Ketjukoostumukset kaudella 2021–2022

  • 247 397
  • 2 027

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Olen muistaakseni nähnyt joskus Winberg-Teräväinen -pakkiparilta hyvän pelin, joten lapsellisesti odotan, että tänään molemmilla rullaa.

Vähän samalla tavalla olen nähnyt Motin-Ahonen -parilta ainoastaan katastrofaalisia otteita, joten odotan joka kerta kauhulla, on tämä pari lyöty yhteen vanhojen Lukko- aikojen kunniaksi. Tänään ei sattuneesta syystä ole. Eikä itse asiassa muutenkaan pitkään aikaan.
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Mikäli olen oiken ymmärtänyt ja laskenut, on ketju Innala-Koivistoinen-Palola pelannut liigaa nyt peräti kaksi ottelua yhdessä. Koivistoisella lisäksi loukkaantuminen takana, joten jos nyt annetaan seuraavat viisi peliä aikaa näyttää, onko siitä ketjusta mihinkään vai ei ja katsotaan sitten onko edelleen aiheellista sekoittaa sitä vai ei.
Juuri näin.
Tänä päivänä valmentajat kysyvät myös pelaajilta kenen kanssa kuka haluaisi pelata ja kenen kanssa homma omasta mielestä toimii. Annetaan muutamia pelejä aikaa saada kemia toimimaan eikä silleen että joka pelin sekoitetaan koko pakka taas. Valmentaja tekee toki aina sen lopullisen päätöksen kokoonpanosta.
Valmentajan kannalta on myös todella paljon helpompaa suunnitella kokoonpanoja ja kokonaisuutta, jos vakio pakkipareja ja vakio hyökkäysketjuja on se 1-2kpl. Loput pelaajat tunkee sitten minne mahtuu.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Todella sääli että AB tai Karvinen ei ole vieläkään mukana.

Kokoonpanoja muutettiin, mutta ihmettelen miksei enemmän. Vaikka ykkösketju istuukin vierekkäin kopissa jotta on kivempi yhdessä kuiskutella, niin eikö olisi tuonut hieman rentoutta, jos oltaisiin välillä kokeiltu vähän muuta.

Dykin siirto Väänäsen ja Hirvosen kanssa voi olla hyvä haku mutta en ihan saa kiinni mitä sillä haetaan? Vai ajaako Jääskä vain ohi ja nousee siksi kakkoseen? Nyt toisaalta Tallberg - Paajanen - Jääskä on aikalailla puolustusketju. Onko sen ja nelosen tarkoitus pimentää sitten vastustajalta kaksi kenttää vai mitä?

Edelleen ajatus alla olevasta tuntuisi itsestä raikkaammalta kuin nykyinen.

Innala - Paajanen - Dyk/Jääskä
Tallberg - Koivistoinen - Palola
Hirvonen - Väänänen - Dyk/Jääskä
 

Zamppaaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen iloinen, että Dyk päästetään kiekollisempaan ketjuun kuin Paajanen-Tallberg, mutta miksi tuo ykkönen on edelleen kasasssa
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Harvoin, jos koskaan, nämä kokoonapanot yllättävät positiivisesti. ABn ja/tai Karvisen olisi mielellään nähnyt rosterissa. No, posia lienee, ettei uusia loukkeja tms. eiliseltä. Tikka saa takoa tänään ihan rauhassa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koutseilla tuntuu olevan huomattavan paljon pidempi pinna ketjujen suhteen kuin meillä ja tämä on huomattu jo ajat sitten. Kojoakin syytettiin uppiniskaisesta peluutuksesta, kun jonkun ketjun peli ei toiminut ja sen jälkeen ihan jokainen koutsi on saanut samat marinat. Itse toivon, että pelaajien kanssa on keskusteltu asiasta rehellisesti ja jos ovat itsekin sitä mieltä, että näillä mennään, en kannata muutoksia.

Hyvin ristiriitaisia tunteitahan nämä ketjut herättävät. Toisaalta pitää antaa aikaa, mutta toisaalta tuloksen pitäisi parantua välittömästi.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Harvoin, jos koskaan, nämä kokoonapanot yllättävät positiivisesti. ABn ja/tai Karvisen olisi mielellään nähnyt rosterissa. No, posia lienee, ettei uusia loukkeja tms. eiliseltä. Tikka saa takoa tänään ihan rauhassa.

Onhan siellä Muuli, jonka voi laittaa maalin eteen naureskelemaan.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Nyt on kyllä omituiset ketjut. Ykkösen takana kädettömät pakit, joilta on turha kiekollista tukea odottaa. Kakkoseen koottu kädettömät hyökkääjät samaan koriin. Kolmonen vaikuttaa kiinnostavimmalta. 2020 -luvun Dan Hacker, S. Dyk hiipii pikku hiljaa sinne minne kuuluukin. Haloselta vaaditaan huippupeli jos kolme pistettä halutaan. Helppoja vastustajia, viikoista puhumattakaan meillä ei ole.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Ketjuja katsoessani alkaa tuntua siltä, että Ville haluaa päästä kokeilemaan täällä monen hahmottelemaan hyökkäystä, missä kovat hankinnat muodostavat ykkösen, viime kauden tehokolmikko kakkosen, kolmosessa Paajanen antaa nuorille pojille mahdollisuuden kehittyä ja nelonen on kaikinpuolin vittumainen kokonaisuus. Se päästäänkö ikinä siihen tilanteeseen, että kaikki tarvittavat hyökkääjät ovat kunnossa samaan aikaan, on toinen kysymys.

