkä toivoa yhtä sellaista kovaa viivapeloitetta (case ex-Lyytinen), muuten ihan riittävä….mutta onhan se selvää, että mistä homma nyt vielä kusee…
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Itse en lähtökohtaisesti laittaisi Innalaa ja Turusta samaan kenttään. Eikös molemmat ole kiekollisia ja elävät kiekosta?
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Itse en lähtökohtaisesti laittaisi Innalaa ja Turusta samaan kenttään. Eikös molemmat ole kiekollisia ja elävät kiekosta?

Joo, ei missään nimessä Innalaa ja Turusta samaan ketjuun. Eivät ne Kerhossakaan juuri yhdessä pelanneet. Turusen toisella laidalla taisi olla yleensä Nenonen. Eli Pakarinen olisi täydellinen siihen.

Turunen-Paajanen-Pakarinen saattaisi olla yksi 2000 luvun parhaista IFK-ketjuista. Mestaruuden takuuporukka. Kaikki voittajia eikä päätä kylmää.

Innala-Koivistoinen-Salomäki ,Salomäki on erinomainen Jääskä-paikko, joten ketku dynamiikka olisi samanlainen kuin Jääskän kanssa ja se toimi.

Hirvonen-Broadhurst-Gardiner/Dyk

Hirvonen ja Broadhurst on musta pelanneet todella hyvin yhteen ne hetket mitä ovat pelanneet. Ajattelevat jotenkin samalla tavalla. Toiseen laitaan sitten maalintekijä / työntekijä. Se voi olla, että siihen on pistettävä Pakarinen ihan vain sen takia, että puolustusvelvoitteet hoituisi parhaalla mahdollisella tavalla. Silloin Dyk tai Gardiner menee tuonne ykköseen.

Tallberg-Väänänen-Dyk

Mä uskon, että Dyk olisi myös hyvä nelosessa. Tekee töitä ja jos olisi Tallbergin ja Väänäsen kanssa, niin siinä olisi aika puolustusvoittoinen, mutta myös maalintekoon pystyvä ketju.

Se on sitten eri asia haluaako Peltonen Åstenin pleijareissa sinne härnääjäksi ja vastustajan energiaa kuluttamaan.

Toisaalta nyt ei ole tietoa Talen kuntoutuksesta. Voihan sillä olla jotain LC-oireitakin ja kausi ohi. Ja itse luulen, ettei Palola ei välttämättä ole enää Peltosen vaatimassa tikissä tällä kaudella ja siksi noita hyökkääjiä tuli niin paljon. On ollut aiemminkin vaikeaa tulla sisään loukkaantumisen jälkeen. Alkaa olemaan jo 34 ja jos jalat ei riitä niin ei riitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös