Ottaen huomioon, miten päin helvettiä tämäkin kausi on pääsääntöisesti mennyt niin en ymmärrä miksi Winberg laitetaan auttamaan junioreita tässä vaiheessa (oli toki sinun mutusi), ja tilalle nostetaan paljon huonompi pelaaja?
Inhokkipelaaja, nojoo, ei vaan mahdu minun päähäni, että IFKssa on käyttöä pelaajalle, joka ei mahtunut pelaamaan Sportiin, ja Kerhon fanit käyvät naureskelemassa täällä, että miten Laakso voi pelata IFKssa? Kuten mainittua Winberg on nyt huomattavasti parempi kuin Laakso, ja varmasti joku Teräväinen ajaisi Laakson asian myös. Varmasti Teräväiselle tulisi kasvuprosessin kannalta olennaisia munauksia, mutta hänestä sentään voisi kasvaa erinomainen Liigapelaaja.
Joo, Kolli-vaihtoehto oli todellakin vain mun mutuani ja perustui lähinnä siihen, että eilen meni seitsemän maalia omiin ja kun ymmärtääkseni HIFK:ssa katsotaan asioita nykyään yhä enemmän pitkäjänteisesti isomman kuvan kautta, saatetaan haluta välttää negatiivisen kierteen alkaminen. Tai sitten päätös on tehty jo aikaisemmin, onhan Winberg kuitenkin pelannut valtaosan kaudesta Kolleissa. Pikkarainen tekee tietenkin edarikokoonpanopäätökset, mutta käsittääkseni Kuhdan kanssa Kollien osalta mietitään peluutukset yhdessä ja molempien osapuolten tarpeet huomioidaan mahdollisimman hyvin.
Ylipäänsä Kollien peluutuksesta edareissa joudun tyytymään molempien jengien valmennusjohdon päätöksiin. Se, miksi Teräväinen ei ole saanut näyttöpaikkaa, on hyvä kysymys. Mistään henkilökohtaisesta ei varmasti ole kysymys, jolloin taustalla on pakko olla joku muu syy. Heljangon kohdallahan sanottiin, että murtautui hieman yllättäenkin edareihin oman kokonaisvaltaisen työn ja ammattimaisen tekemisen johdosta. Voiko olla niin, että Teräväinen, Myllylä ja muut eivät ole vielä riittävän kypsiä muilta osin, vaikka pelitaidoiltaan olisivatkin? Jos esim. kaksinkamppailupelaamisessa on paljon parannettavaa, kannataako nuorta laittaa niitä järjestäen häviämään? Kenen asiaa se ajaa? Tai jos valmennus antaa ohjeita pitkin kautta, mihin asioihin pitää vielä kiinnittää huomiota eikä näissä osa-alueissa oikein tapahdu edistystä, pitääkö pelaaja silti palkita näyttöpaikalla? En siis todellakaan tiedä, onko näin, mutta en mitenkään jaksa uskoa, etteikö näitä asioita olisi tarkkaan mietitty. Jokainen tajuaa, varmasti myös Pikkarainen, että omien junnujen breikkaaminen on isossa kuvassa parasta, mitä voi tapahtua. Miksi hän periaatteellisesti toimisi toisin, kun ei se oikein hänenkään asiaansa aja?
Muiden jengien fanit nauraa meille? Älä perkele! Ja se sinua heilauttaa? Jaxuhali. Tämä palstahan on täynnä ihmisiä, jotka nauravat muille ja jos vähänkään löytyy paikka, missä voi sanoa jostain asiasta tai henkilöstä negaa, se kyllä käytetään. Itse en tosin muutenkaan muista mitään muiden jengien fanien Aleksi Laakso-dissausta suuremmissa määrin. Laakso on mun mielestä ihan riittävän hyvä pakki kolmospariin. Junnut eivät aina myöskään puhtaasti ole ”pomminvarmasti parempia” ihan oikeissa pelitilanteissa Liigassa ilta toisensa jälkeen kuin tällaiset kokeneemmat pelaajat, kuten Laakso. Mä en todellakaan vastusta junnuja edarissa, mutta ymmärrän myös sen, että hyppy junnuista Liigaan on tosi iso. Tällä kaudella kokoonpano on muutenkin elänyt liikaa ja pelaaminen on ollut odotettua vaikeampaa, jolloin on varmasti jouduttu vähän himmaamaan junnujen liigakokeiluja. Jälkiviisaus on aina helppoa ja nyt voidaan sanoa, että ehkä olisi kannattanut olla vähän rohkeampi, kun pinnoja on tullut odotettua vähemmän, varsinkin himassa.
EDIT: näköjään Winberg ei pelaa Kolleissakaan. Ei kyllä sinänsä muuta ekan kappaleeni ajatusta, joten jääkööt siihen.