HIFK on siitä erikoinen jengi, että se pelaa itse asiassa usein paremmin silloin, kun tähtiä puuttuu paljon ja kukaan ei odota mitään. Itse olen ajatellut sen niin, että silloin jokaiselta pelaajalta löytyy enemmän nöyryyttä pelata joukkueelle ja vastuun siirtäminen muille ratkaisupaikoissa on vähäisempää. Usein pelaaminen on ollut yksinkertaisempaa ja turha näyttävyyden hakeminen on jätetty vähemmälle tai jopa kokonaan pois.
Oma suosikkiesimerkkini on 28.12.2006 pelattu HIFK-Jokerit, jonka kokoonpano löytyy HIFK:n osalta tästä:
To 28.12.2006 HIFK-Jokerit
Jokereiden kokoonpano löytyy tästä:
To 28.12.2006 HIFK-Jokerit
Jatkoajan otteluraportti löytyy tästä:
HIFK selvästi Jokereita parempi
Joo, paikallispelit on paikallispelejä, mutta tämä matsi on jäänyt ikuisesti mieleeni. HIFK:lla ei pitänyt olla mitään palaa, mutta kentällä peli oli oikeasti ihan isät vastaan pojat-tasoa, HIFK:n hyväksi.
Lukko lähtee joka tapauksessa ennakkosuosikkina illan otteluun, joten eipä tässä mitään suurempaa hävittävää ole. Kaikki rohkeasti hallille tuomaan joukkueelle hyvää fiilistä ja näyttämään, että me digataan niistä ja siistiä, että skulataan. Miettikää, jos joukkuekin ajattelisi kuten moni täällä ajattelee. Ei hyväksyttäisi. Ei siis hyväksytä sellaista itseltämmekään.