Joo paitsi ei.

Kovat hankinnat-ykkösen pitäisi tietenkin siinä tapauksessa olla Innala-AB-Palola, mutta mieluiten siihen laittaisi vasempaan laitaan enemmän rosoisuutta kapun muodossa. Silloinhan se jo olisi se viime kauden tehokolmikko, vain päivitetyllä Dykillä. Paajaselle todellakin nuoret pojat viereen, mutta mieluiten pelintekoa Hirvosen muodossa ja nuorta intoa, yllätyksellisyyttä, vauhtia ja maalintekoa Teissalan muodossa. Ei siihen todellakaan mitään Jääskää kaivata, liian samanlainen Paajaseen verrattuna ja vielä pari vuotta heikompi painos.

Se että päästäänkö ikinä minun kaipaamiini muodostelmiin, on toinen kysymys.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta tuo kolmonen oli niin hyvä, että en ihan äkkiä lähtisi muuttamaan, ja Väänänen kuuluu nähdyillä otteilla mieluummin kolmoseen kuin neloseen. Kun AB tulee takaisin, niin melkeinpä heittäisin Paajasen neloseen, ellei jopa rotaatioon.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta tuo kolmonen oli niin hyvä, että en ihan äkkiä lähtisi muuttamaan, ja Väänänen kuuluu nähdyillä otteilla mieluummin kolmoseen kuin neloseen. Kun AB tulee takaisin, niin melkeinpä heittäisin Paajasen neloseen, ellei jopa rotaatioon.

Huhhuh. Nyt on kyllä aika kovaa settiä. Ei siis mitään henkilökohtaista, mutta minä olen tässä juuri pari peliä ihaillut oikein erikseen Paajasen peliä.

Tekee sellaista näkymätöntä, pyyteetöntä duunia aivan jatkuvalla syötöllä ja voittaa järkyttävän paljon kaksinkamppailuja. Mun mielestä Patti on aivan loistava pelaaja. Menisi varmaan vielä mun IFK:ssa jossain nelssonin keskellä vaikkei tekisi pistettäkään koko kaudella.

Olen tosin kolmen viime pelin ajan ollut jonkinasteisessa humalatilassa ottelun aikana, joten takuuseen en voi huomioistani mennä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huhhuh. Nyt on kyllä aika kovaa settiä. Ei siis mitään henkilökohtaista, mutta minä olen tässä juuri pari peliä ihaillut oikein erikseen Paajasen peliä.

Tekee sellaista näkymätöntä, pyyteetöntä duunia aivan jatkuvalla syötöllä ja voittaa järkyttävän paljon kaksinkamppailuja. Mun mielestä Patti on aivan loistava pelaaja. Menisi varmaan vielä mun IFK:ssa jossain nelssonin keskellä vaikkei tekisi pistettäkään koko kaudella.

Olen tosin kolmen viime pelin ajan ollut jonkinasteisessa humalatilassa ottelun aikana, joten takuuseen en voi huomioistani mennä.

No joo, tuo rotaatioajatus oli ehkä vähän liikaa, mutta nelssonissa voisi olla mies paikallaan. Lähinnä pointti oli kuitenkin se, että Väänänen on nuori ja kehittyvä pelaaja ja kun homma nyt toimii, niin antaisin reilusti vastuuta, koska siitä voi olla myöhemmin paljon paljon iloa. Ja sittenhän jonkun muun on väistyttävä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Olen tosin kolmen viime pelin ajan ollut jonkinasteisessa humalatilassa ottelun aikana, joten takuuseen en voi huomioistani mennä.

Se on pieni apu kyllä, kun tuota IFK:n soutamista kattoo tässä vaiheessa.

Mutta siis edelleen ihmettelen suuresti, että mitä ihmettä Paajasen aloitustaidoille on tapahtunut muutamassa vuodessa. Häviää niitä paljon enemmän kuin ennen. Pelkääkö aloitusrikettä liikaa vai onko vaan taito ruostunut.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ylivoimapeli on ollut luokattoman heikkoa - yksi ratkaisu voisi olla se, että ylivoimassa olisi useimmin kaksi puolustajaa. Silloin kaikilla olisi luonnostaan suhteellisen hyvä käsitys siitä, mikä oma vastuu viisikon pelaamisessa. Vasta-argumentteja kyseiselle ajatukselle on helposti löydettävissä, mutta nythän tarvitaan ennakkoluulottomia ideoita.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Ylivoimapeli on ollut luokattoman heikkoa - yksi ratkaisu voisi olla se, että ylivoimassa olisi useimmin kaksi puolustajaa.

