Mä en tunne Helsingistä ketään, paitsi tietysti siskoni ja sen miehen. Muuttivat sinne pari vuotta sitten. Kuulemma ihan metka paikka, bussitkin kulkee parin minuutin välein ihan talon edestä. Asuvat Kalliossa, vai oliko se Haagassa. Naapuritki on kuulemma ihan jees, vaikka välillä soittavatkin Värttinää keskellä yötä, ovat nääs Pohjois-Karjalasta, alunperin. Mutta jos se alkaa liikaa ottaan päähän niin ihan siinä sadan metrin päässä asuu vanhoja oululaisia tuttavia joiden luona voi käydä välillä hengähtämässä.
Oikeestaan niillä on siellä paljonki vanhoja tuttuja, kiiminkiläisiä, kempeleläisiä, oulunsalolaisia ja tietenkin oululaisia, ainakin omiksi tarpeiksi jos alkaa koti-ikävä vaivaamaan.
Tai asuuhan vaimon enokin siellä, muutti sinne jo parikymmentä vuotta sitten Vihannista. Sanoo aina että tulkaahan käymään, tai muuttakaa tänne, ei nää helsinkiläiset sen kummempia ihmisiä oo ku muuallakaa. Mut ei me muuteta, ainakaan vielä. Meillä kun on oma paliskunta Tuirassa, niin sillä pärjää ainakin vielä. Mutta voishan sitä tulevaisuudessa harkita.
Niin en mä muita helsinkiläisiä tunne, joten paha vetää mitään johtopäätöksiä millasia ne on. Tai tunnenhan mä muutaman limanuljaskan jotka käy meitin Kärppien foorumissa aukomassa päätään, mutta kai ne on sitten se poikkeus josta kaikki aina puhuvat. Ihmetyttää silti välillä että kuinka jotkut ihmiset voivat katsoa olevansa muita parempia sen takia, että äiti ja isi on joskus muuttanut Helsinkiin.