Muita ratkaisuja voisi olla, että 1) sitä ylivoimaa alettaisiin jo hieman harjoittelemaan, 2) hankittaisiin Kousa, 3) hankittaisiin Lyytisen korvaaja, 4) pelaajille iskostetaan päähän, ettei Innalan laukauksen alustaminen olekaan ainoa mahdollinen ratkaisu.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ylivoimapeli on ollut luokattoman heikkoa - yksi ratkaisu voisi olla se, että ylivoimassa olisi useimmin kaksi puolustajaa. Silloin kaikilla olisi luonnostaan suhteellisen hyvä käsitys siitä, mikä oma vastuu viisikon pelaamisessa. Vasta-argumentteja kyseiselle ajatukselle on helposti löydettävissä, mutta nythän tarvitaan ennakkoluulottomia ideoita.

En tiedä mitä siellä treeneissä on yv:n suhteen mietitty ja tehty tässä pitkän aikaa, mutta sekasortoista se ylivoiman organisointi (tai sen yritys) lähinnä on. Kuviota ei meinata saada käyntiin sitten millään, ja kun se sinne hetkeksi vihdoin saadaan, niin eipä se kiekko kauaa siellä pysy. Vetoja hyvin vähän kaikkinensa. Sellasta rimpuilua se on, ja homman onnistumista vaikeuttaa vielä se, että aloitukset yleensä hävitään.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Minusta tuo kolmonen oli niin hyvä, että en ihan äkkiä lähtisi muuttamaan
Ehdottomasti näin. Tämä kolmikko löysi toisensa heti ensimmäisessä yhteisessä erässä. Ja siitähän tässä koko touhussa on kysymys, oikeiden koostumusten löytämisessä. Kun sellainen löytyy, olisi typerää mennä se heti hajottamaan.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tossa mietin, että miten saadaan maksimit irti rosterista, jos saikkulista saadaan tyhjäksi tai edes nyt siihen malliin, että Broadhurst saadaan kentälle. Tuskin koskaan nyt on sitä tilannetta, että joka ukko on terveenä ja/tai normaalia rotaatiota tulee.

Innala-Broadhurst-Dyk

Omaan silmään Broadhurstin kanssa Innalalla toimi paremmin, kuin Koivistoisen kanssa ja myös Dyk:llä ja Broadhurstilla toimi viime kaudella. Lähdetään siitä, että Dyk ei ole 20 maalin mies, mutta laadukas duunari on, joka pystyy tekemään kaikkea. Tässä voisi olla todellinen tuhoketju. Mikäli Dyk ei tässä onnistu, niin Jääskän kanssa paikat vaihtoon.

Tallberg-Koivistoinen-Palola

Toinen akseli sitten Palolan ja Koivistoisen ympärille. Pitkään mietin, että tähän Hirvonen vai Tallberg ja tällä hetkellä vaaka kallistuu Tallbergin puolelle, vaikka Hirvosessa olisi suurempi potentiaali pisteiden tekoon. Palola puhui ennen kauden alkua, että on monipuolisempi pelaaja, kuin mitä Tapparan 27-29 maalien kausilla ja pelannut viime kausina jopa alivoimaa. Ihan huuhaa-juttuja. Itse odotan Palolalta tehoja ja Paajaset ja kumppanit voi loistaa monipuolisuudellaan.

Hirvonen-Paajanen-Jääskä

Hirvoselta ja Jääskältä odotetaan tuloksellisuuden nousua ja sitä harjoittelemaan Paajasen kanssa. Hirvonen kyttäilee Tallbergin tonttia ja Jääskä Dyk:n, mutta sitten pitää oikeasti näyttää, että on sen valmis ottamaan.

Väänänen-Wirtanen-Karvinen

En oikein tiedä, että voisiko Liigassa paljoa parempaa nelosketjua olla. Ei tämä vaadi mitään perusteluja. Väänäselle sitten heti tonttia ylemmän ketju keskeltä, kun loukkeja tulee.

Teissala, Åsten, Hede

Sen verran kovaa ukkoa löytyy reservistä, että ei huimaa laittaa kentälle.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK tänään:

Innala - Koivistoinen - Palola
Kotkansalo - Schmaltz

Hirvonen - Paajanen - Dyk
Auvitu - Teräväinen

Tallberg - Väänänen - Jääskä
Ahonen - Motin

Åsten - Wirtanen - Hede
Karvinen (13. hyökkääjä) - Karjalainen (7. puolustaja)

Garteig
Halonen
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
IFK tänään:

Innala - Koivistoinen - Palola
Kotkansalo - Schmaltz

Hirvonen - Paajanen - Dyk
Auvitu - Teräväinen

Tallberg - Väänänen - Jääskä
Ahonen - Motin

Åsten - Wirtanen - Hede
Karvinen (13. hyökkääjä) - Karjalainen (7. puolustaja)

Garteig
Halonen

Ei vieläkään AB mukana..
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös